Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 01:59

Ik vind het een hele enge gedachte dat in onze maatschappij de slachtoffers steeds vaker de schuld krijgen van het leed dat ze is aangedaan. Dat zien we regelmatig in het nieuws voorbij komen, hier ook. Ik schrik van het aantal bokkers dat komt met reacties als: 'moet je er maar niet zo bijlopen, je vraagt erom' en vooral die van dat verkrachten vind ik erg heftig.

Ik ben nu 27, veel gepest op school. En nog steeds kun ben ik een goed slachtoffer voor mensen die hun eigen frustraties willen uitten.
Hebben we niet allemaal van die fases gehad? Dat we onze haren verfden, permanenten namen, een matje in de nek, volle wenkbrauwen, scheuren in de kleding of juist een mantelpakje. En waarom? Omdat dat het mode beeld was uit onze jeugd. Dat onze ouders daar bijna een aanval van krijgen kon ons pubers toch ook niet deren? Nu zien we die foto's terug en schrikken we ons kapot. (ik wel tenminste :D ) En nog kan ik mezelf erop betrappen dat mijn kleding stijl steeds weer veranderd. Niet meer zo heftig, maar het gebeurd wel.

@TS: wees ten alle tijde jezelf. Ongeacht hoe dat is. Het belangrijkste is dat jij blij bent met jezelf. Als je het gevoel hebt dat niemand anders blij met je is kun je er namelijk maar beter voor zorgen dat je wel blij met jezelf bent. Klinkt misschien raar, maar zo is het wel.
Als dit niet ophoud zou ik wel kijken of je wellicht naar een andere school kan. Geloof me, pesten achtervolgd je je hele leven. De meeste slachtoffer krijgen daar ook als ze volwassen zijn af en toe last van. Daarom is het belangrijk dat je er wat aan doet.
Heel veel sterkte

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 03:52

@TS pesten is nooit goed te praten ongeacht dat je (te veel) make-up draagt of rookt. Kan je niet samen met je ouders een gesprek aanvragen bij een vertrouwenspersoon op school? Zolang de school niet van de situatie afweet kunnen ze er ook niets aan doen. Als de school er van af weet kunnen ze misschien een praatje houden de de pestkoppen. Wacht het vooral niet te lang af want zo als ik het uit jouw verhaal opmaak gaat het dan alleen maar erger worden en dat lijkt mij de bedoeling niet, daarvoor ben je te veel waard. Het lijkt mij een beetje zonde als je hele schooljeugd hierdoor laat verknallen. Heel veel sterkte en succes.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 05:55

Helaas ben je niet de enige die gepest wordt op school. Maar omdat er helaas zoveel kinderen last van hebben, is er de laatste jaren wel veel onderzoek gedaan en regels en beleid opgesteld.
Er valt gelukkig wel het een en ander aan te doen. Op scholen is vaak een anti-pest beleid afgesproken. Je mentor of de vertrouwenspersoon op school kan je verder helpen. En als je hun niet vertrouwd, kan je een leraar aanspreken die je wel vertrouwd. Je hebt recht op een vertrouwde en veilige omgeving op school. En niemand heeft het recht om jou te pesten.
Zoek hulp van volwassenen in je omgeving.

Hier vind je veel informatie
www.pesten.net
http://www.jip.org/lan/docs/school_pesten.html
http://www.pesten.biz/hulp.php

en je kan altijd de Kindertelefoon bellen voor raad http://www.kindertelefoon.nl/

Ellis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 08:14

janouk schreef:
Helaas ben je niet de enige die gepest wordt op school. Maar omdat er helaas zoveel kinderen last van hebben, is er de laatste jaren wel veel onderzoek gedaan en regels en beleid opgesteld.
Er valt gelukkig wel het een en ander aan te doen. Op scholen is vaak een anti-pest beleid afgesproken. Je mentor of de vertrouwenspersoon op school kan je verder helpen. En als je hun niet vertrouwd, kan je een leraar aanspreken die je wel vertrouwd. Je hebt recht op een vertrouwde en veilige omgeving op school. En niemand heeft het recht om jou te pesten.
Zoek hulp van volwassenen in je omgeving.

