stelling:relatie beginnen met een persoon die drugs gebruikt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: stelling:relatie beginnen met een persoon die drugs gebruikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:58

Stelling 1 heb ik meegemaakt. Mijn ex blowde zo af en toe.. Eerst vond ik dat niet zo erg maar later begon het toch aan me te knagen. De afspraak was,niet waar ik bij ben en niet als je naar mij komt. Uiteraard gebeurde dat soms wel en ik vond het stinken,hij was duf als een konijn en ik vond het zonde van het geld.

Dus nu voor mij ook 3 x nee. Helemaal niks meer,gebruik zelf niet en wil ook geen vriend die het afentoe doet.

Een biertje met uitgaan is geen probleem,dat doe ik zelf ook op feestjes :) Maar doordeweeks ook niet.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:30

Op alledrie de stellingen, nee.

Vjestagirl schreef:
vraagje aan iedereen die aangeeft niets te willen beginnen met iemand die drugs gebruikt: Zou je wel iets beginnen met iemand die af en toe een biertje drinkt (en dan dronken wordt)? Of iets beginnen met iemand die regelmatig een biertje drinkt (en dan dronken wordt)?

En zo ja: kan iemand mij dan het verschil uitleggen tussen de ene verdovende stof en de andere?

Mijn vriend drinkt niet (alcohol dus), en daar ben ik heel blij mee. Ik zou er, net als bij drugs, absoluut niet mee gelukkig zijn om hem in dronken stemming aan te treffen. Ik vind dronken mensen eng.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:18

Stelling 1 vind ik nog wel gaan, ik blow soms ook af en toe met me vriend, zo'n 4 a 5 keer in de maand. Soms is het gewoon lekker vind ik en het blijft ook bij soms.
Maar stelling 2 en 3 gaan tever voor mij, ik heb zat vrienden in mijn leven gehad die drugs gebruiken/gebruikte en ik zag zelf hoe ze eronder kapot gingen. Ze lieten meestal hun dierbare vallen door hun drugsgebruik, alleen maar drugs was nog het allerbelangrijkst in het leven, en de mensen die zelf ook zo erg zijn.
Drugsverslaafde verwaarlozen hun zelf, en raken uiteindelijk alles kwijt.
Een vriendin van mij heeft een relatie met een drugsgebruiker, ze wist het al van tevoren en zij is erg anti-drugs maar begon ondanks dat toch een relatie met hem. Ik kende hem al voordat ie iets met haar kreeg, heb haar zo leren kennen.
Ik heb het er vaak zat over met der en ik hoor van haar wel dat het absoluut niet leuk is.
Hij gebruikt nu zelfs doordeweeks speed zodat die 's nachts door kan werken (hij bouwt sinds kort kermissen op).
Laatst had ze het er ook helemaal mee gehad en wou met hem gaan praten, uiteindelijk hebben ze afspraken gemaakt maar ik denk niet dat deze relatie een toekomst heet.
Waarom ze toch een relatie met hem is begonnen? Omdat ze hem als nuchtere persoon geweldig vind, en hem niet wil kwijtraken omdat ze dus weet dat ie nuchter geweldig is en echt haar type is. Zij is trouwens 21 en hij 32.
Ze zien elkaar alleen doordeweeks af en toe en soms een weekend, maar vaak heeft hij weekende met zijn vrienden omdat die bij hun drugs kan gebruiken en niet bij zijn vriendin. Vaak blijft ie dan ook een nacht weg en komt pas de dag erna 's middags een keer thuis.
Hij maakt afspraken met der die die niet nakomt, ik heb het nu over afspraken zoals een dag afspreken om bijv te gaan uiteten maar dan belt ie kort ervoor af omdat die toch niet kan. Dan is ie waarsch gebelt door een vriend van 'm die drugs wil gebruiken.

Dus nee, een drugsverslaafde wil ik absoluut niet. Is zulke mensen zit geen toekomst en ze denken alleen maar aan zichzelf en de drugs.
Drugs komt op de eerste plaatst te staan.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:23

Macusa schreef:
Shiloh schreef:
haha, dus iedereen die ooit een kater heeft gehad, is verslaafd geweest... yeah right. Mooi niet dus!

