Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 01:40

Frouk schreef:
Ik heb in 2007 een half jaar in een boekhandel gewerkt. Dit was ook rond sinterklaas en kerst.
Er was een wat oudere man die standaard elke week nieuwe boeken kwam kopen. Ik vroeg of ik hem kon helpen en hij was op zoek naar een bepaalde titel. Dus ik vroeg van u bedoelt dit boek dat daar en daar over gaat? Die man keek nogal verbaast en zei: "Ik wist niet dat de jeugd van tegenwoordig ook nog leest" Pff :+ als je in een boekhandel werkt moet je toch wel affiniteit met boeken hebben lijkt mij :+

Later: een jongen die naar mij toe kwam.
Hij:Heb je ook toevallig de skutsjekalender voor 2008?
Ik: Ik weet wel dat we er muismatten van hebben, maar een kalender, dat zul je even boven moeten vragen. Bedoel je de IFKS of de SKS?
Hij: Je kent het Skutsjesilen? En hij keek zo verbaast :') Alsof meisjes niet weten wat Skutsjesilen is, zeker als je in Friesland woont :')

We bleken hem dus niet te hebben en dat kwam hij nog weer melden zodat ik dat tegen andere klanten kon zeggen (nooit meer iemand die er naar gevraagd heeft :P ) en we raakten wat aan de praat. Was wel heel gezellig :) en de volgende dag kwam hij weer en vroeg hij bij de info balie of Froukje er ook was (ik dus) maar er werkten 2 froukjes :') Maar het kwam er op neer dat hij mij zijn nummer kwam geven en inmiddels is hij al weer 1,5 jaar mijn vriend :D

Haha Froukje wat leuk! :))

Gewéldige dingen komen prutsmuts voobij zeg!

Ikima

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 02:27

Ik ging een paar maanden terug nieuwe oplaadbare batterijen halen bij de Blokker. Het was vrijdagavond en kennelijk was de verkoopster al in gedachten bij haar vriendje.
Ik vroeg haar om batterijen van een bepaald merk, die had ze niet, ze hadden alleen Durex, euhh Duracel batterijen. Ze zei het met zo'n stalen gezicht en ik had erg veel moeite om mijn gezicht in de plooi te houden totdat ik weer uit de winkel was.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 07:45

Die laatste is ook leuk zeg!! _O-

Zap: ik vind dat echt ronduit asociaal van die 'kabouter'.....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 08:55

Die kabouter zou van mij terug mogen kruipen in zijn huisje!
Hoe komt het dat al jullie klanten zo asociaal zijn, zitten jullie in een slechte buurt?
Als een klant echt zo aso zou doen tegen mij, kan hij vergeten dat ik hem help.
Dan loop ik wel naar de AM-er en zeg deze klant niet te willen helpen, heb wel zo'n enorme hekel aan aso's!
Wij hebben 1 zo'n klant, die wou zijn spullen niet op de band zetten en wil dus dat je alles vanuit de kar gaat scannen met je handscannertje, ja daaaag!
Dus ik vroeg netjes of hij de spullen op de band wilde zetten, waarop hij zei dat het niet hoefde en dat andere cassieres het wel altijd zo deden. Dus ik zei dat het zo niet mocht omdat het te onoverzichtelijk was, waarop hij zei dan ga ik wel naar een andere kassa, daar helpen ze me wel zo.
Ik zei nee hoor, daar doen ze dat ook niet.
Heb naar iedere kassa gebeld waar hij ging staan dat ze deze vent alles op de band moesten laten zetten, ben je helemaal betoeterd!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 09:47

We zijn overgenomen van een eigen bedrijf naar een filiaal en de klanten mochten vroeger werkelijk alles. De winkel ging standaard 20 min te vroeg open ed. Dus de klanten moeten zich nu 'gedragen' en dat vinden ze maar niks :P

Frouk wat leuk :D. Ikima, die is grappig :P

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:24

Ik werk in de bejaardenzorg op een afdeling met erg dementen. Ik had laatst omeletjes gebakken voor de bewoners en op brood geserveerd. Na het eten vroeg ik aan één van de heren of het gesmaakt heeft waarop hij antwoordde: "Ja mevrouw, dat was een lekker scholletje, ik hou wel van een gebakken scholletje" dan heb je het natuurlijk niet meer!

Diezelfde meneer heeft de tic om te wiebelen in zijn stoel, ik liep naar hem toe en had al een aantal keer wat rust er in proberen te praten. Ik zei "Ik krijg het heen-en-weer als ik naar u kijk" waarop hij me stomverbaasd aankeek en zei "nou, dan kijk je toch niet?"

