waarom MOET je je volwassen gedragen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brudoe

Re: waarom MOET je je volwassen gedragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:09

Ik ben 22 en kijk nog steeds vaak disneyfilms.
En ik ben heel blij met mijn werk..(niks zo leuk als met de kids door speeltuinen rennen en naar kinderfilms gaan :') )

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:03

Godzijdank heb ik 3 nichtjes (7, 5 en 3) en dus het perfecte excuus om af en toe nog eens lekker kinderachtig te doen :D
(ik ben trouwens 20)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:08

mackkwek schreef:
lijtk me echt heerlijk,.lekker ontstressen met zn allen en gewoon apekooi spelen met volwassen,tikkertje etc :D

Ik heb deze ooit op bokt gelezen, en in mijn profiel gezet:

Citaat:
Bij deze heb ik besloten dat ik de verantwoordelijkheden van een 6 jarige terug wil.
Ik dien officieel mijn ontslag is als volwassene!
Want ik wil zo graag weer:

Naar MacDonalds gaan en denken dat het een vier-sterrenrestaurant is.

Als ik een tand afbreek m onder mijn kussen leggen en er geld voor terugvinden.

Met papieren bootjes over een regenplas varen en havens maken van stenen.

Geloven dat je beter M&M's kunt hebben dan geld, want die kan je opeten.

Geloven dat Sinterklaas en de Kerstman echt bestaan en dat je altijd kadootjes krijgt, ook al ben je stout.

Onder een grote boom liggen en naar de wolken kijken en limonade verkopen op een hete zomerdag.

Naar gekke mensen wijzen en er hardop om lachen met mijn vriendjes.

Geloven dat papa en mama ALLES weten en overal een oplossing voor hebben.

Terug naar de tijd toen je alleen nog maar de kleuren, rekentafels en kinderliedjes kende en dat was genoeg,
want je wist niet wat je niet wist en het kon je niet schelen ook.

Weten hoe je gelukkig moet zijn, zalig onwetend van alle dingen die je bezorgd kunnen maken of van je stuk kunnen brengen.

Geloven dat alles mogelijk is, onwetend over hoe ingewikkeld het leven is en weer gelukkig met de kleine dingen.

Geloven in de kracht van een glimlach, knuffels, een aardig woord, waarheid, eerlijkheid, vrede, dromen, verbeelding, de mensen en het maken van sneeuwpoppen.

Ik wil weer simpel kunnen leven.
Ik wil niet dat mijn leven bestaat uit computer crashes, bergen papierwerk, altijd maar weer de touwtjes aan elkaar moeten knopen, rekeningen, verzekeringen, roddel, ziekte en het verlies van geliefden.

Dus... hier is mijn pinpas, mijn creditcard en autosleutels en mijn cv.
Ik doe officieel afstand van mijn volwassenheid.
En als je er nog met me over wilt praten, dan moet je me eerst zien te pakken want................

"Tikkie, jij bent hem!"

En zo denk ik er (stiekum) ook over :Y)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:11

Kristie schreef:
Ik heb deze ooit op bokt gelezen, en in mijn profiel gezet:

Citaat:
Bij deze heb ik besloten dat ik de verantwoordelijkheden van een 6 jarige terug wil.
Ik dien officieel mijn ontslag is als volwassene!
Want ik wil zo graag weer:

Naar MacDonalds gaan en denken dat het een vier-sterrenrestaurant is.

Als ik een tand afbreek m onder mijn kussen leggen en er geld voor terugvinden.

Met papieren bootjes over een regenplas varen en havens maken van stenen.

Geloven dat je beter M&M's kunt hebben dan geld, want die kan je opeten.

Geloven dat Sinterklaas en de Kerstman echt bestaan en dat je altijd kadootjes krijgt, ook al ben je stout.

Onder een grote boom liggen en naar de wolken kijken en limonade verkopen op een hete zomerdag.

Naar gekke mensen wijzen en er hardop om lachen met mijn vriendjes.

Geloven dat papa en mama ALLES weten en overal een oplossing voor hebben.

Terug naar de tijd toen je alleen nog maar de kleuren, rekentafels en kinderliedjes kende en dat was genoeg,
want je wist niet wat je niet wist en het kon je niet schelen ook.

