Niet zo snuggere kassameisjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:50

Haha dat kleingeld komt me echt bekend voor. Vandaag nog, een vrouw komt 7.50 betalen.. geeft ze een biljet van 100 en ze heeft niets anders. Ja jeutje zeg, dat zou zij toch ook niet fijn vinden?
En idd dat van 'doe dit eens.. doe dat eens' asjeblieft misschien? Ik ben geen hond?

Bij ons kun je ook bijpinnen. Maar als ik om half 9 open weiger ik voor 9 uur steevast. Dan heb ik te weinig geld (ik weet niet hoe het bij andere supermarkten is, wij hebben geen 20 en 50 euro in de la bij begin).
Ook kun je bij ons maar tot 100 euro bijpinnen. Als ik het niet heb, heb ik het niet, wij gaan daar ook geen kluis voor openmaken (omdat we dat geld niet hebben in een kluis, behalve de grondkluis, maar dan krijg je weer allerlei kasverschil met tellen..)
Daarnaast zijn er ook nog 2 pin automaten, juist om de hoek.
We kunnen nu idd niet alles zijn. (Bank, postkantoor, supermarkt)
Ik heb ook eens een vrouw gehad die vroeg om een buskaart, en die verkopen wij niet. Nou laatst ging het wel hoor, ik weet zeker dat jullie die wel hebben verkocht een tijdje terug.
Mevrouw, ik werk hier ruim anderhalf jaar, en in anderhalfjaar hebben we nog nooit 1 buskaart verkocht. En dan is het oh oh.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:52

_Nancy schreef:
@ dees_daan

We hebben ook maar een ienieminie filiaaltje hoor..
We zijn t kleinste filiaal van de hele Jumbo filialen..

T irriteert me ook mateloos dat mensen zeggen;
Doe 50 euro erbij!

Of ze hebben de pas al doorgehaald en hun pincode ingetoetst en zeggen dán doe 50 euro erbij..
De transactie weer op stop zetten,, blablablaa..
Zeg dat dan gewoon eerder..

Ik zeg ook wel eens van ja dat heb ik niet meer in mijn la zitten..
Terwijl ik dat dus wel heb, maar die mensen gaan er gewoon van uit dat het kan..
Ze mogen blij zijn wanneer het kan!
Wij zijn verdorie geen bank..
Wanneer ik geen vijfjes heb en het wisselgeld is al geweest is het sparen geblazen..

Nou heb ik ook wel een schijthekel aan kassa (ga ook naar andere afdeling na vakantie :j)
En ik heb er een hekel aan om zo behandeld te worden door klanten.. BAH

tja onze formule is dan ook wel; uw wensen staan centraal of service met een glimlach..

Nou ik kan niet glimlachen als klanten lopen te mekkeren over geld bijpinnen en dat dat dan niet gaat omdat iedereen met 50 euro betaald bij zo'n bedragje van 2 euro..
Ja dán vliegt t wisselgeld eruit..
En dan is het míjn schuld dat die lade zo leeg is.. :+
Maak t nou.. :P

Of nog mooier;
Wanneer er 1 iemand aan de kassa staat en er een klant achter staat en die gaat vragen aan iemand van de groente afdeling..
Kun je effe kassa doen??

Stuk ongeduld :(
voor boodschappen moet je inderdaad de tijd nemen..

Vertel mij wat ik werk er ook.
maar soms kun je het gewoon niet nakomen.

vorige keer ging een klant tegen mij schelden dat er iets van de DKW niet goed was ( ik werk op de brood) dus ik netjes doorverwezen naar een collega van de dkw want ik weet daar gewoon niks van. ging die nog harder schreeuwen omdat ik de problemen op een ander afschoof. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:57

Nagini schreef:
Haha dat kleingeld komt me echt bekend voor. Vandaag nog, een vrouw komt 7.50 betalen.. geeft ze een biljet van 100 en ze heeft niets anders. Ja jeutje zeg, dat zou zij toch ook niet fijn vinden?
En idd dat van 'doe dit eens.. doe dat eens' asjeblieft misschien? Ik ben geen hond?

