(te?) vroeg kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: (te?) vroeg kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:21

aranel: ik vind dat laatste best wel respectloos eigenlijk...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:23

Waar ik mij overigens altijd een beetje van verbaas, bij stellen van alle leeftijden trouwens, is hoe enorm snel ze (soms) gaan.

Soms hebben ze na een jaar al een huis gekocht, getrouwd en een kindje, of één op komst? Vanwaar die haast? Dan heb je toch nauwelijks tijd om elkaar echt te leren kennen in alle omstandigheden?

Ik snap het concept dat je gewoon weet dat dit degene is waarmee je een toekomst mee wilt opbouwen, maar aan de andere kant, vele mensen schatten dat ook verkeerd in, gezien het aantal echtscheidingen tegenwoordig.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:25

wat maakt her uit wanneer je je eerste kind krijgt.
Mijn nicht is nu rond de 24 en heeft een meisje van 3.
Mijn ouders daarentegen zijn 55 en 53, ik ben 19... En omdat mijn ouders in jullie ogen oud zijn, zijn ze echt niet minder leuk hoor

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:27

De hoeveelheid scheidingen ligt in mijn ogen meer aan het feit dat mensen te snel opgeven maar dat is weer een hele andere discussie.

Ik ken ook wel stellen waarbij het erg snel gaat na nog geen jaar getrouwd en huis gekocht en na anderhalf jaar zwanger maar ja als hun zich er goed bij voelen wie ben ik om er iets over te zeggen.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:28

Meetje22 schreef:
Steph86 schreef:
@ Meetje,

Je hebt echt 2 prachtige dochters!!

Dank je wel :D :D :D

je mag ze een weekendje lenen :+

Neem jij dan mijn 2 (b)engeltjes..?
:D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:29

Ieder moet voorzichzelf bepalen wanneer ze kinderen wil daar mag niemand over oordelen!

Ik ben zelf volgens sommige mensen (en soms volgens mijzelf) een beetje laat voor mijn gevoel ben nu 25 en heb dus geen kinderen en momenteel geen vriendje.
Mijn vriendinnen hebben allemaal al 1 of meerdere kinderen of zijn nu zwanger ze zijn allemaal in leeftijd van 25 tot 30 jaar

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:31

Meetje22 schreef:
Steph86 schreef:
@ Meetje,

Dank je wel :D :D :D

je mag ze een weekendje lenen :+

:D

Ja is goed als ik je man er ook bij krijg :D :D :D :D
Nee hoor, lekkere ventjes hoor.
Zien er erg ondeugend uit,word geen weekendje uitrusten voor mij :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:33

Nativa schreef:
rockwitch schreef:
Dat is een flink verschil ja :j
Zo'n oude vader heeft ook wel voordelen (een heule hoop levenservaring bijvoorbeeld ;)) Maar ik zit dagelijks met de angst en de gedachte dat ik geen 40 wordt met mijn vader erbij, terwijl vele dit wel hebben, en ik denk dat ouders ook daaraan moeten denken als ze op oudere leeftijd aan kinderen beginnen.

Mijn vader is helaas plotseling overleden toen ik net 17 was geworden mijn vader is maar net 46 jaar mogen worden. vind het moeilijk als ik kinderen zou krijgen dat ze hun opa nooit hebben kunnen leren kennen en ook mis ik alle vader - dochter dingen wij hadden een hele hechte band

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:34

leuke kinders in jullie profielen lijkt me heerlijk ook moeder te zijn :D

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:37

Steph86 schreef:

Meetje22 schreef:
Ja is goed als ik je man er ook bij krijg :D :D :D :D
Nee hoor, lekkere ventjes hoor.
Zien er erg ondeugend uit,word geen weekendje uitrusten voor mij :D

Je mak kijken naar het kontje maar blijft af van het frontje :') :D ;)
Nee uitrusten is er niet bij met onze (b)engels, ze zijn zeer ondernemend en idd erg ondeugend.
Volgens mij heb jij ook 2 donderstenen van meiden?!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:38

Maya schreef:
Aranel schreef:
Waarom zo'n haast denk ik dan?! Dan ben je 50 en zijn alle kids het huis al uit :?

