Arghh kinder-slaap-drama!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:32

Opsluiten deden ze vroeger, zo een lekkere harde oerhollandse opvoeding en idd ze leven nog steeds.

Nou ik werd ook opgesloten door mijn oma, ik heb doodsangsten uitgestaan in dat enge kamertje als ik bij oma logeerde. Mijn oma was van de oude stempel, ik leef nog steeds, maar het was allemaal volstrekt onnodig dat harde in die opvoeding, heeft mij geen relaxed kind gemaakt, daar heb ik zelf aan moeten werken toen ik ouder was.

Ben er dus helemaal geen voorstander van. Elk kind over 1 kam scheren vind ik zo ontzettend dom, als je ouder wordt, moet je zelf ook veranderen en bijleren, groot worden ze allemaal en de meesten blijven idd leven...maar het is meer dan dat....

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:33

Brainless schreef:
tita schreef:
Maar het zijn vaak ontspoorde gezinnen want een normaal kind komt niet terecht in de pleegzorg het is een samenloop van omstandigheden.

:j Klopt helemaal; Ook kinderen waarvan de moeder ze opsluit bv. in de slaapkamer.

_/-\o_

juistem.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:33

Brainless schreef:
Volgens mij kom je wat tekort in je vermogen om je in een ander in te leven.
Je ziet het wel heel zwart/wit (wat voor je baan heel belangrijk is), maar waardoor je sociaal wat minder overkomt

Ik lees en hoor veel ook de verhalen van mijn baas (hij zit in de pleegzorg tenminste hij is pleegouder) en het zijn vaak ontspoorde gezinnen.

Ik zou daar geen trek in hebben er is regelmatig bij hem goederen gestolen door die kinderen, ze liegen, ze kunnen gemeen zijn, of heel extreem niet willen praten, enkel vloeken, niet willen eten.
Kijk ik heb gewoon geen zin om daar in te zitten en dat is mijn goed recht.

Als ik dat had willen doen dan had ik wel gekozen voor een zorgend-beroep

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:34

Brainless schreef:
tita schreef:
Maar het zijn vaak ontspoorde gezinnen want een normaal kind komt niet terecht in de pleegzorg het is een samenloop van omstandigheden.

:j Klopt helemaal; Ook kinderen waarvan de moeder ze opsluit bv. in de slaapkamer.

een vreselijk laagdunkend misplaatste opmerking gewoon sensatie-zucht een ruzie uitlokken goed gedaan meid :z

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:36

russel schreef:
Opsluiten deden ze vroeger, zo een lekkere harde oerhollandse opvoeding en idd ze leven nog steeds.

Nou ik werd ook opgesloten door mijn oma, ik heb doodsangsten uitgestaan in dat enge kamertje als ik bij oma logeerde. Mijn oma was van de oude stempel, ik leef nog steeds, maar het was allemaal volstrekt onnodig dat harde in die opvoeding, heeft mij geen relaxed kind gemaakt, daar heb ik zelf aan moeten werken toen ik ouder was.

Ben er dus helemaal geen voorstander van. Elk kind over 1 kam scheren vind ik zo ontzettend dom, als je ouder wordt, moet je zelf ook veranderen en bijleren, groot worden ze allemaal en de meesten blijven idd leven...maar het is meer dan dat....

Laten we eerlijk zijn het gebeurd nog steeds en ik maak het genoeg mee en nee ik doe het niet heb geen kinderen.
Deze kinderen waren niet bang en waren dat al gewend dat als ze vervelend waren dat de deur opslot ging.

Goed en ik was hun oppas en moeders geeft mijn instructies en die kom ik na.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:37

Helemaal niet uitlokkend.
Er worden om die redenen kinderen uit huis geplaatst.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:38

tita schreef:
Brainless schreef:
Volgens mij kom je wat tekort in je vermogen om je in een ander in te leven.
Je ziet het wel heel zwart/wit (wat voor je baan heel belangrijk is), maar waardoor je sociaal wat minder overkomt

Ik lees en hoor veel ook de verhalen van mijn baas (hij zit in de pleegzorg tenminste hij is pleegouder) en het zijn vaak ontspoorde gezinnen.

