Hoe onmenselijk kan je zijn..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Hoe onmenselijk kan je zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:50

TS heb je wat aan de tips? Ga je er wat mee doen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:53

Macusa BEDANKT voor het verpesten van dit topic, godsjamme wat weet jij alles beter zeg.

Ts, ik kan je niet helpen iig ik zou nooit meer contact willen hebben met die zuster.
Iig voor de alimentatie zou ik de FIOD inschakelen en er voor zorgen dat het meisje bij de vader blijft ingeschreven staan zodat zij daar woont en geen alimentatie hoeft te betalen.

Ik zou echter wel schoonbroer wakker maken en hem alles vertellen, desnoods met de kinderen.
De band is toch al verziekt

heel veel sterkte

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:00

Als ik één ding heb geleerd is dat je je nooit mag bemoeien met een ander z'n situatie.
Je weet immers niet wat er in een relatie echt speelt.
Als buitenstaander kan je een beeld hebben van een koppel, maar je ziet maar een fractie.
Enkel het topje van de ijsberg.

Ik treed Macusa daar dus volkomen in bij. Haar opmerkingen zijn echt wel terecht.

Iemand afschilderen op internet zoals de TS doet vind ik trouwens 'not done'.
Er worden misschien geen namen genoemd, maar het blijft een publiek forum, iemand kan zich ineens in de situatie herkennen. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet.
De TS had dus imo wel een beetje discretie aan de dag mogen brengen.

Mijn advies: schakel professionele hulp in of hou je der buiten.
Laatst bijgewerkt door Sin op 23-04-09 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:04

Macusa schreef:
Quellian schreef:
Ja Macusa, alles kun je omdraaien, ook jouw naam! Jij maakt aannames dat TS liegt, niet zo fraai :)

Nee, ik maak nergens aannames dat TS liegt. Dat lees jij tussen de regels door. Ik heb zelfs gezegd dat TS misschien zelfs wel 100% gelijk heeft. Wat ik alleen niet zo fraai vind zijn alle waardeoordelen die ik hier voorbij heb zien komen. Het ergste is nog dat er verschillende Bokkers zijn dat allemaal maar klakkeloos overnemen en meegaan in deze tendens.

sja, bij iedere post die ik van jou lees krijg ik hetzelfde gevoel
je geeft oordelen, waarde oordelen etc terwijl jij de mensne niet kent , de situatie niet kent
je posts geven me ook het gevoel dat jij ook onplezierige dingen hebt meegemaakt in de familiesfeer en je alles vanuit jouw eigen situatie bekijkt
hoeft niet zo te zijn, misschien heb ik het verkeerd
maar je posts voegen niet echt iets zinnigs toe . behalve dan irritatie
ook al zeg je dat je alleen de andere kant wil belichten, je posts zijn gesteld alsof wat jij schrijft, ook zo is

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:07

@Macusa, ik ben niet de TS, dus weet niet waarom je perse mijn posts wilt omdraaien. Ik weet namelijk dat dat ook kan, daarom staat dat er ook zo, dat was namelijk ook de bedoeling.

@TS ik hoop dat degene die je heeft gepbt je verder zou kunnen helpen. En ik hoop voor de kinderen van haar (en hem) dat alles goed komt en hun niet de dupe worden van de ellende van hun ouder(s)!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:11

Macusa schreef:
Citaat:
Hij hoeft nooit meer om een vodka-orange te vragen, dat kan ik je wel zeggen...

Ik geloof zelfs dat de daders uit beide hoeken kunnen komen. Als je bang bent voor een familiedrama, waarom bel je dan niet per direct de politie?[/quote]

Macusa, ik heb een beetje het idee dat jij een verschrikkelijk trauma hebt opgelopen door iets uit het verleden?! Maar misschien is dit niet het goede topic voor jou om je frustraties in te uiten. Misschien heb jij het zo mee gemaakt wat uiteraard werkelijk verschrikkelijk is maar dat wil niet zeggen dat dat in dit geval ook zo is.

Je geeft aan dat ze niet alles van 1 kant moet zien terwijl zij er dicht op zit zij maakt het mee, jij bent een buitenstaander en je weet er niets van en tóch ga je zelf proberen de boel om te draaien.
Misschien moet je gewoon het gevraagde advies geven (als je die hebt) en anders niet reageren.

Sorry TS dat ik zo reageer in je topic maar ik erger me er een beetje aan!

TS: Dit lijkt me een heel lastige situatie, het is er moeilijk inschatten voor buitenstaanders wat er nu werkelijk gaande is maar afgaande op jou verhaal zou ik zeggen misschien moet je inderdaad met die man afspreken en toch vertellen wat er gaande is en hem vragen dit rustig te houden en op een slimme manier mee om te gaan om zoveel mogelijk schade te voorkomen. Misschien kunnen jullie met hem om de tafel om een manier te bedenken. Wellicht kan hij wat meer vertellen over hoe zij is en hoe ze zou kunnen reageren en aan de hand daarvan een plannetje trekken in het belang van hun kinderen.