Bij ons kun je ook bijpinnen. Maar als ik om half 9 open weiger ik voor 9 uur steevast. Dan heb ik te weinig geld (ik weet niet hoe het bij andere supermarkten is, wij hebben geen 20 en 50 euro in de la bij begin). wij ook niet, toch kunnen ze bij pinnen
Ook kun je bij ons maar tot 100 euro bijpinnen. Als ik het niet heb, heb ik het niet, wij gaan daar ook geen kluis voor openmaken (omdat we dat geld niet hebben in een kluis, behalve de grondkluis, maar dan krijg je weer allerlei kasverschil met tellen..)
Daarnaast zijn er ook nog 2 pin automaten, juist om de hoek.
We kunnen nu idd niet alles zijn. (Bank, postkantoor, supermarkt) wij zijn een supermarkt, slijterij, postkantoor, en hebben een medicijnenafdeling, wat heeft dat met extra pinnen te maken?Ik heb ook eens een vrouw gehad die vroeg om een buskaart, en die verkopen wij niet. Nou laatst ging het wel hoor, ik weet zeker dat jullie die wel hebben verkocht een tijdje terug.
Mevrouw, ik werk hier ruim anderhalf jaar, en in anderhalfjaar hebben we nog nooit 1 buskaart verkocht. En dan is het oh oh.

ik probeer alleen te zeggen dat ik de klant wel snap :j er wordt namelijk een service aangeboden, en als je die aanbied, dan moet je je er ook aan houden toch? hetzelfde met reclame artikelen, als die bij ons op zijn kunnen de klanten een tegoedbon halen bij mij (servicepoint) en dan kunnen ze het product volgende week voor de reclame prijs ophalen.. dan zouden wij ook kunnen zeggen ja sorry mensen maar ik kan niet toveren het is op.. pech.. dat kan alleen niet bij speciale producten die we eenmalig krijgen

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:58

Ik ben laatst trouwens verschrikkelijk uitgescholden door een zwangere mevrouw en ze had haar zoontje en een vriendin mee.
Ze was aan de kassa behoorlijk opgefocked, maar goed laat maar zijn. Zie ik opeens dat het zoontje een broodje eet wat ze niet gezegd had.
Ik vraag vriendelijk; oh ik scan het broodje ook even, want dat is van hier toch?
Krijg ik een vuile blik toe en een halve grom.. okee...
Wij verkopen ook zonnebrillen, en zoonlief (jaar of 3) had er een op en ze liepen al naar buiten toen ik zei 'Oh mevrouw, wacht even die zonnebril mag ik..' en toen werd ik al onderbroken.
Vies k.utwijf en wat dacht ik wel niet dat zij wat aant stelen was en ik was de hele tijd al zo aant kijken en k.anker hier en daar en ku.twijf en smerige h.oer... die bril is van de DA hiernaast.
Wist ff niet waar ik het zoeken moest.. ik wilde wat zeggen maar kwam er niet tussen. Hoe moet ik dat nu zien, haal dat kaartje er dan vanaf? Ik heb geen laserogen.. uit eindelijk zei ik niet zo beleefd; dan ga, maak dat je wegkomt :=

Uiteindelijk heeft mevrouw nog met mijn baas gebeld, maar aangezien 2 collegas van mij erbij waren en een boel klanten dat ik netjes bleef was er niets aan het handje.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:58

Nagini, jij snapt t :P

Dat ze om 8 uur aankomen zetten met:
'ik wil 250 euro pinnen..'
'Sorry mevrouw, dat heb ik niet..'
'Ja, en nu!?'

Vaak genoeg word ik behandeld als een hond..
Ja daa-haagg.. dacht t ook.. niet dus
Dan zoeken ze het ook maar uit ook !!

Gister had een mevrouw Gelei suiker nodig en we hadden alleen grote verpakkingen en geen kleine..
En boooos dat ze was!
'Jaaa, ik moet heel veel gelei suiker hebben en dan is het er weer niet, het is ook altijd wat!!'
Dan pakt ze toch een paar grote verpakkingen :+
Wat is het verschil??

