Frouk schreef:Ik heb in 2007 een half jaar in een boekhandel gewerkt. Dit was ook rond sinterklaas en kerst.
Er was een wat oudere man die standaard elke week nieuwe boeken kwam kopen. Ik vroeg of ik hem kon helpen en hij was op zoek naar een bepaalde titel. Dus ik vroeg van u bedoelt dit boek dat daar en daar over gaat? Die man keek nogal verbaast en zei: "Ik wist niet dat de jeugd van tegenwoordig ook nog leest" Pffals je in een boekhandel werkt moet je toch wel affiniteit met boeken hebben lijkt mij
Later: een jongen die naar mij toe kwam.
Hij:Heb je ook toevallig de skutsjekalender voor 2008?
Ik: Ik weet wel dat we er muismatten van hebben, maar een kalender, dat zul je even boven moeten vragen. Bedoel je de IFKS of de SKS?
Hij: Je kent het Skutsjesilen? En hij keek zo verbaastAlsof meisjes niet weten wat Skutsjesilen is, zeker als je in Friesland woont
We bleken hem dus niet te hebben en dat kwam hij nog weer melden zodat ik dat tegen andere klanten kon zeggen (nooit meer iemand die er naar gevraagd heeft) en we raakten wat aan de praat. Was wel heel gezellig
en de volgende dag kwam hij weer en vroeg hij bij de info balie of Froukje er ook was (ik dus) maar er werkten 2 froukjes
Maar het kwam er op neer dat hij mij zijn nummer kwam geven en inmiddels is hij al weer 1,5 jaar mijn vriend
Haha Froukje wat leuk!

Gewéldige dingen komen prutsmuts voobij zeg!