Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
_Nancy schreef:@ dees_daan
We hebben ook maar een ienieminie filiaaltje hoor..
We zijn t kleinste filiaal van de hele Jumbo filialen..
T irriteert me ook mateloos dat mensen zeggen;
Doe 50 euro erbij!
Of ze hebben de pas al doorgehaald en hun pincode ingetoetst en zeggen dán doe 50 euro erbij..
De transactie weer op stop zetten,, blablablaa..
Zeg dat dan gewoon eerder..
Ik zeg ook wel eens van ja dat heb ik niet meer in mijn la zitten..
Terwijl ik dat dus wel heb, maar die mensen gaan er gewoon van uit dat het kan..
Ze mogen blij zijn wanneer het kan!
Wij zijn verdorie geen bank..
Wanneer ik geen vijfjes heb en het wisselgeld is al geweest is het sparen geblazen..
Nou heb ik ook wel een schijthekel aan kassa (ga ook naar andere afdeling na vakantie)
En ik heb er een hekel aan om zo behandeld te worden door klanten.. BAH
tja onze formule is dan ook wel; uw wensen staan centraal of service met een glimlach..
Nou ik kan niet glimlachen als klanten lopen te mekkeren over geld bijpinnen en dat dat dan niet gaat omdat iedereen met 50 euro betaald bij zo'n bedragje van 2 euro..
Ja dán vliegt t wisselgeld eruit..
En dan is het míjn schuld dat die lade zo leeg is..
Maak t nou..
Of nog mooier;
Wanneer er 1 iemand aan de kassa staat en er een klant achter staat en die gaat vragen aan iemand van de groente afdeling..
Kun je effe kassa doen??
Stuk ongeduld
voor boodschappen moet je inderdaad de tijd nemen..
Nagini schreef:Haha dat kleingeld komt me echt bekend voor. Vandaag nog, een vrouw komt 7.50 betalen.. geeft ze een biljet van 100 en ze heeft niets anders. Ja jeutje zeg, dat zou zij toch ook niet fijn vinden?
En idd dat van 'doe dit eens.. doe dat eens' asjeblieft misschien? Ik ben geen hond?
Bij ons kun je ook bijpinnen. Maar als ik om half 9 open weiger ik voor 9 uur steevast. Dan heb ik te weinig geld (ik weet niet hoe het bij andere supermarkten is, wij hebben geen 20 en 50 euro in de la bij begin). wij ook niet, toch kunnen ze bij pinnen
Ook kun je bij ons maar tot 100 euro bijpinnen. Als ik het niet heb, heb ik het niet, wij gaan daar ook geen kluis voor openmaken (omdat we dat geld niet hebben in een kluis, behalve de grondkluis, maar dan krijg je weer allerlei kasverschil met tellen..)
Daarnaast zijn er ook nog 2 pin automaten, juist om de hoek.
We kunnen nu idd niet alles zijn. (Bank, postkantoor, supermarkt) wij zijn een supermarkt, slijterij, postkantoor, en hebben een medicijnenafdeling, wat heeft dat met extra pinnen te maken?Ik heb ook eens een vrouw gehad die vroeg om een buskaart, en die verkopen wij niet. Nou laatst ging het wel hoor, ik weet zeker dat jullie die wel hebben verkocht een tijdje terug.
Mevrouw, ik werk hier ruim anderhalf jaar, en in anderhalfjaar hebben we nog nooit 1 buskaart verkocht. En dan is het oh oh.
er wordt namelijk een service aangeboden, en als je die aanbied, dan moet je je er ook aan houden toch? hetzelfde met reclame artikelen, als die bij ons op zijn kunnen de klanten een tegoedbon halen bij mij (servicepoint) en dan kunnen ze het product volgende week voor de reclame prijs ophalen.. dan zouden wij ook kunnen zeggen ja sorry mensen maar ik kan niet toveren het is op.. pech.. dat kan alleen niet bij speciale producten die we eenmalig krijgen 

Doe dat! 

Nagini schreef:Ja of mensen denken dat je overal de prijs van kent en alle acties uit je hoofd weet.. of duwen de boodschappen half in je handen. Laat dat nu.. anders gaat het veeel sneller.
Zit ik aan de kassa vragen ze of er nog dit en dt brood is. Zie ik er uit als een bakkerij?
@ Dees_Daan; hoelang ben jij al cassiere? En hoeveel uur werk je in de week?
@_Nancy; ja dat is ook een mooie 'Mevrouw waar staat dit' loop je mee, pakt het uit het rek.. 'mevrouw waar staat dit..' krijg je bedenkingen maar loopt nog eens mee 'en dit en dat' dan zeg ik ook sorry maar ik moet nog even dit en dat doen.. Ik ben geen personal shopper.
@ Nancy; je doet een interne opleiding? Is het wel iets voor jou dan
Nagini schreef:@ Nancy; je doet een interne opleiding? Is het wel iets voor jou dan

montiesmama schreef:_Nancy schreef:Bij ons zijn de polen echt geweldig
Hoe ze dat zeggen als ze beltegoed nodig hebben: Leberrraa teen eujroo
Lebera 10 euro dus
daar verbaas ik me ook altijd over: Lebara en bier..... meer zie ik ze zelden kopen

Nagini schreef:@Dees_Daan; omdat je vaker ziet bij mensen die korter werken (bij jou niet het geval) dat ze nog niet zo'n ergernissen hebben. Maar daarentegen werk jij ''maar'' 5 tot 10 uur.. en ik ong 30 als het niet meer is. Denk dat we daarom wel zo anders denken. Jij krijgt misschien 3 keer zo een klant op je 10 uur.. ik krijg er 30..
).. en dat lukt ze ook nog vaak 

) en spring soms bij achter de kassa. aan alle afdelingen zitten voor en nadelen, je moet alleen je ergenissen niet aan de klant laten merken.. en dat is wat de meeste fout doen. ik kan ook wel eens wat botter zijn als mensen meteen komen schreeuwen dat er iets fout gegaan is voordat er iets gezegd is, maar ja, dat hoort er bij..
dat merk ik ook aan degene bij ons, die maar af en toe kassa doen.