Ouders vinden mij té dik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ouders vinden mij té dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 08:20

ik ben egt totaal geen snoeperd, afentoe (1 x in de week) een bakje chips en dan ook wel eens dropjes. Ik neem verder ook elke dag 1 zuivelshake en altijd wat aan vis en vlees. Ik probeer nu ook zoveel mogelijk salade binnen te krijgen en melk drink ik ong 1 liter per dag. verder drink ik ook spa blauw, zal ook wel 1 flesje per dag zijn en wat koffie. en moet wel eerlijk zijn , in het weekend (zondag) neem ik wel burger king maar heb dan meestal geen andere optie omdat ik er werk. Ik neem dan niet uitermate veel ofzo.

Wat ik nu in mijn tas heb zitten tot 4 uur:
1 flesje spa blauw
1 broodje tonijn (bruin)
1 koffie
kauwgom

en heb nog niet ontbeten...

Ik ben niet de lichtste, maar ik eet egt niet uitermate ongezond..,. Ik eet wel vaak nog een boterham in de avond, dat wel.

(om jullie een beeld te geven van mijn eetpatroon)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 08:23

Welshcobfan schreef:
Ik vind het wel degelijk van belang dat ouders zich bemoeien met de gezondheid van hun dochter! Zou mij pas zorgen maken als ze echt niets zouden zeggen. Je kan altijd té overbezorgd zijn, maar op zich bedoelen ze het wel goed. Komt er alleen niet zo goed uit.

Maar hierdoor praat je wel je kind een minderwaardigheidscomplex aan en is het kind minder gelukkig omdat de ouders niet tevreden zijn. Vooral omdat andere juist zeggen dat ik niet dik ben, ook niet slank ofzo, maar zeker niet dik... dan is het toch vreselijk om de hele tijd af te worden gesnauwd door je ouders?

Ik had gister als avondeten alleen salade met zalm gegeten omdat mijn ouders wegwaren en er niks in huis was, en zij zouden iets meenemen voor me om 9 uur. Krijg ik een zeikende vader die zegt je kan best een week avondeten overslaan met jouw vet... leuk om te horen hoor!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:25

Nou, ten eerste ben je écht niet dik!! Willen je ouders je anorexia aanpraten ofzo.. :\
Als je zelf maar weet dat het echt zo is dat je absoluut NIET dik bent!
Je bent een mooie meid en goed in verhouding.

En je eet ook gezond, prima toch.

Gewoon zo door gaan hoor...

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:28

Lifaya, ik heb je verhaal even doorgelezen.
Maar hoe je ouders tegen jou doen is niet echt normaal hoor.
Daarbij is je eetpatroon niet vreemd aan een ander persoon van je leeftijd en je gewicht helemaal niet verkeerd.
Is het geen idee om het er met je ouders over te hebben, dat ze je op deze manier toch wel keer op keer diep beledigen.
Sterkte

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:30

lifaya schreef:
ik ben egt totaal geen snoeperd, afentoe (1 x in de week) een bakje chips en dan ook wel eens dropjes. Ik neem verder ook elke dag 1 zuivelshake en altijd wat aan vis en vlees. Ik probeer nu ook zoveel mogelijk salade binnen te krijgen en melk drink ik ong 1 liter per dag. verder drink ik ook spa blauw, zal ook wel 1 flesje per dag zijn en wat koffie. en moet wel eerlijk zijn , in het weekend (zondag) neem ik wel burger king maar heb dan meestal geen andere optie omdat ik er werk. Ik neem dan niet uitermate veel ofzo.

Wat ik nu in mijn tas heb zitten tot 4 uur:
1 flesje spa blauw
1 broodje tonijn (bruin)
1 koffie
kauwgom

en heb nog niet ontbeten...

Ik ben niet de lichtste, maar ik eet egt niet uitermate ongezond..,. Ik eet wel vaak nog een boterham in de avond, dat wel.