Hier vind je veel informatie
http://www.pesten.net
http://www.jip.org/lan/docs/school_pesten.html
http://www.pesten.biz/hulp.php

en je kan altijd de Kindertelefoon bellen voor raad http://www.kindertelefoon.nl/

Ik zal even gaan kijken op die site's

Ellis_

Re: Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 08:18

Iedereen bedankt voor de tips
En plaese loop elkaar niet zo af te katte
Somige zeggen een grote bek terug geven kijk dat kan ik wel doen maar dan heb ik een klap voor me kop hangen
Er is 1 meisje bij die een goeie vriendin van me was we kregen ruzie en daarom doet ze mee
Het gaat er gewoon niet om wie er de schuld de van is maar dat er nog steeds gepest word

Iedereen zegt ga naar je mentor
Maar ik ben niet zon meisje die over haar gevoelens kan praten
Ik durft het gewoon niet

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:34

zet het dan op papier....dat gaat je veel beter af....die mentor wil het heus wel lezen hoor...

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:50

ik ben vroeger ook best vaak gepest. Niet door mijn eigen vriendinnen, maar altijd door meisjes die een paar klassen hoger zaten. Ik kreeg namelijk in de brugklas een vriendje uit de derde klas. ( Ik was 13 en hij 15 ). Ik was zoooo verliefd op hem en hij ook op mij. Zoenen deden we niet hoor, daar was ik te preuts voor :P Maar mensen uit zijn klas gingen hem pedofiel noemen en mij slet. We hadden gewoon verkering en we zoenden niet eens! Soms stonden we wel eens naast elkaar in de pauze en dan werd ik weer nageroepen voor slet. Ook gewoon als ik door de school liep of door het parkje. Toen het na een maand of 2 uit was, heeft het daarna nog een tijd geduurd voordat het naroepen over was. ( lees een jaar )
Maarja, ik kan je zeggen, het gaat echt over!
ik ging ook nooit op leraren of ouderen afstappen omdat ik het niet durfde. Mijn vriendinnen steunde me gelukkig wel en vertelden mij altijd om er boven te blijven staan.

dit is natuurlijk heel anders dan jouw situatie :)
Ik zou in ieder geval geen grote bek teruggeven want dat helpt niet.
Succes in ieder geval en sterkte Y;(

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:53

Is het misschien een idee als je samen met je vriendin naar je mentor gaat?
Bij ons zat vorg jaar ook een meisje in de klas dat werd gepest, omdat ze dik enzo was..
Ik peste niet mee omdat 'k t gewoon zielig vind als je mensen pest.. Maar toen ben ik een keer samen met haar naar
onze mentrix gegaan.. En daarna ging ze zelf ! :)
Nu is het gepest ook over!! Soms nog wel eens
een opmerking...

Dus misschien is dat een idee?

En gewoon met je ouders naar je mentor gaan! Is misschien heel moeilijk..
Maar je zult zien dat het daarna ook voor jezelf een hele overwinning is ! :)

heel veel sterke Y;( !!!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:00

Is het niet een optie om je met ouders hier over te praten? Of hen een brief te schrijven? Je zit nog maar in je 1e jaar, wil je echt nog minimaal 2 jaar op deze school blijven? Al word je straks niet meer gepest, je zult er nooit helemaal bij gaan horen en daar word je echt niet blijer van. Nee, dit zeg ik niet om je de grond in te boren hoor! Maar mijn advies is dan ook, ga het nieuwe schooljaar naar een andere school! Maak dit jaar nog even af, duurt nog even, en start het nieuwe jaar met frisse moed op een nieuwe school! Zal echt een stuk beter voor je zijn, meid! Ik snap heel goed dat je niet naar je mentor wilt. Het pesten houdt dan misschien wel op, maar mensen gaan je nog schever aankijken wegens het 'klikken'. Zo zien zij dat dan he ;)
Als het echt zo is en heel veel scholieren doen zo tegen je denk ik niet dat je het ooit nog naar je zin krijgt op school en daarom raad ik je aan om naar een andere school te gaan!
Succes en sterkte ermee!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:04

ik heb het topic eens goed doorgelezen?
maar zoals ik sommigen hoor mag je iemand pesten omdat die rookt of teveel make up draagt? dat vind ik echt geen rede!
misschien schuilt ze wel achter de make up die ze draagt zeg maar
zoiezo er moet helemaal geen rede wezen om mensen te pesten!

