Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:pharagirlke schreef:Nee we doen er hier niet aan.. Er zijn geen stiltes. We krijgen er wel heel uitgebreid les over enz.
Candy... Foei, schaam jeAi dit schiet even in het foute keelgat bij me
Mag ik vragen waarom niet?
Nogmaals, ieder voor zich, toch... Ieder zijn of haar eigen overtuiging.
magda_90 schreef:[***] schreef:Ik ga mee met al die mensen die 2 minuten niet te lang vinden. Als het aan mij lag, maakten ze er minstens 10 minuten van.
Ondanks dat doe ik zelf om 8 uur niet mee. Lees daarvoor ook dit stukje op mijn weblog eens:
http://www.[***].nl/weblog/?p=270
Ik vond het zo moeilijk om mijn gevoel uit te drukken maar [***] schrijft het in één keer goed. Zo bedoel ik het
Jolliegirl schreef:dat is waar.. maar toch kan het verkeerd schieten
pharagirlke schreef:Nee we doen er hier niet aan.. Er zijn geen stiltes. We krijgen er wel heel uitgebreid les over enz.
Ik weet alleen niet meer wanneer.
Maar ik zag het toch echt.
Of ik word gewoon gek.
magda_90 schreef:Nouks schreef:Ik ga mee met al die mensen die 2 minuten niet te lang vinden. Als het aan mij lag, maakten ze er minstens 10 minuten van.
Ondanks dat doe ik zelf om 8 uur niet mee. Lees daarvoor ook dit stukje op mijn weblog eens:
http://www.nouks.nl/weblog/?p=270
Ik vond het zo moeilijk om mijn gevoel uit te drukken maar Nouks schrijft het in één keer goed. Zo bedoel ik het
CandyQueen schreef:Ik heb ja gestemd.
Want 1 keer per jaar 2 minuten stil zijn helpt toch ook niets. Kunnen ze er even goed 1 minuut van maken. Of nog beter, dat stil zijn gewoon afschaffen. Mensen denken tijdens dat stil zijn helemaal niet aan de doden. Ik ben er zeker van dat meer dan de helft liever denkt aan leuke dingen. Je kan de doden ook anders herdenken. Zij hebben er echt niets aan hoor.
Hoezo durf jij voor een ander te denken? Dat jij niet aan de doden denkt wil niet zeggen dat anderen dat niet doen! Ik denk er wel degelijk aan en kan me niet voorstellen dat er meer mensen zoals jij zijn die er niet eens even aan denken.
Wát is de moeite?! Een beetje respect lijkt me op zijn plek
Nouks schreef:pharagirlke schreef:Nee we doen er hier niet aan.. Er zijn geen stiltes. We krijgen er wel heel uitgebreid les over enz.
Nogmaals, ieder voor zich, toch... Ieder zijn of haar eigen overtuiging.
Rienn schreef:Kom op zeg, die 2 min per jaar dat je stil moet zijn voor mensen waar wij onze vrijheid aan te danken hebben... En voor de mensen die in de huidige oorlog zijn gestorven..
Nouks schreef:Rienn schreef:Kom op zeg, die 2 min per jaar dat je stil moet zijn voor mensen waar wij onze vrijheid aan te danken hebben... En voor de mensen die in de huidige oorlog zijn gestorven..
De TS MÓET niet eens stil zijn. Ze kiest er zelf voor mee te doen, net zoals ik er zelf voor kies níet mee te doen en wel respect te hebben voor overtuigingen van mensen die wel mee willen doen. Niemand móet.
En hoewel niemand móet, vind ik twee minuten op jaarbasis veel te kort.
pharagirlke schreef:Er zijn ook mensen die al eerder op deze dag stil geweest zijn. (zoals ik dus)Heb het heerlijk bij de paarden herdacht, waar er rust en stilte is...