Wat een verschrikkelijk begin van de dag

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:21

Kayla"]
[
Hoe weet jij dan zo zeker dat het bij jouw hond echt houden van is en niet gehecht zijn?
.
[/quote]
sja, zo lust ik er nog wel een. Hoe zie je dat dan bij mensen? Ja, die kunnen het ZEGGEN, alsof dat veel zegt. Geen woorden maar daden zeg ik dan. Hoe kun je bij iemand zien dat hij/zij van je houdt? dat zit hem in kleine dingen.
[quote="Kayla"]
[
Hahaha sneaky??? Nou dat valt ook wel mee, katten zijn vaak wat behoedzamer dan honden, dat wel. Maar het om dat nou sneaky te noemen? Nee dat is geen teken van intelligentie, dat ligt in hun aard.
[/quote]
Hun manier van lopen is sneaky bedoel ik. heel stil, ze willen niet gehoord worden. snappie?

[quote="carola schreef:
[Misschien dat je dan eens de stront uit je ogen veegt, en minder koppig wordt? Oja, je krijgt er nog een kopje thee bij, een paar koekjes en gelijk een boktmeeting. Is dat geen geweldige aanbieding?
[/quote]


Sja, ik kan van jou ook wel zeggen dat je stront in je ogen hebt omdat je een andere mening hebt dan ik, maar dat is geen discussie voeren he.
Vertel eens, hoe heet dat boek "- over hoe honden en katten denken en reageren (wetenschappelijk bewezen!) " en wie is de auteur?

Ik sla je aanbod op een boktmeeting af omdat het niet erg vriendelijk klinkt en dus niet zo uitnodigend over komt. No offence.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:24

Grinnik, ik heb een leuke discussie losgemaakt. ........

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:25

Cer"]
[quote="lis schreef:
Mijn katten doen dus wel hun behoeftes op de kattenbak, want ik haal ze dagelijks leeg. Wat betreft niet aan katten beginnen.. moet ik me nu aangesproken voelen als waardeloze kattenbezitter omdat ik ze naar buiten laat gaan? Daarbij zijn al mijn katten afdankertjes, die niet beter weten dan dat ze naar buiten kunnen gaan. Wie ben ik dan, om ze die vrijheid af te nemen. In het asiel zijn ze niet beter af, denk ik.
Ik woon overigens in een autovrije zone. De kans dat ze overreden worden is zeer klein, aangezien hier alleen fietsers mogen komen.

Tuinen zijn hier helemaal niet te vinden, iedereen heeft hier bovenwoningen. Ik woon in een winkelcentrum. Dus de kans dat ze in andermans tuin poepen is erg klein, tenzij ze een kilometer willen lopen om te gaan poepen.


Dan is dat toch een heel andere situatie van mensen die wel katten houden in een tuin en autorijke buurt.... ?? Kan je je daar misschien iets bij voorstellen??
[/quote]

Wij wonen in een autorijke buurt, en iedereen heeft hier een tuin. Oeiiii wat zijn wij fout he.... We hebben zelf 5 katten, de overburen hebben 5 katten, de andere buren hebben 2 katten, de achterburen hebben 1 kat en de naaste buren hebben ook 1 kat. De hele wijk barst trouwens van de katten. Gezellig Lachen Als onze katten niet in onze tuin poepen, doen de katten van de buren dat wel, en andersom.

Als honden vrij los zouden lopen net als katten, zouden ze ook in de tuinen van anderen hun behoeften doen. Maar honden worden uitgelaten door hun baas die nog enige controle op ze uit kan oefenen. Bij katten gebeurt dit niet. Die laat je niet uit aan een riempje.

De hondenbezitters lopen hier maar te zeuren over katten...net alsof honden geen overlast bezorgen zeg Boos! . Als je niet uitkijkt trap je in een hondendrol of je glijdt uit. In de zomer word je zowat bedwelmd door de hondenpoepstank die rondhangt buiten. Daar heb ik ook last van, maar dat hoort nou eenmaal bij honden.