@ts: wees jezelf wel he meisje! stap naar de mentor of stuur een berichtje zoals velen al hebben verteld! en ga jezelf niks verwijten! ik vind het goed dat je zo open bent op bokt! zo kun jij je ook een beetje uiten.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:06

Ik wil ook even wat zeggen!
Als je er blijkbaar zo erg mee zit en je wilt dat dit stopt moet je er zelf ook wat voor over hebben o.a. naar je mentor gaan en vertellen wat er aan de hand is.
je ouders inlichten.
als ze jou pesten gewoon erboven staan en iets over hun zeggen, of juist alles negeren wat ze zeggen!
desnoods neem je je ouders mee naar je mentor om even een goed gesprek aan te gaan!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:28

Ik heb het hele topic globaal doorgelezen, en ergens kan ik in de reactie van KarinvdM komen... :j
Dit meisje is geen typisch meisje dat gepest wordt...
Ik ben heel erg gepest, in groep 6 om te beginnen. Ik werd in elkaar geslagen voor de ogen van de leraren en er werd niets gedaan. Kan je nagaan wat vor school dat dus was...
Wat gebeurde er? Ik deed geen best meer voor mezelf, ik leefde niet meer zoals een normaal meisje van 9. Ik kon alleen maar uitkijken naar het weekend en de woensdagmiddag.
Ik haatte school en begon erg lomp te lopen. Met mijn lengte nog een probleem, ik ging krom lopen, mijn schouders hingen naar voren. Dat soort dingen.
In de brugklas gebeurde hetzelfde, waar klasgenootjes om mij heen voorzichtig gingen experimenteren met mascara en oogschaduw, elke ochtend langer voor hun kledingkast gingen staan, had ik maar een kwartier tijd nodig tussen het opstaan en bij de bushalte komen.
Ik was de brugger met de te grote, merklose tas. Ik had een raar kapsel (dat nu overigens helemaal in is :') ) en kreeg op een dag van een derdeklasser een stuiver, om naar de kapper te gaan. Dat doet pijn, je kijkt alleen nog maar naar de grond, je wilt niet weten wat er om je heen gebeurd, want mensen kunnen je eens aankijken.

Wat ik zie aan TS is een vrolijk meisje, met verschrikkelijk veel make-up op haar hoofd. Dat ze dan ook nog rookt... Tsjah, de gemiddelde brugklasser leert dan ongeveer wat een prutsmuts is (in mijn tijd), wat een prutsmuts doet, en hoe een prutsmuts er volgens velen uit ziet. TS past blijkbaar in dat beeld van haar klasgenoten en wordt op deze manier gepest.
Ze probeert er boven te staan en gaat niet haar make up verwijderen... Maar zoals ze zegt, kan ze het niet veel langer meer aan... Dun die lijnen boven je ogen eens wat uit, langzaam aan, beetje bij beet, zonder dat ze het zullen merken. Gebruik een subtielere kleur.
Wat ik zou doen, als ik dat soort dingen zou meemaken, een verdrietige uitstraling krijgen, de twinkeling in mijn ogen zou wegvagen, ik zou mijn makeup af doen en in een trainingsbroek met een wijde sweater naar school gaan.

Een pester moet nu eenmaal een slachtoffer hebben, hoe dan ook zullen ze zoeken. Zeker weten mee eens, maar een slachtoffer kan je ook duidelijk herkennen...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:59

Ik ben vroeger ook enorm veel gepest, en bij mij begon het ook vanf de brugklas. Volgens mij staat er erges nog een topic op bokt waar ik hetzelfde aansneed en jawel *roffel* ik kreeg ook te horen dat ik maar moest veranderen want ik lokte het zelf uit. ;) aka, ik vroeg er dus om.

Ik ben altijd een eigenzinnig persoontje geweest, al vanaf dat ik klein was wist ik al heel goed duidelijk te maken dat ik géén rokjes aan wilde, en dat dat lange haar er af moest. Mij maakte het geen *** uit dat ik er dan als een jongen utzag, ik wilde er zo uit zien dus zo zou ik er uit zien ook. :)
Op de middelbare school ontdekte ik de wondere wereld van de skatebroeken, en ik werd helemaal verliefd op ie absurd wijde broeke met de meest gekke kleurtjes. :D Lange jassen vond ik ook geweldig, en ik liet mijn haar groeien. Ik was de enigste in mijn klas die van nature een donkere haarkleur had, en zo werd ik getransformeerd tot 'de Gothic'. Jawel, ik vond de Gothic kledingstijl best mooi om te zien, vond die jurken prachtig, maar ik ben het nóóit geweest.
Maak dat maar eens duidelijk aan de kinderen op school, die in de levensfase zitten dat ze niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Want kinderen zijn het. Het lijkt misschien heel wat dat ze ál in de derde zitten, en ál in de vierde, maar het zijn doodgewoon kinderen.