Je eet slecht in patroon en te weinig dat is even ongezond en kan je even goed van aankomen

Voorbeeld dagplanning:
O: 45 gram muesli, magere/halfvolle melk
T: 2 crackers (Cracottes) evt. met half plakje 30+ kaas/D’light Jam/kipfilet
L: 3 br boterhammen, mager beleg. 1 gekookt ei.
T: 2 tomaten
T: fruit
A: aardappelen, rode kool, gehaktbal, light appelmoes
T: bakje kwark

Dat is een goede dagplanning

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:37

Ik denk dat je ouders gewoon bezorgd zijn over je. (en ze zijn weinig subtiel)

In je jeugd en puberteit maak je vetcellen aan en als je deze eenmaal hebt gaan ze niet meer weg. Ze kunnen hoogstens 'leeg' staan, maar zodra je meer gaat eten vullen ze zich meteen weer. Daarom is het belangrijk om in je jeugd/puberteit een zo gezond mogelijk gewicht te hebben.

Je geeft daarnaast ook aan dat je een liter melk drinkt op een dag, als dit magere melk is drink je 330 kcal aan melk weg, bij halfvolle 500 kcal en 640 kcal bij volle melk. Als ik het topic doorlees dan zie ik een eetpatroon die als een p*k op een drumstel slaat. Ik raad je dan ook aan om de richtlijnen aan te houden van de gewichtsconsulente die je adviseerde in dit topic. En naar je werk kun je natuurlijk ook zelf brood/salade/zuivel meenemen. En wat je voor vandaag tot 4 uur hebt meegenomen is natuurlijk ook niet goed, het is niet vreemd dat je vanavond dan weer brood wilt.

Zet hem op he!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:08

Even wat ik zie: ik zie een tamelijk (maar niet dramatisch) ongezond eetpatroon.
Vooral die melk (niet zo gek dat je dat veel drinkt, er zijn nog veel mensen die dat als erg gezond beschouwen, de overheid heeft daar dan ook miljoenen ingestoken in de jaren 80 ;) ) is niet zo best voor je, ik zou dat snel vervangen, door gewoon water of kruidenthee, of eventueel een gedeelte (suikervrije) sappen.

Maaltijden overslaan zet het lichaam aan om reserves te maken, en het kan ook leiden tot vreetbuien.

Ik las een tijdje terug ook al dat je moeder moeite heeft met haar gewicht, en telkens afviel?

Het kan dus zijn dat je minder goede voedingspatroon gedeeltelijk aangeleerd/overgenomen is van je ouders.
Dat zij zo heftig op jou reageren, kan ook best aan hun eigen onzekerheden/complexen liggen.

Vandaar dat het echt beter zou zijn om eens over een dietiste te praten met je ouders.

Verder, die opmerkingen die je ouders maken, die kunnen echt niet. Bezorgdheid of niet, er zijn grenzen. Niet alleen van ouders naar kinderen toe, maar andersom even goed.

Citaat:
Krijg ik een zeikende vader die zegt je kan best een week avondeten overslaan met jouw vet... leuk om te horen hoor!
Welshcobfan schreef:
Ik vind het wel degelijk van belang dat ouders zich bemoeien met de gezondheid van hun dochter! Zou mij pas zorgen maken als ze echt niets zouden zeggen. Je kan altijd té overbezorgd zijn, maar op zich bedoelen ze het wel goed. Komt er alleen niet zo goed uit.

Maar hierdoor praat je wel je kind een minderwaardigheidscomplex aan en is het kind minder gelukkig omdat de ouders niet tevreden zijn. Vooral omdat andere juist zeggen dat ik niet dik ben, ook niet slank ofzo, maar zeker niet dik... dan is het toch vreselijk om de hele tijd af te worden gesnauwd door je ouders?

Citaat:
Ik had gister als avondeten alleen salade met zalm gegeten omdat mijn ouders wegwaren en er niks in huis was, en zij zouden iets meenemen voor me om 9 uur. Krijg ik een zeikende vader die zegt je kan best een week avondeten overslaan met jouw vet... leuk om te horen hoor!