En wat is daarop tegen? :? :) Ik ben 24, heb nog een twee jaar oudere broer en mijn moeder is 49, en mijn vader wordt dit jaar 52. Ik vind het super dat ik van die jonge ouders heb :j Staan niet zo ver van je af, je kunt er nog vele jaren van genieten. Zij kunnen ook nog een fatsoenlijk leven hebben 'na' de kinderen.

Idd! Vind het niet zo erg dat mijn ouders jong zijn! (ik ben 20, paps is 44 en mams is 43). Wil zelf geen kinderen hoor, maar ik heb liever wat jongere ouders hoor! Tja het is ieder voor zich, de een wilt dat, de andere zo. Al denk ik wel dat die gemiddelde leeftijd van kinderen krijgen met de tijd iets ouder is geworden. Vroeger misschien rond de 26 jaar en nu rond de 32 jaar? Mocht ik ooit door een ongelukje zwanger worden, ga ik als een race eend naar het ziekenhuis om het weg te laten halen en als het idd een afwijking heeft (wat ze dan misschien nog niet kunnen zien?) dan race ik nog sneller naar het ziekenhuis..

Maar 23 en drie kids is idd wel erg jong, dan ben je nog zelf kind als je zwanger wordt van de eerste! Dat is juist de tijd dat je lekker moet leven toch!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:40

Wat is oud? en wat is jong?
meiden van 16 die in verwachting zijn,dat is inderdaad jong,zodra die meiden er volwassen mee omgaan,en alles voor het kind zullen doen wat in hun macht ligt,vind ik dat super!
Dus niet meer elk weekend 2 keer uitgaan,elke week een andere vriend..

Ik denk dat het echt persoonsgebonden is,wanneer ben je jong,en wanneer ben je oud?
Sommige dingen gebeuren gewoon in je leven,het enigste wat je dan goed kan doen,is je hart volgen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:40

Ik was net 22 jaar toen ik moeder werd, heb nu 3 kids!
Een zoon van 7 jaar, dochter van 4 jaar en een zoontje van 4.5 maand, en ik ben in april 30 jaar geworden!
Leuk hoor! :j

Als het aan mij ligt zou ik nog wel meer kindjes willen maar daar heeft mijn man een stokje voor gestoken!

Ik zie hier allemaal zaken voorbijgaan qua financiele kant, dat als je dat pas op orde hebt, het dan pas eigenlijk goed is om kindjes te krijgen, ik begrijp die reactie wel maar pas echt gelukkig ben ik als mijn kinderen later zeggen dat ze liefdevolle ouders hebben gehad, dat vind ik nog VELE malen belangrijker...

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:41

Coentjuh schreef:
Maar 23 en drie kids is idd wel erg jong, dan ben je nog zelf kind als je zwanger wordt van de eerste! Dat is juist de tijd dat je lekker moet leven toch!

Hoe kan jij nu beoordelen of iemand op zijn 17e of ouder zelf nog kind is??
Dit vind ik nu weer zo'n typisch vooroordeel..

Edit: tekst aangepast..

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:51

Steph86 schreef:
Coentjuh schreef:

Hoe kan jij nu beoordelen of iemand op zijn 17e of ouder zelf nog kind is??
Dit vind ik nu weer zo'n typisch vooroordeel..

Edit: tekst aangepast..

Tja de een vind het zalig om op zondagochtend vroeg met de kids naar de kinderboerderij te gaan of beukenootjes zoeken in het bos en de ander van 27 vind het heerlijk om op zaterdagavond stomdronken naar huis te kruipen waar ze toch geen verplichting hebben.
Dat is ieder voor zich.
Ik haal stiekem eens in de ong. 3 maanden mijn kids s'nachts uit bed om zelfgemaakte chocolademelk te drinken,spekkies te eten en garfield te kijken,we gaan dan met zn drieen onder een deken op de bank zitten :D :D
Dat zijn nou de dingen waar ik van geniet.
Ze houden me lekker jong en ondeugend :D :D :P
Tevens kan ik zo genieten wanneer ze met moederdag hun zelfgemaakte cadeautje om 05.00 uur s'ochtends aan mn bed brengen of wanneer ze ubervals : er is er een jarig zingen met mn verjaardag terwijl ik nog met mn slaperige hoofd in bed lig :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:52

Mijn zusje is ook ongepland moeder geworden, ze kwam er met 18 weken pas achter dat ze zwanger was.
Ze had wel klachten, maar de HA had gezegt dat het wsl gewoon hyperventilatie was en dat ze rust moest nemen.
Nja, dat was dus een hyperventilatie van 48cm en bijna 7pond. :+
Zusje is 18, gaat over 3 weken samenwonen met d'r vriend en zoon.

