Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:Ik vind het wel degelijk van belang dat ouders zich bemoeien met de gezondheid van hun dochter! Zou mij pas zorgen maken als ze echt niets zouden zeggen. Je kan altijd té overbezorgd zijn, maar op zich bedoelen ze het wel goed. Komt er alleen niet zo goed uit.
lifaya schreef:ik ben egt totaal geen snoeperd, afentoe (1 x in de week) een bakje chips en dan ook wel eens dropjes. Ik neem verder ook elke dag 1 zuivelshake en altijd wat aan vis en vlees. Ik probeer nu ook zoveel mogelijk salade binnen te krijgen en melk drink ik ong 1 liter per dag. verder drink ik ook spa blauw, zal ook wel 1 flesje per dag zijn en wat koffie. en moet wel eerlijk zijn , in het weekend (zondag) neem ik wel burger king maar heb dan meestal geen andere optie omdat ik er werk. Ik neem dan niet uitermate veel ofzo.
Wat ik nu in mijn tas heb zitten tot 4 uur:
1 flesje spa blauw
1 broodje tonijn (bruin)
1 koffie
kauwgom
en heb nog niet ontbeten...
Ik ben niet de lichtste, maar ik eet egt niet uitermate ongezond..,. Ik eet wel vaak nog een boterham in de avond, dat wel.
(om jullie een beeld te geven van mijn eetpatroon)
) is niet zo best voor je, ik zou dat snel vervangen, door gewoon water of kruidenthee, of eventueel een gedeelte (suikervrije) sappen.Citaat:Krijg ik een zeikende vader die zegt je kan best een week avondeten overslaan met jouw vet... leuk om te horen hoor!Welshcobfan schreef:Ik vind het wel degelijk van belang dat ouders zich bemoeien met de gezondheid van hun dochter! Zou mij pas zorgen maken als ze echt niets zouden zeggen. Je kan altijd té overbezorgd zijn, maar op zich bedoelen ze het wel goed. Komt er alleen niet zo goed uit.
Maar hierdoor praat je wel je kind een minderwaardigheidscomplex aan en is het kind minder gelukkig omdat de ouders niet tevreden zijn. Vooral omdat andere juist zeggen dat ik niet dik ben, ook niet slank ofzo, maar zeker niet dik... dan is het toch vreselijk om de hele tijd af te worden gesnauwd door je ouders?Citaat:Ik had gister als avondeten alleen salade met zalm gegeten omdat mijn ouders wegwaren en er niks in huis was, en zij zouden iets meenemen voor me om 9 uur. Krijg ik een zeikende vader die zegt je kan best een week avondeten overslaan met jouw vet... leuk om te horen hoor!
).
lifaya schreef:Welshcobfan schreef:Ik vind het wel degelijk van belang dat ouders zich bemoeien met de gezondheid van hun dochter! Zou mij pas zorgen maken als ze echt niets zouden zeggen. Je kan altijd té overbezorgd zijn, maar op zich bedoelen ze het wel goed. Komt er alleen niet zo goed uit.
Maar hierdoor praat je wel je kind een minderwaardigheidscomplex aan en is het kind minder gelukkig omdat de ouders niet tevreden zijn. Vooral omdat andere juist zeggen dat ik niet dik ben, ook niet slank ofzo, maar zeker niet dik... dan is het toch vreselijk om de hele tijd af te worden gesnauwd door je ouders?
Ik had gister als avondeten alleen salade met zalm gegeten omdat mijn ouders wegwaren en er niks in huis was, en zij zouden iets meenemen voor me om 9 uur. Krijg ik een zeikende vader die zegt je kan best een week avondeten overslaan met jouw vet... leuk om te horen hoor!
)
Mensen hebben bij het geven van kritiek een hekel eraan om direct gelijk te krijgen, omdat ze dan nergens meer over door te l*llen hebben
katiavl schreef:lifaya schreef:(om jullie een beeld te geven van mijn eetpatroon)
Je eet slecht in patroon en te weinig dat is even ongezond en kan je even goed van aankomen
Voorbeeld dagplanning:
O: 45 gram muesli, magere/halfvolle melk
T: 2 crackers (Cracottes) evt. met half plakje 30+ kaas/D’light Jam/kipfilet
L: 3 br boterhammen, mager beleg. 1 gekookt ei.
T: 2 tomaten
T: fruit
A: aardappelen, rode kool, gehaktbal, light appelmoes
T: bakje kwark
Dat is een goede dagplanning
). Ik beweeg ook veel, dat helpt ook heel goed. Ik wil gewoon niet 'dik' worden, geen behoefte aan.
Twiggy2008 schreef:Soms wel, Welshcobfan, maar ik ken ook zat mensen waar amper mee te praten valt. Ook ouders.![]()
Ik kan me er niets bij voorstellen in elk geval dat ik mijn dochter zo zou benaderen, ALS ze te dik zou zijn. Dan is dit toch niet de manier om je kind te helpen?????

) en dan geef ik haar gewoon een dikke knuffel dat alles echt wel goed komt.
). Omdat ik niet wéér mee in de ambu wil met een pa die meer dood dan levend is...
Wel een gesprek met de arts! Dus in dit geval van de TS: Met de ouders naar een dietiste toe kan echt helpen!
goeie raad
Wat bewustwording is altijd goed! (Want vaak gaat het in een ruzie hard tegen hard, dus bereik je ook weinig)
Werkte wel! )
joyce2 schreef:De pil hoeft dat niet perse te doen... Ik ben geen gram aangekomen door de pil en mn borsten zijn al helemaal niet op de hoogte gebracht over dat ze mogen gaan groeien sinds ik de pil slik
En ik ken meer mensen die nergens "last" van hadden met het slikken van de pil. Maar misschien zijn wij de uitzondering op de regel.
Edit: ik ga er vanuit dat haar ouders haar niet op uiterlijk beoordelen, maar dat ze gewoon bezorgd zijn over haar gewicht, ze zullen wel bang zijn dat het schadelijk is voor haar gezondheid oid. Maar ze kunnen het natuurlijk wel wat tactvoller brengen.
Rosie_Posie schreef:Mijn ouders zeiden dat ik een dikke reet had, dat ik er niet uitzag enzo.
Wat heeft geleid dat gigantische vreetbuien van mijn kant.
Nu ben ik inmiddels wel echt te dik (ben 159 en weeg 72kg)
En nog steeds zeggen ze: zou je niet eens wat aan je gewicht moeten doen. blabla
Meid, probeer je er echt niks van aan te trekken!
Je hebt een mooi gewicht, je ziet er goed uit. Probeer je echt niet gek te laten maken door je ouders!