Maar dan kan ik ook gaan zeggen: 'houden jullie je hond dan binnen, leer ze in een hondenbak hun behoeftes te doen. Dan heeft niemand last van ze'. Komt op hetzelfde neer als een kat binnenhouden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:28

MarianneR schreef:
[Als honden vrij los zouden lopen net als katten, zouden ze ook in de tuinen van anderen hun behoeften doen.
.
[/quote]

daar mag je dan als kattenliefhebber die hetzelfde doet dan ook niets van zeggen he.
Is er geen fijn hondenuitlaatterrein in de buurt of is bij jullie alles zo volgebouwd? Ik vind het bij ons al verschrikkelijk volgebouwd maar ik heb toch nog een plek gevonden waar geen mensen wonen, een plantsoentje boven op een muurtje, waar mensen of kinderen dus niet lopen, waar mijn hondje haar behoefte kan doen. Trouwens, meerdere hondeneigenaars gaan daar naartoe. Scheelt overlast.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:28

Desiree schreef:
sja, zo lust ik er nog wel een. Hoe zie je dat dan bij mensen? Ja, die kunnen het ZEGGEN, alsof dat veel zegt. Geen woorden maar daden zeg ik dan. Hoe kun je bij iemand zien dat hij/zij van je houdt? dat zit hem in kleine dingen.
als hij het belang van zijn geliefde boven dat van zichzelf houdt bijvoorbeeld.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:30

SuperPepeijn"]
[quote="Desiree schreef:
sja, zo lust ik er nog wel een. Hoe zie je dat dan bij mensen? Ja, die kunnen het ZEGGEN, alsof dat veel zegt. Geen woorden maar daden zeg ik dan. Hoe kun je bij iemand zien dat hij/zij van je houdt? dat zit hem in kleine dingen.
als hij het belang van zijn geliefde boven dat van zichzelf houdt bijvoorbeeld.
[/quote]
Ik denk dat je daarvoor het vermogen nodig hebt om gevolgen te over zien en vervolgens af te wegen. Ik denk dat dieren daarvoor weer die mate van intelligentie missen. die hebben het zelfbehoud in hun instinct gebouwd zitten. Maar dan kan er toch nog wel sprake zijn van houden van. In de vorm van gevoelig zijn voor je stemmingen, en daarom reageren. als voorbeeld.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:33

sorry desiree het klinkt niet echt overtuigend.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:33

Desiree"]
[quote="MarianneR schreef:
[Als honden vrij los zouden lopen net als katten, zouden ze ook in de tuinen van anderen hun behoeften doen.
[/quote]
daar mag je dan als kattenliefhebber die hetzelfde doet dan ook niets van zeggen he.


Ik zeg er ook niks van, ik merk het alleen op, omdat ik zeker weet dat dat dan zou gebeuren. Omdat jij zo'n commentaar hebt op de katten die los lopen. Die brave goed opgevoede hondjes zullen dus precies hetzelfde doen als ze in dezelfde situatie zaten als de loslopende katten. Honden zijn dus toch niet zo fantastisch als jij hier doet voorkomen.

BTW: Wij hebben hier heen hondenuitlaatplaats. En nee, het is hier niet gigantisch volgebouwd. De honden doen hier hun behoeftes naast het fietspad, in de berm. (Uitzonderingen daar gelaten). Verder hebben we hier een speeltuin, een mooi garsveldje, waar het ook bezaaid ligt met hondendrollen.

Ik heb trouwens niks tegen honden hoor, vind ze juist leuk, maar ik kom toch even voor mezelf, mijn katjes en andere kattenliefhebbers op Pling

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:42

Nou voor die katten in die autorijke wijk hoop ik dan maar dat ze niet te snel onder een auto terechtkomen...

Mag ik, als kattenliefhebber (tenminste, daar ga ik vanuit, k heb er tenslotte niet voor niets een paar) misschien wel zeggen dat ik me erger aan andermans katten?? En het voorbeeld van mams sneue ouwe katertje nog een keer aanhalen???

En wat de ***** hebben die honden hiermee te maken?? Ik heb geen hond, ik heb katten, die hou ik binnen, klaar. De stank van hondengeur vind ik ook smerig, maar kattenschijt tussen mams keurig geplantte rozen is net zo smerig!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:43

SuperPepeijn"]
sorry desiree het klinkt niet echt overtuigend.
[/quote]voor jou niet misschien. voor mij zijn ze voldoende.
De argumenten van Carola zijn voor mij ook niet toereikend, en dat neemt ze mij zeer kwalijk. Haha!

\[quote="MarianneR schreef:
[Ik zeg er ook niks van, ik merk het alleen op, omdat ik zeker weet dat dat dan zou gebeuren. Omdat jij zo'n commentaar hebt op de katten die los lopen. Die brave goed opgevoede hondjes zullen dus precies hetzelfde doen als ze in dezelfde situatie zaten als de loslopende katten. Honden zijn dus toch niet zo fantastisch als jij hier doet voorkomen.

