Help!! Auto verkocht en aan de kook bij de koper

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:26

A_lette daar heb je helemaal gelijk in, maar ik laat mij niet als een klein kind behandelen. Vanaf nu dus weer ontopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:27

Ooooh, je bedoelt een consument!!!!! Kon ik er niet uithalen, omdat je in jouw spelling de C als een K uitspreekt.
Verder geloof ik overigens niet zo zeer dat Friesland achterloopt op de rest van Nederland, ook niet als het om autohandel gaat.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 00:21

Moderatoropmerking:
Volgens mij vraagt TS nergens om een op de persoon gespeelde discussie tussen bokkers, maar om advies over het probleem met de verkochte auto. Graag ontopic dus.

Mellow

Re: Help!! Auto verkocht en aan de kook bij de koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:40

wij hebben het ook gehad alleen was bij ons gewoon de ventilator kapot.
het hoeft dus geen lekke kop te wezen.
wij hadden de auto dus wel bij een garage weg, maar die heeft er verder niks meer aan willen doen.
het was al bij de garage dat de ventilator kapot was dat hebben we meteen laten onderzoeken bij onze eigen garage.

het is een lastige situatie waar je in zit maar idd als je een lekke kop hebt dan zou jij het ook moeten merken, een lekke koppakking heb je niet zomaar.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 11:33

_mellow W_ indd ze zeiden ook tegen mij aan de tel dat de zekering door was van de ventilator. Dus het kan heel goed zijn dat toen ze die vervangen hebben niet verder meer gecontrolleerd hebben en dus de motor geen koeling krijgt.

Tot op heden heb ik nog niks gehoord van ze. Als ik het weekend nog niks gehoord heb dan doe ik er ook helemaal niks meer aan.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:48

Je had gelijk de dag zelf die auto terug moeten halen als je dan toch bereid ben om er na te laten kijken enz.

Ze hebben ook al zelf aan die auto gesleuteld door dingen te vervangen van mij hadden ze geen cent meer gekregen.
Jammer dan..hadden ze maar na een dealer moeten gaan, en sorry maar wat wil je voor 600 euro en een ook al wat oudere auto??

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:43

2misty2 schreef:
Hoi,

Zoals de titel heb ik mijn auto verkocht. Ik werd vanavond gebeld dat die gelijk dezelfde avond aan de kook was gegaan en de koppakking kapot was enz. Nu vroegen ze of ik wou delen in de kosten van de reparatie. Iemand ook zoiets meegemaakt? Weet niet wat ik nu moet doen :? hij is bij mij altijd goed geweest en de reparaties die gebeurt zijn heb ik gemeld bij de verkoop. ""zucht"
Zo wie zo ga ik even met me pa overleggen vanavond, maar vind dit nogal ***!

Gekocht is gekocht, dus is het jou probleem niet maar die van de koper

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 16:45

Nou ik heb nog steeds niks gehoord. Heb dan ook besloten dat als ze bellen ze gewoon pech hebben.
Ze hebben een dikke week gehad om hem na te laten kijken door de kennis en anders eventueel door mijn vader bij de garage. Dus helaas nu. Ga nu toch ook steeds meer twijfelen aan het verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:46

Nou dan denk ik idd dat het een storm in een glas wate ris Misty anders waren ze wel op je aanbos afgegaan.
Zou mn handen dr nu maar van af trekken als ik jou was wordt het wel eens tijd voor, zal wel loslopen met die auto :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:08

breezy302 schreef:
wat een toeval zeg, 3 uur geleden heeft mijn broer zijn auto verkocht en werd nu net opgebeld door de koper dat de auto kapot is. Hij is er wel naartoe om te kijken wat hij eraan kan doen en anders geeft hij het geld terug en neemt de auto weer.

Erg asosociaal als je garantie tot op de oprit geeft..

Nou dat vind ik niet.
Dat is het risico wat je loopt.

Ik heb een vriend, zijn moeder had net een auto'tje gekocht.
Die vriend ging er mee crossen en had m binnen een half uur aan de kook.
Alles in de auto was krom getrokken.

Wie weet wat hun er mee uitgespookt hebben?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 23:49

Groot gelijk dat je nu niets meer doet, als er echt iets aan de hand was dan hadden ze wel contact opgenomen.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:30

En ja hoor, gister een telefoontje!
Der werd gezegd dat er een raport is opgemaakt door een onafhankelijk garage bedrijf en dat die hele auto niet deugt! Ook dat het kenbaar moest zijn bij mij. Nou mooi niet dus he!
Ik voelde me zwaar k***e want ik heb gewoon het gevoel dat ik voor leugenaar uitgemaakt wordt.
Er werd gezegd dat hij met een advocaat had gesproken en het voorstel was dat ik de reparatie kosten moest betalen of de helft van de auto terug moest betalen. Ik heb gemeld dit te laten bezinken en later terug te bellen. In overleg thuis enz besloten dat ik niks ga betalen maar het overviel me nogal.
Ik heb gezegd dat als het op deze manier moet ik gewoon niet bereid ben te betalen en dat ze lang genoeg de tijd hebben gekregen en dat ik ze een voorstel heb gedaan toen die tijd dat ik eventueel 100 a 200 euro tegemoet zou komen. Tevens dat ze hem zouden brengen naar de garage bij ons en we hem zouden na laten kijken. Dit wouden ze dus echter niet. Conclusie ik betaal gewoon niks!
Vind het echt erg vervelend voor ze maar ik heb ook gedaan wat ik wou.
Ik koop straks een andere auto van 3000 a 4000 euro en wie gaat die betalen als die kapot is? Is ook zelf toch dat is het risico!
Maar denk breng jullie nog even op de hoogte :9

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:44

vervelende situatie zeg!
heb je zelf al contact opgenomen met die garage?
misschien zijn het wel kenissen van de koper?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:49

Het klinkt me een beetje als een "loos dreigement" in de oren eigenlijk. :) Ik denk niet dat je je veel zorgen moet maken als je weigert te betalen..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:55

Hou vol, bevestig dit schriftelijk desnoods, niks betalen want je bent niet in de gelegenheid gesteld de z.g. schade zelf te onderzoeken en nu zijn er al weken overheen gegaan.

