Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:15

Vind het ook erg ziekelijk, heb maar 1 foto aangeklikt..
Maar als ik heel eerlijk ben heb ik weer geen moeite met een runder leren tas... hoezo hypocriet..

Joyckuh

Re: Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:22

Ergens, heel ergens heeft ze wel een goed punt. Waarom is het wel erg dat zij haar eigen kat de nek om draait, maar is het niet erg er dagelijk honderden koeien en varkens gemarteld worden en uiteindelijk worden geslacht.

Zij maakt van haar kat een handtas, bedrijven maken van koeien een mooi kleedje, of laarzen. Ik zie het verschil niet zo. Misschien niet zo netjes dat ze het zelf heeft gedaan, de kat de nek om draaien, maar lang heeft het diertje waarschijnlijk niet hoeven lijden.

Dat ze dan weer ziekelijk met een dode hond over straat gaat wandelen vind ik weer een heel ander punt! En ik zou niet met een dode kat gaan spelen al was het nog zo'n leuk speelgoed...

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:30

Fitch schreef:
Heel ziek, ongeveer net zo ziek als varkens, koeien, schapen, nertsen, vossen, geiten en paarden doodmaken en er dingen als vlees, leer of bont van maken. :j

Wel eens van de voedselketen gehoord?
Mensen zijn omnivoren, eten vlees en planten. Net zoals een kat vlees eet. Wij staan nou eenmaal bovenaan de voedselketen en wij eten vlees dus ja er gaan dieren dood voor ons. Net als een leeuw in Afrika ook een impala doodmaakt om op te eten.

Dat is de natuur.

Katten doodmaken om er tassen van de maken, dat is niet de natuur. Dat is belachelijk, gestoord gewoon.

(Wil geen vega- wellus nietus discussie opwekken maar ik zie echt totaal geen verband tussen deze dingen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:32

Hier om heb ik ook niks met opgezette beesten.. bah ik hoef geen dood beest in mn kamer. Leer vind ik heel anders. Je ziet niet dat het een dier geweest is, het is een gebruiksding.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:35

Mar_ schreef:
Fitch schreef:
Heel ziek, ongeveer net zo ziek als varkens, koeien, schapen, nertsen, vossen, geiten en paarden doodmaken en er dingen als vlees, leer of bont van maken. :j

Wel eens van de voedselketen gehoord?
Mensen zijn omnivoren, eten vlees en planten. Net zoals een kat vlees eet. Wij staan nou eenmaal bovenaan de voedselketen en wij eten vlees dus ja er gaan dieren dood voor ons. Net als een leeuw in Afrika ook een impala doodmaakt om op te eten.

Dat is de natuur.

Katten doodmaken om er tassen van de maken, dat is niet de natuur. Dat is belachelijk, gestoord gewoon.

(Wil geen vega- wellus nietus discussie opwekken maar ik zie echt totaal geen verband tussen deze dingen).

Ik ben het met je eens, behalve dat in de natuur de varkens, koeien en schapen etc niet in kleine stallen opgesloten worden en vele nooit het daglicht zien behalve dan voor transport, maar een eerlijke kans hebben om te overleven. Dat een leeuw een impala dood maakt in Afrika kan ik me niet druk om maken, dat is inderdaad de voedselketen zoals deze hoort te zijn. Dat we het tegenwoordig prima vinden dat we dieren op zo'n manier houden en dat nog de voedselketen durven te noemen ook, daar kan ik me wel druk om maken.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:37

VivaLaVida schreef:
Hier om heb ik ook niks met opgezette beesten.. bah ik hoef geen dood beest in mn kamer. Leer vind ik heel anders. Je ziet niet dat het een dier geweest is, het is een gebruiksding.

En dit noem ik nou hypocriet.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:37

Ik moet ook niks van haar "kunst" hebben. Maar volgens iemand die ik ken maakt ze die dingen, om mensen ervan bewust te krijgen wat we allemaal uitspoken met dieren. Want waarom zou je van een koe wel een tas mogen maken, maar van een kat niet? Omdat het je eigen gevoel is dat meespeelt?

