leraar lacht mijn kindje met medisch probleem uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:15

Nou, ik lees het gequote bericht + de reactie..
En nu ik het nog eens lees, blijf ik er toch bij. "Het is toch maar een mens" Ja klopt :) maar zoiets zegt een mens die 3jaar opleiding gehad heeft om op een respectvolle manier om te gaan met kinderen niet! ;)

Kiwiko, ik zal het topic doornemen als ik meer tijd heb.. al betwijfel ik ofdat ik het bercht dan anders zal lezen :P de woorden blijven dezelfde!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:16

Het staat buiten kijf dat de leraar dit niet had mogen doen, maar op deze manier denk ik dat de school je inderdaad niet serieus zal nemen.
Iemand via zijn hyves hiervoor terugpakken is niet de juiste weg, via de onderwijsinspectie oid lijkt mij veel verstandiger.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 17:17

smokey17 schreef:
latnahc2 schreef:
ik heb de school 2 keer aan de telefoon gehad plus de klacht van mijn zusje bij de directeur.
heb geen zin om er achteraan te blijven bellen aangzien hun naar mijn gevoel niet zo serieus nemen.
iedereen in iedergeval bedankt voor je mening en de tips.
ik ga even iets anders doen om mijn gedachten even te verzetten.

Sorry hoor, Maar ik vind echt dat je aan het doordraven bent.
Je was er zelf helemaal niet bij. Misschien stak het hele verhaal wel helemaal niet zo in elkaar.

Het is erg knullig dat je zoon het 1 en ander mankeert. Maar ja niks aan te doen.

Ga mij nou eens wijsmaken dat jij nog nooit iemand hebt uitgelachen...

Wat wil je nou dat die man doet??? op zijn blote knietjes je om vergeving smeken??

Het is een leraar. Tja heeft voorbeeld functie. Maar het is en blijft een mens.

Ik heb ook vaak genoeg dingen gehoord die niet door de beugel kunnen. Ben zelf ook wel een uitgescholden door een lerares die het niet meer aan koen...... maar om nou daar hysterisch om te gaan doen...

de leraar heeft zelf toegeveven dat het zo gegaan is dat heb ik ook al gemelt.
maar goed ik ga nu niet meer op mensen reageren die niet goed lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:17

Je klacht indienen bij de deelraad, dus de gemeente. Zal zeker wel serieus genomen worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:17

Mallodie schreef:
Nou, ik lees het gequote bericht + de reactie..
En nu ik het nog eens lees, blijf ik er toch bij. "Het is toch maar een mens" Ja klopt :) maar zoiets zegt een mens die 3jaar opleiding gehad heeft om op een respectvolle manier om te gaan met kinderen niet! ;)

Kiwiko, ik zal het topic doornemen als ik meer tijd heb.. al betwijfel ik ofdat ik het bercht dan anders zal lezen :P de woorden blijven dezelfde!

De leraar heeft een opmerking gemaakt over een foto, niet tegen het kind zelf.

daniekjuh

Re: leraar lacht mijn kindje met medisch probleem uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:19

ik ben zelf ook scheel ( lui oog ) en ben ondertussen 17 jaar, en vroeger ook mee gepest, heeft mij trouwens nooit echt wat gedaan, maar snap HEEL goed dat je hier boos over wordt!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:28

Snap best dat het moeilijk is, het is jouw kind en het is niet leuk als iemand daar iets over zegt. Persoonlijk vind ik ook niet dat dat kan maargoed, het is gebeurd. Een klacht indienen lijkt me het beste...

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:31

Wat een rotgrap. We hebben het hier over een docent die een voorbeeldfunctie heeft en wat mij betreft wel iets professioneler had kunnen reageren toen jij met je klacht kwam.

Maar, ik vind, deze actie op Bokt misschien nog wel treuriger voor je zoontje dan dat er grapjes over zijn scheelheid zijn gemaakt. Het is toch best kinderachtig om hier op te roepen om op zijn hyves berichten achter te laten. Sta er boven! Pak je zoontje op schoot, maak samen een tekening, ga naar de speeltuin, zoen 'm op zijn kop en geef hem de houding mee 'laat maar kletsen'.
Welshcobfan - wat een wijze mama heb jij!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:56

Maar mensen, het jongetje heeft de opmerking niet eens gehoord, hij weet van niks! Waarom al die ophef dat het zielig voor hem is? Het is even pijnlijk voor de omstanders, maar de leraar in kwestie kent het jongetje niet, en zal hem ook nooit leren kennen, want hij geeft enkel en alleen les aan het zusje van zijn moeder. De leraar staat zover bij het jongetje vandaan.

Die man heeft echt niet doelbewust die opmerking geplaatst, en hij zal zeker niet uit zijn duim hebben gezogen dat hij dacht dat de anderen hem aan het uitlachen waren. Er zal zeker wat meer gebeurt zijn op die plek. Om die man hier voor te willen schorsen, gaat mij veel en dan ook echt veel te ver.

