Meer buitenlanders op bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:05

Amina schreef:
Hm hm, wat een hoop vooroordelen. Handig grafiekje, Toekie!
Hier is nog een halfbloedje, half Marokkaans, half Nederlands. Momenteel ben ik niet veel bezig met paarden in verband met mijn universitaire studie. Mijn uit Marokko afkomstige vader heeft ook wel eens paardgereden, dat was alleen niet zo'n succes volgens mij.

Van welke streek ben jij ??? 8-)

Rennie89

Re: Meer buitenlanders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:07

hihi dat grafiekje is egt geniaal! Kunnen die mensen eindelijk hun mond eens houden die "denken" dat marokanen en turken de groostte groep allochtonen is, want ja, ik wist het al, dat zijn toch de rest van de EU landen en de mensen uit Azie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:14

roodje schreef:
Anoniem schreef:
ze zijn er wel op bokt. Maar niet zo heel veel. zoiezo niet zo heel veel allochtonen ruiters en amazones omdat de meeste het toch minder voor elkaar hebben als de meeste nederlanders. (de meeste allochtonen zijn zeer laag opgeleid) en paardrijden is een erg dure sport en daar hebben de meeste dan simpel weg geen geld voor.

Sorry maar dit slaat echt nergens op, wat jij nu probeert te zeggen is buitenlanders kunnen geen paardrijden betalen want het is 'zo' duur en omdat ze ook zo zeeeeeer laag zijn opgeleid kunnen ze het niet betalen.. en nederlanders wel... ik weet niet hoe je daar aan komt maar dat is gewoon onzin

Genoeg buitenlanders die HOOG zijn opgeleid en genoeg geld hebben ( Niet mensen die perse paardrijden)

Ergens heeft ze wél een punt.
Hoe dan ook, toen Nederland mensen uit Marokko (als voorbeeldje hé. ^^ ) haalde, was ongeveer 70% analfabeet. En nog steeds integreren zij minder goed dan bijvoorbeeld Chinezen qua opleidings niveau.

Maar goed, aan de andere kant.. Je hoeft écht geen hoge studie gedaan te hebben om een goede baan te hebben. Met MBO kan je ook enorm goede banen krijgen.

Verder, ík zie zelden "buitenlandse" (Getinte mensen doel ik nu op, hoewel Duitse mensen e.d. ook buitenlanders zijn) mensen paardrijden..

Hoewel ze er ongetwijfeld genoeg zullen zijn. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:17

Ligt ook aan de omgeving waar je woont of je ze veel ziet rijden. Ik woon vlakbij Amsterdam en wij hebben een hoop getinte en donkere mensen op de manege rijden, en ook wat Turken en Marrokanen. :) Denk dat als je in een boeren durp woont je ze minder snel tegenkomt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:18

Ik d8 toch egt dat de Arabisch volbloed uit een arabisch land kwam waar volgens jullie dus mensen zitten die minder hoog opgelijd zijn en niet paardrijden... Imo heeft dat paardrijden niks met opleiding te maken dus snap niet dat jullie dat er bij halen... Mischien dat er niet veel op bokt zitten, maar dat betekent niet dat er weinig allochtonen paardrijden?

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:19

Ik ben maar weinig getint (half marok) en sommige denken dat ik italiaans ofzo ben.. Maar als ik zeg ik ben half marokkaans dan kijken ze mij ineens scheef aan ... het zit denk ik erg tussen de oren. Dat zullen we er nooit meer uit krijgen denk ik.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:20

haha bij mij denken mensen soms dat ik turk ben :') maa stam toch egt van de joodse tjechen af :') (toen was het tjecho-slowakije)

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:24

Hier nog een halfbloedje.
Half Nederlands, half surinaams.
Zouden de mensen ook niet echt zeggen :=

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:29

Hier nog een allochtoon. Mijn vader komt uit Schotland, ben in Nederland geboren en mijn vader is hier inmiddels al ruim 30 jaar. Mijn moeder is Nederlands. Ik rij ook al sinds mijn 6e paard, heb een eigen pony waarmee ik men, heb een eigen paard gehad, en rij nu een paard van de opa van mijn vriend (en binnenkort heb ik er nog 2 bij om te rijden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:31

Juul schreef:
Ligt ook aan de omgeving waar je woont of je ze veel ziet rijden. Ik woon vlakbij Amsterdam en wij hebben een hoop getinte en donkere mensen op de manege rijden, en ook wat Turken en Marrokanen. :) Denk dat als je in een boeren durp woont je ze minder snel tegenkomt.