Als ik erover nadenk is dat ook wel hypocriet. Wat niet wegneemt dat ik noooooit een handtasje zou willen maken van mijn katten, dus die kunnen nu wel weer onder de bank vandaan komen O:)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 14:38

dwaallicht schreef:
Als ik erover nadenk is dat ook wel hypocriet. Wat niet wegneemt dat ik noooooit een handtasje zou willen maken van mijn katten, dus die kunnen nu wel weer onder de bank vandaan komen O:)

Nah... ik denk dat die van mij met z'n allen de voordeur tegen houden als ik thuis kom, heb hele wilde plannen met ze :D

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:44

Quellian schreef:
dwaallicht schreef:

Nah... ik denk dat die van mij met z'n allen de voordeur tegen houden als ik thuis kom, heb hele wilde plannen met ze :D

Hahaha. Ach je hebt iig genoeg variatie voor een boel tasjes (had daarstraks toevallig net even in je profiel gespiekt..)
grapje uiteraard :D

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:44

Ik zeg altijd: Als je iets wilt verbeteren: Begin bij jezelf

Zij kopieert het gedrag van de slagers, gekken, enz. Dus draagt ze naar mijn mening, nu alleen maar uit: ik ben net zo erg als die andere mensen.

Als ze haar mening wil verkondigen hoe slecht de mens is, trek dan aandacht op een manier, waar je niet dier of mens voor schaadt. Je werkt zo alleen maar mensen tegen je in het harnas, en luisteren ze helemaal niet meer naar wat je te zeggen hebt.

Erg rationeel denken kan ze dus niet echt..

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:53

Dank u…des te meer reden om op 4 juni Partij Voor De Dieren te stemmen!!!!

Vies, walgelijk, smerig vertoon en aandacht kan ze krijgen…negatief…hoop dat ze volledig flopt als kunstenares (tja, zo kun je alles wel een naampje geven, nog ff en dat doen ze ook met alle gemartelde gevangenen…wat nou mensenrechten schenden, dat is KUNST omdat je er mooie foto’s van maakt, zie je Obama al staan???) en alle zieke geesten met haar!
Bah, waarom nou altijd weer ten koste van onschuldige dieren? Vind je het gek dat die kat niet gelukkig was bij dat mens. Dieren voelen het feilloos aan of ze met een goed of slecht mens te maken hebben, vooral katten die hun baasje wat beter leren kennen!

Te smerig voor woorden.

Oh ja en omdat ik bij het lezen van pagina 1 al kostmisselijk werd van de aanvullende verhalen ben ik ook op die pagina gestopt met lezen. Wellicht dat ik zometeen nog wat meer kan opbrengen…

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:59

Hmm sja... vind het lastig...
Het is meer een gevoelskwestie denk ik... dat wij dit niet gewend zijn. In china eten ze honden, hier is het ondenkbaar.
Ik graag ook schoenen gemaakt van een koe, terwijl in india het niet netjes is.
Eigenhandig je dier vermoorden, gaat mij ook iets te ver. Maar als de dieren al dood zijn, waarom niet?
Er zijn ook mensen die hun huisdier na de dood op laten zetten om ze toch bij hun te houden.
Dood is dood, kun je er beter maar wat praktisch van maken. Anders gaat het toch naar de rendac.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:09

Ik vind het walgelijk om te zien wat ze ervan heeft gemaakt.
Respectloos!

Ook is er nog iets in mijn hoofd blijven hangen van een kunstenaar die een hond had vastgebonden aan de muur zodat deze net niet bij zijn eten en drinken kon. Dit was op een tentoonstelling en de hond is overleden op deze tentoonstelling. Dat vond hij kunst, maar het is gewoon ziek.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:12

Verschil is: zij heeft haar kat niet laten lijden maar gewoon gelijk gedood. Een dier laten lijden voor de kunst vind ik niet terecht, maar een dood dier als kunstobject? waarom niet? In de winkel hangen genoeg kunstobjecten in de vorm van dode koeien!
Zolang ik geniet van de mooie schoenen die gemaakt van van de koe, mag ik ook eigenlijk niets zeggen over de tas gemaakt van een kat.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:14

Kim90 schreef:
Zij kopieert het gedrag van de slagers, gekken, enz. Dus draagt ze naar mijn mening, nu alleen maar uit: ik ben net zo erg als die andere mensen.

Daar heb je ook een punt, want ze moedigt mensen aan om het zelf ook te doen (door bv. haar stappenplan 'hoe een tas te maken van een kat').