Ben trouwens heel benieuwd waar een advocaat gestudeerd heeft die dergelijke onzin zou verkopen.....

Heb je een rechtsbijstand? Of je ouders? Vraag dan of zij eens een brief willen opstellen voor je.

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:56

Klinkt mij ook een beetje als bluf: Wie gaat er nou een advocaat inschakelen voor een auto van 600 euro????
Telefoontje naar die man/vrouwe kostte waarschijnlijk al meer ;)

En heb net het hele topic gelezen, ben ook van mening dat je hun niets schuldig bent.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:10

Een advocaat voor een auto van 600 euro? :D

Dat ze de auto bij de garage die jullie wilde niet na wilde laten kijken zeg in mijn ogen al genoeg!
Gewoon voet bij stuk houden en NIETS betalen, dat zou ik doen in ieder geval. ;)

Chiqa schreef:
nou dan weet ik niet in welk land jij leeft hoor Sul, want die regels kennen wij hier in autoland niet althans niet bij de branches waar ik werk (BOVAG)

En wat doe jij dan in autoland als ik vragen mag?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:28

Dus een maand na aankoop deugt de hele auto niet meer? Volgens mij is het absoluut niet moeilijk om een auto binnen een maand aan gort te rijden dus ik zou ze er idd lekker in laten stikken!

Succes ermee iig, snap dat je er toch mee zit!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:33

Ik heb ook gesproken met juridische zaken en hun adviseren mij indd geen cent te betalen want ik heb hem eerlijk verkocht alle gebreken gemeld en alle reparaties. Hun hebben geen poot om op te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:10

Misty laat ze maar komen met dat rapport, denk idd dat het loos dreigement is, net wat een voorganger zegt;

SunnyBL schreef:
Klinkt mij ook een beetje als bluf: Wie gaat er nou een advocaat inschakelen voor een auto van 600 euro????
Telefoontje naar die man/vrouwe kostte waarschijnlijk al meer ;)

Ushi; ik werk bij Mercedes Benz.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:01

Gekocht is gekocht!
Niks betalen hoor!! Dan hadden die mensen voordat ze hem kochten eerst de auto moeten laten na kijken of laten keuren.. Nu te laat hij is nu van hun!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:03

breezy302 schreef:
wat een toeval zeg, 3 uur geleden heeft mijn broer zijn auto verkocht en werd nu net opgebeld door de koper dat de auto kapot is. Hij is er wel naartoe om te kijken wat hij eraan kan doen en anders geeft hij het geld terug en neemt de auto weer.

Erg asosociaal als je garantie tot op de oprit geeft..

En wat nou als de koper hem in de prak zou rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:24

Tja als je een auto koopt van een particulier dan moet je wel wat verstand van auto's hebben of iemand meenemen die er verstand van heeft. De prijs zal er wel naar zijn geweest, idd geen garantie.

Lekke koppakking krijg je als je auto gaat koken en gewoon toch naar huis rijdt, dat risico neem je, maar idd zoals Chiqa al aangeeft, heb je wat verstand van auto's en wil je blind kopen via een particulier, moet je er kijk op hebben en dan had je het al gemerkt.

Tja ach als wij een zoveelste hands auto kopen, rekenen we nog een slordige 1000 extra voor kosten en die zijn er nl altijd, altijd een beurt gemist voor de verkoop, altijd wel wat werk er aan.

Iedereen weet toch wel onderhand dat je even de dop van het koelwater los moet draaien om te kijken of er olie tussen zit, even de dop van de olietank los draaien en kijken of er water door de olie zit? Dan zijn er nog wel meer truckjes, het geluid van de motor verraad ook veel.

Dan het verhaal van BOVAG, niet voor niets is dat in het leven geroepen, en niet zomaar ben je lid en mag je lid blijven van de BOVAG.

Dan heb je goede en slechte dealers en goede en slechte garages. De monteurs met 25 jaar ervaring door lekker thuis te sleutelen die kennen we allemaal en natuurlijk zijn dat de eerlijkste en die kunnen alles.

Gelukkig ben ik gezegend met iemand die heul veul verstand van auto's heeft, maar ook niet alles weet, heel veel kan maken en vaak al weet wat hij er aan moet doen als hij weer een oud autootje voor mij koopt. Is gewoon de realiteit.

Goedkoop is duurkoop en het is wel heel erg naïf om voor een paar centen een oude kar te kopen en dan te denken dat je er nog lange tijd zonder kosten mee kan rijden. Tja als hij dan zo perfect is, waarom gaat hij dan de deur uit....

Dan kan je beter een auto met garantie bij een dealer kopen, maar dan kan er ook wat gaan mankeren wat niet als garantie gezien wordt.

TS, pech voor de koper, een koppakking, is overigens gewoon een dun kartonnetje, is best wel te vervangen door iemand die een beetje kan sleutelen en hobbymatig wat verstand van auto's heeft. Laat je niet lummelen, straks worden er allerlei reparatiekosten op jouw verhaald onder het mom van lekke koppakking.

Niet betalen! Is mijn advies...