Nee hoor. Er gaat een hele riedel aan vooraf voordat iemand verslaafd is en sommigen raken nooit verslaafd. Iemand die drinkt en niet op tijd weet te stoppen is ook verslaafd. Verslaafd betekent niet alleen dat je continu moet gebruiken. Ik ken een zwaar alcoholist die zelden drinkt.

Verslaafd ben je niet als je af en toe een paar biertjes drinkt. Verslaving betekent dat je het CONSTANT nodig hebt en niet zonder kunt en dan gek word. Bijv een vaak voorkomende verslaving: Roken. Door de nicotine word je verslaafd en doe je het elke dag.
Verslaving wat drinken betreft is als je ook elke dag drinkt, door de alcohol raak je verslaafd. Maar mensen die alleen in het weekend drinken zijn niet verslaafd, miss zijn ze weekendverslaafd ja en kunnen bijv geen weekend zonder alcohol als ze bijv uitgaan.
Maar dat vind ik nog niet onder verslaving vallen want dan zouden er VEEL mensen op de wereld verslaafd zijn.

Vera_noes

Re: stelling:relatie beginnen met een persoon die drugs gebruikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:55

Mijn vader heeft een alcoholverslaving, dus ik weet wel wat een verslaving is. Ik zou dan ook niet met iemand gaan die (af en toe) drugs gebruikt. Doe ik ook niet, nergens voor nodig toch?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:16

Stelling 1; Ja, mijn vriend blowt zelf ook af en toe en daar heb ik geen problemen mee. Af en toe neem ik zelf ook een trekje en niet voor de gezelligheid, maar ja hoe leg je dat uit? Als ik een klote dag heb gehad, dan voel ik me daardoor lekker rustig en.. ja ik kan het niet echt uitleggen via een pc :)
Stelling 2; Mijn vader blowt zelf elke dag, ik ben ermee opgegroeit, dus ik weet niet beter :) Maar lijkt me sterk dat ik een relatie met m''n vader neem :+
Stelling 3; Nee, ik hoef geen drugsdealer als vriend. Ik weet welke problemen en welke leugens daarbij komen, dus ik zou nooit een vriend als drugsdealer willen.

Overigens wil ik wel even toevoegen dat ik met blowen geen probleem heb :) Zou mijn vriend zeggen dat hij aan de harddrugs wil beginnen, dan is het doeg en tot ziens. Heb al teveel meegemaakt met die kl*tetroep ( heb het zelf NIET gebruikt, maar ik ben daardoor mijn neef ''kwijtgeraakt'' (niet meer spreken en als ik hem zie is het een lopend lijk) ).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:22

Hermelijn schreef:
pharagirlke schreef:
Dat is dus een bijzonder groot verschil... En als je dat niet kan zien of weten, dan hoop ik dat je nog lang niet in je laatstejaar verslavingen zorg zit. Het proces om alcohol om te zetten (nuchter te worden) is iets HEEEL anders dan het proces van afkicken.... :\ Als jouw professoren dat niet weten, stel ik voor dat ze een paar jaartjes voeding gaan volgen... Zodat ze weten hoe het menselijk lichaam om gaat met iets dat KCal aanbrengt... Dat "verwerkt" het lichaam.... ;) Je argumenten zijn stuk voor stuk te weerleggen met wetenschappelijke feiten...... ;) Dus als dit werkelijk is wat je professoren je wijs maken, zou ik toch eens voorstellen om in discussie te treden met ze.

Afkicken kan enkel als je verslaafd bent. Als ik 1 glas wijn drink heb ik 's morgens een kater. Dus ik zou verslaafd zijn aan alcohol door 1 glas wijn? :')

Ik heb inmiddels mijn opleiding neuropsychologie ruimschoots afgerond, en dat vak dus ook ;) Het is een kwestie van semantiek, maar dat schijn jij niet te begrijpen en dat maakt dit gesprek dus nutteloos. We bedoelen hetzelfde, maar noemen het anders.

Excuus, zou je het erg vinden moest ik je PB'en met een paar vragen? (ik wil geen discussie aan gaan, gezien je studies is het "more likely" dat jij gelijk hebt :D. Maar gewoon een paar vragen uit interesse over dit. :) )

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:32

Moelie schreef:
Verslaafd ben je niet als je af en toe een paar biertjes drinkt. Verslaving betekent dat je het CONSTANT nodig hebt en niet zonder kunt en dan gek word. Bijv een vaak voorkomende verslaving: Roken. Door de nicotine word je verslaafd en doe je het elke dag.
Verslaving wat drinken betreft is als je ook elke dag drinkt, door de alcohol raak je verslaafd. Maar mensen die alleen in het weekend drinken zijn niet verslaafd, miss zijn ze weekendverslaafd ja en kunnen bijv geen weekend zonder alcohol als ze bijv uitgaan.
Maar dat vind ik nog niet onder verslaving vallen want dan zouden er VEEL mensen op de wereld verslaafd zijn.