Ik hoorde vorig jaar echter over een meisje dat ik ken dat ze vrij vroeg wist dat ze zwanger was en in de laatste week dat het mogelijk was abortus heeft laten plegen.
Het kan er bij mij niet in dat je zó lang doet over het nemen van een dergelijke beslissing. :n
Ik probeer er verder niet over te oordelen, maar heel soms schiet het woord moordenaar toch echt wel door m'n hoofd als ik haar zie of over haar hoor. :o

Coentjuh

18 is pas volwassen volgens de regeltjes :+ Maar goed, de meeste zitten dan nog net in hun uitgaansleven, nog een heel leven voor zich, paar jaar om lekker te leven en te werken en dan een keer een leuk gezinnetje stichten vanaf een jaar of 25? (en ik helemaal niet :D)

Even vlug uitgerekend: 20% dat je je lekker uit kan leven, van baby tot je 17/18. En dan 80% van je hele leven niet meer 100% vrij omdat je met een kind zit. Moet uiteraard iedereen voor zich zelf weten, maar ik vind die 20% erg klein!

Meetje22

Maar ik ga nu naar bed want morgenvroeg ( lees 05.30 uur) staan mn kindjes weer aan mn bed.
Slaap lekker.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:56

Het lijkt nu net alsof je je leven aan de kant moet gooien als je kinderen hebt.
Je kan echt nog wel lol hebben en leven als je kinderen hebt.
1 keer in de maand lekker bij opa en oma logeren zodat je uit kan.
Als ze wat ouder zijn kunnen ze prima mee op vakantie ook wel ver weg.
80% van je leven vergooien lijkt me nogal overdreven alsof je er tot je overlijden aan vast zit meestal verlaten je kinderen het huis als ze zo 18-25 zijn daarna kan je zoiezo weer doen wat je wilt.

Ik ga trouwens al vanaf mijn 16de niet uit ik vind het geen bal aan en alleen maar geld verspilling, doe mij maar een avondje op de bank met een filmpje en mijn vriend.
Of een avondje gamen met vrienden en zulke dingen hoef je echt niet op te geven als je eenmaal kinderen hebt.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:59

Ik meld me ook even hier.

Ik ben 19 en op dit moment alweer 24 weekjes in verwachting.
Ook al was dit kindje niet gepland, is het wel welkom.
Mijn vriend en ik wonen samen, kunnen het makkelijk redden want vriend heeft een goed inkomen en we kunnen het kindje veel bieden.
Ik ga en ging nooit uit, drink en dronk nooit dus er zijn geen dingen die ik moet laten omdat ik nu zwanger ben.

Ik vind het ook helemaal niet erg dat ik zo jong mama ben. Heerlijk met je kind dingen samen doen. :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:02

*gooit zich er ook tussen*

Nou,hier dus nog een jong moedertje :D
Ik ben 21 en we hebben een dochter,met een geplande tweede op de rit.
Ja, onze dochter was een complete verrassing zo door de pil heen, maar ze is inmiddels twee en een half en als ik geweten had dat het zo mooi was, had ik zeker net zo jong moeder willen worden als ik nu ben.
Goed,nou ben ik getrouwt,heb huisje boompje beestje etc...
Maar ik snap nooit zo waar mensen zich druk om maken.

Als JIJ geen jong kinderen wilt,waarom dan drukmaken over een ander die dat wel wil?
Je 'zeurt' toch ook niet over iedereen met blond haar,omdat jij bruin leuker vind?

(goed,en dan de 15 jarige,dronken,stappende,sexxende meisjes even daargelaten)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:06

Ik ben 25 en zwanger van mijn derde kindje.
De eerste twee waren gepland, de derde niet (2 maanden na de tweede, door de pil heen) maar zeer welkom.
In de toekomst willen we graag nog minimaal 2 kindjes (als het ons gegeven is natuurlijk)
Ik was 23 toen ik mijn oudste kreeg, had hem graag enkele jaren eerder gekregen, maar helaas lukte het niet. Waarom? Ik vind het heerlijk om jong moeder te zijn, kan een stabiele omgeving bieden en lekker actief met alles meedoen.
Voor mijn dertigste hopen we klaar te zijn met kindjes, en dan dus 5 kinderen rond te hebben lopen.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:41

Leeftijd maakt niet uit, als de ouder(s) maar goed voor het kind willen en kunnen zorgen :)

Ik ben over 4 dagen 18, mijn broer is 19. Mijn moeder is 39 en mijn vader is 42.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 00:51

Aranel schreef:
Dan ben je 50 en zijn alle kids het huis al uit :?