Ik weet natuurlijk de context niet precies, dus bijv. jouw reactie op het feit dat ze geen maaltijd meebrengen (waar je wel wat van mag zeggen:afspraak is afspraak, maar jij hoort dat dan netjes te doen.)
Kan me voorstellen dat in het heetst van de strijd een ouder zoiets stompzinnigs zegt namelijk. ;)

In dat geval is het eten meer een machtsmiddel, en je onzekerheid over je gewicht een manier om je 'aan te pakken'.
Jammer genoeg zijn ouders niet altijd heilig en gebeurt dit al te vaak.

Maar hoe dan ook, je ouders zitten wel verkeerd met dit soort opmerkingen - zij horen toch de 'volwassenen' te zijn en dat ook in daden te laten blijken (niet dat dat niet altijd moeilijk is met groot wordende kinderen hoor ;) ).

Het gaat misschien wat ver om je ouders aan te melden bij een opvoedsteunpunt. :D
Maar misschien is het toch een goed idee om eens met je mentor van school, een huisarts of bijv. de kindertelefoon te praten hoe je een gesprek met je ouders hierover het beste aan kan pakken.

Want deze manier van met elkaar omgaan is niet fijn.

Succes en laat het er niet bij zitten, maar zorg dat je uit deze spiraal komt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:32

lifaya schreef:
Welshcobfan schreef:

Als je mijn quote goed had gelezen, staat er duidelijk: het komt er niet goed uit (maw ze brengen het totaal verkeerd) Dus ik zeg hetzelfde als jij zegt (anders kreeg je zo'n lang verhaal weer vandaar :P) :)
Weet je wat de beste tip is? Ze continu gelijk geven, dan houden ze erg snel op met zeuren. Gewoon zeggen: goh, je hebt gelijk ik ben inderdaad veel te dik. Ziet er niet uit he? En dan niet met een boze toon, maar iet wat vrolijk doch sarcastisch brengen. Als je ze immers direct gelijk geeft, is er weinig meer te zeuren ;) Mensen hebben bij het geven van kritiek een hekel eraan om direct gelijk te krijgen, omdat ze dan nergens meer over door te l*llen hebben :=
Simpel en effectief!

Mijn moeder uit haar overbezorgdheid ook altijd heel bot, omdat ze er moeilijk mee om kan gaan. Daar ben ik door een heel goed gesprek met haar achter gekomen (en dan kan ik haar botheid ook beter begrijpen). Misschien een idee om toch een keer goed erover te praten op een rustige manier?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:38

katiavl schreef:
lifaya schreef:

Je eet slecht in patroon en te weinig dat is even ongezond en kan je even goed van aankomen

Voorbeeld dagplanning:
O: 45 gram muesli, magere/halfvolle melk
T: 2 crackers (Cracottes) evt. met half plakje 30+ kaas/D’light Jam/kipfilet
L: 3 br boterhammen, mager beleg. 1 gekookt ei.
T: 2 tomaten
T: fruit
A: aardappelen, rode kool, gehaktbal, light appelmoes
T: bakje kwark

Dat is een goede dagplanning

Ik wilde net zeggen! Wat heb jij een afschuwelijk slecht eetpatroon!
Wat katiavl zegt lijkt me een goede maaltijd om mee te beginnen! Al zou ik persoonlijk de melk verruilen voor magere yoghurt.

Vooral het ontbijt overslaan en meteen de dag beginnen, ongelooflijk slecht!
Ik ontbijt niet goed, ik eet een broodje. Maar ik ontbijt wel!

Een voorbeeldje;
M'n moeder liet vrijdag de hond uit en ging toen een half uur crosstrainen. Maar ze had nog niet ontbeten, omdat het anders zo zwaar op de maag ligt.
En maar klagen over haar spieren, dat dat zo'n pijn deed.
Honger had ze niet, nee dat hongergevoel gaat wel over. En zodra dat over is ben je al zat na één hapje brood.

's Ochtends jus d'orange is ook een goed begin van de dag, het helpt de spijsvertering goed op gang te komen. Volgens mij omdat het een 'zure' drank is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:53

Poe, ik ben ook 1,63 en ik weeg rond de 50-52 kg. Voel me daar heel prettig bij. In je profiel lijkt je me slanker, eerlijk gezegd. Ik heb ooit een vriendin gehad die jouw lengte en gewicht had, maar die was echt zwaarder om te zien, hoor. :)
Inmiddels is ze enorm afgevallen en dat staat haar stukken beter.

