Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:39

Je moet inderdaad ook gewoon werken, maar het is zijn vrije tijd ;)
Je hebt dan toch de avonden nog?

Als jij dan beslist om naar je paard te gaan, iets anders te doen is dat jou keuze.
Je verwacht dus dat hij zich aanpast aan jou, maar jij kan doen en laten wat je wilt?

Het is geven en nemen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:41

tja ondanks dat menig vrouw zijn man/vriend/ partner liever voor zichzelf heeft hebben ze ook recht op een eigen leven!

sociaal contact is zeer belangrijk zeker in een relatie.

zou me niet overal druk om maken en afentoe eens flink de kiezen op elkaar bijten.
maar nogmaals praat er wel duidelijk over met hem, misschien heeft hij een heel andere kijk op de zaak

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:41

Ilzas schreef:
10 dagen over? Ik werk zelf ook nog 55 uur... Blijft weinig over dan...

Dan zou ik al zeggen dat hij zijn vrienden maar moet zien in die 55 uur. En de weekenden dat hij thuis is en naar zijn vrienden wil iig niet stront lazerus aan je bed moet gaan staan jengelen omdat je dan ook niets meer aan hem hebt. Vrienden zien? Ok, maar dan met een paar biertjes en niet met een hele krat!

En anders meid; een hele harde keus. Maar nu ik dus dit gedeelte ken; een punt. Gaat niet werken. Het voelt niet fijn, het is niet fijn om te weten dat drank boven je wordt verkozen...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 09:44

PreZies. Precies, precies, precies.

zeker niet in combinatie met het feit dat je vader ook nog een alcoholist is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:46

Caesar schreef:
Ilzas schreef:
10 dagen over? Ik werk zelf ook nog 55 uur... Blijft weinig over dan...

Dan zou ik al zeggen dat hij zijn vrienden maar moet zien in die 55 uur. En de weekenden dat hij thuis is en naar zijn vrienden wil iig niet stront lazerus aan je bed moet gaan staan jengelen omdat je dan ook niets meer aan hem hebt. Vrienden zien? Ok, maar dan met een paar biertjes en niet met een hele krat!

En anders meid; een hele harde keus. Maar nu ik dus dit gedeelte ken; een punt. Gaat niet werken. Het voelt niet fijn, het is niet fijn om te weten dat drank boven je wordt verkozen...

Die vrienden werken natuurlijk ook ;)

En dat vind ik ook niet eerlijk ten opzichte van haar vriend.
Hij past zich maar aan haar aan anders kan hij vertrekken?
Zo werkt het niet :n
In een relatie moet je je allebei aanpassen, wat ik al zei, geven en nemen.

Probeer samen een middenweg te vinden.
Laat hem de ene keer alleen gaan en ga wat anders doen met je vriendinnen en ga de andere keer mee.
Je moet ook wat voor hem over hebben, zo te lezen heeft hij ook genoeg voor jou over.

Pashon

Re: Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:48

mijn vader is ook een alcaholist en is lichamelijk nog aanwezig maar daar is alles mee gezegt.
en ja mijn vriend komt ook wel eens dronken thuis, moet ik hem afrekenen op een feit dat mijn vader zich kapot gezopen heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:50

Ilzas schreef:

Misschien handig als je dit soort dingen er gelijk bij vermeld ;)
Dit is belangrijke informatie om je houding tov alcohol te begrijpen, tenminste voor mij.
Het verduidelijkt in ieder geval een hele hoop van je halsstarrigheid vind ik.

Maar dan nog geef ik je het advies om er niet elke keer over te vallen.
Hij is je vader niet en hij heeft ook zijn ontspanning met vrienden verdient.
Hoe hij dat doet is zijn keuze en zo te lezen is hij wel eens dronken, maar heeft hij zeker geen alcoholprobleem.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 09:54

Pashon schreef:
mijn vader is ook een alcaholist en is lichamelijk nog aanwezig maar daar is alles mee gezegt.
en ja mijn vriend komt ook wel eens dronken thuis, moet ik hem afrekenen op een feit dat mijn vader zich kapot gezopen heeft?

Nee he? Maar kan je het loslaten? Ben je niet bang dan?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 09:56

_Anca_ schreef:
Ilzas schreef:

Dit is belangrijke informatie om je houding tov alcohol te begrijpen, tenminste voor mij.

Hoe hij dat doet is zijn keuze en zo te lezen is hij wel eens dronken, maar heeft hij zeker geen alcoholprobleem.

Ik vond het heel wat om dat op internet te knallen, maar goed, het is prive ook al lang geen geheim meer, dus vooruit maar dan.