BTW: Wij hebben hier heen hondenuitlaatplaats. En nee, het is hier niet gigantisch volgebouwd. De honden doen hier hun behoeftes naast het fietspad, in de berm. (Uitzonderingen daar gelaten). Verder hebben we hier een speeltuin, een mooi garsveldje, waar het ook bezaaid ligt met hondendrollen.

Ik heb trouwens niks tegen honden hoor, vind ze juist leuk, maar ik kom toch even voor mezelf, mijn katjes en andere kattenliefhebbers op Pling
[/quote]

Je moet honden niet beschuldigen voor de laksheid van hun baasje. Zoals al eerder gezegd in deze discussie moet je de dieren niets aanrekenen maar de eigenaar. En ik heb ook al gezegd hoe irri het is als honden druk zijn, niet opgevoed etc. Maar honden moeten toch ergens hun behoeftes doen bij jou in de buurt? En dat er eigenlijk geen optie is, dat is niet de schuld van hun eigenaars toch?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:44

Nou zeg, doe ik mijn best om iets uit te leggen, haal je je reactie weg. Goed zo Miep Haha!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:49

Cer schreef:
Nou voor die katten in die autorijke wijk hoop ik dan maar dat ze niet te snel onder een auto terechtkomen...

Mag ik, als kattenliefhebber (tenminste, daar ga ik vanuit, k heb er tenslotte niet voor niets een paar) misschien wel zeggen dat ik me erger aan andermans katten?? En het voorbeeld van mams sneue ouwe katertje nog een keer aanhalen???

En wat de ***** hebben die honden hiermee te maken?? Ik heb geen hond, ik heb katten, die hou ik binnen, klaar. De stank van hondengeur vind ik ook smerig, maar kattenschijt tussen mams keurig geplantte rozen is net zo smerig!


De katten in onze autorijke wijk komen niet snel onder een auto, aangezien hier torenhoge drempels zijn aangelegd en het een 30km-zone is.
Tuurlijk mag je zeggen dat je je ergert aan andermans katten, (of je nou wel of niet van katten houdt..wat heeft dat ermee te maken). Dat je zelf je katten binnenhoudt moet je zelf weten, maar ik denk er anders over. Ik vind dat je poezen hun vrijheid moet gunnen en lekker naar buiten mogen. En dat ze daarbij wel eens in de tuin van een ander zitten is vervelend ja. Maar zo zijn er van alle dieren wel vervelende dingen te verzinnen. En zo kwam ik op die honden uit. Daar hebben mensen ook last van. Dan ga je toch ook niet zeggend at ze maar lekker binnen moeten blijven? Je hebt mij trouwens ook niet horen zeggen dat ik kattenpoep lekker vind.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:57

Desiree schreef:
Je moet honden niet beschuldigen voor de laksheid van hun baasje. Zoals al eerder gezegd in deze discussie moet je de dieren niets aanrekenen maar de eigenaar. En ik heb ook al gezegd hoe irri het is als honden druk zijn, niet opgevoed etc. Maar honden moeten toch ergens hun behoeftes doen bij jou in de buurt? En dat er eigenlijk geen optie is, dat is niet de schuld van hun eigenaars toch?


Nee, daar heb je gelijk in. Maar precies wat je zegt: 'Honden moeten toch ergens hun behoefte doen bij mij in de buurt'. Er zijn mensen die er last van hebben, dus dan zou het een optie zijn om honden ook binnen te houden en leren op een bepaalde bak hun behoeften te doen. Maar dat kan blijkbaar weer niet. En dat vind ik juist zo irri. Mensen moeten hun katten maar binnen houden omdat anderen er last van hebben, maar ondertussen mogen honden wel in het openbaar hun drollen leggen, waar ook mensen last van hebben. Nou vind ik dat van die hondenbak wel erg extreem, en van mij mogen honden ook best buiten blijven poepen (ik vind dat dieren ook lekker naar buiten mogen. Ze opsluiten in een huis vind ik maar niks) maar het gaat om het idee.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:58

Kayla schreef:
Nou zeg, doe ik mijn best om iets uit te leggen, haal je je reactie weg. Goed zo Miep Haha!


