Broeken kopen is soms wel lastig, je komt vaak op wat duurdere broeken uit, maar ach.. Heb lange benen en daar ben ik trots op

Heb gelukkig ook geen grote schoenmaat, dus daar heb ik geen problemen mee
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Heino schreef:Waar kopen jullie je broeken? Wat voor merk en dergelijke?
Ik heb nu een spijkerbroek van Diesel, en een van een merk dat helaas gestopt is. Ik vind broeken met wijdere pijpen echt super, maar én lang én een broek naar mn smaak is lastig
). Ik moet nl. binnenkort een nieuw dressuurzadel. 
kimnytocize schreef:Ik vraag me wel af welke zadels paardrijdames met lange benen gebruiken; echt een 18inch of past 17 / 17.5 inch ook prima? Sowieso vraag ik me ook af welk zadel lange zweetbladen heeft (zodat de lange beetjes voldoende ruimte hebben). Ik moet nl. binnenkort een nieuw dressuurzadel.

Ik heb alleen problemen met mijn schoenmaat 42/43, maar dat heeft niet veel met mijn lengte te maken.
kimnytocize schreef:Ik vraag me wel af welke zadels paardrijdames met lange benen gebruiken; echt een 18inch of past 17 / 17.5 inch ook prima? Sowieso vraag ik me ook af welk zadel lange zweetbladen heeft (zodat de lange beetjes voldoende ruimte hebben). Ik moet nl. binnenkort een nieuw dressuurzadel.
.
moppielover schreef:kimnytocize schreef:Ik vraag me wel af welke zadels paardrijdames met lange benen gebruiken; echt een 18inch of past 17 / 17.5 inch ook prima? Sowieso vraag ik me ook af welk zadel lange zweetbladen heeft (zodat de lange beetjes voldoende ruimte hebben). Ik moet nl. binnenkort een nieuw dressuurzadel.
ik reed gewoon met een 17,5 inch zadel. Mijn kont is niet zo groot.
Maar vanwege mijn rug moet ik wel een dressuurzadel hebben. anders krijg ik rugpijn.

blupie schreef:Ik ben zelf niet erg lang, maar mijn vriend wel hij is 2.00.
Hij heeft er zelf geen problemen mee het is alleen lastig met kleren kopen hij heeft namelijk lengte maat 38 en dat is soms nog te kort.. Ik vind wel dat er weinig winkels zijn waar ze broeken verkopen voor mensen met lange benen.
Eleandra schreef:Ik heb een vriendin van 190 cm (of 189.5 cm zoals ze zelf altijd zegt), zit ook op bokt. Ik ga niet voor haar oordelen of het fijn is of niet, maar in de paarden is het natuurlijk altijd moeilijk. Er zal nauwelijks een paard zijn, behalve shires, waar ze niet te lang op uit ziet.

lor1_1984 schreef:Eleandra schreef:Ik heb een vriendin van 190 cm (of 189.5 cm zoals ze zelf altijd zegt), zit ook op bokt. Ik ga niet voor haar oordelen of het fijn is of niet, maar in de paarden is het natuurlijk altijd moeilijk. Er zal nauwelijks een paard zijn, behalve shires, waar ze niet te lang op uit ziet.
Ik denk dat dat effect verdwijnt op een beetje stevig gebouwde KWPNer (zegmaar iets zwaarder type) van 1,75m of hoger.
Wij hebben soms ook langere ruiters op m'n verzorgpaard, aangezien hij 1u per week mee loopt in een manegeles, maar ivm z'n hoogte valt het niet zo op.