Ja, ik WEET dat ook wel...maar toch....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:56

_Anca_ schreef:
Ilzas schreef:

Ze geeft in haar beginpost al aan dat ze genoeg persoonlijke drama's met alcohol heeft meegemaakt en het niet ziet als een leuke bezigheid. Een alcoholprobleem kun je ook al toekennen als in een avondje uitgaan niet zonder kunnen hoor ;)

En ik begrijp nu heel goed dat TS gewoon geen zin heeft in elke keer zo'n weekend waarin ze zichzelf niet lekker voelt en er wellicht al de hele week tegen aan loopt te hikken. Ik zal niet zomaar een vent de deur wijzen, maar respect hoort ook thuis in een relatie.

Drink dan wat minder (zoals ik ook al zei) en verschijn niet laveloos aan het bed van je vriendin!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:01

Ilzas schreef:
Pashon schreef:

Nee he? Maar kan je het loslaten? Ben je niet bang dan?

ja ik ben in het begin heel erg bang geweest dat mijn vriend misschien wel net zo zou worden.
heb hem meegenomen naar het tehuis waar mijn vader zit, waar die zijn laatste dagen slijt als een kasplantje.
en hij leeft letterlijk als een kasplantje, hij heeft zich helemaal kapot gezopen. hij moet 3 maal daags 13 verschillende medicijnen hebben, hij praat niet meer, hij weet niks meer, hij herkent niemand meer, hij slaapt en word enkel wakker om een sigaretje te roken dit doet ie al starend in de diepte. hij ligt nu in het ziekenhuis op de hartafdeling, wegens een hart wat niet meer werkt.

mijn vriend is hier enorm van geschrokken en had niet verwacht dat het zo erg zou zijn met mijn vader, ik zou altijd wel overdreven hebben tot die met z'n neus op de feiten is gedrukt. hoe het ook kan aflopen.
mijn vriend drinkt nog gerust zijn pilsjes als die met de jongens weg is ook als we samen op visite gaan of iets dergelijks. maar hij houd er wel rekening mee. maar ik vertrouw hem en ook hij komt wel eens dronken thuis maar wie niet?

edit:

ik kan mijn vader heel goed los zien van andere mensen die drinken, maar ik zie wel wanneer mensen te vaak en teveel drinken. mocht dit ooit gebeuren met mijn vriend en de vader van mijn dochter dat ik hem zonder pardon de deur wijs. maar dit zie ik never nooit niet gebeuren niet om de drank in ieder geval
Laatst bijgewerkt door Pashon op 24-04-09 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:02

Ilzas: ik begrijp die angst wel. Ik heb iemand in de familie die alcoholist is en onze buurman vroeger is overleden aan een geklapte lever nav drank, dat zegt ook genoeg. Mijn vriend houdt ook wel van een borreltje en als dat teveel wordt, dan roep ik hem een halt toe. Ik heb hem ook weleens vermeld dat als hij teveel zuipt en het op een verslaving gaat lijken, dat daar het gat van de deur is :D Hij houdt er wel rekening mee.

Ik denk dat je het je vriend moet aanrekenen dat hij lallend naast je nest staat. Als alles binnen beperkingen blijft qua drank, ga dan lekker in een andere kamer slapen :) Mijn vriend gaat weleens zonder mij stappen, komt vervolgens lam thuis, maar weet dondersgoed dat hij mij niet wakker hoeft te maken :+

Reken het niet af op die vrienden.

Wat betreft de keren dat je die vrienden ziet en er een avondje mee 'opgescheept zit'. Get over it. Doe net of het leuk is, neem zelf een borrel en wees aan het eind van de avond nog vrolijker dat je weer gedag kunt zeggen :)

Mijn vriend heeft een (lesbische) vriendin, daar gaan we weleens heen. Zijn vriendin heeft dus weer een vriendin en daar zit ik vervolgens de hele avond mee opgescheept, omdat mijn vriend én die vriendin van heb dikke lol hebben. Nja, ze is niet onaardig, maar niet mijn type mens, ik hobbel die avond door en ga weer naar huis :) Als ik het echt niet op kan brengen om daar de hele avond te gaan zitten, dan gaatie gewoon alleen :)

Maar wat betreft het alcoholverhaal. Als hij niet elke avond lam is, dan zou ik me geen zorgen maken :) Als hij de zondag zijn roes moet uitslapen...ja...dan zeg ik 's avonds een vent, 's morgens een vent :)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 10:04

Nou ja, op zich ziet mijn vriend mijn vader ook en dat vindt ie ook heel erg, en ik denk (verstandelijk dan he) dat ie echt wel bewust drinkt. Maar gevoelsmatig is het gewoon een heel ander verhaal. Ik heb gewoon heel veel weerstand (haat) bij alcohol. En drink dan zelf ook niet of nauwelijks. Ik ben niet geflipt ofzo, ik drink heus wel een glas champagne met oud en nieuw en een rose'tje op een terras, maar drinken OM het drinken en dan helemaal loss gaan, nee dat zal ik niet (snel) doen nee. En ik baal er dus ongelovelijk van dat hij dat wel doet.

