Kom wel paar zinnen tegen met af en toe wat Engels erin, maar zo erg als dat heb ik mezelf nog niet op kunnen betrappen
.. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.. Ikima schreef:Nueve, ik zie dit dus steeds vaker, ook op bokt, dit is dus waar ik mij aan stoor en niet wanneer iemand soms een Engels woord gebruikt of die woorden die al jaren ingeburgerd zijn.
Misschien is het zo voor jullie beter te begrijpen wat ik bedoel.

Annemeik schreef:Nueve schreef:* Ik check even mn berichtgeschiedenis..
Kom wel paar zinnen tegen met af en toe wat Engels erin, maar zo erg als dat heb ik mezelf nog niet op kunnen betrappen..
Oh heerlijk typisch dat ik nu net weer dat woord moet gebruiken.
)
Nueve schreef:Haha.Oh heerlijk typisch dat ik nu net weer dat woord moet gebruiken.
Maar goed, checken is natuurlijk allang ingeburgerd. Het is erger wanneer iemand nachecken gebruikt! (contaminatie)
Yessy schreef:Nueve schreef:Haha.Oh heerlijk typisch dat ik nu net weer dat woord moet gebruiken.
Maar goed, checken is natuurlijk allang ingeburgerd. Het is erger wanneer iemand nachecken gebruikt! (contaminatie)
En dan heb je ook nog uitchecken. Vroeger deed je dat bij een hotel, tegenwoordig check je iemand uit
. 
.. Zolang het bij een onofficieel iets als Bokt is vind ik dat het gewoon kan. Ja tuurlijk moet je geen zinnen nutteloos volgooien met Engelse woorden zoals hier boven weleens staat. Maar gewoon, bepaalde uitdrukkingen en verwoordingen die je in het Nederlands niet goed kunt verwoorden, waarom niet.