Wie rijdt er hier allemaal cabrio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 09:52

hahaha welkom in t team. :Y) die van mij verkoopt ze.

edit : helaas heeft hij een eigewijs meisje dat geen egsloten auto wil. :Y) dus ik mag t lekker zelf uitzoeken en dat doe ik ook .

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:22

spicegirl schreef:
:j
je krijgt weleens wat mee als je hubby auto-fanaat is :D

Jij ook al :D Ik weet sinds ik mn vriend heb (2 jaar) ook aaalles van auto's :D En vooral BMW cabrio's :+

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 13:46

haha ik ben ook aan het leren. ik word meegesleept van de ene meeting met overjarige jongetjes (lees mannen ) met opgefokte auto's naar de andere.

haha

:( reageer ik net op een advertentie voor een 206 cc leek me al te mooi om waar te zijn is het weer zo'n **** negeriaan met gebrekkig engels taalgebruik ( wel het adres van een erkend bedrijf gebruiken en dan zeggen dat de auto in het buitenland staat)

( excuses voor mijn heftige reactie ik baal )

Almighty

Re: Wie rijdt er hier allemaal cabrio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:51

Wij hebben een oldtimer Cabrio een Alfa Romeo Spider. MEestal vinden mensen het heel mooi en gebeurd er niets met deze auto. We hebben nog nooit mee gemaakt dat iemand een stukje uit het dak hebben gehaald. Maar nu moet ik zeggen dat deze auto natuurlijk niet vaak de nachten op straat staat alleen als we ergens zijn dan wel. Maar normaal staat hij in de garage tussen door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:54

spicegirl schreef:
omdat je het dak mist, wat bij een gewone auto deel uitmaakt voor de stevigheid en vooral veiligheid, moeten ze dat compenseren door wat er is steviger te maken. anders komen ze de veiligheidstesten niet door......

Denk niet dat jij me begrijpt, carrosserie van de cabrio is namelijkw el degelijk slapper omdat het de kooiconstructie mist van het dak.
Dit wordt wel opgevangen met dwarsbalken onder in de carrosserie maar dat is meer omdat hij anders simpelweg inelkaar zakt :D
Als je namelijk een dak van een auto afzaagt stort de bodem inelkaar.
Dat de carrosserie slapper is kan je heel mooi merken als je op de snelweg bv over een hobbeltje rijdt,
dan zie je in je binnenspiegel de boel wat waggelen :))
Dus op die manier is het een stuk slapper.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:57

als je ergens een dak afzaagt ja, daar is het chassis niet op berekend!!
maar heb je nog nooit gehoord van een zelfdragend chassis?
en ik weet niet of je een zelfgebouwde cabrio hebt, maar die van ons waggelt niet bij een bult hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:09

Spicegirl, ja ik heb hem zelf inelkaar geknutseld, heb ik iets verkeerd gedaan?

Cabrios hebben in vergelijking met hun grotere en kleinere broers en zussen meer last van torsiekrachten, die moeten ergens heen doe je niets aan, op zich verklaarbaar je mist toch dat dak.
Maar het is niet storend, alleen een puntje om op te letten. Met name oudere çabrios en 5 deurs hebben hier erg last van (Meer dan een 3 deurs althans)
Maar geen reden om af te halen hoor :)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 14:47

oke nu weet ik niet helemaal meer hoe en wat . de verklaring van chiqa klinkt ook logisch

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:53

je mag het dak wel missen-daar is het een cabrio voor, maar het chassis is daar speciaal op berekend.het is niet een standaard auto- zonder- dak. anders klopt het idd niet meer. als je er een zelf maakt, heb je een hulp-chassis nodig.
een originele cabrio heeft of een zelfdragend chassis, of een extra zwaar chassis met hulp chassis. daarom zijn cabrio's zwaarder als een gewoon model. en dat ondanks dat het dak mist ;)

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:04

spicegirl en chiqa, ik geloof dat jullie hetzelfde bedoelen maar dit anders uitleggen, jullie hebben beide gelijk.

ik rijd in de zomer rond in een golf 1 cabrio ;)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 18:24

en in de winter noortje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:31

noortje schreef:
spicegirl en chiqa, ik geloof dat jullie hetzelfde bedoelen maar dit anders uitleggen, jullie hebben beide gelijk.

ik rijd in de zomer rond in een golf 1 cabrio ;)