We hebben op de afdeling ook een dame die de meest vreemde verhalen aan elkaar praat. Ze maakt de meest vreemde zinnen en heeft de meest leuke benamingen voor alles. Ze is boven alles heel vrolijk, zo'n enig vrouwtje :D Zo zat ze laatst met een babypop in haar handen, daar moedert ze dan heel erg over, heel aandoenlijk om te zien. Ik ging naast haar zitten en vroeg "Goh mevrouw P. wat een lieverd, hoe heet ie?" Ze zie "Ja god, dat weet ik niet hoor". Om het gemakkelijker temaken vroeg ik of het een jongen of een meisje was. Toen vroeg ze aan mij "Wat denk jij?" waarop ik zei "Ik denk een jongen". Vervolgens keek ze naar mij, toen naar die pop en zei "Ja, dat denk ik ook, want hij heeft wel een robuust aangezicht".

Ik moest zo lachen :D

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:42

Nog eentje in het kader van de bonnetjes-antwoorden:

"Droom je daar 's nachts nou ook van?" >;)

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:46

Wat een leuk topic. Ik heb ook jaren in winkels gewerkt. Ik zal eens nadenken of ik nog wat weet :D

Brainless schreef:
Mevrouw heeft 2 grote glazen vazen gekocht.
Ik heb nog helpen met inpakken, zodat ze niet zouden beschadigen.

Uurtje later staat de klant (met dochtertje) er weer. In haar hand een plastic zak met glasscherven.
Klant: Ik heb een klacht en wil nieuwe vazen.
Ik: Ok, wat is er mee dan?
Klant: De vazen zijn niet goed. Thuis doe ik er water in, knapt er zo maar 1 kapot.
Dochtertje: Nee hoor mama, je hebt ze zelf bij de auto kapot laten vallen.
Klant:Kijkt boos naar dochter en loopt boos/beschaamd de winkel uit.

Kinderen zijn ook fantastisch. +:)+
_O- _O-

mnkortleve schreef:
Er was eens een jongen bij mij in de winkel kocht een bosje bloemen schreef een kaartje en gaf het aan mij.
Of dat ik met hem uit wilde.

En is het nog wat geworden??

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:48

Bij de groenteboer:

Klant: doe mij maar een aardbei.
Ik: Één of een heel doosje?

Klant: Zijn die aardbeien zoet?
Ik: Ja hoor, ik heb ze de hele dag nog niet gehoord.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:51

Ik stond achter de servicebalie op mijn werk (bij de sigaretten) en mijn collega zat op de kassa tegenover mij. Aan allebei de kassa's een lange rij dus het gangpad stond bomvol met mensen.
Toen wilde een klant bij haar aan de kassa een pakje shag hebben, waarop zij doodserieus tegen mij zegt:

"Renee, mag ik een pakje van Nelle Stevige Sex?"

Ze had het zelf niet eens door en iedereen moest ZO hard lachen :D!

Ook was er een keer een man die toen ik karren aan het halen was van zijn fiets afsprong, me bij de schouder greep en zei:
"Renee, dit wilde ik je altijd al graag een keer zeggen: Ik vind jou echt de mooist geklede kassiere van heel Nederland!
Heb je ook een paar keer zien lopen buiten werktijd, met die hakken aan.. Echt prachtig!"

Gatveredamme, viespeuk. Dat was dus echt zo'n geitenwollensokken type die is blijven hangen in de hippiejaren en de hele dag aan de wiet zit, nog maar 4 tanden in zijn mond heeft en langer haar heeft dan ik. Ik dacht echt WAAROM weet jij hoe ik heet en hoe ik er in het dagelijks leven bijloop! Engerd!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:53

Guernica schreef:
Ik werk in de Australian en standaard en paar keer per dag gaat het zo:

Ik: Wilt u een hoorntje of een bakje?
Klant: Een bolletje.

Ja, hallo. Alsof ik vierkantjes kan scheppen.

_O- _O- Die vind ik echt heel grappig.

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:26

Een meneer koopt een ijsje, komt 5min later terug. 'Er zit toch geen alcohol in he??'

Een wat oudere meneer bestelt 2 kopjes koffie, ik vraag hem of hij er misschien een stukje appeltaart bij wilt, krijg ik de vraag: 'wat zit er in de appeltaart?'

euhh meneer, appels denk ik.. >;)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:38

Ik werk als bezorger bij een apotheek, en dan krijg je wel eens wat aparte typjes aan de deur.

Een oud mannetje dat in zijn onderbroek naast de deur op me zat te wachten bijvoorbeeld...