Haha ja sory..was nog even verder aan het lezen en zag dat het al gezegd was en dat er ook al een antwoord op was gegeven Haha!

Ik ben geen kattenfan, wel een hondenfan.
Maar toch ben ik van mening dat honden en katten wel een soort van gevoelens voor een mens kunnen hebben.
Puur en alleen al omdat het dier er eten van krijgt.( ook een buitenkat krijgt savonds vast wel een lekker bakje voer van zn baasje )

Ik heb 3 honden ( Jack frutsels ) en mijn buren hebben 3 katten...
Die 3 katten zaten vaker bij ons in de tuin dan bij de buren zelf, wij hadden namelijk heerlijke visjes in de vijver...
Totdat mijn jongste jack er bij kwam, meneer had vanaf dag 1 een pesthekel aan katten, en dat terwijl ze bij de fokker katten hadden...
Als pup zijnde joeg hij de 3 katten in zijn eentje de tuin uit. ( de andere 2 deden er nooit veel op uit en waren zelfs wel eens in voor een stoei spelletje Ach gut )
Vanaf toen keken de katten wel uit, maar kwamen nog in de tuin.
Totdat Spike er 1 te pakken had....hij heeft het arme dier helemaal aangevreten Verdrietig

De buurvrouw kwam klagen en wou een schadevergoeding, mijn hond had haar kat vermoord.
Maar wel op mijn terrein, het terrein waar die kat niet thuis hoorde.
Het terrein waar die kat mijn vissen heeft opgevreten, maar daar heeft ze mij nooit over gehoord.
Ook over stront en pies heb ik verder nooit iets gezegd.

Nu eist zij dat ik mijn hond in laat slapen, nou dacht het niet..
Mijn mannetje ontwikkeld zich nu van een pup tot een "grote' hond, en daarbij hoort ook het jachtinstinct en waakgedrag ( wat hij overigens wel erg heeft )

Nooit maar dan ook nooit heeft zij last gehad van ook maar 1 van mijn honden.
Ze zijn op ons terrein, poepen en piesen niet bij haar voor de deur, ze mollen niets en ze blaffen niet,( behalve naar haar katten..in mijn tuin Haha! )
En ze zijn nog opgevoed ook! }>

Heb geen hekel aan katten, wel aan sommige eigenaren..
De eigenaren die het dier los laten lopen, overal laten schijten en piesen en een ander overlast bezorgen.
Hun kat wordt doodgereden en zij zijn ineens de verdrietige eigenaren, en de automobilist is een klootzak!
Nee fout, niet de automobilist maar de eigenaar! Boos!

En dan al die mensen die hun ongecastreerde katers en poezen buiten laten...gut o gut hoe komt het toch dat de pensions zo vol zitten?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:59

MarianneR"]
[quote="Cer schreef:
Nou voor die katten in die autorijke wijk hoop ik dan maar dat ze niet te snel onder een auto terechtkomen...

Mag ik, als kattenliefhebber (tenminste, daar ga ik vanuit, k heb er tenslotte niet voor niets een paar) misschien wel zeggen dat ik me erger aan andermans katten?? En het voorbeeld van mams sneue ouwe katertje nog een keer aanhalen???

En wat de ***** hebben die honden hiermee te maken?? Ik heb geen hond, ik heb katten, die hou ik binnen, klaar. De stank van hondengeur vind ik ook smerig, maar kattenschijt tussen mams keurig geplantte rozen is net zo smerig!


De katten in onze autorijke wijk komen niet snel onder een auto, aangezien hier torenhoge drempels zijn aangelegd en het een 30km-zone is.
Tuurlijk mag je zeggen dat je je ergert aan andermans katten, (of je nou wel of niet van katten houdt..wat heeft dat ermee te maken). Dat je zelf je katten binnenhoudt moet je zelf weten, maar ik denk er anders over. Ik vind dat je poezen hun vrijheid moet gunnen en lekker naar buiten mogen. En dat ze daarbij wel eens in de tuin van een ander zitten is vervelend ja. Maar zo zijn er van alle dieren wel vervelende dingen te verzinnen. En zo kwam ik op die honden uit. Daar hebben mensen ook last van. Dan ga je toch ook niet zeggend at ze maar lekker binnen moeten blijven? Je hebt mij trouwens ook niet horen zeggen dat ik kattenpoep lekker vind.
[/quote]

Kom op zeg..mijn Jacks lopen ook het liefst de hele dag overal los...lekker konijntjes en vogeltjes vangen.
Mag ook niet...waarom dan wel die kat?