Het zou belachelijk zijn als zij daar de dupe van worden :(. Arme kids!

Vervelende situatie voor jou en je man kan me voorstellen dat je niet weet wat je moet doen, ik vind het jammer dat ik je geen goed advies kan geven! Doe rustig aan en als je wilt praten PB staat open. Laat je ons weten hoe het is afgelopen? :(:)

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:11

pairadice schreef:
Macusa, ik snap dat je het geen pas vindt hebben hoe TS haar schoonzus afschildert. Ik had in haar plaats mijn verhaal ook zeker niet op bokt geplaatst, en als ik het al had gedaan onder een schaduwaccount. Ik vind het ook goed dat je haar uitnodigt het verhaal van twee kanten te bekijken. Echter, als ze heeft aangegeven dat zij haar schoonzus het beste kent, en meent dat de man van haar schoonzus geen aggressieve alcoholist is, en samen met de kinderen in dezen het slachtoffer is, hebben wij geen enkele reden om aan dat verhaal te blijven twijfelen. Wij kennen de situatie namelijk niet, en de TS wel....

Je kunt nooit een oordeel vellen als de tegenpartij niet gehoord is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:15

Macusa schreef:
Je kunt nooit een oordeel vellen als de tegenpartij niet gehoord is.

Dat wordt hier ook niet gevraagd, enkel tips, jij denkt vervolgens dat TS graag door jou een oordeel wil laten vellen zo te zien.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:16

Macusa doe jij dat dan ook niet? Jij staat er al HELEMAAL los van :S

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:16

Moderatoropmerking:
In dit verhaal kunnen we alleen afgaan op wat TS vertelt. Het heeft dus totaal geen zin om vanachter de pc allerlei andere scenario's zoals een agressieve alcoholist als man te verzinnen. Bij deze dus het verzoek om ontopic te blijven zonder te gaan speculeren en daarmee de discussie te frustreren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:18

Mee eens, oordeel heeft weinig zin. Tips wat ts kan doen wel :j

Ben benieuwd wat je beslist, sowieso veel sterkte!

poepernol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:19

@ macusa: neen het gaat niet over mijn vriend,wel over de situatie en dan mensen slecht kunnen zijn zonder dat er geslagen wordt!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:28

Uitgaande van wat de ts schrijft is het redelijk dat de kinderen bij pa in huis blijven en ma alimentatie betaalt.

De ts en haar man hebben hun eígen integriteit, zijn zelf verantwoordelijk voor hún keuze en doordat zij meer weten dan de man in kwestie, zíjn ze al betrokken en niets doen is ook kiezen :)*

hc

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:31

@ Marcusa: Zit je zelf ergens mee ofzo? Je reacties geven me het idee dat je zelf niet zo lekker in je vel zit, misschien ben je zelf net bij je man en kinderen weggelopen en probeer je het nog goed te redeneren? Je kent de TS niet, dus ga dan ook geen aannames lopen maken die je niet hard kan maken.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:06

Jeetje, volgens mij iemand gefustreerd hier....

TS; probeer de kids zoveel mogelijk te ondersteunen door inelkgeval te laten weten dat ze bij jou welkom zijn om hun hart te luchten en dat je ze (hopelijk) steunt als ze tegen hun moeder in willen gaan.

Ik denk dat de grootste rol weg gelegd is voor je man; hij kan denk ik het beste zijn zus aanpakken.
En als ik hem was zou ik dat ook zeker doen; ongeacht de gevolgen...wat kan ze hem nou maken?

Echt vals van haar om gewoon nog het belastinggeld af te wachtten...maar vraag me af hoeveel zin dat heeft. Dat kan ex-man aantonen en aangezien ze ook nog onderhoudskosten voor de kinderen van hem verwacht kan hij dat gewoon weer inhouden toch?

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:54

Lieke_M schreef:
Iemand ooit zoiets meegemaakt? Ach ik hoop eigenlijk van niet...

Ja, meermaals zelfs. Ik was toen het kind ... Het kind die nu volkomen met beide ouders gebroken heeft ...

