Doe jij de deur open voor vreemden als je alleen bent?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:05

Ik doe eigenlijk altijd gewoon open.. En meestal komen ze pakjes voor me vader brengen dus tja, nooit echt iets bijzonders. Wel jahovagetuigen. (schrijf je dat zo?) maar daar zeg ik eigenlijk nog alleen maar nee tegen en de deur gaat weer dicht. (Ze staan hier gerust 8X per dag.) En dan nog de zelfde man.

Mitxa

Re: Doe jij de deur open voor vreemden als je alleen bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:10

Overdag doe ik meestal gewoon de deur open. 's Avonds ben ik meestal niet alleen thuis dus dan ook nog wel ;)
Als ik op bed lig / 's nachts is dan vertik ik het. Als het een bekende zou zijn moeten ze maar ff op m'n telefoon bellen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:31

Ik doe de deur altijd gewoon open overdag als ik er ben, s avonds als het donker is alleen voor bekende.
Waarom zou je midden op de dag niet open doen?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:09

Ik maak de deur altijd open. Ook midden in de nacht. Maar dat heeft als reden dat we een bedrijf hebben. Een soort van camping en onze gasten (van buitenlandse afkomst) die arriveren vaak midden in de nacht. En het is dan ook weer niet netjes als ze eerst een x-aantal uur moeten wachten voordat ze in hun huisje kunnen. Dus ik heb dan al eerst de deur open voordat ik uberhaupt weet wie of wat het is.

Wij hebben verder wel alarm op het huis, waarvan een bedieningspaneel naast de voordeur hangt. Als het nou echt mis is, kan ik 1 knopje indrukken en dan veroorzaakt ik een melding. Maar dat is nog nooit voorgekomen.

Mensen die alleen wonen, kan ik me voorstellen dat je voorzichtig bent, maar je moet wel kunnen blijven leven, in een wereld vol met idioten om ons heen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:14

Ik heb een spiekgaatje en een hele grote hond die niet erg gek op vreemde is, ik doe elke deur dus open :P
Alleen dus niet op mijn enige vrije dag in de week als ze voor 11 uur smorgens aanbellen, dat vind ik zo niet geinig.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 00:15

ik kan gelukkig van bovenaf zien wie er aan de deur staat zonder dat ze me zien
dus als er een mannetje met een mapje voor de deur staat doe ik lekker niet open :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 00:37

ik doe gewoon open.

de gang is niet zo breed dus je komt niet gauw de gang in, als ik er sta :P

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:41

Bij ons kunnen vreemden niet aan de deur komen.
Ze moeten bij het hek wachten, op het hek hangt een bord dat de hond bijt.
Bij het hek is een bel, maar meestal verneem ik het wel aan de hond als er iemand voor het hek staat.
Ik loop altijd even naar buiten om te vragen waar ze voor komen, ook als het donker is.
Met mijn kruising mechelaar van 45 kilo die er een jaar politietraining op heeft zitten en al ruimschoots bewezen heeft mij te verdedigen ben ik niet bang dat mij iets overkomt.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:47

Ik wist niet dat er zoveel mensen zijn die dit eng vinden. Ik doe gewoon open. Ik denk altijd maar: Als ik een paard van 600 kilo aankan, zal een kerel van 80 kilo ook wel lukken, hihi... :P

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:15

Het komt helemaal niet in mijn hoofd op om niet open te doen eigenlijk. Diegene staat voor mijn deur en zal wel niet voor niets aanbellen. Misschien naief, maar waarom zou ik niet open doen? Alhoewel, op erg rare tijdstippen heb ik wel argwaan. Maar ben blij dat ik mezelf niet op vreet van angst zoals sommige hier. Ik heb ook geen aggressieve hond om me veilig te voelen.. Schattig waarschijnlijk, een hond die zo trouw is en je bewaakt met zijn leven. Maar ik moet er niet aan denken wat er met zo´n hond ook mis kan gaan.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:23

Bienotje schreef:
Het komt helemaal niet in mijn hoofd op om niet open te doen eigenlijk. Diegene staat voor mijn deur en zal wel niet voor niets aanbellen. Misschien naief, maar waarom zou ik niet open doen? Alhoewel, op erg rare tijdstippen heb ik wel argwaan. Maar ben blij dat ik mezelf niet op vreet van angst zoals sommige hier. Ik heb ook geen aggressieve hond om me veilig te voelen.. Schattig waarschijnlijk, een hond die zo trouw is en je bewaakt met zijn leven. Maar ik moet er niet aan denken wat er met zo´n hond ook mis kan gaan.