Kan er echt met me kop niet bij...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:04

MarianneR"]
[
Nee, daar heb je gelijk in. Maar precies wat je zegt: 'Honden moeten toch ergens hun behoefte doen bij mij in de buurt'. Er zijn mensen die er last van hebben, dus dan zou het een optie zijn om honden ook binnen te houden en leren op een bepaalde bak hun behoeften te doen. Maar dat kan blijkbaar weer niet. En dat vind ik juist zo irri. Mensen moeten hun katten maar binnen houden omdat anderen er last van hebben, maar ondertussen mogen honden wel in het openbaar hun drollen leggen, waar ook mensen last van hebben. Nou vind ik dat van die hondenbak wel erg extreem, en van mij mogen honden ook best buiten blijven poepen (ik vind dat dieren ook lekker naar buiten mogen. Ze opsluiten in een huis vind ik maar niks) maar het gaat om het idee.
[/quote]
Nou, het ging eigenlijk andersom; kattenliefhebbers vinden dat katten wel los mogen lopen en anderen overlast bezorgen maar honden mogen dat niet. we moeten begrip op brengen dat katten niet binnen gehouden kunnen worden (wat dus wel kan) maar een hond kan niet op de kattenbak. ze moeten dus wel uitgelaten worden.

[quote="Miep schreef:
[
Kom op zeg..mijn Jacks lopen ook het liefst de hele dag overal los...lekker konijntjes en vogeltjes vangen.
Mag ook niet...waarom dan wel die kat?

Kan er echt met me kop niet bij...
[/quote]

Ehm, dat bedoel ik dus.

Enne, Miep, jou buurvrouw kan nooit eisen dat jij je hond laat afmaken. het is gebeurd op JOUW terrein. het zou misschien nog anders zijn geweest als het op straat was gebeurd maar dan nog: jij bent dan fout dat je hond losloopt, maar de eigenaar kiest ervoor het risico te lopen omdat hij zijn kat loslaat en er niet naar omkijkt. Jouw buurvrouw zal de wet niet achter zich krijgen. Gelukkig maar! in ieder geval heb jij nu een goed "kattenwerend systeem" in je tuin, grinnik. Als je maar zorgt dat het niet buiten je terrein gebeurt. Degene die schuld is aan het gebeurde is de buurvrouw zelf.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:07

Desiree"]
[quote="MarianneR schreef:
[
Nee, daar heb je gelijk in. Maar precies wat je zegt: 'Honden moeten toch ergens hun behoefte doen bij mij in de buurt'. Er zijn mensen die er last van hebben, dus dan zou het een optie zijn om honden ook binnen te houden en leren op een bepaalde bak hun behoeften te doen. Maar dat kan blijkbaar weer niet. En dat vind ik juist zo irri. Mensen moeten hun katten maar binnen houden omdat anderen er last van hebben, maar ondertussen mogen honden wel in het openbaar hun drollen leggen, waar ook mensen last van hebben. Nou vind ik dat van die hondenbak wel erg extreem, en van mij mogen honden ook best buiten blijven poepen (ik vind dat dieren ook lekker naar buiten mogen. Ze opsluiten in een huis vind ik maar niks) maar het gaat om het idee.
[/quote]
Nou, het ging eigenlijk andersom; kattenliefhebbers vinden dat katten wel los mogen lopen en anderen overlast bezorgen maar honden mogen dat niet. we moeten begrip op brengen dat katten niet binnen gehouden kunnen worden (wat dus wel kan) maar een hond kan niet op de kattenbak. ze moeten dus wel uitgelaten worden.

Enne, Miep, jou buurvrouw kan nooit eisen dat jij je hond laat afmaken. het is gebeurd op JOUW terrein. het zou misschien nog anders zijn geweest als het op straat was gebeurd maar dan nog: jij bent dan fout dat je hond losloopt, maar de eigenaar kiest ervoor het risico te lopen omdat hij zijn kat loslaat en er niet naar omkijkt. Jouw buurvrouw zal de wet niet achter zich krijgen. Gelukkig maar! in ieder geval heb jij nu een goed "kattenwerend systeem" in je tuin, grinnik. Als je maar zorgt dat het niet buiten je terrein gebeurt. Degene die schuld is aan het gebeurde is de buurvrouw zelf.


