Netjes van de baas dat ze daar echt de tijd voor heeft genomen. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Netjes van de baas dat ze daar echt de tijd voor heeft genomen. whitje schreef:@ lovely1:
Ik denk (althans dat maak ik op uit haar berichten) dat MarvanTom de mensen die het niet kunnen niet dom vind maar de mensen die zicht er niet voor inzetten. wat ze zei ook dit:Lovely1 schreef:Ikzelf heb geen enkel probleem met lerende mensen
Dus leek mij dat als ze het wel willen leren ze dat geen enkel probleem vind maar dat als mensen achter een kassa gaan zitten met de gedachte van ik kan het niet en ik ga het ok zeker niet doen of leren, dat ze zich wel ergert aan die mensen.
Maar MarvanTom correct me if i'm wrong
dus in dat opzicht kan ik het niet nee
MarvanTom schreef:Nou, ik heb hier niks aan toe te voegen. Ja, dat klopt!
Maar zo werkt het toch ook? Voor iedereen, zowel werknemer als klant?
Ik noem niemand dom, wel op het moment dat jij als kassiere niet kan/wil uittellen... Nadruk op WIL.
Voel je je aangesproken? Misschien tijd om jezelf te veranderen ?
Maartje1990 schreef:Ik heb 't écht wel geprobeert hoor! En het lukte ook, maar met veel tijd. En gewoon té veel tijd als ik als cassiere zou moeten werkendus in dat opzicht kan ik het niet nee
, ga je toch niet iemand rustig lerne hoe hij/zij terug moet tellen)x_Marr schreef:MarvanTom schreef:Nou, ik heb hier niks aan toe te voegen. Ja, dat klopt!
Maar zo werkt het toch ook? Voor iedereen, zowel werknemer als klant?
Ik noem niemand dom, wel op het moment dat jij als kassiere niet kan/wil uittellen... Nadruk op WIL.
Voel je je aangesproken? Misschien tijd om jezelf te veranderen ?
Als je iets niet kan na uitleg en proberen, KAN je het gewoon niet.
Of kan jij soms alles? Uit je opmerkingen uit te maken wel, en anders ben je lui.
Negeer je nogsteeds mijn vraag?
MarvanTom schreef:Feit blijft: hoe moeilijk is nu correct optellen en/of aftrekken?
Voor velen dus te moeilijk, met zooooooveel smoesjes.
Ongekend dit.
Typisch Nederlands eigenlijk.
pairadice schreef:Maar zeggen dat iemand die minder goed kan optellen en aftrekken dom is gaat mij echt veel te ver, of we het nu hebben over basisschoolniveau of niet.
Ik begrijp hieruit dat ik ook dom ben.
Juist met een universitaire opleiding zou je moeten weten dat dit geen juiste conclusie is! Je mag rustig concluderen dat MarvanTom je dom vindt maar om daar nou aan te gaan verbinden dat je dus ook dom bent is echt niet juist hoor 

MarvanTom schreef:x_Marr schreef:Als je iets niet kan na uitleg en proberen, KAN je het gewoon niet.
Of kan jij soms alles? Uit je opmerkingen uit te maken wel, en anders ben je lui.
Negeer je nogsteeds mijn vraag?
Nou, als na uitleg en begeleiding iets nog steeds niet lukt...
Maar welke vraag bedoel je?

Shadow0 schreef:pairadice schreef:Maar zeggen dat iemand die minder goed kan optellen en aftrekken dom is gaat mij echt veel te ver, of we het nu hebben over basisschoolniveau of niet.
Ik begrijp hieruit dat ik ook dom ben.
FoeiJuist met een universitaire opleiding zou je moeten weten dat dit geen juiste conclusie is! Je mag rustig concluderen dat MarvanTom je dom vindt maar om daar nou aan te gaan verbinden dat je dus ook dom bent is echt niet juist hoor
Ik zou ook niet teveel waarde hechten aan de mening van iemand die zelf de taal nog niet helemaal onder de knie heeft
(En verder heb ik niet het idee dat er bij de andere partij veel begrip zal komen, dus ik zou er ook maar niet teveel woorden aan vuil maken.)
SdaphneS schreef:Welke 'opleiding'? Mensen worden ingewerkt door het bedrijf waar ze komen te werken. Dat bedrijf bepaalt zelf of ze het belangrijk vinden of iemand terugtelt of niet, en of iemand daarop ingewerkt wordt of niet. In veel bedrijven zullen andere kwaliteiten minstens zo belangrijk zijn.Kassieres worden tijdens hun 'opleiding' geleerd om terug te tellen.
x_Marr schreef:MarvanTom, aan jou de vraag: heb jij inlevingsvermogen?
)
) Kunnen de gasten het zo na optellen, en kan ik sneller door werken
pinuts schreef:pff, waar kan je je druk om maken tegenwoordig. Die cassieres zijn wel de dupe hier ff op bokt niet? Als mensen hier zelf zo geweldig goed zijn in terug-tellen doen ze het toch ff zelf? Zoveel moeite is het voor hen niet, voor de cassieres misschien wel. Echt, krijg het idee alsof die meiden achter de kassa niets fout mogen doen, en als ze t maar 1 x doen worden ze door de klanten meteen afgestempeld als stom. Terwijl ze wel de hele dag hard aan het werk zijn.
whitje schreef:hoezo zijn cassieres de dupe? de vraag is in dit topic toch wat men er van vind dat er wel of niet terug geteld wordt door een cassiere?
dan mag iemand daar toch gewoon zijn of haar mening over geven. afgestempeld als stom, hoezo....?
Citaat:En het is ook niet alleen voor de klant dat terug tellen maar ook voor je eigen kassa maar inderdad het bedrijf vind dat het niet nodig is, dan niet. maar vind dat van dat bedrijf dan niet zo slim.
Shadow0 schreef:Kassieres worden tijdens hun 'opleiding' geleerd om terug te tellen.