Ik zou daar geen trek in hebben er is regelmatig bij hem goederen gestolen door die kinderen, ze liegen, ze kunnen gemeen zijn, of heel extreem niet willen praten, enkel vloeken, niet willen eten.

Als ik dat had willen doen dan had ik wel gekozen voor een zorgend-beroep

Ik ben ook heel blij dat je niet de ambitie heb voor de zorg. :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:39

>;) tuurlijk tuurlijk maar er een drama van zometeen 10 pagina's verder zijn mijn oppas kinderen vreselijk ontspoord en uit huis gezet en nu zitten ze in de gevangenis.

Ik zei enkel wat ik toendertijd moest doen als ze vervelend waren en nu is het al dus 2 pagina's gezeik.

toedeloeii mijn woord is gezegd dit is gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:39

Het zal zeker nog voorkomen, maar dan niet uit een ouderwetse gedachte, maar meer uit onmacht. Uitzoeken waarom je kind vervelend is, is vaak te veel moeite en daar moeten te veel ouders te veel van zich zelf voor inleveren.

Ik vind nl dat je kind de spiegel van je zelf is. Als het kind aangeboren gedragsafwijkingen of lichamelijke gebreken heeft en dat is medisch vastgesteld heb je een moeilijk kind, anders ben je zelf debet aan hoe het groter wordt.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:41

Pft nou jezus wat een vooroordelen over pleegkinderen zeg... :(

Ik ben zélf een pleegkind en nee ik ben geen onopgevoed kreng.
Ik ben uit huis geplaatst omdat mijn moeder een alcholist was/is
en het nogal leuk vond om mij te slaan als ze dronken was enzovoorts,
kom jij hiermee ; >;)
tita schreef:

Echt mens als je zo weinig inlevingsvermogen hebt moet je maar gewoon je mond houden. En kinderen lijken me voor jou geen goed idee; een kind opsluiten, ben je helemaal ontspoort? zoals al gezegd is, wat als er brand uitbreekt? die kinderen kunnen zo heel makkelijk claustrofobie krijgen, hoe eng zou jij het vinden om opgesloten te worden >;)

maargoed, ik heb jouw reacties met walging zitten lezen, echt ik hoop dat jij jezelf nog een keer tegenkomt of eens héel goed na gaat denken over alles wat je gezegd hebt >;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:42

russel schreef:
Het zal zeker nog voorkomen, maar dan niet uit een ouderwetse gedachte, maar meer uit onmacht. Uitzoeken waarom je kind vervelend is, is vaak te veel moeite en daar moeten te veel ouders te veel van zich zelf voor inleveren.

Ik vind nl dat je kind de spiegel van je zelf is. Pas als het kind aangeboren gedragsafwijkingen of lichamelijke gebreken heeft, ben je zelf debet aan hoe het groter wordt.

Klopt compleet maar je kunt die spiegel barsten en vaak zijn de stukjes niet meer te lijmen.
Vaak is moeders in overmacht en doet dan dingen om zo tot rust te komen.
Maar kan ik me ook wel voorstellen zo was er vorige week een moeder die haar peuter in een volle supermarkt een klap gaf tegen het gezicht..vele mensen reageerde erop. Maar peuter was echt vervelend en gilde de hele boel bij elkaar....

ach bokt iedereen weet het beter he

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:43

Oh jee ik ga advies geven terwijl ik helemaal geen kinderen heb. Wel een neefje en nichtje die deze fase gehad hebben.
Volgens mij noemen ze het peuterpuberen.
Je dochter is haar grenzen aan het af tasten. Tel erbij op dat ze dagelijks zoveel mee maakt dat ze verwerken, ik kan me voorstellen dat je daar als kind behoorlijk vervelend van wordt en veel bevestiging nodig hebt.

