Verhuizen van Utrecht naar Groningen Tips? Wie ook??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: Verhuizen van Utrecht naar Groningen Tips? Wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:06

@Mindim: Groningen is uitgeroepen tot de beste binnenstad. Haren het groenste dorp van Nederland ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:33

Wat wil je nog meer :)

Leuk verwoord Mindim!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:36

Oosten van Groningen: winschoten eo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:57

*veegt voorhoofd af na vele leeswerk*

Wat kunnen Groningers toch gezellig ouwehoeren, niks stugs aan :')

Ik ben precies andersom gegaan: van Groningen naar Utrecht :D

Ik ben in het ziekenhuis in Delfzijl geboren en de eerste 3 jaar van mijn leven heb ik in Appingedam doorgebracht.
Daarna zijn we naar Spijk verhuisd en daar heb ik met heel veel plezier gewoond.

Als ik ooit weer naar de provincie Groningen terug verhuis, dan zou ik graag in Spijk willen wonen :))
Ik heb alleen zo'n vermoeden dat mijn man het daar niet helemaal mee eens is... :')

Mijn ouders ( en mijn hele familie ) wonen in Uithuizen.
Ik heb daar zelf ook nog een paar jaar gewoond, maar dat vond ik minder...

Er wonen 2 nichtjes van mij in Uithuizermeeden en dat bevalt hen heel goed.

Of je geaccepteerd wordt hangt ook heel erg van je eigen houding af.
Als jij gewoon jezelf bent dan komt het vast wel goed.

Probeer vooral niet om te veel aan te dringen op contacten, dat werkt alleen maar averechts.
Mijn ervaring is dat mensen eerst de kat uit de boom willen kijken en als ze eenmaal door hebben dat je niet binnen een week weer vertrokken bent, komt het wel goed.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:25

Oosten is voor mij ook Winschoten en ook de Pekela's zo'n andere mentaliteit over het algemeen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:28

zonnebloem18 schreef:
Oosten is voor mij ook Winschoten en ook de Pekela's zo'n andere mentaliteit over het algemeen.

Ja, vind ik dus ook :j
Terwijl mijn ouders daar ook vandaan komen :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:32

Ja mijn vriend ook maar die is gelukkig heel anders opgevoed.
Vooral hoe veel mensen daar over huisdieren denken vind ik apart.
Misschien komt het omdat ik alleen bekend ben met het dierdumpgedrag van de oost-groningers maar dat vind ik echt verbazingwekkend.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:35

Ik stap hier net het topic binnen en zou zeggen doen!
Je kunt altijd in de vakantie nog terug en zo'n kans krijg je niet vaker
Het zou echt zonde zijn als je het laat gaan, jij en je man zijn allebei gelukkig met wat jullie willen
Je zult merken dat je het geweldig gaat vinden
Ik ben een halfjaar geleden ook verhuist (ben wel in hetzelfde dorp gebleven en aan dezelfde kant van het dorp)
Maar ik vond het eerst ook niet leuk en nu vind ik het hier super :)
Ik heb een mooie grote slaapkamer, achter en voor gelegeheid om te vissen en te varen :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:44

Ik woonde eerst in utrecht en nu in Friesland. Woon opzich niet echt heel afgelegen maar wel in een dorpje met 88 inwoners. Het was wel even wennen, nog steeds is het wel anders. Maar woon hier nu 7 jaar en het bevalt prima.

Het is een kwestie van wennen denk ik

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:46

Grappig topic :D

Er word gevraagd of groningen wel leuk is, en er word beweerd dat groningers stug e.d. zijn..maar moet je eens zien, al 6 pagina's vol met groningers die je deze kant op willen :P

zag alleen dat delfzijl wat minder in de smaak valt :(
nee moet jullie er helaas wel gelijk in geven ook al woon ik er al mn hele leven, de dorpen erom heen zijn wel heel leuk :j kan ik echt van genieten zo vriendelijk als mensen daar ineens zijn i.t.t delfzijl zelf

wat betreft het gronings..ik versta het wel maar spreek het absoluut niet zelf :o

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:55

Ook ik ben een ras echte groninger.
Ik ben geboren in Kantens. Op mijn 21 een jaar in Bedum gewoond.
Nu woon ik al ruim 3 jaar met mijn viend op een boerderij in Winsum.
Ik heb geen last van stugge groningers.
Zoals in de meeste provincies zijn er hier ook mensen die willen praten of juist niet.

Met de paarden zijn hier maar weinig problemen. Het land is hier redelijk betaalbaar. Het enige nadeel dat er grote delen van groningen er veel klei bevat.
Maar zoals eerder al gezegt is: pension stallen zijn nog goed betaalbaar!
Wedstrijden zijn er genoeg. Het enige nadeel is dat je je wel op tijd moet opgeven. En in de winter heb je erg veel werk voor 1 proef...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:55

saden schreef:
Wedstrijden zijn er genoeg. Het enige nadeel is dat je je wel op tijd moet opgeven. En in de winter heb je erg veel werk voor 1 proef...

Máár in ruil daarvoor ook 's ochtends om half 8 bij -10 al een hele gezellige boel! Ondanks dat iedereen klappertandend op de pony zat was het wel reuzegezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:10

he anca, je schrijft mijn verhaal op!
Ook geboren in ziekenhuis delfzijl, opgegroeid in Appingedam. Familie in spijk (pastoor, flikkema), uithuizermeeden en uithuizen en usquert(veenstra).