Klopt ze begrijp niet wat ik bedoel :D De stijfheid van een cabrio gaat verloren door het gebrek aan het dak.
Met een gesloten kap merk je namelijk een groot verschil, met als je open rijdt.
Door de torderende krachten die ze niet kwijt kan aan zijn dak, wordt dit ervaart als een soort wiebelen als je bv over een hobbel rijdt.
Een cabrio heeft dus veel meer last van torsierrachten dan ene niet cabrio waae dit geabsorbeerd wordt door het complete koetswerk.
Zelf de nieuwste BMW en Merdcedes cabrio heeft dit in zijn testraporten staan, alhoewel het niet storend is hoor DyMarvel!
Hoort gewoon bij het cabriorijden, net als je haartjes in de wind.
En dat torderen is ook meer een punt wat een kenner meer op zou vallen dan een niet kenner.
NIets ernstigs dus.
En oja ik heb geen zelfbouwcabrio :Y) _O-

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:29

DyMarvel schreef:
Vuyatela uit nieuwsgierigheid welke cabrio met hardtop heb jij dan?

Mazda MX 5 vind ik ok erg leuk. Waarom rijd je er niet zo vaak meer in heeft dit te maken met conmfor?

Ik rij ook een MX5, en heb in zo'n 15 maanden ongeveer 26.000 km gereden. Alleen met sneeuw vond ik de achterwiel aandrijving op het ijs niet zo leuk :o Verder ben ik er echt super blij mee, rij ook zo veel mogelijk zonder dak.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 15:55

en nog een mx5 erbij. zijn er veel

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:39

Ik rij in een Volkswagen Golf Cabrio rond, het wordt lekker weer las ik dus... de kap eraf.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:43

DyMarvel schreef:
en in de winter noortje?

Soms in m'n cabrio maar meestal in een 'normale' auto.
(nogal verschillend, ik zet elke zomer mijn 'normale' auto in de verkoop in mijn vaders auto bedrijf, als de winter er weer aan komt
koop ik weer een autootje terug) (overigens nooit dure, nieuwe auto's )

nu lijkt het alsof dit veel geld kost, maar dat is juist niet zo. Ik koop een auto voor de handelsprijs, en een half jaar later verkoop ik hem voor de 'consumenten' prijs. Het komt soms ook voor dat ik halverwege de auto omruil voor een andere omdat de huidige auto dan goed te verkopen is. (blijft altijd te koop staan op onze site e.d.)

De golf rijd ik niet te veel in in de winter, ik ben bang voor roest op mijn oude schatje :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:42

pianka schreef:
DyMarvel schreef:
Vuyatela uit nieuwsgierigheid welke cabrio met hardtop heb jij dan?

Mazda MX 5 vind ik ok erg leuk. Waarom rijd je er niet zo vaak meer in heeft dit te maken met conmfor?

Ik rij ook een MX5, en heb in zo'n 15 maanden ongeveer 26.000 km gereden. Alleen met sneeuw vond ik de achterwiel aandrijving op het ijs niet zo leuk :o Verder ben ik er echt super blij mee, rij ook zo veel mogelijk zonder dak.

Da's het eerste wat ik doe, de Mazda pakken wanneer er sneeuw ligt, donuts draaien in de sneeuw :)) . Ik heb altijd achterwielaangedreven auto's gereden en vind dat echt zo veel fijner rijden dan voorwiel aangedreven auto's :) . Je voelt tenminste wat er gebeurt en je kunt makkelijk corrigeren (vind ik :D ).

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 14:20

hahaha :D donuts rijden ga ik ook eens proberen.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:36

met dit weer hoor je ons niet klagen toch dames :D

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:04

Ik wil als ik 18 ben en mijn rijbewijs heb graag een volkswagen cabrio. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:35

Zal een kostbare zaak voro je worden Basiej, als je hem uberhaupt al in de verzekering krijgt

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:37

hierook een cabrio-rijdster...ik heb een saab 9-3 cabrio, nieuw model... als het ook maar even droog is en bij minimaal 17 graden daat het dak er al af ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:50

terorita schreef:
met dit weer hoor je ons niet klagen toch dames :D

niet echt nee : :)

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:21

Nou sorry dames ik klaag wel, zeker neit over het weer, maar omdat ik tijdelijk niet kan auto rijden en nu dus ook niet met dakkie open kan rijden :(

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 17:29

ahh mamma suus hoe komt dat?