Dwaallicht; ik heb genoeg aan 2 tassen, maar hippe pantoffels, oorbellen, vloerkleedje of teenslippers zijn ook leuk! :D ;)

Mijn dieren gaan trouwens niet mee met de Rendac. Kon het niet eens opbrengen om mijn kat op stal te begraven (hij was een binnenkat, vond het niet gepast om hem dan buiten te begraven), hij is in z'n uppie gecremeerd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:16

Ik denk dat zeeeeeer weinig zich aangesproken voelen om ook een tas van hun kat te maken :+
Die van ons is al geen succes... hij mist wat vacht :+ dus dat word wel een foeilelijke tas :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:41

Welshcobfan; niet mensen die hun eigen kat pakken, maar wel mensen (die bv niet van katten houden) die er eentje van de straat plukken.

Hoewel, er zijn genoeg mensen die hun eigen dier iets aan doen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:43

Ik verbaas mij er altijd weer over hoe snel mensen met hun oordeel klaar staan zonder verder te kijken dan hun neus lang is. Hoewel het mij in dit topic nog mee valt eigenlijk. Het is ook hypocriet dat mensen hier zo van walgen en erop duiken, al begrijp ik het wel.

Waarom is zij een sick fiets en moet ze een pijnlijke dood sterven als ze haar eigen kat dood en er een tas van maakt, terwijl er een bont- en leerindustrie is die inweze hetzelfde doet. Maar dan in grote getalen en achter gesloten deuren. Daar duikt de media niet op en daar maakt alleen een klein groepje dierenactivisten zich echt druk om. Er blijft toch vraag naar bont en leer. Zij wil er meer aandacht voor vragen. Dat is nu gelukt. De vraag is alleen of het overkomt.

Je kunt je afvragen of dit de juiste manier is om er aandacht voor te vragen. Het punt is wel, dat het moeilijk is om ergens aandacht voor te krijgen. Shockeren in de vorm van kunst is een van de manieren. Bovendien wilt ze een dubbele moraal laten zien. Dat maakt ze op deze manier erg goed duidelijk. Ik snap dat haar cynische en koude houding mensen stoort, maar dat is natuurlijk ook juist het punt. Het laat mensen koud dat er dieren om eigenaardige redenen worden gedood, maar als iemand dus het feit uitvergroot is de wereld te klein.

Het is ook een gevoelskwestie. Hier in Nederland is een kat echt een gezelschapsdier; een kat heeft een hoge aaifactor. Maar in andere landen eten ze kat en hond en is een koe heilig. Iemand anders haalde het ook al aan. Maar is het dan minder erg om een koe dood te maken dan een kat? Of zolang het maar achter de schermen gebeurt? Zolang je zelf maar niet hoeft te zien dat je leren schoenen ooit een dier zijn geweest.

Haar kunstwerk met de kuikentjes vond ik eigelijk nog wel een mooier voorbeeld trouwens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:46

De meeste mensen vangen al niet eens meer hun eigen vis, laat staan dat ze moeite erin gaat steken om van een kat een tasje te maken. Dat kost echt veel tijd en is niet echt fris werk.
Het is aantrekkelijker voor mensen om haar kunst te kopen dan het zelf te gaan maken ;)

Ik koop ook liever mijn laarzen kant en klaar, dan dat ik een koe ga villen het het leer ga bewerken.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:48

Gatver, ik vind dit echt ziek. En ooknog is lelijk!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:51

Welshcobfan schreef:
De meeste mensen vangen al niet eens meer hun eigen vis, laat staan dat ze moeite erin gaat steken om van een kat een tasje te maken. Dat kost echt veel tijd en is niet echt fris werk.

En die kattenhater die de kans grijpt om de kat van de buren te grijpen omdat ie altijd in zijn tuin schijt?
Met haar kunst rechtvaardigt ze het imo om het heft in eigen hand te nemen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:55

Volgens de wet mag je op dit moment nog jouw eigen dier doden. Die van een ander niet.

Mensen die katten haten en een dier om een dergelijk reden kunnen doden, konden dat vast ook wel zelf verzinnen zonder haar kunst.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:58

Bovendien zal de kattenhater echt niet teveel moeite doen om de kat om te brengen en er iets moois van te maken ;)

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:59

Arme beestjes :(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:00

Uiteraard, maar toch geloof ik wel dat dit mensen prikkelt.
Das net als met bv. schietpartijen op scholen; een begint ermee, diezelfde week volgen er meer. 'Goed voorbeeld doet goed volgen', 'als er een schaap over de dam is volgen er meer', etc.

Welshcobfan; ik weet het niet... het is wel DE manier om je haat extra kracht te geven.