Dus nu voor mij ook 3 x nee. Helemaal niks meer,gebruik zelf niet en wil ook geen vriend die het afentoe doet.
Een biertje met uitgaan is geen probleem,dat doe ik zelf ook op feestjes
Maar doordeweeks ook niet. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Maar doordeweeks ook niet. Vjestagirl schreef:vraagje aan iedereen die aangeeft niets te willen beginnen met iemand die drugs gebruikt: Zou je wel iets beginnen met iemand die af en toe een biertje drinkt (en dan dronken wordt)? Of iets beginnen met iemand die regelmatig een biertje drinkt (en dan dronken wordt)?
En zo ja: kan iemand mij dan het verschil uitleggen tussen de ene verdovende stof en de andere?
Macusa schreef:Shiloh schreef:haha, dus iedereen die ooit een kater heeft gehad, is verslaafd geweest... yeah right. Mooi niet dus!
Nee hoor. Er gaat een hele riedel aan vooraf voordat iemand verslaafd is en sommigen raken nooit verslaafd. Iemand die drinkt en niet op tijd weet te stoppen is ook verslaafd. Verslaafd betekent niet alleen dat je continu moet gebruiken. Ik ken een zwaar alcoholist die zelden drinkt.

Maar lijkt me sterk dat ik een relatie met m''n vader neem 
Zou mijn vriend zeggen dat hij aan de harddrugs wil beginnen, dan is het doeg en tot ziens. Heb al teveel meegemaakt met die kl*tetroep ( heb het zelf NIET gebruikt, maar ik ben daardoor mijn neef ''kwijtgeraakt'' (niet meer spreken en als ik hem zie is het een lopend lijk) ). Hermelijn schreef:pharagirlke schreef:Dat is dus een bijzonder groot verschil... En als je dat niet kan zien of weten, dan hoop ik dat je nog lang niet in je laatstejaar verslavingen zorg zit. Het proces om alcohol om te zetten (nuchter te worden) is iets HEEEL anders dan het proces van afkicken....Als jouw professoren dat niet weten, stel ik voor dat ze een paar jaartjes voeding gaan volgen... Zodat ze weten hoe het menselijk lichaam om gaat met iets dat KCal aanbrengt... Dat "verwerkt" het lichaam....
Je argumenten zijn stuk voor stuk te weerleggen met wetenschappelijke feiten......
Dus als dit werkelijk is wat je professoren je wijs maken, zou ik toch eens voorstellen om in discussie te treden met ze.
Afkicken kan enkel als je verslaafd bent. Als ik 1 glas wijn drink heb ik 's morgens een kater. Dus ik zou verslaafd zijn aan alcohol door 1 glas wijn?
Ik heb inmiddels mijn opleiding neuropsychologie ruimschoots afgerond, en dat vak dus ookHet is een kwestie van semantiek, maar dat schijn jij niet te begrijpen en dat maakt dit gesprek dus nutteloos. We bedoelen hetzelfde, maar noemen het anders.
. Maar gewoon een paar vragen uit interesse over dit.
) Moelie schreef:Verslaafd ben je niet als je af en toe een paar biertjes drinkt. Verslaving betekent dat je het CONSTANT nodig hebt en niet zonder kunt en dan gek word. Bijv een vaak voorkomende verslaving: Roken. Door de nicotine word je verslaafd en doe je het elke dag.
Verslaving wat drinken betreft is als je ook elke dag drinkt, door de alcohol raak je verslaafd. Maar mensen die alleen in het weekend drinken zijn niet verslaafd, miss zijn ze weekendverslaafd ja en kunnen bijv geen weekend zonder alcohol als ze bijv uitgaan.
Maar dat vind ik nog niet onder verslaving vallen want dan zouden er VEEL mensen op de wereld verslaafd zijn.