Dat is mijn grootste angst, dat ze mijn honden iets aan doen als deze me zouden beschermen.
Tot vorige week zaterdag kwam het ook niet in mij op om de deur niet open te doen, sterker nog, ik stond al met mijn hand aan de klink voordat ik me realiseerde dat het wel heel vroeg was.
Nu ik een weekje alleen ben doe ik hem dus lekker niet open als het donker is. Overdag wel hoor,kan me weinig gebeuren. Er is een drukke garage/tankstation aan de overkant.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:40

Ik doe de deur meestal wel open als ik zie wie het is.
S'avonds nooit.. ik mag dan in een saai dorp wonen.. maar je weet het maar nooit :=

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:36

Ik doe eigenlijk altijd de deur wel open. Maar kijk wel altijd eerst door het spiekgaatje wie het is, er komen hier vaak mensen langs die je dingen aan willen smeren en als zij het zijn, negeer ik ze vaak :))
Misschien scheelt het ook dat ik in een flat woon en recht boven de ingang. Ik kan dus altijd zien wie er aanbelt. Plus ik ben niet zo bang aangelegd. Als iemand echt iets wil doen ze het toch wel, daar hebben ze de deur niet voor nodig.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:54

Ik doe eigenlijk ook altijd wel open, maar als ik niet gezien heb wie het is wel eerst op een kiertje. Tenslotte kan het van alles zijn en soms is het gewoon een buurman die even wat komt vragen.. of iemand die je vertelt dat je sleutelbos nog aan de buitenkant in de voordeur hangt :o of gewoon een collectant of iets dergelijks.

Ik woon in een nieuwbouwwijk in Utrecht overigens.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:59

De deur is hier gewoon open dus iedereen kan gewoon naar binnen :+ We wonen op een boerderij, in een klein dorpje en we hebben een hond die aardig afschrikt :D

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:04

Gelukkig woon ik in een flat en moet men beneden aanbellen om binnen te kunnen komen. Als iemand aanbelt en niets zegt (gebeurt regelmatig), dan blijft de deur mooi dicht ;-). Alleen voor mensen waar ik een afspraak mee heb, postbodes en collectanten druk ik de deur beneden open. Anders niet. Bij mij in de flat hebben voordat er goed beveiligd werd zulke rare snuiters (drugsdealers en stelende verslaafden) rondgelopen, dat ik wel heb geleerd om vooral niet open te doen zonder afspraak. Zelfs met grote Leonberger doe ik niet open voor vreemde snuiters.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:49

Wij hebben thuis een poort die heel erg kraakt, dus zodra die 's avonds open gaat slaat de hond aan. Maar dan alleen als ik alleen thuis. We hebben dan ook een groot raam naast onze voordeur. Dus ik kan ook heel goed zien wie er voor het raam staat. Als het me aanstaat dan doe ik open, anders niet.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:51

Bekenden van ons komen altijd achterom, onze voordeurbel deed het tot een tijdje terug niet eens :+

Dus als die nu eens een keer gaat is het meestal iemand die ik niet ken en dan doe ik niet open, de achterdeur sluit ik ook af als ik 's avonds alleen thuis ben.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:29

overdag doe ik meestal wel de deur open en 's avonds ook bijna altijd wel , maar dan laat ik de gang deur open, waardoor de gene die voor de deur staat wel hoort dat als de deur iets verder open gaat er een herder van 40 kilo op ze wacht, met de hond voel ik me altijd veilig, ik woon in een woonwijk, maar aan de rand en dan een groot stuk natuurgebied, en toen ik een keer aan mensen vertelde waar ik me hond uit laat, vroegen ze hoe ik dat durfde, nou met mijn hond durf ik overal te lopen. en in het donker is ze sowieso al heel waaks over mij, dus als iemand ooit wat zou proberen hoef ik alleen te zeggen "PAK HEM" en degene heeft iig een hond in zijn arm hangen... :D :o

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:19

HB visser, ik doelde niet op de gezondheid van de hond eigenlijk ;)

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:50

overdag doe ik altijd gewoon open, 's avonds doe ik ook wel open maar dan spiek ik eerst even door het raam heen :+

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:29

ik loop meestal even om naar buiten als ik het niet vertrouw en doe de poort achter me dicht.. dan vraag ik het daar wel wat ze moeten.. en staan ze igg niet zomaar binnen.
Bekende komen altijd achterom..

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:34

Nope ik doe nooit open.
Zo ie zo als ik thuis ben en ik heb een keertje vrij loop ik altijd in me huis kloffie dus zie ik er niet uit _O-
En voor de rest heeft iedereen me nummer doe alleen open als ik heb afgesproken met iemand en weet om wel tijdstip ze komen...
Al is het klaar lichte dag...
Kunne ze toch echt me rug op. _O-

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:39

Als ze me kunnen zien zitten in de woonkamer ga ik wel open doen, anders vind ik het ook zo banketstaaf.. Als ze me niet kunnen zien dan hangt het af van het moment geloof ik.
Verder geef ik er eigenlijk niet om hoe ik er uit zie. Van mensen die ik ken die aan de bel komen heb ik meestal van te voren wel gehoord hoelaat ze ongeveer komen en dan zorg ik wel dat ik er goed uit zie, anders ken ik ze niet en kan het me ook niet schelen :)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:06

Ik doe dan meestal ook niet open :P
Soms als ze er betrouwbaar genoeg uit zien doe ik wel open, maar meestal niet vind het maar eng, ook in een dorp lopen gekken rond heb ik wel gemerkt..