Wat vinden jullie van relaties met iemand uit een ander land

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Wat vinden jullie van relaties met iemand uit een ander land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:06

Dat kan sowieso niet als hij hier wil wonen. ;)
Voor een toeristenvisum kunnen de ouders idd garant staan, maar als hij naar Nederland wil verhuizen, kunnen je ouders niet helpen hoor. Dus al die andere meiden doen het ook allemaal zelf. :j

Succes met werk zoeken trouwens!!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:09

Bedankt!

Ach weet je,het komt allemaal wel op zijn plaats denk ik,ik denk er niet al te moeilijk over.. alhoewel het natuurlijk moeilijk is en blijft.. je kan maar beter zoeken naar de mogelijkheden die je WEL hebt..en is dat verhuizen naar Belgie..so be it.. zo ver is dat ook weer niet hiervandaan.. en heeel cru gedacht misschien.. vaak heb je in Belgie van die dorpjes waar meerdere nederlanders wonen,die in dezelfde situatie zitten,ik denk dan maar zo,vriendlief heeft daar misschien ook wel wat aan..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:30

Macusa schreef:
...Knip..Het functioneert niet om je kinderen in een warm land om 20 uur te bed te doen, terwijl dat voor de meeste mensen etenstijd is en anderen met kinderen nog tot middernacht met de (kleine) kinderen op straat lopen. ..knip....

Dat is me idd opgevallen toen wij nog een asielzoekercentrum in de straat hadden. Het verbaasde me elke keer weer dat ik heel vaak op een doordeweekse dag (voornamelijk met mooi weer, als ik dan ook nog mijn slaapkamerraam open had staan) om 23 uur nog kinderstemmetjes onder mijn slaapkamerraam voorbij hoorde wandelen. Terwijl ik zelf al in bed lag dus.

Ik dacht dan: "Moeten die kindertjes morgen niet naar school?"
Ik dacht al dat het een gebrek aan discipline was, gebrek aan opvoeding van ouders, gevolg van met te veel mensen op een kluitje wonen in een asielzoekerscentrum. Maar het is dus een cultureel gegeven.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:07

Saskia precies.. Belgie is niet het eind van de wereld. ;)
En wat je zegt is helemaal waar! Ik ken een meisje dat sinds 1,5 jaar in België woont met haar Turkse vriend en de wijk waar zij wonen stikt van de Nederlandse meisjes met Turkse jongens. :D Haar vriend had binnen 2 weken al heel wat vrienden! :j En zij heeft ook leuk contact daar.
Maar ik ken ook iemand die dat dan juist weer verschrikkelijk vind haha.
Maargoed het ligt er ook wel aan waar in NL je woont. Vanuit het zuiden naar België is toch een minder grote stap van vanuit Friesland bijv. ;)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:11

Nee en ook helemaal waar,hij moet helemaal alles opzij zetten om in een vreemd land te gaan wonen,stel als we dan naar belgie gaan moet ook ik iets opzij zetten..wel zo eerlijk misschien!
Kun je mij toevallig pben in welke wijk zij wonen?Is misschien handig voor me!
En inderdaad,ik woon vlakbij de belgische grens..dus voor mij is het makkelijker!