nee in de zorg
t/m niveau 4 
en ik lever van huishouding tot terminale nachtzorg....... dus van diplomaloos tot HBO
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
t/m niveau 4 
russel schreef:KiWiKo schreef:russel, als ik iemand aan het werk heb voor 10 euro het uur of voor 13 euro het uur........... dan kies ik toch voor die van 10 euro het uur![]()
zeker als ze het zelfde vermogen hebben.
dat is puur een economisch plaatje, want een werknemer moet zichzelf wel terugverdienen
Als je het zo bekijkt heb je gelijk, maar om iemand op HBO niveau laten werken en betalen voor MBO niveau vind ik andere koek.
Tita, mensen van straat plukken is wel een ruim begripEen vak leren ook....Ik vind van de straat plukken en dan met name Marokkanen noemen en dan een Poolse met nadruk op het Pools zijn wel een standaard aangeven. Wat moet ik van het niveau hiervan voorstellen? Als de Poolse dame Nederlands spreekt en een middelbare opleiding heeft gehad in Polen en heeft bewezen dat ze goed voor die specifieke functie zal zijn, heb je gelijk, maar jouw vergelijking geeft mij een gevoel voor een andere insteek, ik kan nl zo verwachten dat jullie niet makkelijk in Nederland geschoold personeel voor die functie kunnen krijgen. Voor bepaalde funkties heb je nou eenmaal een opleiding nodig, daarvan kan je niet van de straat geplukt worden.
zette zijn telefoon uit en vertelde de volgende dag dat ie hem kwijt was.
hij vertelde dit me persoonlijk nog niet wetend wat mijn functie in het toenmalig bedrijf was.
bij goed werkgedrag maar dan spreken we wel over een jaar of 15 ervaring