Ik hoop dat de oudste dan iig het huis wel uit is als ik 50 ben; zij is dan 25 :+ . Misschien de jongste dan ook wel (die is dan 21) :D .

malih schreef:
Maar goed, zo als mensen reageren op te jongen ouders, vind ik sommigen ouders ook te oud om aan hun eerste kind te beginnen.

Vriendin van mij is net bevallen van haar zoontje, ze is 38, vriend/man is 42... als t kereltje dan 12 is, is zij 50. je kind is dan nog zo jong als je zelf t lootje legt, dat vind ik ook sneu.

Dit is bijna de situatie van mijn broer en schoonzusje :) (zij 37, hij 41, in jan. hun eerste kind gekregen).
Tja, ze hebben elkaar 3 jr. terug leren kennen, toen studeerde mijn schoonzusje nog (2de studie, de eerste heeft ze ook afgemaakt ;) ) en ze was 5 mnd. zwanger toen ze d´r bul kreeg.
Soms heb je het niet helemaal voor het uitkiezen; als je gewoon niet eerder de juiste partner bent tegen gekomen, of als het voor die tijd gewoon niet wilde lukken, ben je hardstikke blij als je uiteindelijk tóch ouders wordt :) .

Ik was 25 toen ik de eerst kreeg en 29 toen de tweede kwam. Als het aan mij had gelegen was de eerste er al eerder gekomen, maar mijn man wilde liever nog even wachten (we waren 23 toen we trouwden).
Ik zelf vind het leuk dat ik (relatief) jong moeder ben geworden :) .

Meetje22 schreef:
Laat ik dan maar iets pijnlijks zeggen.........
Ik heb een gehandicapte dochter.
Echter is dit wel gebeurt toen zij 2.5 jaar oud was.
Ik zou persoonlijk als ik zwanger was van een kindje dat een afwijking heeft,abortus laten plegen.
Puur en alleen omdat ik weet wat een verdriet en zorg dit met zich mee brengt.
Mijn dochter is gezond geboren en ik zou haar nooiiiiiiiiiiiit willen missen.
Maar om nou van te voren te kiezen voor een kindje dat een afwijking heeft vind ik iets anders.

Dat snap ik en ik ben het helemaal met je eens!
Voor mij zou er ook nog bijkomen, dat ik een evtl. gezonde broer/zus niet met de verantwoording van een gehandicapt brusje zou willen opzadelen, als mijn man en/of ik er op een gegeven moment niet meer zijn.
Als je van te voren niet weet dat je een (ernstig) gehandicapt kind krijgt, dan is het niet anders, maar als ik het van te voren zou weten, zou ik er ook voor kiezen om de zwangerschap af te laten breken, hoe pijn het me ook zou doen :\ ...
Misschien zijn er hier in het topic wel mensen die een gehandicapt brusje hebben, die nu zeggen dat ze het helemaal niks uit maakt: dat geloof ik meteen en ik geloof ook dat jullie dol op je broer/zus zijn, maar ik persoonlijk zou daar dus niet voor kiezen.
(Ik weet uit mijn direkte omgeving dat dit een hele zware opgave is :\ .)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 01:27

Mensen moeten zelf bepalen wanneer ze aan kinderen beginnen. Ik zelf wil helemaal geen kinderen. Neem de pil en sex is altijd met condoom. Moest er toch een ongelukje gebeuren is het abortus...

Wb een gehandicapt kind: Ik heb drie weken tussen mentaal gehandicapten gestaan die vaak ook nog een fysieke handicap hadden en nog stoornissen zoals bv autisme enz. En als ik het op voorhand wist zou ik het al zeker niet laten komen... Het is vreselijk zwaar om met deze mensen te werken... Het is je kind, en je houd er zielsveel van, maar het is zwaar en het put je mentaal echt uit...