Zes jaar lang, vier jaar vmbo en twee jaar havo, ben ik gepest om hoe ik er uit zag. Ze lieten me struikelen, ik kon mijn tas uit de wcpot trekken, of ophalen buiten bij de vuilnisbakken, ik ben zo vaak lelijk genoemd dat ik de tel ben kwijtgeraakt, ik liep door de gangen met een discman zodat ik de titels als 'Gothic' 'Heks' en 'Lelijk kind!' niet hoefde te horen.
Had ik dan moeten verander?
Hoezo
Ik wilde het niet, ik was wie ik was, en dat ben ik altijd geweest. Niemand, maar dan ook echt niemand heeft dat van mij af kunnen pakken, dat ik in die periode vast heb gehouden aan wie ík wilde zijn.
En niemand zou dat mogen.

De grootste grap is, nadat ik mijn diploma haalde en ging studeren, verdwenen die skatebroeken in de kast en maakte plaats voor jeans, de slobberige bandshirts voor veel vrouwelijke t-shirts. Mijn vader vroeg zich af of ik ergens heen ging toen ik voor het eerst met make-up op beneden kwam. Die lange haren gingen eraf voor een heel sexy korte coupe. 8-)
En de grotste grap van allemaal is; ik wilde dit allemaal zelf. :D Ik ben nog steeds wie ik wil zijn, al heb ik mijn kistjes omgeruild voor converse all stars en lijk ik in de verste verte niet meer op een Gothic.
De gein is natuurlijk als ik dit had gedaan tijdens mijn middelbare schoolperiode, dat ik waarschijnlijk heel wat meer problemen had kunnen voorkomen. Ik deed het alleen niet. Ik veranderde pas toen ík wilde veranderen,en daar ben ik nu heel erg blij om.

Mijn moraal van het verhaal is dan ook:
Wees wie je wilt zijn.
Verander niet omdat je dan meer geaccepteerd word, of omdat je er dan bij hoort, omdat dan net die ene jongen je wel ziet staan. Blijf wie je bent, en verander pas als je zelf wilt veranderen, wanneer je zelf voelt wanneer het tijd is om te veranderen.
Hou wel in je achterhoofd dat het mischien mákkelijker word als je het, of dat een hoop problemen zichzelf oplossen als je het doet, maar als je het niet wil; doe je het dan ook niet.
Draag dan dat ene shirtje, of die make-up, als jij dat wilt. Later zul je er misschien op terugkijken en van schaamte onder de bank kruipen (zoals ik soms doe als ik foto's terug zie :D ) maar die schaamte zal heel snel plaas maken voor trots, omdat je ondanks al die opmekingen en nare dingen, toch jézelf bent gebleven. :) Dat is wat ik probeer te vertellen.
Ze kunnen je pesten, je vernederen en je proberen te veranderen, maar het is die trots die maakt wie jij bent. :)

Want je word met jezelf geboren, en je gaat met jezelf ook weer dood. :) Alles daartussenin komt en gaat.

(En zo stapte Roane eens in de trein en kwam tegenover een groep jongens zitten die haar het leven knap zuur hadden gemaakt tijdens haar middelbare schoolperiode. Hun oogjes werden groot van verbazing en plotseling schreeuwde er één; "Gothiiiic! Jij hier!?" terwijl ik met mijn jeans, korte haar en converse all stars echt niet op een Gothic leek. Eén jongen kwam grinnikend dichtbij en zei; 'Mijn God, je bent nog steeds zo lelijk!'
Alleen het grote verschil was, dit keer meende hij het niet, en we hebben de grootste lol gehad tot ik uit moest stappen. Alles veranderd, niets blijft. ;) )

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:22

Met verbazing en woede heb ik dit topic door zitten lezen.

Allereerst TS, ik weet hoe moeilijk dit is. Ik ben zelf een aantal jaar op de basisschool vreselijk gepest en dat hield pas op toen ik naar het VMBO ging en andere vrienden kreeg. Ik vind het heel moeilijk om aan te geven wat je moet doen. Ik heb het zelf dus wel tegen mijn leraar gezegd en ben toen nog veel meer gepest. Het is zo erg geweest dat ik een tijdje thuis heb gezeten, ik durfde gewoon niet meer naar school. Ik vind het heel erg voor jou dat je, wss, om je uiterlijk gepest wordt of om het feit dat je rookt. Als een ander een probleem heeft met jouw gedrag en instelling is dat hun probleem. Het klinkt makkelijker dan het is, ik weet het. Maar het enige wat je kan doen is er boven staan. Van dit soort mensen komt niks terecht. Als ik kijk naar mijn pesters, moet ik lachen. Ik heb een goede baan bij een goed bedrijf en hun hebben weinig tot niks geprestreerd. Je zou evt. kunnen bespreken om naar een andere school over te stappen, als dat is wat je wilt. Heel veel sterkte meid en als je eens wilt praten staat mijn PB open. :(:)

