Je hebt dan toch de avonden nog?
Als jij dan beslist om naar je paard te gaan, iets anders te doen is dat jou keuze.
Je verwacht dus dat hij zich aanpast aan jou, maar jij kan doen en laten wat je wilt?
Het is geven en nemen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ilzas schreef:10 dagen over? Ik werk zelf ook nog 55 uur... Blijft weinig over dan...
Caesar schreef:Ilzas schreef:10 dagen over? Ik werk zelf ook nog 55 uur... Blijft weinig over dan...
Dan zou ik al zeggen dat hij zijn vrienden maar moet zien in die 55 uur. En de weekenden dat hij thuis is en naar zijn vrienden wil iig niet stront lazerus aan je bed moet gaan staan jengelen omdat je dan ook niets meer aan hem hebt. Vrienden zien? Ok, maar dan met een paar biertjes en niet met een hele krat!
En anders meid; een hele harde keus. Maar nu ik dus dit gedeelte ken; een punt. Gaat niet werken. Het voelt niet fijn, het is niet fijn om te weten dat drank boven je wordt verkozen...

Ilzas schreef:PreZies. Precies, precies, precies.
zeker niet in combinatie met het feit dat je vader ook nog een alcoholist is

_Anca_ schreef:Ilzas schreef:PreZies. Precies, precies, precies.
Misschien handig als je dit soort dingen er gelijk bij vermeld
Dit is belangrijke informatie om je houding tov alcohol te begrijpen, tenminste voor mij.
Het verduidelijkt in ieder geval een hele hoop van je halsstarrigheid vind ik.
Maar dan nog geef ik je het advies om er niet elke keer over te vallen.
Hij is je vader niet en hij heeft ook zijn ontspanning met vrienden verdient.
Hoe hij dat doet is zijn keuze en zo te lezen is hij wel eens dronken, maar heeft hij zeker geen alcoholprobleem.
_Anca_ schreef:Ilzas schreef:PreZies. Precies, precies, precies.
Misschien handig als je dit soort dingen er gelijk bij vermeld
Dit is belangrijke informatie om je houding tov alcohol te begrijpen, tenminste voor mij.
Het verduidelijkt in ieder geval een hele hoop van je halsstarrigheid vind ik.
Maar dan nog geef ik je het advies om er niet elke keer over te vallen.
Hij is je vader niet en hij heeft ook zijn ontspanning met vrienden verdient.
Hoe hij dat doet is zijn keuze en zo te lezen is hij wel eens dronken, maar heeft hij zeker geen alcoholprobleem.
Ilzas schreef:Pashon schreef:mijn vader is ook een alcaholist en is lichamelijk nog aanwezig maar daar is alles mee gezegt.
en ja mijn vriend komt ook wel eens dronken thuis, moet ik hem afrekenen op een feit dat mijn vader zich kapot gezopen heeft?
Nee he? Maar kan je het loslaten? Ben je niet bang dan?
Hij houdt er wel rekening mee.
Mijn vriend gaat weleens zonder mij stappen, komt vervolgens lam thuis, maar weet dondersgoed dat hij mij niet wakker hoeft te maken 

Als ik het echt niet op kan brengen om daar de hele avond te gaan zitten, dan gaatie gewoon alleen 
Als hij de zondag zijn roes moet uitslapen...ja...dan zeg ik 's avonds een vent, 's morgens een vent
Ik mag aannemen dat je vriend rond jouw leeftijd zit en dan ook wel het verstand heeft hoever hij kan gaan met drank. Volgens mij is het enige vervelende dat hij lallend naast je bed staat en zoek je excuses voor hem om helemaal niet te drinken.
Lekker laten gaan, zolang hij het van jou maar niet verwacht en je er niet mee lastig valt. Ik kan er ook slecht tegen als mijn vriend na een nachtje doorzakken de volgende dag brak is. Dan geef ik hem een schop onder zijn hol en dan zeg ik dat hij dat van te voren wel had kunnen bedenken. Nouja, dan heeftie wat opstartmoeilijkheden, maar uiteindelijk weet hij wel dat ik gelijk heb 
_Anca_ schreef:Kan het zijn dat je aversie tegen zijn vrienden meer een aversie tegen hun manier van omgaan met alchohol is dan tegen de personen?
Ik krijg namelijk het idee dat je ze eigenlijk niet goed genoeg kent om echt hun karakters verschrikkelijk te vinden...
, kan behappen. En ook bij mij stootte de begintekst tegen mijn borst. Maar toch zat ik 3 jaar geleden in een soortgelijke situatie. _Anca_ schreef:Kan het zijn dat je aversie tegen zijn vrienden meer een aversie tegen hun manier van omgaan met alchohol is dan tegen de personen?
Ik krijg namelijk het idee dat je ze eigenlijk niet goed genoeg kent om echt hun karakters verschrikkelijk te vinden...

Citaat:@Anouska: ja, ik hou van hem. Ik weet wat dat gevoel is en dat heb ik wel degelijk bij hem. Maar that doesn't make it work, does it?
Ilzas schreef:_Anca_ schreef:Kan het zijn dat je aversie tegen zijn vrienden meer een aversie tegen hun manier van omgaan met alchohol is dan tegen de personen?
Ja. Ik denk dat dat het zeker kan zijn.