Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Volgens mij kom je wat tekort in je vermogen om je in een ander in te leven.
Je ziet het wel heel zwart/wit (wat voor je baan heel belangrijk is), maar waardoor je sociaal wat minder overkomt
Brainless schreef:tita schreef:Maar het zijn vaak ontspoorde gezinnen want een normaal kind komt niet terecht in de pleegzorg het is een samenloop van omstandigheden.
Klopt helemaal; Ook kinderen waarvan de moeder ze opsluit bv. in de slaapkamer.
russel schreef:Opsluiten deden ze vroeger, zo een lekkere harde oerhollandse opvoeding en idd ze leven nog steeds.
Nou ik werd ook opgesloten door mijn oma, ik heb doodsangsten uitgestaan in dat enge kamertje als ik bij oma logeerde. Mijn oma was van de oude stempel, ik leef nog steeds, maar het was allemaal volstrekt onnodig dat harde in die opvoeding, heeft mij geen relaxed kind gemaakt, daar heb ik zelf aan moeten werken toen ik ouder was.
Ben er dus helemaal geen voorstander van. Elk kind over 1 kam scheren vind ik zo ontzettend dom, als je ouder wordt, moet je zelf ook veranderen en bijleren, groot worden ze allemaal en de meesten blijven idd leven...maar het is meer dan dat....
tita schreef:Brainless schreef:Volgens mij kom je wat tekort in je vermogen om je in een ander in te leven.
Je ziet het wel heel zwart/wit (wat voor je baan heel belangrijk is), maar waardoor je sociaal wat minder overkomt
Ik lees en hoor veel ook de verhalen van mijn baas (hij zit in de pleegzorg tenminste hij is pleegouder) en het zijn vaak ontspoorde gezinnen.
Ik zou daar geen trek in hebben er is regelmatig bij hem goederen gestolen door die kinderen, ze liegen, ze kunnen gemeen zijn, of heel extreem niet willen praten, enkel vloeken, niet willen eten.
Kijk ik heb gewoon geen zin om daar in te zitten en dat is mijn goed recht.
Als ik dat had willen doen dan had ik wel gekozen voor een zorgend-beroep
tuurlijk tuurlijk maar er een drama van zometeen 10 pagina's verder zijn mijn oppas kinderen vreselijk ontspoord en uit huis gezet en nu zitten ze in de gevangenis.

tita schreef:Ik lees en hoor veel ook de verhalen van mijn baas (hij zit in de pleegzorg tenminste hij is pleegouder) en het zijn vaak ontspoorde gezinnen.
Ik zou daar geen trek in hebben er is regelmatig bij hem goederen gestolen door die kinderen, ze liegen, ze kunnen gemeen zijn, of heel extreem niet willen praten, enkel vloeken, niet willen eten.
Kijk ik heb gewoon geen zin om daar in te zitten en dat is mijn goed recht.
russel schreef:Het zal zeker nog voorkomen, maar dan niet uit een ouderwetse gedachte, maar meer uit onmacht. Uitzoeken waarom je kind vervelend is, is vaak te veel moeite en daar moeten te veel ouders te veel van zich zelf voor inleveren.
Ik vind nl dat je kind de spiegel van je zelf is. Pas als het kind aangeboren gedragsafwijkingen of lichamelijke gebreken heeft, ben je zelf debet aan hoe het groter wordt.
.
), maar buiten dat verhaaltje kan ik me niet herinneren dat er veel gepraat werd, gewoon gezeten en gelegen. Dus wel de zekerheid, maar niet echt afleiding, straffen oid. Bij mij werkte het wel iig. tita schreef:een vreselijk laagdunkend misplaatste opmerking gewoon sensatie-zucht een ruzie uitlokken goed gedaan meid
En volgens mij heeft heel bokt last van sensatiezucht en ruziezoekers. Het lijkt wel of ieder topic in gezeik veranderd. :D
Liezel1 schreef:Tita, ik vraag me af wat jij gaat doen als jij een kind krijgt met ADHD, PPD-NOS of iets anders waardoor het gedrag niet in je straatje past.... Of een kind dat zijn/haar ouders erg weinig heeft gezien tijdens de jeugdjaren, daardoor rebels wordt en alles gaat doen wat God verboden heeft....
Je weet het gewoon nooit met kinderen... Je weet niet hoe je zal reageren als je zelf kinderen hebt, en je weet ook niet hoe je kinderen zelf zullen worden. Wie weet krijg je een voorbeeldig kind, wie weet krijg je net zo een kind als degenen die je hier over 1 kam scheert mbt de pleegzorg.
maar dat zien we tegen die tijd wel.