Weten hoe je gelukkig moet zijn, zalig onwetend van alle dingen die je bezorgd kunnen maken of van je stuk kunnen brengen.

Geloven dat alles mogelijk is, onwetend over hoe ingewikkeld het leven is en weer gelukkig met de kleine dingen.

Geloven in de kracht van een glimlach, knuffels, een aardig woord, waarheid, eerlijkheid, vrede, dromen, verbeelding, de mensen en het maken van sneeuwpoppen.

Ik wil weer simpel kunnen leven.
Ik wil niet dat mijn leven bestaat uit computer crashes, bergen papierwerk, altijd maar weer de touwtjes aan elkaar moeten knopen, rekeningen, verzekeringen, roddel, ziekte en het verlies van geliefden.

Dus... hier is mijn pinpas, mijn creditcard en autosleutels en mijn cv.
Ik doe officieel afstand van mijn volwassenheid.
En als je er nog met me over wilt praten, dan moet je me eerst zien te pakken want................

"Tikkie, jij bent hem!"

En zo denk ik er (stiekum) ook over :Y)

Heerlijk :D een van de beste quotes die ik hier ooit heb gelezen :D

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:20

Hij is geweldig ja

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:22

ik kijk ook nog steeds tekenfilms en dat soort dingen en wil ook best nog is lekker gek doen ! :D

ben trouwens 19 .. dus kan nog wel hahah..

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:24

Als het regent ben ik geneigd om met teenslippers naar buiten te gaan en een dikke jas om te gaan wandelen. Deden wij vroeger altijd, met moeder mee naar buiten stiekem s'avonds laat. En ik doe het nog steeds.

Ik kijk geen tekenfilms meer omdat ik het niet leuk meer vind. Maar ik zing regelmatig een liedje als 'zeg ken jij de mosselman'. Of berendbotje.

Daarbij slaap ik ook nog steeds met mijn pop behalve als mijn vriend er is. En dan nog als ik me eenmaal omdraai pak ik 'poppie'. Ik vind het fijn..vriend voelt zich niet bedrogen..dus waarom niet :P

Ik heb ook nog steeds de neiging om in laatjes te kijken van kastjes. Mijn oma had vroeger een zolder met 7 slaapkamers en daar had ze allemaal kasten met rommel. Suuuuuper leuk voor kinderen, maar zelfs nu mis ik dat gerommel in de kastjes :o Ik ben 19..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:25

Kristie ik heb hem van je ingepikt en op een ander forum geplaatst. Dank je :*

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:27

Oja, ik heb ook nog steeds een knuffel (nog steeds dezelfde, die knuffelhond gaat al 14 jaar mee ondertussen), en die gaat overal mee naartoe, ook naar vriendlief :P

Hannaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:46

Aah, heel herkenbaar! nou ben ik nog maar 16, alleen op die leeftijd verwachten mensen van je dat je je toch zo langzamerhand eens een keertje wat volwassener gaat gedragen.. Echt niet mijn ding, het is niet dat ik geen verantwoordelijkheid draag en ik neem dingen wel serieus. Alleen het is zoveel leuker om huppelend door het leven te gaan, altijd proberen te genieten en andere mensen weer aan het lachen te maken. Dan maar een paar blikken jou kant op en een handvol bijnamen :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:50

Al mijn knuffels heb ik vorige week de weggegooid: dingen vergaarden alleen maar stof op zolder :P

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:52

Knuffel heb ik op bed, ik slaap ook een stuk slechter zonder.
Afgelopen weekend nog met mijn moeder lego-auto's zitten maken. Eerdaags gaan we verder met de huizen.
Tekenfilms kijken vind ik heerlijk.
En in Ballorig (enorm indoor kinderspeeltuin met klimrekken etc) heb ik de grootste lol. Met als excuus dat ik mijn nichtjes mee neem. Die het weer geweldig vinden dat tante alles mee doet.
Tikkertje en verstoppertje zijn ook super leuk!

Ik vind dat je niet constant volwassen hoeft te zijn.