Van de week nog. Er stond er in een huis keiharde muziek aan, en ik had al drie keer aangebeld toen de deur werd opengetrokken door een oud dametje. Van top tot teen in het rose, keurig permanentje, dikke laag make-up en hoge hakjes. Ze kijkt me aan en zegt: "dag, lieve kind!"
Toen stond ik wel even met mijn mond vol tanden. Ik kon nog net mijn lachen inhouden tot ik in mijn busje zat!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:40

Ik werk in de burger king, en er komen ZOOOO VAAK mensen vragen naar een króket :') we zijn geen snackbar ofzo :')

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:58

Ik werk achter een ijsraam, en je wordt nogal flauw na een dag ijsjes scheppen. :))

Laatst waren ik en een collega aan het scheppen toen 2 mannen van rond de 50 jaar een ijsje kwamen halen.
Meneer 1 liep tevreden weg met zijn ijsje en meneer 2 rekende af. Toen hij had afgerekend (en ons 2 euro fooi had gegeven) knipoogde hij een keer en zei hij tegen mij; ''denk aan mij''. En toen liep hij heel tevreden weg. _O-
Ik en m'n collega kwamen niet meer bij. Die kerel had mijn vader kunnen zijn. _O-

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:33

Ik werk bij de TNT en krijg zo vaak de opmerking: 'die blauwe envelop mag je wel houden' Goh, lekker origineel :+

Maandje geleden kwam een man naar buiten lopen. Ik had een broek, jas, pet en fietstassen van TNT en dan als nog vragen: 'oh, jij komt zeker de Volkskrant brengen?' Eh, wat denkt u zelf? :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:42

Sommige dingen zijn echt te erg... :+

Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij.

Gisteren, telefoon gaat, mevrouw wil een schade melden vanuit de shop: als ik op mijn laptop zit, doet het beeldscherm niets.
Mja, ik schiet in de lach en zeg dat ik de oorzaak dus gelijk al weet.
Mevrouw ff stil, ik geef de hint door: u moet ook niet op uw laptop gaan zitten...
Dat mens schiet me daar toch in de lach en de rest van de winkelmedewerkers ook.
Ik stond dus op de speaker, oeps! :D

Boze klant belt: juffie, verbind me gelijk maar ff door met de leidinggevende.
Ik : nou, wat een geluk voor u, dan hoeft u niet te wachten. Wat is er mis?
Klant lichtelijk verbouwereerd: oh, uh, sorry mevrouw! Ik dacht dat ik zo'n telefoonmiep aan de lijn had.
Ik : weer een gelukje voor u, er werkt hier helemaal geen Miep.
De klant wist niet goed meer waar hij eigenlijk voor belde... :D

Of van die standaard flauwe grappen (van mij) :
Klant: mijn geluid doet het niet. Ik: ik hoor u anders prima hoor!
Klant: mijn webcam doet het niet. Ik: maakt niet uit, ik heb er ook geen 1 hier.
Shop: ik heb een prijsopgave. Ik: Leuk voor je! En dan een fijne dag wensen en ophangen. (en terugbellen natuurlijk). :P

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:45

MarvanTom jij bent echt erg :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:52

:D Gisteren nog een grappig iets...

Was een kraampakket aan het regelen toen de verbinding met de eerste klant ineens verbroken was en er gelijk een nieuwe klant onder de knop zat. De laaste woorden die voor de eerste klant bestemd waren kreeg de nieuwe klant dus mee....

Ze schoot heel erg in de lach en zei: "maar ik ben helemaal niet zwanger en al helemaal niet van een tweeling, dat zou wel een medisch wonder zijn op mijn leeftijd"

:D Moest er zelf ook wel om lachen....

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:43

Ik heb vandaag even opgelet. :D

Nou er was een man en die had een banendoos en loopt langs mijn kassa (bij die andere stond het vol maar hij moest dus aan de achterkant van die andere zijn) en zegt zo tegen mij: Er zit niks in hoor! Geloof je me? Dus ik zeg: Nou u hebt wel een crimineel hoofd hoor! Dus die man zo: Een crimineel hoofd, dat heb ik nog NOOIT gehoord! :oo (hij was wel melig hoor :D ). Hij loopt naar die kassa achter mij om in te pakken en daar was zo'n vrouwtje wat vergeten dus hij heel hard en demonstratief tegen die vrouw: MEVROUOUW! U VERGEET IETS! KIJK IK GEEF HET U TERUG! En echt zo naar mij: Zie je wel dat ik eerlijk ben? Dus ik zei dat ie even de schone schijn ophing. Nou achter me hoor ik hem de hele tijd tegen zijn vrouw en kennissen oid doorpraten over wat ik zei. :') Loopt ie naar mijn kassa waar iemand een bezorging aan het inpakken was (werknemer), gaat ie helemaal aan hem vragen of ie een crimineel hoofd heeft enzo. :') Even later loop ik weg bij mijn kassa om even te helpen bij de balie, heeft die man net zijn kar ingepakt. Hij zo: Moet je nu OOK NOG mijn kar controleren? :o?
Sommige mensen. :D :D
Had er nog een maar vergeten. :\

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:37

Haha, ik ging sluiten.
Kwamen er van die arrogante jochies aanlopen.
En mijn bordje stond er.
Gaan hun helemaal lezen. We willen niet door een andere kassiere worden geholpen. Met zown irritant gezicht erbij. Dus ik zo: nou dan hebbie pech want ik ga sluiten.
Zeggen hun: Ja maar je moet ons maar helpen.
Ik zo: Nou dacht het niet he, doei!

