Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:43

Adil18 schreef:
En dan kunnen we seinen voor de juiste doelen gebruiken :)

Voor je al dan niet kapotte lampje bedoel je? :D
Daar sein ik ook voor hoor, ben heel sociaal ;)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:44

Muisbal schreef:
De enveloppen ken ik wel, ook met mijn fietsje weten ze mij te vinden :o

:oo Te hard gefietst?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Adil18 schreef:
Menino schreef:
Zou 80 km of 90 km p/u dan nog heel veel uitmaken :) ?

Een remweg van meters...Dus ja, het maakt veel uit!

Edit: een verschil van 11 meter! Een super groot verschil dus! Bij 80 is je remweg 53 meter en bij 90 64 meter!!!!

Dat ligt ook aan de auto en de verdere omstandigheden. Zo heb ik eens een kop-staartbotsing gehad terwijl de persoon achter me eerder begon te remmen. Mijn auto vertraagde alleen veel meer. Dus ipv een pony op de motorkap had ik een busje in de kofferbak.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

IKbenEllen schreef:
Muisbal schreef:
De enveloppen ken ik wel, ook met mijn fietsje weten ze mij te vinden :o

:oo Te hard gefietst?

:D Dat kan wel :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:45

Muisbal schreef:
Mijn moeder heeft ooit een keer gehad dat een agent stond de gebaren dat het verkeer sneller moest rijden, raad eens, hopsa, paar meter verderop een camera en geflitst met 4 km/h te snel.
Bezwaar aangetekend, geen gelijk gekregen :r

Ja hoor, de agent dwong je moeder echt te hard te rijden, zeker... :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:46

Anne_GTI schreef:
Adil18 schreef:

Een remweg van meters...Dus ja, het maakt veel uit!

Edit: een verschil van 11 meter! Een super groot verschil dus! Bij 80 is je remweg 53 meter en bij 90 64 meter!!!!

Dat ligt ook aan de auto en de verdere omstandigheden. Zo heb ik eens een kop-staartbotsing gehad terwijl de persoon achter me eerder begon te remmen. Mijn auto vertraagde alleen veel meer. Dus ipv een pony op de motorkap had ik een busje in de kofferbak.

Natuurlijk ligt het aan andere omstandigheden, maar dit laat wel zien hoe groot het verschil tussen 80 km/h en 90 km/h kan zijn ;)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:48

Misser schreef:
Nee, het is niet mijn probleem dat een ander te hard rijdt.

Amen, de snelheidslimiet is er niet voor niets, als jij besluit die te mogen overtreden mag je daar ook de gevolgen van dragen ;)

Anne_GTI

Het is wel lachen als je met de motor van de voorkant geflitst wordt. :+

Muisbal

Adil18 schreef:
Muisbal schreef:
Mijn moeder heeft ooit een keer gehad dat een agent stond de gebaren dat het verkeer sneller moest rijden, raad eens, hopsa, paar meter verderop een camera en geflitst met 4 km/h te snel.
Bezwaar aangetekend, geen gelijk gekregen :r

Als een agent het verkeer regelt en staat te gebaren dat men vlot moet doorrijden (1 bepaalde richting, andere richtingen afgesloten -tijdelijk-), dan vind ik het onterecht als je vervolgens een bekeuring krijgt.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:51

Die auto van ons blijkt ook binnen mum van tijd volledig stil te staan :) Qua filevorming hebben we dat nauwelijk nodig, want hier in het nuchtere noorden zijn niet veel files en op 'mijn' route huis-werk staan alleen staatskasvul-flitsers ;) Op die route mogen niet eens kinderen fietsen en het staat er lekker verdekt achter een dikke eik :P

Uthrick schreef:
*Knip*

Ah joh, niet happen (twee p`s!), we weten allemaal best dat dergelijke controles heus wel eens zinvol zijn :)

Adil

Muisbal schreef:
Adil18 schreef:

Als een agent het verkeer regelt en staat te gebaren dat men vlot moet doorrijden (1 bepaalde richting, andere richtingen afgesloten -tijdelijk-), dan vind ik het onterecht als je vervolgens een bekeuring krijgt.

Waarom dan? Je moeder reed te hard. Vandaag ook een ongeluk gebeurt en de agent gebaarde iedereen gewoon door te moeten rijden, maar uit dat gebaar kon ik echt niet uithalen dat ik ineens harder mocht dan 80 :+

Anoniem

Muisbal schreef:

Bullshit, als een agent het verkeer regelt doet hij dit voor een snellere doorstroming en niet voor getrut en gebeb om te kijken wat er aan de hand is (koop de storie of Libelle dan), en dat kan ook heel goed met de normale toegestane snelheid, dat is juist presies de bedoeling :)
Dus dan is een boete geheel terecht, en die 4 km waren er wel wat meer hoor, iedereen kent inmiddels toch wel de marche die hij omlaag gaat, dus reed ze harder dan 4 km.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:52

Chiqa schreef:
Muisbal schreef:

Bullshit, als een agent het verkeer regelt doet hij dit voor een snellere doorstroming en niet voor getrut en gebeb om te kijken wat er aan de hand is (koop de storie of Libelle dan), en dat kan ook heel goed met de normale toegestane snelheid, dat is juist presies de bedoeling :)
Dus dan is een boete geheel terecht, en die 4 km waren er wel wat meer hoor, iedereen kent inmiddels toch wel de marche die hij omlaag gaat, dus reed ze harder dan 4 km.