Zoals jouw ouders het benaderen, nee, dat lijkt me heel duidelijk niet de manier. :n
Sommige ouders/mensen kunnen dit niet op een normale manier brengen. Allereerst; als jij goed in je vel zit, laat iedereen dan kletsen. Zo niet, dan moet je er wat aan doen.

Ik ben zelf wel iemand die goed op haar eten let (gezond eten, ik eet niet weinig namelijk :D ). Ik beweeg ook veel, dat helpt ook heel goed. Ik wil gewoon niet 'dik' worden, geen behoefte aan.
En toch kan ik alles eten, maar ik neig van nature gewoon al meer naar gezond (en vegetarisch). :)

Ik weet niet of het zin heeft om met je ouders te gaan praten. Vaak verander je mensen hun benadering niet. Jammer, he..... Blijf gewoon bij jezelf, zou ik zeggen..... :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:01

Maar door een goed gesprek kun je wel meer te weten komen waarom ze het op deze manier aanpakken. Mijn moeder blijft bij overbezorgdheid nog steeds enorm bot, maar doordat ik weet wat erachter zit kan ik het zelf beter plaatsen en er beter op te reageren :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:03

Soms wel, Welshcobfan, maar ik ken ook zat mensen waar amper mee te praten valt. Ook ouders. ;)
Ik kan me er niets bij voorstellen in elk geval dat ik mijn dochter zo zou benaderen, ALS ze te dik zou zijn. Dan is dit toch niet de manier om je kind te helpen?????

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:09

Twiggy2008 schreef:
Soms wel, Welshcobfan, maar ik ken ook zat mensen waar amper mee te praten valt. Ook ouders. ;)
Ik kan me er niets bij voorstellen in elk geval dat ik mijn dochter zo zou benaderen, ALS ze te dik zou zijn. Dan is dit toch niet de manier om je kind te helpen?????

Inderdaad, als je toch bezorgt ben lees je dan toch ook over het onderwerp. Bib staat vol boeken voor ouders...
Zeker als therapeute, en inderdaad mening veranderen als kind is moeilijk omdat veel ouders volhouden aan de hierarchische orde.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:12

Maar wat je niet probeert, zul je ook nooit weten :D

Mijn moeder is ook bot, maar sja... ze vindt het gewoon zo'n hel om mij te zijn lijden en dan wil ze zoooo graag dat ik normaal ben dat ze gewoon simpelweg neit weet hoe ze er op moet reageren. Maar ik begrijp dat nu wel (terwijl mijn vriend haar bv wel kan aanvliegen :=) en dan geef ik haar gewoon een dikke knuffel dat alles echt wel goed komt.
Het is haar manier van uiten en dat is ook moeilijk te veranderen. Dit is echt de ruzie tussen haar moederinstinct van beschermen en zorgen, en haar rationele deel van: niet teveel beschermen.

Ik merk dat ik dat ook doe (in lichtere mate) bij mijn vader: ik corrigeer zijn eetpatroon ook te bot en zeg dingen die ik beter niet had kunnen zeggen (pa is erg nuchter gelukkig :=). Omdat ik niet wéér mee in de ambu wil met een pa die meer dood dan levend is...

Dus het kan zijn dat haar ouders zo l*llig doen, omdat ze zich zo zorgen maken en niet weten hoe ze dat moeten uiten. Maar goed: voor hetzelfde geld is het pure treiterij.

En boeken lezen? mijn moeder werd daardoor alleen maar botter omdat ze nog meer compicaties erbij zag komen....
Dus geen boeken meer voor mijn moeder := Wel een gesprek met de arts! Dus in dit geval van de TS: Met de ouders naar een dietiste toe kan echt helpen!

Ik las laatst een mooi stuk:
Ongevraagde kritiek is een teken van jaloersheid!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:19

Ook al gaat het boek over de gevolgen van botte kritiek en hoe je het wel kan aanpakken. Dan zijn de complicaties alleen maar resultaat van je eigen gedrag.