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:03

**

TS,
Je zit in een super moeilijke positie. Aan de ene kant zeg ik "Hou je handen er vanaf en laat ze het zelf uitzoeken". Aan de andere kant kun je dit de kinderen niet aandoen en zou je minstens haar man in moeten lichten. Maak een lijstje met alle voors- en tegens en bekijk dan wat je het beste kunt doen.
Succes, en ik zie graag een update verschijnen over hoe het afgelopen is.
Laatst bijgewerkt door iefke op 24-04-09 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:10

Ik heb echt met verbazing je beginpost gelezen TS.. een erg lastige situatie.
Wat doe je in zo'n geval, ik denk pas echt dat je kan gaan oordelen als je er midden inzit.
In eerste instantie zou ik zowieso haar man waarschuwen, uitnodigen voor een gesprek en eens om de tafel gaan zitten van haar praktijken.
Heel bar van deze vrouw om het op zo'n sluwe manier te spelen, bah zeg!

TS, heel veel sterkte en succes!

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 16:19

Mijn laatste reactie, ik heb niet alles bijgelezen en wil dat zelfs ook al niet meer doen, want nu kom IK er uit als iemand die die lieve schoonzus zwart maakt..

We gaan eerst samen een gesprek aan met de 2 dochters om te weten te komen hoe we dit best aanpakken. van daaruit gaan we verder naar een oplossing.

-Het meeste geld is toch al versast dus daar valt niet veel meer aan te doen, is ook niet het grootste probleem.
-de man kwam al 2x eerder thuis in een 'leeg huis' dus ie zal er al niet meer zo erg van schrikken denk ik.
-de kinderen zijn nu onze eerste prioriteit, zij moeten hier op een zo goed mogelijke manier uitkomen.
Ze zijn heel graag gezien door de grootouders van beide kanten en tantes enzo. We gaan niet halsoverkop tewerk gaan.

Bedankt voor de vele hartverwarmende reacties. die andere reacties, jah, die zijn echt te betreuren..en moeten eerst maar eens met hunzelf in het reine komen alvorens hier de boel te komen verpesten voor iedereen...heel zielig.

En dan nu graag dat SLOTJE!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:21

Dan zou je toch beter kunnen bijlezen, want dat zegt maar een klein deel (niet meer dan 2 personen denk ik zelfs). Jammer :)
Zij geven hun mening ook wat toegestaan is, maar focus op de mensen die je willen helpen en niet andersom.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 23-04-09 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:24

veel sterkte ts
vindt het goed van jullie dat je achter de kinderen staan,
en hun proberen te helpen en vooral dat je achter ze staat en
steunt,
dat zullen ze hoe het ook af gaat lopen hard nodig hebben.
veel sterkte!!

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:31

Niet zo slim om dit op internet te zetten maar toch succes.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:37

wat erg ! vreselijk gewoon !
Heb al eens eerder een ongeveerlijk gelijk verhaal gehoord, alleen meosten toen de 2 kinderen ook hun moeder helpen met alles
waarna ze toen beloond werden door gedumpt de worden door hun moeder en vervolgens bij hun op dat moment overspannen vader achterbleven.

Het is gewoon verschrikelijk dat sommige mensen dingen op deze manier doen, ik wens je heel veel sterkte hiermee, en hopelijk vinden jullie
een oplossing hiervoor.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:56

Lieke, dit gebeurt allemaal over 6 dagen zeg je?

Is het mogelijk dat alle kinderen een paar dagen kunnen logeren (bij jou en je man, tantes, oma etc)
Dat zij in ieder geval niet thuis zijn als moeders haar spullen pakt.

De man moet toch echt wat geld hebben, huis-gas/water/licht-boodschappen, het betaald zich allemaal niet vanzelf.
Als hij er zelf niet aan kan, dan zul je toch een smoes moeten gebruiken. Bijvoorbeeld zoals al gezegt wordt, kan ik xxx euro van je lening, heb het met spoed nodig.

Ik zou de man wel inlichten. Nodig hem uit op de koffie.
Desnoods samen met zijn kinderen.
Het kan namelijk niet zo gaan zijn dat de meiden opgepakt worden en in een andere huis met wildevreemde kerel worden neer gezet.
Dat moeders een los leventje heeft, wil niet betekenen dat de kinderen daar automatisch mee ingesleurd moeten worden.

Dus ja, het is nodig de man in te lichten, hem te laten inzien dat boos worden op haar zelfs verspilde moeite is en dat hij nu per direct moet gaan bedenken waar hij zijn kinderen die bewuste dag laat logeren, waar hij zelf kan logeren en hoe hij zijn eigen geld op kan nemen voordat zij het doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:56

Ts: Erg vervelende en lastige situatie. Ik vond die werd gegeven erg goed, om die man op te bellen en te vragen dat je dringend geld nodig hebt voor je paard ofzo. Dan ziet hij wel dat de rekening leeg is.

Ook vind ik het onzin dat er gelijk een slotje wordt gevraagd want je opend niet voor niets een topic en kan je het niet op slot zetten zodra je daar zin in hebt