JUIST :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:52

Dat zou een mooie zijn. Paar weken terug nog, ik stond met de trailer voor de afgezette Johan de Witlaan in Scheveningen (in verband met de TOP). Stond er een agent het verkeer te regelen, eindelijk waren wij aan de beurt, ik stond vooraan. Stond hij toch met een nors gezicht te gebaren dat ik op moest schieten! Of ik even gas wilde geven. Erg handig daar, met trailer en al. Heb dus vriendelijk gezwaaid.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:55

Afbeelding

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:55

Als een agent staat te brullen en te gebaren dat de boel sneller door moet rijden, volg je dat op, als je daardoor sneller dan de toegestane snelheid komt is dat niet onterecht. Je moet toch immers altijd de bevelen van een verkeersregelaar opvolgen?

Zou ook een lekker verhaal zijn als er een ambulance aankomt, het kruispunt moet vrijgemaakt worden, daardoor moet je door rood rijden (anders kan de ambulance er niet langs), je wordt geflitst en je moet de bekeuring betalen.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:56

Adil18 schreef:
IKbenEllen schreef:
Ik vond de stelling van Uthrick wel passend in het Koos Spee / Andre vd Toor gesprekje :+

D'r krijgt van mij niemand een dikke vinger hoor :(:)

Nee, maar je zit wel met je vinger op de politie/overheid te wijzen dat ze de doorstroming van het verkeer belemmeren met onzinnige controles...Dan doe je ook nog een aanspeling op de mnaier waarop dat gebeurt..Terwijl er helemaal niks aan de hand zou zijn als je je gewoon aan de snelheid houdt...En dan kunnen we seinen voor de juiste doelen gebruiken :)

Ellen, je zwetst een beetje in de ruimte wat betreft dat bij 53 schrijven waar je 50 mag! Ten 1e moeten wij een wettelijke correctie van de (te hard) gemeten snelheid halen. Dan zouden ze in dit geval dus keurig op 50 rijden waar ze 50 mogen dus geen bekeuring nodig. Daarbij bekeuren we vaak "pas" als de gemeten snelheden meer dan 15 op de toegestane snelheid aldaar is.

Tenslotte kunnen de "luie" politiemotors 220 km/u... als ze jouw man niet bij konden houden zoals jij zegt, vraag ik me toch ernstih af hoe hard hij reed... 330?

Maar goed, ik ga nu slapen zodat ik morgen weer kan "boeven vangen" want mijn werk bestaat gelukkig uit meer dan alleen snelheidscontrole

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:57

Ja, maar het geval bij mij was dat ik er een trailer achter had hangen. Ik kon gewoon niet optrekken en wegwezen, wilde graag dat het paard bleef staan. Het was ook geen nood, puur doorstroming vanwege de afgezette straat.

Anoniem

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:58

Getunede motor van kaliber superbike, Utrick. Topsnelheid van dat ding ligt inderdaad boven de 300. Alleen was de achtervolging over binnenwegen dus dan rij je al geen 220. Maar acceleratie ligt toch net even wat anders dan bij een politiemotor. Evenals PK/gewichtsverhouding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:01

Muisbal schreef:
Als een agent staat te brullen en te gebaren dat de boel sneller door moet rijden, volg je dat op, als je daardoor sneller dan de toegestane snelheid komt is dat niet onterecht. Je moet toch immers altijd de bevelen van een verkeersregelaar opvolgen?

Mss toch weer eens tidj voor een opfriscursus Muisbal want dit heb je niet geleerd tijdens je verkeersexamen :P

Uthrick schreef:
Ellen, je zwetst een beetje in de ruimte wat betreft dat bij 53 schrijven waar je 50 mag! Ten 1e moeten wij een wettelijke correctie van de (te hard) gemeten snelheid halen.

Tactische aanpak, heb ze sjieker gezien :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:01

Muisbal schreef:

Zou ook een lekker verhaal zijn als er een ambulance aankomt, het kruispunt moet vrijgemaakt worden, daardoor moet je door rood rijden (anders kan de ambulance er niet langs), je wordt geflitst en je moet de bekeuring betalen.

Dat laatste gaat niet op...Je kunt de bekeuring dan altijd aanvechten en in een dergelijk geval krijg je hem dan echt niet....

Zolang die politieagent niet tegen jou zegt dat je de max. snelheid mag overschrijden moet je gewoon doorrijden en je daarbij aan de max. houden...Simpel toch?

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:02

Gohh, dan ben je stoer zeg. Vraag me toch af hé..... wat nou als een fietser uit een paadje van de binnenwegen kwam fietsen en je man kon niet uitwijken en knalt er overheen, wat zou ie dan zeggen: Tjah de politie zat achter me aan dus ik moest wel hard?

smurffie

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:03

Is het heel vreemt dat ik geen zak meer van deze discussie snap? volgens mij gaan er wel 20 verhalen door elkaar!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:04

Als een agent zegt dat je moet doorrijden (ook al is er rood licht) moet je ook doorrijden ook al heeft hij niet gezegd dat je door het rode licht moet rijden. Deze meneer heeft toen geroepen en gebaard dat de hele bubs sneller moest dan dat het al reed, wat krijg je dan....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:04

smurffie schreef:
Is het heel vreemt dat ik geen zak meer van deze discussie snap? volgens mij gaan er wel 20 verhalen door elkaar!

:(:) Nee hoor, das niet zo vreemd ;)