Denk het ook ja :)
Ik woon in Ede, maar alle maneges zijn in boerendorpjes daar om heen..
Heb ook nooit in een grote stad gewoond/paardgereden, dus weet ook niet hoe het daar is. Maar toch denk ik dat je ze daar wel sneller ziet.. :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:50

Lunteren kom ik ook vaak! Is idd boerendorp haha, maar ik woon tevens in de randstad en zit in amsterdam op school dus zie ook wel eigenlijk alles wat in NL rondloopt :P

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:24

Ik ben ook volgens de officiële omschrijving een allochtoon, mijn mama komt uit amerika.. Daarnaast ben ikzelf ook nog eens in duitsland geboren, maar dat was een foutje :P Klinkt lekker internationaal zo, maar dat valt in het echt best wel mee :P

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:25

Ik ben nog steeds benieuwd naar een reactie van Wildgirl...? :+

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:29

Ik ben ook een allochtoon volgens de regels dan. Mijn moeder is in Indonesië geboren en woont hier al lang, ik ben in Nederland geboren en mijn vader is ook Nederlander.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:37

@ArabicQueen: Casablanca :) Ga er komende zomer weer naartoe.
Daar is trouwens ook een leuke manege. Moet wel zeggen dat daar vooral rijkeluiskinderen rijden.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:41

Amina schreef:
@ArabicQueen: Casablanca :) Ga er komende zomer weer naartoe.
Daar is trouwens ook een leuke manege. Moet wel zeggen dat daar vooral rijkeluiskinderen rijden.

Oooh leuk casablanca .. bedoel je nou in marokko of in nederland :P ik volgde het niet helemaal

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:55

In Casablanca bedoel ik ja haha.

Bloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:55

Ik ben in Nederland geboren, en beide ouders komen uit Curaçao.

En........................ Ik HOU van paarden :D en... paardrijden ;) :D

talita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:56

MissRoxyy schreef:
Hier nog een halfbloedje.
Half Nederlands, half surinaams.:=

hier ook

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:01

ik ben 100% Nederlands :D

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:06

Ik ben half Nederlands, half Turks. Hihi, had eigenlijk nog nooit bedacht dat ik ook allochtoon ben dan. Maar dat komt misschien omdat ik helemaal geen contact heb met mijn vader en ook geen woord Turks spreek.

Artemide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:55

Citaat:
ja dat weet ik maar goed ik heb mijn bericht maar vast weg gehaalt want bokt zal het wel weet oppervlakkig op vatte... en het is toch echt zo dat het grootste gedeelte van de allochtonen (oa turken en marrocanen echt zeer laag opgeleid zijn) tuurlijk zijn er ook allochtonen die uit Europa en turkije enz komen en wel normaal opgeleid zijn maar volgends mij zijn dit er toch echt aanzienlijk minder

Hm, want Turken komen niet uit Turkije :?

Nuja, nevermind, ik ga er niet meer woorden aan verspillen. Voor bokt.nl ben ik ook buitenlander haha, in België is dat natuurlijk iets anders. Ik denk trouwens dat je niet per se hoogopgeleid moet zijn om veel geld te kunnen verdienen of om voor het onderhoud van een paard te kunnen instaan...

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:59

ik ben geadopteerd, en kop oorspronkelijk uit Sri Lanka, heb een shetlander en een NRPS, als we aan het wandelen zijn met een blanke vriendin, dan denken mensen altijd dat het haar paarden zijn.
Ook werk ik in een dierenwinkel, en ik had een man telefonisch geholpen, kwam de zelfde dag nog in de winkel, en vroeg aan mijn uberblonde, blauwe ogen collega of zij hem had geholpen, toen zei ze " nee dat was mijn collega" en wees naar mij, toen zei die meneer" nou dan spreek jij ook goed nederlands" sja ik ben al sinds ik 6 weken oud was in NL, mn moeder is een blondje en heb gewoon een westerse opvoeding gehad....
Op een of andere manier vinden veel mensen het toch een " appart" beeld, een " gekleurd" iemand met dieren.... Valt mij in iedergeval vaak op

Lisa_Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:25

Mijn vader is Portugees en mijn moeder is half-nederlands. Ik rijd ong. 8 jaar en volg een paardenopleiding.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:45

Ik ben Belgische, dus in feite voor de het overgrote deel Nederlandse bokkers, ook een buitenlander :)
Soms krijg ik wel eens de vraag of ik wel 100% Belgisch ben omdat ik er nogal zuiders uitzie, maar voor
zover ik weet ben ik een 'pure' belg :D