Helderziend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:27

pharagirlke schreef:
Je kan het zien als een guardian angel, alleen laat een gids je zeker af en toe met je kop tegen de muur lopen. Hij beschermt je niet voor harde lessen. Wel voor onnodige ongelukken/pijn enz ;) En doordat mensen wel eens hele harde lessen krijgen voelen ze zich verlaten door hun "guardian angel"... Maar hoe wil je ooit wat leren als je altijd beschermt word voor fouten. :)

Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat ik een beschermengeltje heb :) Ik was aan het spelen op de hooi zolder, glee uit en viel 5 meter naar beneden! enige wat ik er aan het over gehouden is een gekneusd ruggetje, ik was toen 15 jaar oud. in eerste instantie grote paniek thuis kon me ook niet meer bewegen. Ook heb ik een keer mijn luchtpijp bijna verbrijzelt. Volgens de dokter heb ik ontzettend veel geluk gehad...

Zelf heb ik last van Deja vu om het zo maar te benamen op het moment weet ik zeker dat ik het eerder mee heb gemaakt en kan ik exacte tijd en datum zeggen waarneer dat is ''gebeurt'' dit kan een dag geleden zijn of een paar jaar, sommige dingen maak ik wel 3 keer achter elkaar mee alsof ik het opnieuw moet doen omdat iets niet goed is. Gister nog, lag met mijn huidige vriend in bed weer zo'n gevoel... dit is van 5 jaar terug... zo vaag, ik weet geen goede naam voor het mss dat iemand anders dat weet?

Jibbel

Re: Helderziend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:59

Dat heb ik ook vaak ja!
Toevallig gister nog. Ik zat achter mn pc en was ergens mee bezig. En ik wist echt 100 % zeker dat ik datzelfde al eerder had meegemaakt (een paar dagen eerder) Zo apart is dat!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:00

ja idd ik vind het echt een raar gevoel! maar heb nooit het gevoel gehad dat het slecht is, meer van dit is verkeerd gegaan en nu doe ik het goed :) dan veranderd er 1 woordje of iets anders. Als je het zelf niet hebt is het gevoel niet beschrijven eigenlijk :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:06

Jibbel schreef:
pharagirlke schreef:
Uittreden houd in dat je bewustzijn je lichaam verlaat. Je lichaam is een soort "verpakking". Tenminste, zo zien vele het die er mee bezig zijn. Je lichaam is je visitekaartje. Hetgene dat mensen zien. Het is je ziel, je geest die belangrijk is. Maar ons word geleerd dat je lichaam een deel van je ik is. Dus we zitten er onbewust in vast omdat we niet beter weten. Mensen die uittreden, gaan uit hun "pakje". Zo is het dus mogelijk om met je lichaam in een kamer te zijn, maar met je geest en je "zijn" ergens helemaal anders. :) Uit je lichaam treden is ontzettend vermoeiend/zwaar en er zitten ook wat risico's aan. Dus het is echt niet slim om daar zo maar aan te beginnen :)

Kan je dat vergelijken met een soort heel diep in gedachten zijn?

Ik heb bijv. vaak dat ik dan doodstil zit, starend voor me uit en niks meer hoor/zie om me heen, maar wel ineens in een andere omgeving sta/ben en letterlijk alles voor me kan halen en zien. En dat zijn geen situaties die ik terug haal uit herinneringen. Als ik weer bij mn positieven kom voel ik me ook een een soort met een 'plofje' landen. *pling, ik ben er weer* Zoiets zeg maar.
Wat ik dan ook vaak samen met zoiets heb, is dat ik mn handen en benen niet meer voel, alsof ze heel licht zijn.
Erg apart, maar wel fijn (vooral omdat ik daarna eindelijk warme handen en voeten heb! ;) )

nee, uittreden is echt volledig met je geest uit je lichaam gaan. Je bent dan met je zijn ergens anders. Vooral dieren voelen je dus ook letterlijk op die plek. Het is zoals wanneer je in je auto zou stappen en ergens heen zou rijden, maar in dit geval neem je je lichaam niet mee. Je bent dus echt letterlijk op een andere plek.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:08

gister toevallig ook weer iets..

topic titel van een forum: naam hondenteefje

ik wist gewoon dat het om een bullterrier ging :P
open het topic: ja hoor, bullterrier :P

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:47

marleen_usar schreef:
Klopt je schreeuwd het niet van de daken,als mensen iemand zoeken vinden je ze vanzelf wel.Dat gaat via via,ik heb een keer bij iemand met een hond" gepraat" en door zijn baas kwam er iemand naar me toe of ik het ook bij haar hond wilde doen?

Sorry, ik moet er echt even op reageren, maar ik vind jou juist typisch iemand die overal wel iets zweverigs bij haalt. Op bokt dan, ik ken je niet irl. Als ik heel eerlijk ben heb ik bij jou juist altijd het idee dat het beter zou zijn als je wat meer met beide benen op de grond stond.. het klinkt banketstaaf maar het moest me gewoon even van het hart.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:48

Uiteindelijk is het ieder zijn manier. :) marleen haar manier is ook niet de mijne maar ik respecteer haar wel voor wat ze kan en doet voor mensen. :) Ik ken ook iemand die er dus wel heel open over is en het tegen iedereen zegt. Zijn omgeving accepteerd het wel.... Het is ook maar net in wat voor omgeving je zit. :)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:06

Hoi, Ik ervaar niet echt bewust bovennatuurlijke momenten. Maar ik geloof erin en heb wel interesse om te weten wat het allemaal is, inhoud, bedoelt...