Maak je geen zorgen hoor..laat me ventje hier ook echt niet om inslapen... Haha!

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:10

MarianneR"]
Tuurlijk mag je zeggen dat je je ergert aan andermans katten, (of je nou wel of niet van katten houdt..wat heeft dat ermee te maken).
[/quote]

Iemand anders hier beweerde voor de kattenliefhebbers te spreken door te zeggen dat ze maar los moesten kunnen lopen overal.. Ik val daar dus niet onder...

[quote="MarianneR"]
Ik vind dat je poezen hun vrijheid moet gunnen en lekker naar buiten mogen. En dat ze daarbij wel eens in de tuin van een ander zitten is vervelend ja.
[/quote]

Nou dat is zeker vervelend ja! Waarom moet dat zomaar kunnen dan????
Daar kan ik met mn verstand niet bij hoor.....
Och, buurjongetje wil graag voetballen, dat daar een ruit bij sneuvelt is jammer... Verward Wat een onzin....

Kijk, dat het nu eenmaal zo is, snap ik ook wel, maar dat het dus maar MOET kunnen, snap ik niet....


[quote="MarianneR"]
En zo kwam ik op die honden uit. Daar hebben mensen ook last van. Dan ga je toch ook niet zeggend at ze maar lekker binnen moeten blijven?
[/quote]

Nee, maar die blijft aan de lijn, als t goed is tenminste....

[quote="MarianneR schreef:
Je hebt mij trouwens ook niet horen zeggen dat ik kattenpoep lekker vind.


Nou, dan hoef ik er toch ook niet blij mee te zijn als ik er in zit te graaien...?

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:11

Miep schreef:
Kom op zeg..mijn Jacks lopen ook het liefst de hele dag overal los...lekker konijntjes en vogeltjes vangen.
Mag ook niet...waarom dan wel die kat?

Kan er echt met me kop niet bij...


Van mij mag jij best je honden los laten lopen hoor. Volgens mij staat ergens in het begin van dit topic dat het ergens in de wet geregeld is dat katten wel vrij rond mogen lopen en honden niet. Daar kan ik dus niets aan doen.

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:12

MarianneR schreef:
Mensen moeten hun katten maar binnen houden omdat anderen er last van hebben, maar ondertussen mogen honden wel in het openbaar hun drollen leggen, waar ook mensen last van hebben.


Zit er geen verschil tussen een 'openbaar terrein' en een 'prive-tuin'
.... Verward

Kan me vergissen hoor....

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:16

Cer"]
[quote="MarianneR schreef:
Mensen moeten hun katten maar binnen houden omdat anderen er last van hebben, maar ondertussen mogen honden wel in het openbaar hun drollen leggen, waar ook mensen last van hebben.


Zit er geen verschil tussen een 'openbaar terrein' en een 'prive-tuin'
.... Verward

Kan me vergissen hoor....
[/quote]

Ja idd...

Ik snap het punt niet van die mensen die last hebben van honden drollen....je gaat toch ook zeker niet voor je lol in een hondenpoepveld lopen?

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:16

Cer"]
[quote="MarianneR"]
Tuurlijk mag je zeggen dat je je ergert aan andermans katten, (of je nou wel of niet van katten houdt..wat heeft dat ermee te maken).
[/quote]

Iemand anders hier beweerde voor de kattenliefhebbers te spreken door te zeggen dat ze maar los moesten kunnen lopen overal.. Ik val daar dus niet onder...

[quote="MarianneR"]
Ik vind dat je poezen hun vrijheid moet gunnen en lekker naar buiten mogen. En dat ze daarbij wel eens in de tuin van een ander zitten is vervelend ja.
[/quote]

Nou dat is zeker vervelend ja! Waarom moet dat zomaar kunnen dan????
Daar kan ik met mn verstand niet bij hoor.....
Och, buurjongetje wil graag voetballen, dat daar een ruit bij sneuvelt is jammer... Verward Wat een onzin....

Kijk, dat het nu eenmaal zo is, snap ik ook wel, maar dat het dus maar MOET kunnen, snap ik niet....


[quote="MarianneR"]
En zo kwam ik op die honden uit. Daar hebben mensen ook last van. Dan ga je toch ook niet zeggend at ze maar lekker binnen moeten blijven?
[/quote]

Nee, maar die blijft aan de lijn, als t goed is tenminste....