Maar inderdaad gesprek met arts is ook goed, alhoewel niet alle artsen daarvoor geschikt zijn en niet alle ouders daarvoor open staan . Maar het is het proberen waard :j goeie raad

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:27

Subtiel een boekje neerleggen kan nooit kwaad nee :) Wat bewustwording is altijd goed! (Want vaak gaat het in een ruzie hard tegen hard, dus bereik je ook weinig)

(doet mij direct denken aan mijn vriendin, die durfde niet te vertellen aan haar ouders dat ze zwanger was... heeft ze een boekje neergelegd voor hun: help, ik word opa/oma! := Werkte wel! )

Ik schreef ook nog wel eens een brief aan mijn moeder (voordat ik er doorheen prikte waarom ze zo deed), met wat het allemaal met mij deed. Zo kon ik rustig mijn verhaal kwijt op papier en ook echt alles zeggen en kon zij het rustig en goed doorlezen.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:35

Gos dat ken ik wel!
Al eet je nog zo weinig en dan eet je 1 x wat zeiken metteen je ouders dat je veel te veel eet!
Misschien moet je ze is goed vertellen hoe je je daarbij voelt en dat je dat echt kl*te vind dat ze dat steeds zeggen! :(:)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:53

Mijn moeder en ook zus en vriendinnen van mijn moeder (ik mocht niet eens slagroom op mijn taart van een vriendin van een vriendin van mijn moeder, toen een vriendin jarig was.. Op de basischool...)
Ik weet hoe vervelend het is, en ik ben er nogsteeds behoorlijk onzeker over. Ik eet best veel, maar mijn BMI is gewoon goed, eerder in de lage richting dan in de hoge richting.
Mijn vriendinnen worden knettergek van mijn gezeur over mijn gewicht, omdat ik niet echt dik ben volgens hun, maar ik ben door de jaren heen erg onzeker geworden daarover, dus ik kan het niet helpen.

Dit is wat jouw ouders je nu ook aandoen, laat het je niet aanpraten! streef gewoon naar een gezond gewicht, en meer niet.

Ik denk dat je gewicht voor een héél groot deel te maken heeft met het feit dat je de pil slikt, mensen in mijn omgeving waren ook balonnetjes toen ze aan de pil waren. Ook de cupmaat werd bij hen veel groter, door de pil.

En als ik jou was zou ik trouwens echt eens heel boos worden op mijn ouders, je bent wie je bent, of je nou mager als een latje bent, of veel overgewicht hebt. Je blijft dezelfde persoon! En daar zouden ze je op moeten beoordelen, niet op uiterlijk!
Ik vind dit nergens op slaan!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:56

De pil hoeft dat niet perse te doen... Ik ben geen gram aangekomen door de pil en mn borsten zijn al helemaal niet op de hoogte gebracht over dat ze mogen gaan groeien sinds ik de pil slik ;)

En ik ken meer mensen die nergens "last" van hadden met het slikken van de pil. Maar misschien zijn wij de uitzondering op de regel.

Edit: ik ga er vanuit dat haar ouders haar niet op uiterlijk beoordelen, maar dat ze gewoon bezorgd zijn over haar gewicht, ze zullen wel bang zijn dat het schadelijk is voor haar gezondheid oid. Maar ze kunnen het natuurlijk wel wat tactvoller brengen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:27

joyce2 schreef:
De pil hoeft dat niet perse te doen... Ik ben geen gram aangekomen door de pil en mn borsten zijn al helemaal niet op de hoogte gebracht over dat ze mogen gaan groeien sinds ik de pil slik ;)

En ik ken meer mensen die nergens "last" van hadden met het slikken van de pil. Maar misschien zijn wij de uitzondering op de regel.

Edit: ik ga er vanuit dat haar ouders haar niet op uiterlijk beoordelen, maar dat ze gewoon bezorgd zijn over haar gewicht, ze zullen wel bang zijn dat het schadelijk is voor haar gezondheid oid. Maar ze kunnen het natuurlijk wel wat tactvoller brengen.

