Wat stemmen jullie op 4 juni?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:18

ik kom hier maar even binnenwaaien,
heb gehoord van een Turkse vriend hier op bezoek in België, die
trouwens in Turkije aan politiek doet, dat Turkije helemaal niet bij de eu wil, vooral de kleine mens in de straat wil dit niet
Ze zouden dan immers hun onafhankelijkheid voor een stuk verliezen
anyway ik stem wss voor groen(woon in belgië), vind het gewoon nodig dat er nog mensen denken aan het milieu, in plaats dat ze volop wegen gaan bouwen, zogezegd anti-crisis en anti-files
@pharagirlke waarom stem jij Vlaams Belang?
Laatst bijgewerkt door isabelleke op 15-05-09 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:19

Frouk schreef:
Volgens mij dwalen we inmiddels wel een beetje af en kunnen we beter weer wat meer ontopic gaan :)

haha dat klopt. ik zal me er verder niet meer mee bemoeien ;) want ik ga niet eens stemmen :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:19

Zaina schreef:
Blue_Eyes schreef:
De persoon die dat moet doen is dan God. Zie bijvoorbeeld het verhaal van Koning David. Dat principe is in Zaina's geloof dan weer niet zo anders dan in het mijne ;)

nee hoor mensen kunnen ook toezien op het naleven van de wetten. natuurlijk is God/Allah altijd degene die, mocht de persoon niet rechtvaardig gestraft worden (in dit leven) , alsnog straft/barmhartig is (in het hiernamaals)

Ik bedoel daar ook niet mee dat God erop moet toezien - maar dat God bepaalt welke mens erop toeziet.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:20

Arabesk schreef:
in turkije zijn hoofddoekjes verboden in openbare functies, het is een vrij modern land. :7

noem je dat modern, mensen opleggen dat ze zichzelf bloot moeten geven (letterlijk, kan ff geen ander woord vinden) als ze een bepaalde baan willen uitoefenen?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:21

Blue_Eyes schreef:
Ik bedoel daar ook niet mee dat God erop moet toezien - maar dat God bepaalt welke mens erop toeziet.

oh ik snap het :Y)
maar dat is niet echt het punt in de sharia, want dat zou betekenen dat er nog profeten zouden moeten komen en die komen er niet meer. tis niet zo dat God dan de mensen zou uitkiezen ofzo.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:22

Zaina schreef:
Dat klopt, op het moment is er ook nergens ter wereld de Sharia als wetgeving voor een land.

Ook niet in Islamitische landen?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:23

nee helaas, anders was ik wel verhuisd ;)
overal zit er een hoop cultuur door gemengd en nergens is er de pure sharia

RoodZonnetje

Re: Wat stemmen jullie op 4 juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:24

Ok, bizar, dacht altijd dat het in Islamitische landen wel nageleegd werd. Weer wat geleerd :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:25

Zaina schreef:
Frouk schreef:
Volgens mij dwalen we inmiddels wel een beetje af en kunnen we beter weer wat meer ontopic gaan :)

haha dat klopt. ik zal me er verder niet meer mee bemoeien ;) want ik ga niet eens stemmen :D

toch vind ik het wel boeiend dat je ons uitlegd waarom je niet stemt :) zo ga je er wel anders naar kijken :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:28

Ik ga ook stemmen, al is het alleen maar om iets tegen de PVV te doen. Vermoedelijk wel iets links, maar wat weet ik nog niet.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:28

:o oke gelukkig , heb ik niet het hele topic verpest ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:29

Zaina schreef:
Arabesk schreef:
in turkije zijn hoofddoekjes verboden in openbare functies, het is een vrij modern land. :7

noem je dat modern, mensen opleggen dat ze zichzelf bloot moeten geven (letterlijk, kan ff geen ander woord vinden) als ze een bepaalde baan willen uitoefenen?

tja laten we niet afzakken naar een discussie over hoofddoekjes. Maar ik heb de Koran gelezen en nergens staat dat vrouwen een hoofddoek ommoeten. Dat is een cultureel iets, niet iets vanuit de Islam.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:30

Narya schreef:
Ik ga ook stemmen, al is het alleen maar om iets tegen de PVV te doen. Vermoedelijk wel iets links, maar wat weet ik nog niet.

Dat is ook een van mijn redenen om te stemmen. Ik vind het oprecht jammer dat je niet tegen kan stemmen op partijen :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:31

Zaina schreef:
:o oke gelukkig , heb ik niet het hele topic verpest ;)

Haha dat sowieso niet, maar voor een niet gelovige zoals ik kijk je er niet zo snel op die manier naar :)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:32

ik ga niet stemmen... meer omdat ik geen partij ken die aan alles voldoet wat ik boeiend vind allemaal hebben ze wel hun zwakke en plus punten... een keus maken... vind dat erg moeilijk denk er nog wel even over na als we opnieuw weer moeten stemmen :p

Wildgirl

@ arabesk, door wilders zijn partijbeleid is het wel de énige partij die duidelijk is en vooralsnog blijft.
Wilders staat vierkant achter zijn partij en is daarom in mijn ogen prima in staat evt lijsttrekkers etc te selecteren.

@frouk, ik ben voor kerncentrales.
Omdat, met de huidige technieken en wetenschap, dit veilig gedaan kan worden.
het milieu minder belast wordt en energie goedkoper wordt=beter voor de economie van je eigen portomonaie tot aan armoede in NL verbeteren.