Het niet op tijd kunnen stoppen is wel degelijk een vorm van alcoholisme. Iemand hoeft niet constant behoefte te hebben aan alcohol om een alcholist te zijn. Mensen die weten dat ze agressief worden na het gebruik van alcohol, maar desondanks niet op tijd kunnen stoppen zijn bijvoorbeeld net zo goed alcholisten, zelfs al drinken ze hooguit 1x per maand. Dat is niet hetzelfde als af een toe een pintje drinken als je uit gaat. Iemand die niet in staat is om de alcohol te laten staan, al is het alléén in het weekend, (wat jij bespreekt) is al een alcholist. En inderdaad, er zijn VEEL mensen op de wereld verslaafd. Het is zelfs zo erg dat in bepaalde landen (bv het Oostblok en de Caribean) de hele maatschappij disfunctioneel is daarom. Het is niet voor niets dat de vrouwen uit zulke landen massaal willen trouwen met een west-Europeaan. Ik ken er verschillende die voor geen goud een man uit hun eigen cultuur zouden willen, al waren ze schatrijk.
Ik ken notabene een argentijnse therapeute die zowat de hele wereld heeft afgereisd om daar conferenties over te geven. Dit is een van de grootste misverstanden rond het alcoholisme.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:59

Stelling 1: Heeeeel misschien, als diegene verder echt heel leuk is...

Stelling 2&3: ab-so-luut niet!! Geen twijfel mogelijk.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:35

Toen ik mijn vriend leerde kennen had hij een xtc pilletje in zich. Ik had het niet door, het was donker en voor mijn idee waren zijn ogen dus bruin. Niet dus, ik keek nog eens goed en zag dat hij groene ogen had en enorme pupillen. Ik kwam daar zo laat achter, dat ik inmiddels niet meer op hem kon afknappen maar ik besloot wel dat ik alleen een relatie wou met iemand die nee kan zeggen tegen drugs.

Dit heb ik hem ook verteld dat ik tegen drugs was en dat hij mij er nooit mee lastig moet gaan vallen. Ik heb ook tegen hem gezegd dat ik liever had dat hij stopte. Dat heeft hij gedaan, zonder moeite en ruzie, maar hij ging wel steeds vaker en meer drinken. Dat is het volgende waar ik nu tegenaan bots. Hij wordt vervelend als hij gedronken heeft, hij begrijpt mijn stappen die ik dan maak ineens niet meer. Uitgaan is dus wel een stuk minder leuk geworden. Ik vraag me dan af, zou het stappen met hem leuker zijn als hij xtc zou nemen en dan vrolijk tegen me doet ipv een totall ass wanneer er alcohol in zit?

Ik vraag het me af, maar ik zal het nooit overwegen. Ik probeer dus ook zijn alcoholgebruik terug te dringen en als hij mijn mening, mijn huilpleitooien, niet tot zich neemt dan wil ik niet meer met hem stappen.

Hij rookt ook en kan niet echt stoppen. Dat vind ik geen punt, maar drugs en alcohol. Daar heb ik tegenwoordig een hekel aan. Zelf gebruik ik nooit drugs en drink ik zelden. Tegenwoordig drink ik helemaal niet meer.... omdat ik wakker genoeg moet zijn om die comazuiper straks weer naar huis te krijgen...Ik heb wel eens overwogen hem aan te moedigen nog meer bier te drinken in de hoop dat het zo verschrikkelijk misgaat dat hij leert van zijn fouten.... Maar dat hoeft niet eens, hij is zelf aardig op weg en op een dag gaat het gruwelijk fout.... :(

Tja het is balen, maar voor de rest gaat het heel goed. Het zou opgelost zijn, voor mij, als ik gewoon besloot eens niet meer met hem te gaan stappen. Maar toch wil ik kijken of hij na mijn reactie de volgende dag echt laat zien dat hij het ook leuk kan hebben zonder dat hij veel zuipt.