Verder vind ik de reacties van KarinvdM heel erg schandalig! Ik droeg ook veel make-up, was een zogenoemde "emo". Maar ik ben daar niet om gepest hoor.. Ik rookte ook al op mijn twaalfde, nu nog steeds, en ben daar ook nooit om gepest.
Ik ben op mijn 16e verkracht.. Zonder make-up op of uitdagende kleding aan. Sterker nog, ik lag in mijn eigen bed in mijn pyama te slapen toen ik "gewekt" werd. Denk voortaan alsjeblieft na voor je van dit soort opmerkingen plaatst. Je kan mensen hier heel veel pijn mee doen. Ik heb op dit moment geen goed woord voor je over en houd mezelf vreselijk in. Vreselijk dat je dit soort dingen durft te zeggen.. :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:35

Nog een dingetje wat veel mensen vergeten...
Als je gepest wordt, moet je zelf óók bereid zijn om te veranderen. Want je kan niet van anderen vragen te veranderen, zonder zelf te veranderen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:44

Janine1990 schreef:
Als je gepest wordt, moet je zelf óók bereid zijn om te veranderen. Want je kan niet van anderen vragen te veranderen, zonder zelf te veranderen.

Waarom moet je als gepeste veranderen als je gepest wordt buiten jouw schuld om?

Ik deed niks verkeerd. Ik werd gepest omdat ik voor de verkeerde voetbalclub was, omdat ik dik was, omdat ik puistjes had en ga zo maar door.

Dat dik zijn heb ik recent weten te veranderen, - 15 kg as we speak, maar die puistjes kon ik niet zomaar weghalen hoor. Dat was hardnekkige acné.

Ik begrijp een beetje wat je bedoelt, maar in heel veel gevallen gaat dat niet op hoor. ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:47

Ik had dezelfde vraag als jou Nanne. Waarom zou de gepeste moeten veranderen? Al ben je de vreemdste persoon ter wereld, dan nóg heeft een ander niet het recht om je te pesten. Je moet anderen in hun waarde laten. Niet iedereen hoeft elkaar aardig te vinden, maar het lijkt me wel dat het een kleine moeite is om met respect met elkaar om te gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:51

Nanne schreef:
Janine1990 schreef:

Waarom moet je als gepeste veranderen als je gepest wordt buiten jouw schuld om?

Ik deed niks verkeerd. Ik werd gepest omdat ik voor de verkeerde voetbalclub was, omdat ik dik was, omdat ik puistjes had en ga zo maar door.

Dat dik zijn heb ik recent weten te veranderen, - 15 kg as we speak, maar die puistjes kon ik niet zomaar weghalen hoor. Dat was hardnekkige acné.

Ik begrijp een beetje wat je bedoelt, maar in heel veel gevallen gaat dat niet op hoor. ;)

In heel veel gevallen begrijpen mensen de bedoeling niet, of zijn ze niet bereid om te veranderen, omdat ze bang zijn voor de toekomst, en het nut niet zien. Nou, ik heb het meegemaakt.
Je houding tegenover andere mensen veranderen helpt een heel stuk.
Ik zeg niet dat pesten de gepestte schuld betreft, ik zeg dat er in beide partijen wat moet veranderen.
Ik ben zelf gepest, been there, done that... :)

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:51

xDramaQueen schreef:
lnda_ schreef:

Weetje wat jij normaal vind moet je maar even achter wege laten, dat is iets wat ZIJ mooi vind en graag wilt op doen. dat jij vroeger zo de deur niet uitging dat is omdat dat ongeveer het stenentijdperk genoemd werd.