@zaina, interessant jouw denkwijze/mening.
Wat ik me 'wel af vroeg; ga jij er van uit dat toen Allah's wetten (om het zo maar ff te noemen)opgetekend werden dit eerlijk gebeurd is?
Ik geloof dat namelijk niet, net zo min als bij het christendom.
Dan heb ik het nog niet eens over alle intrepertaties door de jaren heen die o.a de bijbel flink verandert hebben.
Ik leef dus liever volgens wetten die bewust gemaakt zijn, anno nu en te controleren zijn.

kortom, hoe weet jij zeker dat Allah het zo zou willen?

Narya

Ik was eigenlijk nog aan het twijfelen of ik wel moest gaan, maar de hoofdreden voor mij om te gaan is dat de PVV momenteel op flink veel zetels staat. Dat vind ik een kwalijk iets en daar moet ik met mijn ene stem iets proberen aan te doen.

1Boefje

Ik stem PVV

Ik vind niet dat ik dat hier hoef uit te leggen, dan krijg je ook geen discussies.
Iedereen zijn eigen keuze, vrijheid van meningsuiting.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:34

Je hoeft het ook niet uit teleggen als je dat niet wilt en we zijn inmiddels 5 pagina's verder zonder noemenswaardige discussies :) Ik vind het boeiend om te lezen waarom mensen achter hun keus staan en wie ben ik om dat tegen te spreken :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:36

Zoezi schreef:
Ik stem PVV

Ik vind niet dat ik dat hier hoef uit te leggen, dan krijg je ook geen discussies.

Hiermee doe je precies wat Wilders ook doet: geen dialoog aan gaan, niks overleg, niks sámenleving, je bent zelf immers toch de beste. Bah.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:40

Arabesk schreef:

noem je dat modern, mensen opleggen dat ze zichzelf bloot moeten geven (letterlijk, kan ff geen ander woord vinden) als ze een bepaalde baan willen uitoefenen?[/quote]

tja laten we niet afzakken naar een discussie over hoofddoekjes. Maar ik heb de Koran gelezen en nergens staat dat vrouwen een hoofddoek ommoeten. Dat is een cultureel iets, niet iets vanuit de Islam.[/quote]

misschien moet je hem er even bij pakken bij hoofdstuk 24, vers 31:

"En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neer slaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraaad niet tonen behalve hetgeen zichtbaar is, en zij moeten de sluiers tot over de boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen"

en hoofdstuk 33, vers 59:

"O boodschapper, zeg tot uw echtgenoten en de dochters en de vrouwen van
de gelovigen dat zij hun overkleden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastiggevallen , En Allah is vergevensgezind, Meest Barmhartig."

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:41

Heino schreef:
Zoezi schreef:
Ik stem PVV

Hiermee doe je precies wat Wilders ook doet: geen dialoog aan gaan, niks overleg, niks sámenleving, je bent zelf immers toch de beste. Bah.

Potverdrie, jij kunt ook gewoon niet normaal iemands mening respecteren he?
In de vorige discussie over wilders ging het precies zo.
Als mensen PVV willen stemmen en aangeven dat niet uit te willen leggen, laat ze dan gewoon.
Wie ben jij om daar even je oordeel over te geven wat gewoonweg altijd denigrerend en negatief is.

@ TS, ik vond je topic erg leuk maar als het zo moet haak ik af :o

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:41

OKe, en nu weer ontopic :)
Hoofddoekjes moeten maar even besproken worden in een nieuw topic ;) we hebben het hier over de europese verkiezingen :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:43

Wildgirl schreef:
Heino schreef:

Potverdrie, jij kunt ook gewoon niet normaal iemands mening respecteren he?
In de vorige discussie over wilders ging het precies zo.
Als mensen PVV willen stemmen en aangeven dat niet uit te willen leggen, laat ze dan gewoon.
Wie ben jij om daar even je oordeel over te geven wat gewoonweg altijd denigrerend en negatief is.

@ TS, ik vond je topic erg leuk maar als het zo moet haak ik af :o

ja ik was al zo blij dat het zolang goed ging, deze reactie vond ik ook een beetje minder. Als iemand niet wil vertellen hier waarom ze voor een partij kiest, heeft ze daar alle reden toe. Zij heeft haar reden om er voor te kiezen en dat respecteren we iig in dit topic en op bokt gewoon. Ik heb niet zoveel zin in ruzies en een topic dat daardoor vervolgens gesloten moet worden dus laten we het even gezellig houden :) We hebben het nu over op wie je kiest en niet dat Wilders wel of niet ergens wat van zegt etc en dat je als kiezer daar op lijkt of niet ;)

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:45

[quote="Wildgirl
@zaina, interessant jouw denkwijze/mening.
Wat ik me 'wel af vroeg; ga jij er van uit dat toen Allah's wetten (om het zo maar ff te noemen)opgetekend werden dit eerlijk gebeurd is?
Ik geloof dat namelijk niet, net zo min als bij het christendom.
Dan heb ik het nog niet eens over alle intrepertaties door de jaren heen die o.a de bijbel flink verandert hebben.
Ik leef dus liever volgens wetten die bewust gemaakt zijn, anno nu en te controleren zijn.

kortom, hoe weet jij zeker dat Allah het zo zou willen?[/quote]

Ja ik geloof zeker dat dit eerlijk gebeurd is inderdaad, en de Koran is al ruim 1400 jaar onveranderd gebleven, dit in tegenstelling tot de bijbel.
Er zijn veel wetten die de mensen over het algemeen niet leuk vinden, dus je kan er wel van uit gaan dat mensen die wetten zelf niet hebben toegevoegd.
en ik geloof dat dit is zoals Allah het wil, omdat hij dit zelf geopenbaard heeft aan de profeet Mohammed en zo is het bewaard gebleven in de Koran