[quote="MarianneR schreef:
Je hebt mij trouwens ook niet horen zeggen dat ik kattenpoep lekker vind.


Nou, dan hoef ik er toch ook niet blij mee te zijn als ik er in zit te graaien...?
[/quote]

Jij haalt er nu wel hele aparte dingen bij. Wat heeft het buurjongetje hier in godsnaam mee te maken zeg.

Verder heb jij mij ook niet horen zeggen dat jij er blij mee moet zijn als je erin zit te graaien. Ik ben ook niet blij ala ik uitglij over een hondendrol. Is toch logisch. Ik ben ook niet blij als ik in de poep van mijn eigen kat zit te graaien.

En honden zitten wel aan de lijn ja, maar ze poepen ook op openbare plaatsten waar mensen er last van hebben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:16

Cer schreef:
[
Zit er geen verschil tussen een 'openbaar terrein' en een 'prive-tuin'
.... Verward

Kan me vergissen hoor....
[/quote]


Nou, in het eerste zit je niet met je handen in het zand te graaien, in het 2e vaak wel. *LOL*

JUMMIE!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:18

MarianneR"]
[quote="Cer"][quote="MarianneR"]
Tuurlijk mag je zeggen dat je je ergert aan andermans katten, (of je nou wel of niet van katten houdt..wat heeft dat ermee te maken).
[/quote]

Iemand anders hier beweerde voor de kattenliefhebbers te spreken door te zeggen dat ze maar los moesten kunnen lopen overal.. Ik val daar dus niet onder...

[quote="MarianneR"]
Ik vind dat je poezen hun vrijheid moet gunnen en lekker naar buiten mogen. En dat ze daarbij wel eens in de tuin van een ander zitten is vervelend ja.
[/quote]

Nou dat is zeker vervelend ja! Waarom moet dat zomaar kunnen dan????
Daar kan ik met mn verstand niet bij hoor.....
Och, buurjongetje wil graag voetballen, dat daar een ruit bij sneuvelt is jammer... Verward Wat een onzin....

Kijk, dat het nu eenmaal zo is, snap ik ook wel, maar dat het dus maar MOET kunnen, snap ik niet....


[quote="MarianneR"]
En zo kwam ik op die honden uit. Daar hebben mensen ook last van. Dan ga je toch ook niet zeggend at ze maar lekker binnen moeten blijven?
[/quote]

Nee, maar die blijft aan de lijn, als t goed is tenminste....

[quote="MarianneR schreef:
Je hebt mij trouwens ook niet horen zeggen dat ik kattenpoep lekker vind.


Nou, dan hoef ik er toch ook niet blij mee te zijn als ik er in zit te graaien...?
[/quote]

Jij haalt er nu wel hele aparte dingen bij. Wat heeft het buurjongetje hier in godsnaam mee te maken zeg.

Verder heb jij mij ook niet horen zeggen dat jij er blij mee moet zijn als je erin zit te graaien. Ik ben ook niet blij ala ik uitglij over een hondendrol. Is toch logisch. Ik ben ook niet blij als ik in de poep van mijn eigen kat zit te graaien.

En honden zitten wel aan de lijn ja, maar ze poepen ook op openbare plaatsten waar mensen er last van hebben.
[/quote]

En dat laatste is ze goed recht ook...ze betalen er immers voor Haha! Tong uitsteken

Kitty

Berichten: 7715
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:19

Nou, dan meng ik mij er ook nog even in aangezien het allang niet meer gaat over de konijnen van HorsePl.

Ik vind zowel honden als katten leuke dieren. Wij hebben vroeger wel een kat gehad, de laatste jaren eigenlijk alleen honden.
Onze hond loopt meestal los met me mee, maar dan wel naast me. Ze mag (in de bebouwde kom) niet los rondrennen. Ook loop ik met een schepje om de uitwerpselen van de hond op te ruimen aangezien ik hondenpoep in de perkjes enorm asociaal vind.

Maar laat dan ook de katten niet in onze tuin poepen. Twee weken geleden waren we aan het over-tennissen op ons gazon.
Mooi dat ik wel bijna onderuit ging doordat ik met mijn slipper (ja lekker...) in een kattenkeutel ging staan.
Nader onderzoek Haha! wees uit dat dat niet de enige kattenpoep was die op ons gazon lag. Nou lekker. Kattenbezitters bij ons uit de buurt die hun kat vrij los laten lopen, bedankt!