Ik ben ook niet aangekomen met de pil, dacht eerst dat het kwam omdat ik aan de prikpil was gegaan. Maar m'n zusje is wel verschrikkelijk aangekomen, mede door de prikpil.
Ik denk dat het aankomen door de pil voornamelijk voorkomt bij mensen die niet sporten, waardoor het lichaam niet de kans krijgt om alles te verwerken. Tenminste, dit is mij bij mensen in m'n omgeving opgevallen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:31

Mijn ouders zeiden dat ik een dikke reet had, dat ik er niet uitzag enzo.
Wat heeft geleid dat gigantische vreetbuien van mijn kant.
Nu ben ik inmiddels wel echt te dik (ben 159 en weeg 72kg)
En nog steeds zeggen ze: zou je niet eens wat aan je gewicht moeten doen. blabla

Meid, probeer je er echt niks van aan te trekken!
Je hebt een mooi gewicht, je ziet er goed uit. Probeer je echt niet gek te laten maken door je ouders!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:38

Rosie_Posie schreef:
Mijn ouders zeiden dat ik een dikke reet had, dat ik er niet uitzag enzo.
Wat heeft geleid dat gigantische vreetbuien van mijn kant.
Nu ben ik inmiddels wel echt te dik (ben 159 en weeg 72kg)
En nog steeds zeggen ze: zou je niet eens wat aan je gewicht moeten doen. blabla

Meid, probeer je er echt niks van aan te trekken!
Je hebt een mooi gewicht, je ziet er goed uit. Probeer je echt niet gek te laten maken door je ouders!

Veel jongeren horen over anorexia in welke vorm dan ook. Willen dat niet, maar willen ook niet extreem dik zijn.
Helaas in de puberteit krijg je last van hormonen... Hoe frustrerend dan ook.
Je zit misschien lekker in je vel, en trekt je weinig aan van je uiterlijk.
Maar je hebt op dat moment niet het besef dat overgewicht erger is dan slechts een dikke buik/billen/bovenarmen.
Ik keek laatst een Oprah aflevering hierover, wat buikvet met je kan doen, is verschrikkelijk!
Het gaat niet alleen om dik zijn, maar ook om je cholesterol, suikerspiegel, aderverdichting. Bovendien verhoogt het de kans op een hartaanval.

Naarmate je ouder wordt, word je je hier meer bewust van. Je hoort over oudere mensen met diabetes, aderverkalking dat leidt tot dementie, last van een te hoge bloeddruk of een verkeerd cholesterol.
Dat willen ouders niet voor hun kinderen, en hoe subtiel dan ook, wil het soms niet werken. Dan moet je soms hard zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:52

Maar dan ga je al vanuit dat iedereen met overgewicht dat buikvet heeft, ik was 118 kilo en had alleen uitwendig vet. Dus totaal geen schade aan organen :)

De juiste aanpak is nooit hard, dat gaat tegen alle psychologische principes in.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:58

Maar dan moet de aanpak van buitenaf komen, want als je als ouder alleen maar mild mag zijn en je kind wil iets niet van je aannemen en je mag je kind dan niet aanpakken. Dan zou je dus naar iemand buitenaf moeten gaan, om te kijken of je kind dan het licht ziet, om het zo maar even te zeggen. Ik ben blij dat mn ouders me af en toe eens aan hebben gepakt, vond ik toen niet leuk, maar nu snap ik het wel!

Maar had jij toen je 118 kilo woog geen last van snel buiten adem zijn, last van je gewrichten oid? Want dan heb je misschien geen schade aan je organen, maar je moet het wel allemaal met je mee dragen...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:14

Sorry, maar qua gewicht vind ik toch echt niet dat je die aanpak moet gebruiken. Neem dan je kind apart en houd een rustig gesprek. Hard zijn werkt gewoon weg niet, of je krijgt anorexia, of je krijgt zoals ik giga vreetbuien en wordt echt te dik.

Waarom zou je je dochter voor vet en ranzig uit moeten maken om dat te bereiken? Vind ik echt niet normaal hoor