Of een mevrouw wou bijpinnen, maar dat ging dus niet..
Zij helemaal boos,, vroeg ze of ze bij de counter wel kon pinnen..
Maar rabobank klanten mogen daar niet zomaar pinnen, dan moeten ze eerst iets kopen..
Gelukkig kwam ex-hoofd cassiere bij mijn kassa en die zie dat ze daar niet kan pinnen..
Zegt ze 'ik zoek wel een andere winkel'
Ja... nou-en? :') Doe dat!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:01

Dat is inderdaad heel vervelend.....

Ik werk zelf als cassiere bij de ah, maar probeer altijd zo wakker mogelijk te blijven, en zorgen dat ik goed op blijf letten. Er zijn inderdaad af en toe van die irritante zeikklanten, die echt gewoon overal over lopen te zeiken, of gewoon niks zeggen.... en zoiezo heb ik een schurfthekel aan die polen, die dan gaan praten en je dan een beetje achterdochtig gaan zitten lachen.... of dat ze zeggen: Speak polish, speak polish! euh... sorry lieverd maar we zijn toch echt in nederland...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:03

@Dees_Daan; dat met die tegoedbon hebben wij ook. Maar mensen hebben toch ook wel eens geen kleingeld, of geen grootgeld. Dat geld bij ons ook wel eens. En het komt echt sporadisch voor dat ze niet kunnen bij pinnen, maar dan moeten ze wel begrip opbrengen, het is geen wereldramp toch, buiten staan nu eenmaal pin automaten en ik leg ze netjes uit hoe het zit en verwijs ze anders nog even door naar een andere kassa die misschien wel geld genoeg in de la heeft (vraag ik dan eventjes na).

Wat ik idd ook niet kan hebben zijn mensen die zeggen dat ze niet kleiner hebben. Heb ik echt zo'n neiging om te zeggen, ik zie het toch..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:04

Bij ons zijn de polen echt geweldig :D

Hoe ze dat zeggen als ze beltegoed nodig hebben: Leberrraa teen eujroo
Lebera 10 euro dus :+

_Nancy

Re: Niet zo snuggere kassameisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:05

Klanten zeggen ook altijd als ze klagen..
'En ik vind dat niet alleen! Heel veel mensen vinden dat ook!!' :')

Haha, jaja, die is zo oud.. Daar geloof ik niet meer in :=

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:08

Ja of mensen denken dat je overal de prijs van kent en alle acties uit je hoofd weet.. of duwen de boodschappen half in je handen. Laat dat nu.. anders gaat het veeel sneller.
Zit ik aan de kassa vragen ze of er nog dit en dt brood is. Zie ik er uit als een bakkerij?

@ Dees_Daan; hoelang ben jij al cassiere? En hoeveel uur werk je in de week?

@_Nancy; ja dat is ook een mooie 'Mevrouw waar staat dit' loop je mee, pakt het uit het rek.. 'mevrouw waar staat dit..' krijg je bedenkingen maar loopt nog eens mee 'en dit en dat' dan zeg ik ook sorry maar ik moet nog even dit en dat doen.. Ik ben geen personal shopper.

@ Nancy; je doet een interne opleiding? Is het wel iets voor jou dan _O-

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:13

_Nancy schreef:

daar verbaas ik me ook altijd over: Lebara en bier..... meer zie ik ze zelden kopen :+

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:15

@montiesmama: ja ze kopen ook nog heel vaak van die euroshopper broodjes voor in de oven.... van 18 cent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:16

Nagini schreef:
Ja of mensen denken dat je overal de prijs van kent en alle acties uit je hoofd weet.. of duwen de boodschappen half in je handen. Laat dat nu.. anders gaat het veeel sneller.
Zit ik aan de kassa vragen ze of er nog dit en dt brood is. Zie ik er uit als een bakkerij?

@ Dees_Daan; hoelang ben jij al cassiere? En hoeveel uur werk je in de week?