Nu over die gids? Je moet niet lachen maar ik zou erg graag weten of ik er eentje heb. Ik vraag heel lief luidop 'Ofdat de diegene die me begeleidt zich wil tonen'. Natuurlijk zie of hoor ik niets.. Vind ik best spijtig want ik zou veel hebben aan het feit dat ik niet alleen ben. (Zeker nu alles wat moeilijk voor me is.)

Geluk of beschermengel, ik weet het niet maar iets voor nieuwjaar valt mama van de onderste trede van de trap, voet gebroken. Ik loop een paar dagen later rond op echte 'schuifsokken' en ik wil de trap afgaan en denk bewust dat ik erg moet opletten met die sokken op de trap. Op de 2e bovenste trap schuif ik uit en ik ski als het ware helemaal naar beneden en sta even vrolijk weer op terwijl iedereen in het salon dacht dat ik naar beneden donderde en half dood was. Niets aan de hand dus... kan ook dikke toeval zijn maar ik geloof graag zulke dingen.

Even de vraag hoe ik mijn gids eventueel kan waarnemen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:08

Als je te vaak probeert je gids te zien dat lukt het niet,gewoon rustig afwachten.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:14

Ik probeer het niet vaak. Gisteren een keertje.. Misschien doe ik het niet goed, of misschien heb ik geen gids. Toch niet iedereen is in staat om gidsen te kunnen zien? Wie weet kan ik het gewoon niet óf heb ik er geen :)

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:45

Mag ik opmerken dat een 'Deja-vu' een neurlogisch ( In de hersenen?) verschijnsel is, veroorzaakt door vermoeidheid en stress.
Ik kan niet precies zeggen waar ik het vandaan heb, maar ik moest hier aan denken namelijk. ;)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:57

Even een stipje dan kan ik het topic later nog eens doorlezen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:50

_Henrieke schreef:
Mag ik opmerken dat een 'Deja-vu' een neurlogisch ( In de hersenen?) verschijnsel is, veroorzaakt door vermoeidheid en stress.
Ik kan niet precies zeggen waar ik het vandaan heb, maar ik moest hier aan denken namelijk. ;)

Het kan inderdaad door de hersenen zijn maar dat hoeft niet perse. :) Heb het ook in mijn psychologie lessen gehad idd. Je hersenen maken gebruik van plaatjes om dingen te herkennen. Als een van je plaatjes dus wat lijkt op het beeld dat je voor je hebt, dan geven je hersenen je een gevoel van herkenning ook al ben je er nog nooit geweest. ;)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:55

Heb je ook een antwoord op mijn vraag Pharagirlke?
Ik ben er namelijk niet zo zeker van dat ik wel een gids heb? Kan dat?? (lees bovenstaande voor betere uitleg)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:02

Nee dat kan niet. Iedereen heeft een gids. :) Dat je gids zich niet toont kan zijn omdat je daar nog niet klaar voor bent. Ga er niet vanuit dat je echt een mens in je kamertje zal hebben. Voel hem/haar, zie hem/haar in je gedachte... Hoor hem of haar. :)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:10

Dat wordt moeilijk :) Want als je dingen wil horen dan hoor je het ook... ook al is er niets om te horen. Snap je? Mijn verbeelding gaat op hol slaan als ik denk vanalles te horen.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:19

Interessant :)
Wat ik heb is dat ik meestal aanvoel wanneer ik op mijn mobiel moet kijken omdat ik een smsje heb.
Zoals laatst dacht ik; Hup ik moet mijn mobiel uit de auto pakken, misschien smst de eigenaar van jef (verzorgpaard) me wel! En jahoor ik had een smsje of ik Jef wou rijden die avond..

En ik had op maandagavond les, en ik dacht YES misschien moet ik wel op Micky. Ja ik moet op micky dacht ik. Werd helemaal hyper. En toen keek ik op de lijst bij Micky moest ik op Micky..

En ik heb idd ook vaak Dejá vu's.

En ik heb ook heel vaak dat ik zomaar begin te zingen en dan vervolgens hoor ik dat liedje op de radio..

En laatst reed ik voor het eerst met Jef in het bos. En toen moesten we richting een brug. En ik had het gevoel dat ik er beter nu even naast kon gaan lopen. En vervolgens schrok die zich het rambam.
Laatst bijgewerkt door LisaD op 06-07-09 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:23

Dat heb ik ook wel, maar dit lijkt me puur toeval?

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:26

Ja dat kan het ook zijn idd. Maar alsnog is het wel grappig. Vooral met dat ik van jef afstapte en 5 meter verder schrok die zich het rambam..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:19

Mallodie schreef:
Dat wordt moeilijk :) Want als je dingen wil horen dan hoor je het ook... ook al is er niets om te horen. Snap je? Mijn verbeelding gaat op hol slaan als ik denk vanalles te horen.

Dan ben je nog niet klaar... Dat is heel simpel :)
Je moet eerst vertrouwen op jezelf... Eerder zal je je gids niet ontmoeten.

Wb aanvoelen:
Ik pak vaak al naar mijn GSM nog voor hij afgegaan is :') Vaak gaat hij dan af alsk m net vast heb. Mijn playlist staat op random, dus de speler kiest zelf welke liedjes ie neemt. En toch weetk vrijwel altijd welk liedje als volgend gaat komen :')