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:38

ik heb vandaag ook even opgelet.
ik werk in de bruna komt er 's ochtends om half 10 een meisje en die koopt 2 kaartjes
IK: dat wordt dan 3 euro alsjeblieft
ZIJ: op haar allerliefst en haar leukste en leifste gezicht: kan dr niet wat vanaf??

ik dacht echt omg en ik moest haast me lachen inhouden. wie vraagt dr nou in een normale winkel of wat van de prijs afkan :P

of nog eentje vandaag:
dr komt zo'n hele grote negerman binnen ik denk woow volgens mij is die bewaker ofzo. vraagt ie met zo'n klein stemmetje of ie van nelle shag mag :oo _O- dat leek echt zoooo raar xD

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:42

Kimmes schreef:
Bij de groenteboer:

Klant: doe mij maar een aardbei.
Ik: Één of een heel doosje?

Klant: Zijn die aardbeien zoet?
Ik: Ja hoor, ik heb ze de hele dag nog niet gehoord.

Die is goed *D

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:53

ik werk als gastvrouw en kom dus ook wel eens aparte dingen tegen

ik ga vaak op prive feestjes met een schaal hapjes rond en hoe vaak ik wel te horen krijg :

laat die schaal maar hier hoor , zo komt hij ook wel op

echt om zo flauw van te worden

laatst had ik echter het toppunt
ik serveer een klant twee whiskey's uit en meneer was al aan het mopperen dat het te weinig was en te duur
ik loop langs de tafels later en zie dat meneer en gast de whiskey op hebben
ik haal de tafel dus uit inclusief de whiskeyglazen opeens zie ik een meneer naar me toe rennen , wil een glas van mijn tableau pakken , grijpt mis en knijpt me zo in de borst zegt geen sorry of niks
meneer krijgt zijn glas te pakken kijkt erin en ziet dat het leeg is
draait zich om , loopt weer weg terwijl ik hem hoor zeggen ja die meiden kun je namelijk niet vertrouwen ..........

wij hebben ook een muur met exclusieve whiskey
vaak krijg ik dan ook te horen : meisje is de man van de whiskey's er ook ?
ik werk in een exclusieve zaak waarin je toch mag aannemen dat het personeel wel verstand van zaken heeft

ach ja moet er vaak om lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:18

vandaag een klant
ik: postcode alstublieft?
hij: 353
ik: }:0 ?
zijn vrouw: je huisnr nie, je postcode, 8890(tegen mij)
ik: :D dankuwel
hij: ah, kdacht da je mijn adres wilde hebben
ik: nee hoor, enkel uw postcode
hij: wil je mijn telefoonnr ook?
ik: ja graag, wilt je een briefje?
hij: maar ja, dan wel terugbellen he!
ik: tuurlijk, ik bel altijd terug!
hij: ja, maar jammer, ik moet de hele week werken
ik: ja, idd, maar ik kan ook niet, ik heb twee paarden die moeten veulenen
hij: dat is nou jammer zeg!; zeg, goed weekend he
en zijn vrouw stond erbij en keek ernaar :D

ouder koppel komt aan de kassa, en de zak vis lekt
collega: ja, u mag naar buiten gaan achter een nieuwe zak (naar onze buitenafdeling dus)
klant zegt oke, en loopt naar buiten (verlaatr dus de winkel)
ik loop erachter, en leg hem uit dat hij dan beter naar de vissen zou gaan in de binnenafdeling, dat ze daar ook wel een zakje hebben
klant zegt oke, en blijft dom staan kijken
heb dan maar de zak overgenomen en er zelf achtergeweest.

andere klant (franstalig)
K: is het het kasticket voor de garantie?
collega weet het niet en vraagt het aan mij
ik: (tegen de klant) zit er een pomp bij
K: is het het kasticket voor de garantie?
ik: zit er een pomp bij???
k: als ik problemen heb, is het het kasticket?
ik: tegen collega) goh, die mensen luisteren echt niet hé! (in het nederlands uiteraard) leg jij het maar uit!!!!
:+