@_Nancy; ja dat is ook een mooie 'Mevrouw waar staat dit' loop je mee, pakt het uit het rek.. 'mevrouw waar staat dit..' krijg je bedenkingen maar loopt nog eens mee 'en dit en dat' dan zeg ik ook sorry maar ik moet nog even dit en dat doen.. Ik ben geen personal shopper.

ik ben nu ongeveer 2,5 jaar cassiere, de uren verschillen van 5 tot 10 uur per week, in de vakanties meer uren, hoezo?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:17

Nagini schreef:

Haha, jaa :D
T is alleen die vreselijke kassa..
Blij dat ik ook daar weg ga na de vakantie :+

Er is een vrouw die vraagt écht alles..
Noohh,, heb je t super druk met bestellen oid..
Komt zij eraan hoor, wij duiken dan ook allemaal weg wanneer zij de winkel in loopt.. :+
Hoe gemeen, eigenlijk..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:18

montiesmama schreef:
_Nancy schreef:

daar verbaas ik me ook altijd over: Lebara en bier..... meer zie ik ze zelden kopen :+

Lebera en Export bier :+

Soms komt er ook nog een Lycamobile langs :+
En vooral hoe ze dat zeggen is echt geweldig _O-

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:20

@Dees_Daan; omdat je vaker ziet bij mensen die korter werken (bij jou niet het geval) dat ze nog niet zo'n ergernissen hebben. Maar daarentegen werk jij ''maar'' 5 tot 10 uur.. en ik ong 30 als het niet meer is. Denk dat we daarom wel zo anders denken. Jij krijgt misschien 3 keer zo een klant op je 10 uur.. ik krijg er 30..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:24

Nagini schreef:
@Dees_Daan; omdat je vaker ziet bij mensen die korter werken (bij jou niet het geval) dat ze nog niet zo'n ergernissen hebben. Maar daarentegen werk jij ''maar'' 5 tot 10 uur.. en ik ong 30 als het niet meer is. Denk dat we daarom wel zo anders denken. Jij krijgt misschien 3 keer zo een klant op je 10 uur.. ik krijg er 30..

ik krijg bijna al die klanten aangezien ik op het servicepoint sta, en dat de plek is waar de mensen zonder iets te hoeven kopen geld op kunnen nemen, en met klachten naar mij toe komen. ik erger me soms ook wel eens aan klanten, maar dat zijn dan de klanten die onbeschoft tegen mij zijn, of geen woord tegen mij kunnen zeggen, alleen het product wat ze willen kunnen ze uitspreken.. maar dan nog laat ik het niet merken en ga de klanten zeker niet tegenwerken :n

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:25

Ik ben vorige week woensdag aangenomen bij de AH. Ik moest vrijdag een 2 uur durende kassacursus doen. Zaterdag heb ik een uur achter iemand meegekeken en de rest ging ik zelf en stond zij mee te kijken. Dinsdag moest ik even snel 2 uurtjes werken en toen moest ik alleen. Dat is dan toch even stressen hoor! Zo maakte ik bij een klant een fout. Ze had een heleboel boodschappen maar begon niet met inpakken. Nou heb ik geleerd dat de zware artikelen de lichte niet mogen pletten maar die band lag zo vol dat ik er ook niets aan kon doen. Tsja begin dan even met inpakken ofzo. En toen vroeg ik of ze zegels wilde. 'Nee dat wil ik nooit.' Nou alsof ik dat weet van de tig duizend klanten die er op een dag komen. En toen was ik klaar met afrekenen toen wilde ze opeens toch zegels. Alleen ik weet niet hoe dat moet dus zeg oh dan moet ik even bellen. Nou laat dan maar zitten en toen stampte ze boos weg. Gelukkig zei de volgende klant, ach trek je er maar niets van aan hoor. Dat maakt het dan wel weer een beetje goed. +:)+