En misschien voel ik me daarom wel "beter" dat ik dat dus niet doe. Maar ik ben niet "beter" om het "beter" zijn, maar omdat ik teveel gezien en meegemaakt heb wat dat betreft.

Ik wilde nog even kwijt dat ik dit een goed topic vindt en jullie reacties waardeer. Jullie halen de ondertse steen wel boven, zeg maar.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:20

Maar misschien is hij dan wel beter af, omdat hij al die ellende niet meegemaakt heeft ;) Ik mag aannemen dat je vriend rond jouw leeftijd zit en dan ook wel het verstand heeft hoever hij kan gaan met drank. Volgens mij is het enige vervelende dat hij lallend naast je bed staat en zoek je excuses voor hem om helemaal niet te drinken.

Niet doen :) Lekker laten gaan, zolang hij het van jou maar niet verwacht en je er niet mee lastig valt. Ik kan er ook slecht tegen als mijn vriend na een nachtje doorzakken de volgende dag brak is. Dan geef ik hem een schop onder zijn hol en dan zeg ik dat hij dat van te voren wel had kunnen bedenken. Nouja, dan heeftie wat opstartmoeilijkheden, maar uiteindelijk weet hij wel dat ik gelijk heb :)

Maar dit topic krijgt zo wel een heel andere wending ivm de alcohol. Ben je er inmiddels achter wat je gaat doen om je ergenissen jegens de vrienden van de je vriend te gaan beperken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:22

Kan het zijn dat je aversie tegen zijn vrienden meer een aversie tegen hun manier van omgaan met alchohol is dan tegen de personen?
Ik krijg namelijk het idee dat je ze eigenlijk niet goed genoeg kent om echt hun karakters verschrikkelijk te vinden...

DefJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:23

Ik begrijp je reactie best heel goed.
Ik heb ook niet al te veel met de vrienden van mijn vriend.
Toch heb ik er geen moeite mee, dat hij met ze afspreekt. Moet zeggen dat die van mij het niet erg bont maakt qua alcohol,maar als hij dit wel zou doen, zou ik not amused zijn.

Prima dat hij n avondje uit gaat, maar val mij niet lastig met je dronken hoofd als ik net lekker lig te slapen...
Dat werd n avondje bank voor hem, hier.

Ik zie de vrienden van mijn vriend ook wel eens, niet al te vaak. Ik doe gewoon aardig en leuk en ach het is best te doen.

IQ heeft er mijns inziens niets mee te maken, meer referentiekader en levenservaring. Mijn vriend en ik zijn bijna even hoog opgeleid (HBo en Universiteit) en toch hebben we meningsverschillen over vrienden en alcohol en drugs.

Jouw referentiekader is dat alcohol voor ellende zorgt. Logisch, gezien je vader alcoholist is. Jouw vriend is niet opgegroeid met een alcoholist in de familie (neem ik aan) en die denkt er dus anders over. Je hebt hem laten zien hoe je vader is en meer kun je niet doen denk ik.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:24

_Anca_ schreef:
Kan het zijn dat je aversie tegen zijn vrienden meer een aversie tegen hun manier van omgaan met alchohol is dan tegen de personen?
Ik krijg namelijk het idee dat je ze eigenlijk niet goed genoeg kent om echt hun karakters verschrikkelijk te vinden...

Moet zeggen dat deze woorden mij nu ook meer lijken te passen.. dat het alcoholgedrag van zijn vrienden de oorzaak is van de problemen in deze opvattingen tussen jou en je vriend.
Laatst bijgewerkt door Caesar op 24-04-09 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:24

Hey ik zie dat het hele gesprek al veel dieper gaat dan ik nu, net uit bed :=, kan behappen. En ook bij mij stootte de begintekst tegen mijn borst. Maar toch zat ik 3 jaar geleden in een soortgelijke situatie.

Mijn ex zat al jaren in zijn vriendengroep, oude jongens krentenbrood zeg maar, en ze werkten allemaal in een jongerencentrum. Ik uiteindelijk ook. En toen liep het mis. Ik ben geen type dat 4 avonden in de kroeg hangt, en het waren ook nog eens allemaal zwaar op de hand liggende mensen. Veel drama en gedoe. Zijn vrienden hadden het idee dat ik me te bloot kleedde (ik heb een aantal kilo overgewicht: Ik pas er wel op) dat ik veel flirtte (ik ben erg sociaal en maak graag praatjes, met meiden én jongens) en dat ik hem afpakte... Ik was het op een gegeven moment zat dat mijn ex en ik 5 avonden daar rondhingen. Ik heb het wel vaak met mijn ex geprobeerd te bespreken van joh, waarom nodig je iemand uit om een biertje te komen drinken als diegene mij net voor prutsmuts heeft uitgemaakt... Hij zei dan: 'Jij hebt ruzie met ze, ik niet..'. Ik heb het uitgemaakt toen het bestuur van het jongerencentrum zich met onze relatie ging bemoeien, ze hadden het idee dat ik hem niet goed begreep. Hij vond het wel wat raar maar hey, ze wilden gewoon zorgen dat hij gelukkig was... Ik heb mijn spullen gepakt en ben vertrokken. Het is inmiddels 3,5 jaar terug, ik heb al 3 jaar de leukste jongen ter wereld en nog steeds sporadisch contact met mijn ex. Tegen zijn nieuwe vriendin is nog veel rotter gedaan, en hij maakt zich zorgen over zichzelf. Heel sneu. We zijn anderhalf jaar samen geweest en alleen het eerste half jaar was echt leuk.