De man heeft in mijn ogen professioneel genoeg gereageert op deze klacht. Stel dat ik de man in kwestie was, en er word zo overdreven op gereageert, dan zal ik ook even zoiets hebben van: pardon, waar gaaaat dit over? Hij heeft zijn excuses aangeboden, klaar. Ik denk dat de school zich ook afvraagt waar dit over gaat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:57

Het vervelendste is het voor de tante van deze jongen, die heeft het persoonlijk aangehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:15

Ik begrijp jou wel Latnach, ik heb zelf twee zsusjes die zijn geboren met grauwe staar. Hoevaak ik wel niet aan heb moeten horen opmerkingen aan heb moeten horen, en nog steeds hoor.
Als ik het over mijn zusjes heb is hetsteevast, je die schele?
Dit zijn dat opmerkingen die door kennissen en vrienden worden gemaakt en ik elke keer weer van schrik.
ZOiets zeg je toch niet? Al het leed wat er acher die handicap schuilt.
Je zusje aan moeten wijzen dat er een vogel op de schutting zit, de bloemen mooi bloeien, ze helpen met een trappetje af te lopen....
Ik kan niet begrijpen dat een leraar het in zijn hoofd haalt om hier een opmerking over te maken, kan me wel heel goed voorstellen dat het je geraakt heeft en nog steeds doet.
Wat een afknapper.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:28

Wat ik zelf erg merk is dat opmerkingen over mij, mijn omgeving meer raken dan mij. Het zou mij echt een zorg zijn wat ze roepen, maar ik merk wel dat mijn geliefden er meer moeite mee hebben.
Net zoals met mijn beperkingen, ik vind het allemaal prima! Ben er aan gewend, ik weet immers niet beter. De omgeving vind het wel moeilijk als ik erg ziek weer op bed lig.

Dus ik hoop dat het voor je zoontje net zo gaat, dat hij prima met zijn handicap kan omgaan en ermee kan leven. En natuurlijk met de opmerkingen, want die zal hij zeker wel krijgen nog...
Mensen zijn helaas niet erg tactisch :(:)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:15

Ik heb niet alles gelezen, alleen de eerste twee pagina's en wat me te binnen schoot waren de verhalen hier op het leven zonder paarden over kinderen die gepest worden op school en waar iedereen op reageerd met ja dan doet de school er wel wat aan etc.
En daar zitten felle reacties bij.

Hier geeft de leraar zelf aan o hij is anders, hem mag je uitlachen en pestende opmerkingen maken en dan is het goh, stel je niet aan het was een grapje.

Ja een grapje van iemand die dus hoort aan te geven dat pesten verkeerd is.
Nou zeg...als ik een pester was en meneer zou tegen mij zeggen dat mag niet zou ik heel erg raar staan te kijken, de leraar doet het immers zelf wel en zou hem absoluut niet meer serieus nemen.

Dus ja, het is erg fijn dat het jongetje er zelf niet bij was, maar maakt dat het beter?
Hij ziet het zusje van TS geschrokken reageren, ze legt het uit en hij doet er een schepje bovenop.

Nou zeg....vertrouw de school maar met hun anti pesten beleid....denderend...

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:17

zorro schreef:
Die man heeft echt niet doelbewust die opmerking geplaatst, en hij zal zeker niet uit zijn duim hebben gezogen dat hij dacht dat de anderen hem aan het uitlachen waren. Er zal zeker wat meer gebeurt zijn op die plek. Om die man hier voor te willen schorsen, gaat mij veel en dan ook echt veel te ver.

Zoals ik het lees heeft het zusje van TS uitgelegd wat en waarmo en kwam er toen nog een lachende opmerking in de trant van nou dat is niet te zien dan.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 21:07

Sily schreef:
Ik heb niet alles gelezen, alleen de eerste twee pagina's en wat me te binnen schoot waren de verhalen hier op het leven zonder paarden over kinderen die gepest worden op school en waar iedereen op reageerd met ja dan doet de school er wel wat aan etc.
En daar zitten felle reacties bij.

Hier geeft de leraar zelf aan o hij is anders, hem mag je uitlachen en pestende opmerkingen maken en dan is het goh, stel je niet aan het was een grapje.

Ja een grapje van iemand die dus hoort aan te geven dat pesten verkeerd is.
Nou zeg...als ik een pester was en meneer zou tegen mij zeggen dat mag niet zou ik heel erg raar staan te kijken, de leraar doet het immers zelf wel en zou hem absoluut niet meer serieus nemen.

Dus ja, het is erg fijn dat het jongetje er zelf niet bij was, maar maakt dat het beter?
Hij ziet het zusje van TS geschrokken reageren, ze legt het uit en hij doet er een schepje bovenop.

Nou zeg....vertrouw de school maar met hun anti pesten beleid....denderend...

dank je wel +:)+

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 21:08

Sily schreef:
zorro schreef:

Zoals ik het lees heeft het zusje van TS uitgelegd wat en waarmo en kwam er toen nog een lachende opmerking in de trant van nou dat is niet te zien dan.

en idd je hebt gelijk!!
ik had alleen eigenlijk geen zin om voor de tiende keer te zeggen eerst even lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:20

Sily schreef:
Nou zeg....vertrouw de school maar met hun anti pesten beleid....denderend....

AMEN!
Deze leraar zou het goeie voorbeeld moeten geven en iig het vertrouwen moeten geven ook naar de ouders toe!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:22

het is heel rot en voor jou totaal niet bevredigend, maar school gaat hier verder niets mee doen.
Ik vind het al heel wat dat ze hem hebben laten bellen om zijn excuus aan te bieden.

Het is heel kwetsend voor jou en je staat geheel in je recht om boos te zijn, maar ik denk niet dat je nog heel veel meer van deze man kan verwachten.
Voor hem is het: 'ja, domme opmerking gemaakt (en die maak ik nog véél meer) dus ja, sorry.' En daarmee is de kous af.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:54

Het is niet de bedoeling om op deze manier een topic te openen. Ik plaats een slotje.