Ze vraagt nu continu aandacht van je, en jij geeft het.
Wat je kan doen is elke keer als ze niet slaapt en uit haar bedje kruipt haar weer terug leggen zonder iets te zeggen. Blijf bij haar zitten maar zeg niks! Iets zeggen is aandacht geven. Hooguit blijf je herhalen "ga maar lekker slapen lieverd"

Elke keer als ze uit bed kruipt leg je haar terug. Ook al wordt ze boos, gaat ze stampvoeten, veranderd ze in een soort eucalypta, niet reageren.
Gewoon terug leggen en zeggen "mama wil dat je lekker gaat liggen en slapen"

Geen discussie aangaan. Ik denk dat als je dit een week volhoudt je dochter leert dat haar gedrag niks oplevert en dat ze beter kan gaan slapen.
Als ze eenmaal braaf gaat slapen kan je s'morgens een leuke boterham smeren in hartjesvorm met lekker beleg omdat ze zo lief is geweest.

Veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:44

Een klap in het gezicht is not done. In het gezicht slaan is een totaal verkeerde agressieve uiting. Dat weten we allemaal.

Niks geen enkel excuus ook al is ze het gedrein zat. Een tik heb ik geen moeite mee, maar een klap in het gezicht is totaal fout....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:46

Ik heb ook zo'n schattig exemplaar (geb. 1 juli 2005) van bijna 4. Inderdaad ook 1001 smoesjes en ik heb uiteindelijk gevraagd of ze buiten wilde slapen. Ik heb haar gewoon opgetild uit bed en gezegd dat ze buiten moest gaan slapen, als ik haar nog één keer hoorde. Dat werkte.

Wel eerst duidelijk verteld, dat mama beneden is en dat mama's ook naar bed gaan en moeten slapen, omdat ze anders minder gezellig worden enzo. Maar mama's mogen later naar bed, zodat ze nog wat dingetjes in huis kunnen doen, zoals was vouwen, stofzuigen enz. en daarna komt ze altijd even kijken of ze slaapt. Ik beloof altijd na een half uurtje nog even te komen kijken. Maar toen ze aan het drammen bleef, gewoon beetgepakt en naar beneden gebracht. 'Nu gaat ze buiten slapen!' Nou, dat was absoluut niet de bedoeling! Sindsdien probeert ze eerst te slapen en dat lukt tot een uur of 8 's morgens, dus mij hoor je niet meer klagen.

Haar oudere zus heeft het met die leeftijd ook geprobeerd, dus ik vermoed dat het een fase is. Gewoon consequent blijven hoor. Het zijn uitvindertjes! Ik ben absoluut tegen slaan, maar bij driftbuien, kan een tik helpen om ze uit hun cirkel te halen. En dan sla ik echt niet hard. Ik ben ook maar een mens en die driftbuien hebben ze niet van mij. Ik heb ze af en toe nog. Als ze iets doen wat me niet aanstaat, beloof ik altijd iets te doen wat ik kan waarmaken. Als je namelijk loze bedreigingen uit, nemen ze je niet meer serieus. Dus als ik zeg: 'Als je nog één keer je zusje slaat, zet ik je buiten' en ze doet het dan idd nog een keer, dan gaat ze ook een paar minuten echt naar buiten. Dat hoef je meestal maar één keer te doen en dan heb je je punt wel duidelijk gemaakt. Ik hoef nu meestal alleen maar te zeggen dat ik bepaalde dingen van ze niet leuk vind en dan laten ze het. :+
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 27-05-09 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:47

Zou het missschien helpen als je man haar een paar keer naar bed brengt. Of haar de volgende ochtend een 'prinsessen-ontbijt' beloofd als ze direct gaat slapen???
Een lekker warm bad voordat ze naar bed gaat wil ook wel eens helpen...
laat je even wetne wat helpt?

