Adil18 schreef:En dan kunnen we seinen voor de juiste doelen gebruiken
Voor je al dan niet kapotte lampje bedoel je?
Daar sein ik ook voor hoor, ben heel sociaal
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Adil18 schreef:Menino schreef:Zou 80 km of 90 km p/u dan nog heel veel uitmaken?
Een remweg van meters...Dus ja, het maakt veel uit!
Edit: een verschil van 11 meter! Een super groot verschil dus! Bij 80 is je remweg 53 meter en bij 90 64 meter!!!!
Muisbal schreef:Mijn moeder heeft ooit een keer gehad dat een agent stond de gebaren dat het verkeer sneller moest rijden, raad eens, hopsa, paar meter verderop een camera en geflitst met 4 km/h te snel.
Bezwaar aangetekend, geen gelijk gekregen
Anne_GTI schreef:Adil18 schreef:
Een remweg van meters...Dus ja, het maakt veel uit!
Edit: een verschil van 11 meter! Een super groot verschil dus! Bij 80 is je remweg 53 meter en bij 90 64 meter!!!!
Dat ligt ook aan de auto en de verdere omstandigheden. Zo heb ik eens een kop-staartbotsing gehad terwijl de persoon achter me eerder begon te remmen. Mijn auto vertraagde alleen veel meer. Dus ipv een pony op de motorkap had ik een busje in de kofferbak.
Adil18 schreef:Muisbal schreef:Mijn moeder heeft ooit een keer gehad dat een agent stond de gebaren dat het verkeer sneller moest rijden, raad eens, hopsa, paar meter verderop een camera en geflitst met 4 km/h te snel.
Bezwaar aangetekend, geen gelijk gekregen
Ja hoor, de agent dwong je moeder echt te hard te rijden, zeker...
Qua filevorming hebben we dat nauwelijk nodig, want hier in het nuchtere noorden zijn niet veel files en op 'mijn' route huis-werk staan alleen staatskasvul-flitsers
Op die route mogen niet eens kinderen fietsen en het staat er lekker verdekt achter een dikke eik
Uthrick schreef:*Knip*
Muisbal schreef:Adil18 schreef:
Ja hoor, de agent dwong je moeder echt te hard te rijden, zeker...
Als een agent het verkeer regelt en staat te gebaren dat men vlot moet doorrijden (1 bepaalde richting, andere richtingen afgesloten -tijdelijk-), dan vind ik het onterecht als je vervolgens een bekeuring krijgt.
Muisbal schreef:Als een agent het verkeer regelt en staat te gebaren dat men vlot moet doorrijden (1 bepaalde richting, andere richtingen afgesloten -tijdelijk-), dan vind ik het onterecht als je vervolgens een bekeuring krijgt.

Chiqa schreef:Muisbal schreef:Als een agent het verkeer regelt en staat te gebaren dat men vlot moet doorrijden (1 bepaalde richting, andere richtingen afgesloten -tijdelijk-), dan vind ik het onterecht als je vervolgens een bekeuring krijgt.
Bullshit, als een agent het verkeer regelt doet hij dit voor een snellere doorstroming en niet voor getrut en gebeb om te kijken wat er aan de hand is (koop de storie of Libelle dan), en dat kan ook heel goed met de normale toegestane snelheid, dat is juist presies de bedoeling
Dus dan is een boete geheel terecht, en die 4 km waren er wel wat meer hoor, iedereen kent inmiddels toch wel de marche die hij omlaag gaat, dus reed ze harder dan 4 km.
Adil18 schreef:IKbenEllen schreef:Ik vond de stelling van Uthrick wel passend in het Koos Spee / Andre vd Toor gesprekje![]()
D'r krijgt van mij niemand een dikke vinger hoor
Nee, maar je zit wel met je vinger op de politie/overheid te wijzen dat ze de doorstroming van het verkeer belemmeren met onzinnige controles...Dan doe je ook nog een aanspeling op de mnaier waarop dat gebeurt..Terwijl er helemaal niks aan de hand zou zijn als je je gewoon aan de snelheid houdt...En dan kunnen we seinen voor de juiste doelen gebruiken
Muisbal schreef:Als een agent staat te brullen en te gebaren dat de boel sneller door moet rijden, volg je dat op, als je daardoor sneller dan de toegestane snelheid komt is dat niet onterecht. Je moet toch immers altijd de bevelen van een verkeersregelaar opvolgen?
Uthrick schreef:Ellen, je zwetst een beetje in de ruimte wat betreft dat bij 53 schrijven waar je 50 mag! Ten 1e moeten wij een wettelijke correctie van de (te hard) gemeten snelheid halen.
Muisbal schreef:Als een agent staat te brullen en te gebaren dat de boel sneller door moet rijden, volg je dat op, als je daardoor sneller dan de toegestane snelheid komt is dat niet onterecht. Je moet toch immers altijd de bevelen van een verkeersregelaar opvolgen?
Zou ook een lekker verhaal zijn als er een ambulance aankomt, het kruispunt moet vrijgemaakt worden, daardoor moet je door rood rijden (anders kan de ambulance er niet langs), je wordt geflitst en je moet de bekeuring betalen.