Voor hoeveel kom jij je bed uit??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:29

Beetje hetzelfde hier Karin, ik zit in de zorg, dan vraag je er natuurlijk ook om. ;)

Maya, dat dacht ik dus ook, maar ik lees hier nu allemaal berichten van mensen die het heel normaal vinden om bedragen te verdien die ik echt hoog vind. Ik vraag me dus af of er dan blijkbaar veel meer verschil zit tussen sectoren dan ik dacht, want dan is het misschien toch wel de moeite om daar een beetje rekening mee te houden als ik ooit iets nieuws ga zoeken.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:34

Nimue schreef:
Mijn gegevens kloppen zeker wel, maar ik zeg het zelf al: ik kijk naar bepaalde vacatures. En ik kijk naar de minimumsalarissen die daar genoemd worden, omdat het hier ging over iemand die net begonnen was. Maar er zijn dus sectoren waar 2000 voor een MBO-functie echt heel erg veel is.

Ik wist trouwens wel dat ik in een gebied zat dat slecht verdiende, maar dat het zo erg was, dat wist ik dan weer niet. :n Tis maar goed dat ik het leuk werk vind, anders ging ik accuut van baan veranderen. Ik heb universiteit, werk op hbo-niveau, heb 3 jaar ervaring en zou fulltime denk ik maar net aan het bedrag komen dat jij noemt, Wildgirl. Terwijl ik ook nog onregelmatig werk, bijna altijd in het weekend. Mijn vriendin die in de uitgeverij zit, verdient zelfs nog minder terwijl ze al 3 jaar bij dezelfde baas werkt.

Dan heb ik dus niet de verkeerde keus gemaakt toen ik besloot dat studeren niets voor mij was :D
Even zonder gekheid, ik heb hier nooit bij stil gestaan; het verschil is namelijk best groot als je het zo stelt.

edit: ik zit trouwens in de commerciële hoek, softwarebedrijf waarvan ik de o.a de direct sales doe

Nimue

Re: Voor hoeveel kom jij je bed uit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:40

Ja, de verschillen zijn groot, vind ik ook! Ik wist wel dat er verschillen waren, en ik wist dat er echt sectoren zijn die omhoog of omlaag uitschieten, maar ik wist niet dat het voor zoveel mensen normaal is om zo ver boven mijn loon te zitten. Dat ik niet de best betaalde baan ter wereld heb wist ik natuurlijk al wel langer. ;)

Van het studeren heb ik trouwens geen spijt hoor. Daar heb ik echt van genoten, maar carrière-gewijs heb ik er weinig aan. Is ook een beetje eigen keuze, ik kwam er pas na mijn studie achter dat de dingen die ik met die studie kon mij toch niet zo lagen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:42

Datzelfde had ik. En dan rol je via via in een branche die je wél leuk vindt - en dan moet je daar maar gewoon de (financiële) consequenties van dragen. ;)

Sommige studiegenoten van toen verdienen inmiddels het dubbele van wat ik verdien. Maar als ik kijk naar het werk dat ze doen, dan zou ik voor geen goud met ze willen ruilen.

Maar idd, de verschillen kunnen dus nogal groot zijn.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:41

Ach Nimue jij hebt iig een baan gevonden waar je tevreden mee bent toch? Als ik veel had willen verdienen, was ik na m'n bachelor de sales van een farmaceutisch bedrijf ingegaan (kan jij en een groot deel van de mensen binnen dit topic ook proberen, ze zoeken chronisch mensen). Startsalaris van 2500 p/m bruto, auto, telefoon en laptop van de zaak. En dan fulltime artsen overhalen jouw medicijn voor te schrijven :D

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 07:50

Klopt hoor Yessy, ik heb het prima naar mijn zin bij mijn huidige baan. Ik stond er alleen van te kijken dat de verschillen blijkbaar veel groter waren dan ik had gedacht, ik dacht dat het om iets van 300 of 400 euro p/maand zou gaan maar het is zo te zien makkelijk twee keer zo veel.

Ik kan hier weer mijn zure verhaal op gaan hangen over hoe onderbetaald de zorg is terwijl het zulk belangrijk werk is en blablabla, maar ik zal jullie er niet mee vermoeien. ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 08:01

Ik ben 25 en ben net van baan verandererd. Ik ga de 17de beginnen! Ik zit in een branche waar te weining mensen in werken. Ik heb 15% bovenop mijn vorige salaris gekregen en veel betere secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik ga er in totaal ong. 900 euro op vooruit en verdien nu dik boven de 3000 euro.

Persoonlijk kan ik het niet voor minder doen, ook al zou ik het willen.... Leuk zo'n eigen huis, auto, paard :o

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:10

Wat een hoop geld! :o Dat is gewoon vier keer zoveel als ik verdien (maar ik werk parttime). :D

Het zijn natuurlijk ook keuzes die je maakt. Ik zou ook wel een eigen huis willen, heel graag zelfs, maar als dat betekent dat ik werk moet gaan doen waar ik me niet goed bij voel, zie ik het toch niet zitten. Het is een afweging, en ik kies er zelf voor die naar deze kant te laten uitslaan. Maar dat wil niet zeggen dat ik stiekem niet een beetje groen ga zien van dit soort bedragen... ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:01

Ik heb nog een bijbaantje en verdien incl. alle toeslagen zo'n 7,50 per uur.
Voor mijn leeftijd vind ik dat een redelijk bedrag en daar kom ik dus ook zeker wel voor uit bed :P