En over die verkracht opmerking die slaat echt helemaal nergens op, omdat ze toevallig een peuk op de lip heb en een rokje aanheb, waar moet het heen hee? moeten we dan maar broeken aantrekken die tot de oksels komen?zodat het er niet uitdagend eruit ziet,

Dit topic is geopend voor tips neem ik aan. om er verhaal kwijt te kunnen want ze voelt zich k*t dat kan je er wel uit opmerken, en vind het trouwens heel knap dat ze het uberhaupt durft te vertellen, en dan kom jij met je ''mening/conclusie'' wat dus nergens op slaat en ook nergens over gaat. als jij geen steun kan bieden/tips kan geven
kan je beter je mond dicht houden.

mwah, heb je toch echt pech, het is en blijft een openbaar forum.[/quote]

Ja het is een openbaar forum inderdaad, maar wel een forum waar een meisje een probleem heeft.
En die wilt graag tips en steun krijgen, dus over hoe haar makeup zit of ze een sigaret aansteek
daar gaat het hier niet over. we proberen haar te helpen.
En dat gaat echt niet lukken om elke x andere mensen aan te vallen over hun opmerkingen, Maar laten we toch eens even nadenken eey!!als we wat zinvols te melden hebben kunnen we dat hier plaatsen maar als het gaat over rokjes en verkrachtingen en wat er vroeger was, open dan een ander forum dat lijkt me veel verstandiger en ga daar dan lekker lopen discusieren erover.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:58

Ik ben het toch niet met je eens Janine. Wat ik eerder al zei, al ben je de meeste vreemde persoon op aarde, anderen horen je alsnog in je waarde te laten.

Tuurlijk is het voor anderen makkelijker om je te pesten als je 'vreemd'. Maar het is toch te belachelijk voor woorden dat je jezelf zou moeten aanpassen omdat het andere mensen niet aanstaat hoe jij eruit ziet of hoe jij doet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:03

Je leest duidelijk niet goed... :\

Hoe kan een pester nu stoppen, als jij hem/haar toch niet vergeeft. In dat opzicht bedoel ik de houding.
Mijn ouders hebben daar verschrikkelijk op gehamerd. Af en toe zelfs gezegd dat ik me niets moest aanstellen. En kijk mij nu? Ik heb veel vrienden, ben redelijk populair. Schaam me niet meer voor stomme dingen, durf er te zijn.
Alleen omdat ik mijn pester kan vergeven, daar lol mee kan maken. En tsjah... Dat heeft niets meer te maken met mijn uiterlijk van toen, of mijn manieren van toen.
Mensen hebben een sociaal-maatschappelijk beeld, een gewenst beeld. Val je daar buiten, ben je al snel de pineut. Ik heb mijn best gedaan om me aan te passen aan dat beeld, en heb me gerealiseerd dat ik inderdaad erg raar kon zijn.

Waar iets tussen twee groepen is, noem maar op, ruzie, oorlog, pesterij. Moet er ook iets aan twee groepen veranderen!

Edit: Wijzen kan iedereen.........

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:10

Ik las het wel goed, maar vond het gewoon niet zo duidelijk wat je precies bedoelde.

Hoe heb jij je aangepast dan als ik vragen mag?

Ellis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 13:59

In het begin van het jaar werd ik ook heel erg gepest door 3 meisjes
Maar een paar maanden later deden ze moeite om mij beter te leren kennen en werden ze goeie vriendinnen van mij
Maar sinds ik ruzie met hun heb over iets wat ik niet gedaan heb beginnen ze weer met het gepest dus een vergeving zal er altijd kunnen zijn
het leven is te kort om te haten
Maar niet iedereen kan vergeven ;)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:07

geerke schreef:
ik vind niet dat je het uiterlijk van iemand hebt die gepest word....die zien er doorgaans anders uit....
ik vind het wel belachelijk dat je rookt,probeer juist eens op te vallen door afwijkend gedrag.....wees eens anders dan die eenheids worst van jouw leeftijd.....dat maakt je als persoonlijkheid een stuk interessanter

Nee maar ze word het wel, dus wat schiet ze daar mee op? :?
En ik kan me niet voorstellen dat ze nu extra op wil vallen, gezien ze al genoeg "aandacht" krijgt.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:16

mistery schreef:
Ik had dezelfde vraag als jou Nanne. Waarom zou de gepeste moeten veranderen? Al ben je de vreemdste persoon ter wereld, dan nóg heeft een ander niet het recht om je te pesten. Je moet anderen in hun waarde laten. Niet iedereen hoeft elkaar aardig te vinden, maar het lijkt me wel dat het een kleine moeite is om met respect met elkaar om te gaan.

Omdat je jezelf sterker moet maken om te voorkomen dat je gepest wordt. ;)
Mijn jongste dochter is ook erg gepest op school. Ik heb het voor elkaar gekregen dat het 'pestbeleid' op school is veranderd en leraren wakker geschud (na veeeel gedoe) maar daarnaast heb ik mijn dochter ook op een SoVa training gedaan. Om weerbaarder te worden :)