Ik werk sinds mijn 15e in de psychiatrie en heb dat soort gekke dingen gewoon onwijs nodig :P Houdt je jong ;)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:54

Knuffel heb ik op bed, ik slaap ook een stuk slechter zonder.
Afgelopen weekend nog met mijn moeder lego-auto's zitten maken. Eerdaags gaan we verder met de huizen.
Tekenfilms kijken vind ik heerlijk.
En in Ballorig (enorm indoor kinderspeeltuin met klimrekken etc) heb ik de grootste lol. Met als excuus dat ik mijn nichtjes mee neem. Die het weer geweldig vinden dat tante alles mee doet.
Tikkertje en verstoppertje zijn ook super leuk!

Ik vind dat je niet constant volwassen hoeft te zijn.

Ik werk sinds mijn 15e in de psychiatrie en heb dat soort gekke dingen gewoon onwijs nodig :P Houd je jong ;)
O, en ik ben 22.. en 6 maanden

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:11

Ik houd van gekke dingen, dansen in de regen, zingen op de fiets, zomaar even gaan staan springen, de slappe lach krijgen in college, zwaaien naar onbekende mensen in auto's - genieten van het leven...
Maar ook goede gesprekken, jazzmusic, samen stil naar de zee kijken - net zo goed genieten van het leven :)

Wat het voor mij definieert? "Wear Sunscreen"

Ik houd van het leven in alle facetten: de mogelijkheid om diep te gaan, zoals een bijzondere bijbaan, bestuurswerk, maar ook het gek doen, lachen, zingen en dansen...

En soms, soms hoop ik dat ik ooit ook rustig wordt - "normaal" zijn moet zo heerlijk rustig zijn. Maar, dan zou ik ook nooit meer de verrassingen van het leven kennen.. Nooit meer in februari in zee gaan zwemmen omdat je nu eenmaal nog nooit in februari in zee gezwommen hebt, nooit meer gek doen.. Niet meer ik zijn :)

Je hoeft niet volwassen te zijn - maar wees gelukkig :)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 00:40

Best apart...zat vanavond in de auto nog te bedenken dat ik het helemaal niet leuk vindt om volwassen te moeten zijn.
Verstandig zijn, wijs zijn, verantwoordelijk zijn jakssss.

En ja het hoort erbij, je moet je maandelijkse lasten betalen en werken dus dat doe ik.

Maar als dat allemaal gedaan is ren ik nog steeds door de regen *zingend en dansend :P*
Zoenen in de regen moet je gewoon nog op je 60ste kunnen doen, of nog ouder natuurlijk.

Ik ben een pennymeisje, I just love my little pony :D

Ik ben trouwens 28, en gedraag me dus regelmatig als een kind, maar heb wel de grootste lol dus it's all alright aight? :D

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:01

Ook ik zal nooit helemaal volwassen worden.

Wat is een leven zonder af en toe te spelen?

Dus schommel zo hoog als je kan, stamp in de plassen, bouw zandkastelen en geniet van het leven.
Het kan maar zo kort duren.

Ik kan nog steeds hutten bouwen, schommelen, de penny uithangen bij mijn paardjes, samen met mijn hondjes heel hard door het hoge gras rennen om vervolgens neer te ploffen en ons te verstoppen voor het baaje.
En het allerheerlijkste in een net bij elkaar geveegde berg bladeren duiken.

En ik wil een ballenbak :D , lijkt me geweldig!

Je hebt als volwassene al zo veel verantwoordelijkheden dat je af en toe er recht op hebt om kind te zijn.

EDIT: Ik ben 31 en heb me er volkomen bij neergelegd dat ik af en toe een klein kind ben.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 09-06-09 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:02

Ik heb na het opmaken van mijn bed nog allemaal knuffels op bed :D
Who cares, als ik dat nou leuk vind :')
Onder andere mijn knuffel die ik al sinds mijn geboorte heb + beertjes die mijn vader uit allemaal verschillende landen meeneemt voor me.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:09

guanacotje schreef:
Godzijdank heb ik 3 nichtjes (7, 5 en 3) en dus het perfecte excuus om af en toe nog eens lekker kinderachtig te doen :D
(ik ben trouwens 20)

Inderdaad, voordeel van nichtjes en neefjes. :D Goed excuus om in de speeltuin ook even op de schommel te gaan zitten enz. Alleen jammer dat je nichtjes en neefjes niet als excuus kunt gebruiken voor de knuffels die op m'n kamer staan. :P