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:50

Slaan is onmacht,

opvoeding valt en staat voor groot gedeelte met de ouders.

denk dat respect ook een belangrijk issue is tegenwoordig.

mijn kleine heb ik gelukkig geen problemen mee aangaande naar bed brengen ( zoon van 4) al is ie wel zo slim om als ie een keer door oma gebracht wordt meteen er gebruik van te maken :P.

denk dat rust reinheid regelmaat nog steeds een goed streven is, ook met naar bed brengen een vast ritme doet best wonderen.

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:59

Nog even en je moet op je kop gaan staan voordat mevrouw wilt slapen ......kortom er word veels teveel aandacht aan gegeven . Als het bedtijd is , is het bedtijd. Als het standaard ritueel is afgewerkt is het gewoon klaar , Dan gaat ze maar stampvoeten en boos worden ...jammer . Ik zou er zo min mogelijk aandacht aan geven. Het is even doorbijten maar ze zal zo snel in de gaten krijgen dat die truckjes niet werken. Niks beloven , niks straffen , alleen negeren.
Mijn dochter heeft het ook gehad , maar we hebben het op deze manier snel de kop in kunnen drukken.

wizewo

Re: Arghh kinder-slaap-drama!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:12

Ik kan me herinneren dat ik vroeger ook een periode vreemd gedaan heb bij het gaan slapen, meer uit 'angst' dan uit wat anders. Mijn moeder heeft het toen zo aangepakt dat het licht in de gang bleef branden en de deur op een grote kier, dat we even rug aan rug, lekker warm en gezellig op bed gingen zitten, niets meer niets minder, vervolgens gingen we dan liggen, vertelde mama het slapengaans verhaaltje en bleef nog even naast me liggen tot ik weg was (of langer als ze zelf ook weg was :P ), maar buiten dat verhaaltje kan ik me niet herinneren dat er veel gepraat werd, gewoon gezeten en gelegen. Dus wel de zekerheid, maar niet echt afleiding, straffen oid. Bij mij werkte het wel iig.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:17

Zoezie, ik heb ook een peuter van drie en ook deze fase heb ik gehad, vorig jaar begon hij ermee (toen hij 2 was) en nu ineens we verhuist zijn..... ben ik gewoon binnen 10 min. weer beneden en slaapt hij goed.
Ohhh wat heb ik strijd gehad voordat hij wilde slapen en in zijn bed bleef liggen, tot slot voor mijn eigen rust ben ik maar iedere avond gaan zingen (slaap kindje slaap... pfff ken dat liedje wel dromen haha) totdat ie in slaap viel.... maar nu na een jaar is het over.
Ik weet dus hoe je je voelt meid.

Maar echt..... rustig blijven want ook je dochter voelt het aan. Op een gegeven moment bracht mijn vriend hem naar bed (niet de biologische papa) en hij voelde zijn rust en mijn stress... dat ging ook goed.

Ik denk zelf dat het bij ons aan de kamer heeft gelegen, er was al zovaal tegen mij gezegt 'meid misschien loopt er wel een straling langs' (er stond een zendmast bij ons naast de schutting in de tuin) Want ook nu ineens speelt hij heel graag in zijn kamer wat hij voorheen nooit deed. En het helpt bij mijn ukkie om te zeggen dat ik zo weer even bij hem kom kijken als ie slaapt en een nachtlampje. Ik zeg dan 'als jij nu lekker gaat slapen kom ik zo weer even kijken bij je' En soms als ik merk dat ie wat angst heb ben ik dat voor om te zeggen 'zal ik het lichtje op de gang laten branden (die doe ik wel uit als wij gaan slapen)' en dat vind ie prima dan.