Ik dacht al die tijd dat ik sociaal heel zwak was, maar nu zit ik in een hele fijne groep. En ik maak heel makkelijk vrienden, en ik heb mijn eigen vrienden (die niets met Theun hebben). Ik ben eigenlijk hartstikke sociaal. Een eye-opener voor mij.

Ts, Ik wilde je even een hart onder je riem steken. Issueses zijn niet makkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:26

Pashon schreef:

+:)+ echt respect voor jou.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:26

Even een paar dingetjes die ik lees. Als er gevraagd wordt of je nog wel van je vriend houdt, dan antwoord je met een verhaal dat jullie zo goed kunnen praten, hij veel voor je doet, en zo fijn de trailer kan rijden. Is dat echt wat er in je opkomt als je aan je vriend denkt, en of je nog van hem houdt?

Verder vraag ik me af wat jij ziet als de 'ideale' situatie? Dat hij al z'n vrienden aan de kant schuift? Dat is natuurlijk niet realisatisch. Ik denk dat jullie samen op zoek moeten gaan naar compromissen. Wat kan jij aan en wat wil je toegeven?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 10:28

_Anca_ schreef:

Ja. Ik denk dat dat het zeker kan zijn.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 10:32

@Anouska: ja, ik hou van hem. Ik weet wat dat gevoel is en dat heb ik wel degelijk bij hem. Maar that doesn't make it work, does it?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:33

Heb net het hele verhaal op mijn gemak gelezen, en ik kan me je haat tegen het drinken om het drinken heel erg goed voorstellen, maar het blijft uit jóuw rugzak komen.

Wat me een redelijk compromis lijkt is dat hij als hij één weekend thuis is niet teveel drinkt en dus op zondag ook nog een leuke partner kan zijn, en als hij die drie weken thuis is jij niet zeurt over die ene avond. Je hebt dan nog twee weekenden thuis waarin je samen kan zijn, en door de week 's avonds zien jullie elkaar ook neem ik aan?

Ik heb ook niets met de vrienden van mijn man, maar goed hij ziet ze ook niet zo heel erg vaak. Met carnaval (waar ik dus echt een gloeiende hekel aan heb) zucht ik maar eens diep, neem een goed boek en doe mijn eigen ding. Dit is weliswaar dan maar eens per jaar en niet elke maand.

Ik wil ook nog even zeggen dat ik persoonlijk vind dat je goed met de kritiek omgaat, je had beter meteen alle kaarten op tafel kunnen gooien dan was er meteen meer duidelijk geweest, maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat de drempel toch hoog daarvoor is...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:34

Citaat:
@Anouska: ja, ik hou van hem. Ik weet wat dat gevoel is en dat heb ik wel degelijk bij hem. Maar that doesn't make it work, does it?

Nee, maar het is wel een goeie eerste stap. Als je dat eenmaal zeker weet, kan je met de rest van de problemen aan de slag :D

Ik herken je verhaal trouwens wel hoor. Ik vind het soms ook best moeilijk om met mensen met weinig raakvlakken te praten. En of die nou 'dommer' zijn dan ik, of gewoon een geheel andere manier van leven hebben, dat maakt dan niet zoveel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:38

Ilzas schreef:
_Anca_ schreef:

Ja. Ik denk dat dat het zeker kan zijn.

Probeer dan om verder dan hun alcoholgebruik te kijken.
Vraag een keer of ze zin hebben om een keer iets te doen waarbij alcohol niet de boventoon voert.

Probeer ze gewoon beter te leren kennen.
Zal je zien dat ze best mee vallen, je vriend is niet voor niets al zo lang met ze bevriend ;)
Pas als je ze als persoon beter kent kan je oordelen of ze je echt gewoon niet liggen of dat het toch de kwestie alcohol was.

Het hoeven ook echt geen vrienden van jou te worden hoor, als je maar een avondje met ze door komt zonder je overal aan te ergeren.
Denk wel dat dit probleem echt bij jou ligt en niet bij je vriend of zijn vrienden...