Delfzijl stad is vreselijk, een bijeengeraapt zootje. Delfsail in augustus is dan wel weer spectaculair. En, in het noorden hier woon ik hemelsbreed nog geen 3km vanaf de zee! Wel zonder strand dan weer ;( . Maar de zeehonden en bruinvissen zitten achter de dijk.
Eigenlijk zijn we best lief hoor, hierboven.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:35

Gewoon doen joh!
Ik ben geboren en getogen Groninger. Ik heb tot mijn 18 jaar in Ter Apel gewoond. Dat is zuid oost groningen. HIer in de omgeving is het mooi toeven. Geweldige natuur en mooie bossen. Tevens zijn er mooie plaatsen in de buurt. Jekunt makkelijk naar Emmen en voor cultuur zit je ook zo in Bourtange. Wat je als rasechte groninger toch echt gezien moet hebben :)
Maar goed misschien trap ik nu wel iemand op de tenen.
Ik zou zeggen ga gewoon eens de provincie in. Dan voelt het wel of niet goed!
Ik woon nu zelf al jaren in Deventer. We zijn verhuisd ivm werk. Anders was ik echt gebleven. Werk vinden en houden kan daar echt lastig zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:44

Bourtange is inderdaad prachtig!

De dorpjes 'op de klei' vind ik ook leuk. Baflo, Rasquert, Usquert, prachtig allemaal! Van die schattige kleine arbeidershuisjes, hele straatjes vol. Dat is echt genieten, in zomer en in winter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:03

Mindim schreef:
he anca, je schrijft mijn verhaal op!
Ook geboren in ziekenhuis delfzijl, opgegroeid in Appingedam. Familie in spijk (pastoor, flikkema), uithuizermeeden en uithuizen en usquert(veenstra).

Delfzijl stad is vreselijk, een bijeengeraapt zootje. Delfsail in augustus is dan wel weer spectaculair. En, in het noorden hier woon ik hemelsbreed nog geen 3km vanaf de zee! Wel zonder strand dan weer ;( . Maar de zeehonden en bruinvissen zitten achter de dijk.
Eigenlijk zijn we best lief hoor, hierboven.

_O-
Zo groot is bokt dus :')
Een ex van mij komt uit Usquert.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:16

Ik woon in Stadskanaal! Niets daarover he! _O- :')
Woon tussen Stadskanaal en Wildervank, dus niet in het 'dorp' zelf!
Zoals ik al heb gezegd vind ik het super wonen hier.
Ben bevallen in het Refaja ziekenhuis een paar maanden geleden van een zoon, heel aardig en alles, super hoor.
Ik vind het leven in het westen veel gehaaster.
Dat de mensen hier stugger zijn vind ik niet waar, als je zelf gewoon praat en gewoon doet is er niets aan de hand. Dan doen ze altijd aardig terug!
Wij zijn wel wat rap van tong, de westerlingen en dat is het enige waar ik wel eens tegen aanloop, groningers vind ik over het algemeen, dus ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, niet recht voor de raap, ze zeggen soms ja en bedoelen nee en andersom.
Dit is heel moeilijk uit te leggen maar sommige westerlingen begrijpen wel wat ik bedoel...
Wil ik ook niet mee zeggen dat ik ze stom vindt :Y) maar het valt op.

Bourtange is mooi en wat is Groningen een prachtstad zeg!
Heb vorig jaar in het UMCG gelegen, moest ik met eigen vervoer naartoe, gelukkig wist mijn man waar het was, want ik wist niet waar ik moest zijn! :')

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:37

zonnebloem18 schreef:

Ik woon ook in oostgroningen, maar zelfs hier moeten we niets van de meeste pekelders hebben. Terwijl het misschien 10 km hier vandaan ligt :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:44

Wat is er aan de hand met de pekelders, ik ken een iemand uit pekel en nu wonende in delfzijl en die is toch heel aardig en dergelijke.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:50

Mindim schreef:
Wat is er aan de hand met de pekelders, ik ken een iemand uit pekel en nu wonende in delfzijl en die is toch heel aardig en dergelijke.

Dit hoor ik ook vaak...

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:55

Mindim schreef:
Delfzijl stad is vreselijk, een bijeengeraapt zootje.

hey!!! |(

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:58

Nou ben ik nog steeds nieuwsgierig waar je dan gaat wonen.
Dat maakt toch wel verschil :p

lijntjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:24

Echt geweldige dingen staan hier.
Ik zeg net als mijn voorgangers DOEN! Ik ben zelf een import Groninger, maar heb totaal geen problemen ondervonden met inburgeren. Dialect versta ik nog niet, maar ik begrijp het wel(tenzij ze heel erg plat praten)
Ik woon in Warffum, met de trein 30 minuten naar Groningen. Dus ga daar regelmatig shoppen.

Weet je ondertussen al waar je gaat wonen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:28

Ik ben een geboren en getogen groninger. Ik spreek een beetje dialect? Nee, noem het maar westerkwartiers :j
Maar versta geen zak van het taaltje van mijn buurman, dat heet Overdaips ofzo? In ieder geval komt het bij Ten Boer e.o. weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:10

Elinaa schreef:
Mindim schreef:
Delfzijl stad is vreselijk, een bijeengeraapt zootje.

hey!!! |(

Sorry Elinaa, ik vind het geen mooie stad, ik woon in Holwierde, ook gemeente Delfzijl, maar de stad zelf :n

Waar zitten jullie met de shetlanders? Richting Weiwerd? Ik weet verder alleen de stal tegenover Mirjam Drenth, bij de N33 in Appingedam. En harm Klaas en Tanja van der Deen in Appingedam fokken ook shetlanders.