Meid ik hoop dat het snel beter zal gaan

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:20

Tita, ik vraag me af wat jij gaat doen als jij een kind krijgt met ADHD, PPD-NOS of iets anders waardoor het gedrag niet in je straatje past.... Of een kind dat zijn/haar ouders erg weinig heeft gezien tijdens de jeugdjaren, daardoor rebels wordt en alles gaat doen wat God verboden heeft....
Je weet het gewoon nooit met kinderen... Je weet niet hoe je zal reageren als je zelf kinderen hebt, en je weet ook niet hoe je kinderen zelf zullen worden. Wie weet krijg je een voorbeeldig kind, wie weet krijg je net zo een kind als degenen die je hier over 1 kam scheert mbt de pleegzorg.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:39

tita schreef:
een vreselijk laagdunkend misplaatste opmerking gewoon sensatie-zucht een ruzie uitlokken goed gedaan meid :z

Tita, je kunt toch zeker wel verwachten dat wanneer je serieus meent dat je je oppaskindjes hebt opgesloten je heel bokt over je heen krijgt. :)* En volgens mij heeft heel bokt last van sensatiezucht en ruziezoekers. Het lijkt wel of ieder topic in gezeik veranderd. :D
Ik vind het opsluiten van kinderen echt not done, net als het slaan ervan. Er zijn veel meer en veel betere manieren om kinderen te laten luisteren (ik betwijfel of ze gaan luisteren als je ze opsluit).
Het getuigd van zwakte en onmacht, omdat je de situatie niet meer in de hand hebt. :)
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 27-05-09 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:40

Liezel1 schreef:
Tita, ik vraag me af wat jij gaat doen als jij een kind krijgt met ADHD, PPD-NOS of iets anders waardoor het gedrag niet in je straatje past.... Of een kind dat zijn/haar ouders erg weinig heeft gezien tijdens de jeugdjaren, daardoor rebels wordt en alles gaat doen wat God verboden heeft....
Je weet het gewoon nooit met kinderen... Je weet niet hoe je zal reageren als je zelf kinderen hebt, en je weet ook niet hoe je kinderen zelf zullen worden. Wie weet krijg je een voorbeeldig kind, wie weet krijg je net zo een kind als degenen die je hier over 1 kam scheert mbt de pleegzorg.

Ik hoop goed, geloof niet dat ik geschikt ben met een kind van ADHD :o maar dat zien we tegen die tijd wel.
Hopelijk weet ik hoe ik het moet doen, ben iig rustig dus dat is wel een pluspunt. (irl)

Maar ik vraag me wel af wanneer heeft een kind zijn ouders haar weinig gezien tijdens jeugdjaren?
Want in de huidige tijd blijven de meeste moeders werken en als ik naar mijn eigen omgeving kijkt mijn vriendinnen allemaal 3 of meer dagen ja een enkeling zelfs 5 dagen.
Of een kind rebels wordt, ligt ook wel een beetje aan de opvoeding als je een kind aan zijn "lot" overlaat zal het sneller rebels worden.
Maar een moeder of vader die fulltime werkt kan denk heus nog wel overwicht en overzicht hebben.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:44

Maar goed ik stop met dit topic zet voor mij de rode knop op :evaw:

er stond wat uitleg over die kinderen en wie het advies kwam maar bij nader inzien gaat jullie dit helemaal niks aan en weten vele het toch beter dan de HA

Nakisha

Re: Arghh kinder-slaap-drama!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:56

Tita, begin gewoon niet aan kids. Voor iedereen beter, inclusief de kids die er anders zouden komen.

Je kiest de gemakkelijk weg. Dat is niet per definitie de goede. Ook lees ik overal tussen de regels door dat je helemaal geen trek hebt in kids opvoeden. NEEM ze dan niet... dan heb je er geen werk van. Kan die Nanny ook lekker thuisblijven.

Ik heb ook helemaal niks met kinders. Ik wil ze niet, ik hoef ze niet, ik vind ze ook niet erg leuk.
Ook ik ben oppas geweest, een tijdje... maar ik gebruikte hele andere methodes dan jij!! Opsluiten... ongelooflijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:58

Nakisha schreef:
NEEM ze dan niet... dan heb je er geen werk van. Kan die Nanny ook lekker thuisblijven.

Correctie; zorg dan dat je ze niet krijgt ;)