het leed dat keukenconcurrent heet :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

latnahc2

Re: het leed dat keukenconcurrent heet :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:58

ik snap niet dat sommige zeggen dat het verplicht is te belaten voor levering bij kc en dat sommige zeggen dat op hun site staat dat het niet verplicht is:S

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 16:06

het hoofdkantoor zegt dat ze geen keuken leveren voordat het complete bedrag binnen is!

Gisteravond een lang, slopend en vermoeiend gesprek gehad met de advocaat. hij heeft alles vooraf al doorgenomen en komt ook met de conclusie dat wij alles gedaan hebben wat de keukenconcurrent van ons verwacht(e).
Vandaag zou hij een aangetekende brief de deur uitdoen, met alle bewijzen; kopie van het contract, bewijs van betaling, de gemaakte afspraken om te keuken te leveren maar dus niet op komen dagen (dit staat allemaal op schrift).
Ze hebben een week de tijd om alsnog de keuken te leveren anders gaan ze voor het gerecht omdat wij het geld zelf niet meer terug kunnen halen (omdat het te lang geleden is dat wij betaald hebben) dat ze het geld alsnog terug storten.

uiteraard hebben wij het liefst dat zij ons geld terug storten, maar omdat wij al met zoveel dingen in de knoop zijn komen te zitten met de stucadoor, schilder en dergelijke hebben wij ergens net ze lief dat ze de keuken z.s.m. leveren zodat wij ook verder kunnen met de werkzaamheden.

over dat het volgens de wet niet mag dat je het volledige bedrag vooraf betaald, zo gauw jij een contract ondertekend waarin staat dat jij akkoord gaat dat jij voor levering het gehele bedrag betaald dan ben je hier verplicht toe. Ook al zegt de wet anders.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:17

Meen je dat laatste nou?? Dan heb ik wel mazzel gehad dan die paar jaar terug blijkbaar, ik dacht altijd dat de wet bindend was boven alles. Vreemd dat zo'n overeenkomst dan boven de NL wet staat....

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 16:18

Breghje schreef:
Meen je dat laatste nou?? Dan heb ik wel mazzel gehad dan die paar jaar terug blijkbaar, ik dacht altijd dat de wet bindend was boven alles. Vreemd dat zo'n overeenkomst dan boven de NL wet staat....

ja dat is serieus, op het moment dat je er zelf voor tekend is het bindend net zoals ieder ander contract. Of het bedrijf dan in strijd is met de wet, zal buiten de gedupeerden om uitgevochten worden. dus de wet versus de leverancier.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:20

Pashon schreef:
Breghje schreef:

ja dat is serieus, op het moment dat je er zelf voor tekend is het bindend net zoals ieder ander contract. Of het bedrijf dan in strijd is met de wet, zal buiten de gedupeerden om uitgevochten worden. dus de wet versus de leverancier.

Oké, daar kunnen we dus een goede les uit trekken, lees ook de kleine lettertjes van het contract voor je het aangaat. Bummer dat je er zo achter moet komen, hoop echt voor je dat het nu onderhand klaar is met het getouwtrek. Houd je ons op de hoogte van de reactie van KC als je wil?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:56

Da's raar dan. Maar ik had ook never nooit 10.000 euro betaald terwijl ik nog niets had.

Ik hoop voor je dat het in orde komt.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:33

Nog alle succes toegewenst!!! Hier wordt voor je geduimd +:)+

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:10

Pfoe meis wat een verhaal, en wat een ellende!

Moet eerlijk zeggen toen wij toendertijd ons huis kocht ik ook zei hey de KC...das voordelig...gelukkig was mijn boyfriend erg bekend met keukens kopen *jaja het is bijna zijn hobby* en heeft gelijk even alle minpunten voor me opgenoemd, waarvan dit er dus ook 1 was....en de rest....geen leuke zaak en die kortingen? Niet zo denderend als wordt voorgespiegeld.

Wij hebben hier een piepklein zakkje in de buurt, 1 die met je mee denkt, goedkoop is, onderhandelen heeft praktisch geen nut want ze gaan gewoon op de bodem zitten, keuken wordt perfect op maat gemaakt *ja wij hadden ook een aparte keuken* kleine aanbetaling en de rest kon je betalen op de dag van levering/ophalen.
TOPserive, en errug betaalbaar, en heel erg meedenkend.

Stel dat je je geld terug krijgt en ergens een andere keuken wilt hebben kan je altijd even gillen, hij is maar klein en niet erg bekend dus wellicht heb je daar niog geen prijsopgave opgevraagd, en levertijden vallen er trouwens ook heel erg mee *nee heb er geen aandelen in maar gun iedereen zo'n vlekkeloze afhandeling*