Maar het is voor een cassiere (zeker op het begin) lastig om vriendelijk te blijven, artikelen te scannen, eventueel bellen naar een afdeling om een barcode te vragen en genoeg wisselgeld terug moeten geven. En dat allemaal als er 5 mensen in de rij staan... %)
Voor de klanten kan ik me inderdaad voorstellen dat het frustrerend is als je weet dat iemand er al heel lang werkt en dan nog alles verkeerd doet. En dat als je haast hebt..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:28

Stond ik maar vast op de servicebalie.. Heerlijk!!
En die klachten zijn vaak ook gewoon echt, klachten aan de kassa is gewoon om mij te irriteren ( :+).. en dat lukt ze ook nog vaak ;)

Sta je aan de servicebalie, klant komt eraan..
Ik; Hallooo
Klant; een ruba met vloei
Ik; Mascotte vloei?
Klant; stilte.....
Ik; Mevrouw, wilt u mascotte vloei?
Klant; Ruba vloei!
Ik; Is het .... euro
Klant; *geeft geld*
Ik; Wilt u het bonnetje
Klant; *is al weer weg*

Lekker sociaaaall..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:28

@ Dees_Daan; maar dan stel je je er toch op in zeg maar, omdat je weet dat je de klagende mensen krijgt. En ik vind als jullie een service balie hebben voor te pinnen.. die moet het ook gewoon doen ja, er is niet voor neits een servicebalie. Wij hebben die dus niet ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:29

jullie werken blijkbaar in winkels waar er meerdere kassa's zijn?

onze winkel heeft 4 kassa's
op een zondag komen er tussen de 500 en 900 betalende (!) klanten
op 4 kassa's...
je leert gauw genoeg af om te stressen omdat er een paar mensen in de rij staan
de zondagnamiddag staat het van 14.30-18.00 altijd volledig vol met mensen ...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:31

Wij hebben ook maar 5 kassa's en een counter..
Bij ons is het nu ook erg rustig, omdat de parkeerplaats eruit ligt en wij dus zowat onbereikbaar zijn..

Op zondag zal het zeker wel bomvol zijn ja :j
Volgens mij nog erger dan zaterdag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:33

ook aan de servicebalie is het soms vervelend, ik sta op zaterdag op servicepoint en slijterij, hoevaak ik geen mensen krijg die nog geen 20 zijn, en geen ID bij zich hebben, en dan boos worden omdat ze het niet meekrijgen..
verder sta ik af en toe op de vleeswaren (in de vakantie meer, ik vind dat veel leuker :j ) en spring soms bij achter de kassa. aan alle afdelingen zitten voor en nadelen, je moet alleen je ergenissen niet aan de klant laten merken.. en dat is wat de meeste fout doen. ik kan ook wel eens wat botter zijn als mensen meteen komen schreeuwen dat er iets fout gegaan is voordat er iets gezegd is, maar ja, dat hoort er bij..

wij hebben 4 kassa's, een servicepoint, en een slijterij.

@ nagini, ook bij de kassa kunnen mensen bij pinnen, maar dan alleen als ze een product kopen, óók dan word de bedrijfsleider geroepen.. ik heb voordat ik op het servicepoint ging staan een hele tijd achter de kassa gezeten, en het verschil in klanten is er niet..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:37

Ja dat herken ik..
Dat boos worden als ze geen ID kunnen laten zien en dus geen alcohol of tabak meekrijgen..

Ze doen net alsof ik die regel heb bedacht, terwijl ik mij alleen maar aan de wet wil houden..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:38

Maar je hoeft toch ook geen 20 te zijn? 16 of (bij 15% en meer 18) Ik weet dat die regel er is hoor (van nog geen 20 laat je ID zien) Maar ik houd me er persoonlijk niet aan, als ik weet adt iemand 16 is, of er uit ziet als 18 ga ikd us niet meer vragen. Ik ben zelf nog geen eens 18.. zoiezo vind ik het een domme regel.

Wij hebben overigens 5 kassas. Toch is het een heel verschil hoor, als je af en toe maar kassa zit of de hele dag :P dat merk ik ook aan degene bij ons, die maar af en toe kassa doen.