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:25

Wat een heerlijk topic :D en die quote is echt geweldig :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:29

discodip of nootjes HOREN op een softijsje..
en als ik in de auto rij kan ik t ook nooit laten om nog even extra gas te geven vlak voor die diepe plas (waar ik expres doorheen stuur) zodat het water lekker hoog opspat.
paar jaar geleden (was 16 geloof ik) ben ik met een vriendin in een melige bui in de ballenbak van de mac donalds gesprongen en vervolgens wilde we door de glijbaan (alleen kwamen we bovenaan al zowat vast te zitten :P).
laatst bij de ikea heb ik me een kwartier vermaakt met die kinderspelletjes..

en vorige week (of is t alweer 2 weken terug) met dat noodweer wilde ik nog midden in die keiharde regen naar buiten om door de regen te rennen.. helaas wilde vriendlief niet.. (uiteindelijk maar goed dat ik niet alsnog gegaan ben want eigenlijk onweerde t best hard:P)

mijn nichtjes kan ik die 2 keer per jaar dat ik ze zie wel achter het behang plakken..vooral de oudste (die is nu...9 ofzo?? ik heb eigenlijk geen idee :$).. die kinderen hebben geloof ik nog nooit t woord opvoeding gehoord.. grrrrr

vroeger was ik altijd onafscheidelijk van mn pop... ding heette ook gewoon pop... maar die ligt nu bij mn ouders in de kast.. toen ik daar nog woonde en ik nog een eenpersoonsbed had lag pop elke ochtend op de grond of had ik der tussen de muur en t bed geperst.. in dat bed was gewoon geen ruimte meer voor mij EN pop.. dus heb pop maar verplaatst naar de kast (A)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:08

Ik ben nu 24.
Ik woon samen met mijn vriend, en het huis lijkt wel een speelgoedwinkel. Knuffels, mijn verzameling Littlest Pet Shop figuurtjes, zijn verzameling Marklin treinen. Overal speelgoed en spelletjes.

Slaap ik met een knuffel? Ik sliep al vanaf mijn vierde met een knuffel, een varken van parachutestof. Ik gebruikte hem als hoofdkussen. Sliep altijd goed, vrijwel nooit nachtmerries, nooit spierpijn. Toen kreeg de hond 'm te pakken... weg knuffel.
Spierpijn, slecht slapen, nachtmerries. Nu slaap ik met een kussen in de vorm van een varken... en slaap ik weer goed.

Ik heb geen zin volwassener te worden omdat anderen vinden dat dat moet. Ik ben in de omgang heus volwassen... maar ik ga gewoon lekker schommelen als ik daar toevallig trek in heb. Ik koop een knuffel en loop er al knuffelend mee door de stad. Ik speel nog steeds als ik er zin in heb. En die spikkeltjesijsjes... ik krijg nu al trek!!

En tekenfilms? Mijn favoriete genre, bij voorkeur Disney. :D

PSje - Mag ik meedoen met dat zandkasteel...?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:20

Ik ben 25 en uiteraard ben ik verantwoordelijk, betaal netjes op tijd mijn rekeningen en voer regelmatig diepzinnige gesprekken.
Toch kan ik het niet laten om in die ene diepe plas te springen als ik met mijn hond ga wandelen, en daar kan ik dan om giechelen
als een klein kind. Een schommelritje zal ik zeker ook niet afslaan als ik eentje tegen zou komen. En een ballenbad, dat staat toch
ook best op mijn verlanglijstje. Oh en in een zandbak kan ik me dus ook best vermaken. :o :D

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:43

uggglll..... ballenbak is vies!

laatst was ik met mijn kleine nichte en neefje in de ikea, waren ze daar ook in geweest, alleen een ander kindje had erin gepiest :D :D :D

een bron van bacteriën, dat is het!!! :P

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:06

is goed voor de weerstand joh :Y)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:12

Ik kijk nog steevast elk jaar "Dag Sinterklaasje" Belgische versie, ik heb zelfs de DVD kadoo gekregen. OOk samson, de smurfen enzovoort kijk ik nog steeds. Vinden ze thuis maar raar, vooral mijn super-volwassen-puberende-broer vind het maar kinderachtig. Ben bijna 19 :)