Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Pashon schreef:dat beeld heb je zelf gecreeerd door je reactie's.
Ja ik vind het behoorlijk kinderachtig om te zeggen van dan ga ik wel in de bosjes liggen.
word tijd om eens volwassen te worden meid anders krijg je het nog erg moeilijk.
sommige dingen moet je gewoon accepteren ook al krijg je niet jou gewenste uitleg.
het is het huis van je ouders, take it or leave it!
Je hebt nog een lange weg te gaan vrees ik...
Je weet dat er cursussen "anger management" zijn he?
Ouders willen daar wel eens gevoelig voor zijn. En als dat zo is, dan houd je daar rekening mee, met iemand die verkracht is een week geleden ga je het toch ook niet hebben over je wilde avonturen? Waarom niet? Juist, omdat ze er gevoelig voor is en je daar respect voor hebt! _Sigrid_ schreef:Wat is er zo raar aan seks op je 17e als ik vragen mag? En ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar als je jong en verliefd bent...dan is dat nou eenmaal een favoriete bezigheid. In mijn ogen is dat niets raars, maar gewoon een superleuke ontdekkingstocht die je samen kan beleven.
Ik quote: People, it's just sex!
AlicavR schreef:Als je altijd uitleg krijgt waarom iets niet mag.
Dan neem ik toch aan dat ik ook op dit gebied uitleg verdien?

Hier is ook nooit echt gepraat over sex, omdat mijn moeder zich daar dus ongemakkelijk bij voelt, en dat accepteer en respecteer ik. Op school krijg je voorlichting (hier iig) en je kan rustig met je vriendinnen praten. En iedere 17-jarige met hersenen weet dat het niet verstandig is om zomaar met elke vent mee te gaan en dat de pil je niet tegen SOA's beschermt. Dat wist ik zelfs op mijn 13/14 terwijl ik nooit met mijn moeder gepraat heb over sex.
Er kunnen veel redenen zijn waarom sex gevoelig lig. Dat is er een van. Het is niet omdat jij "gelovigen" kent die enkel geloven omdat ze voor de rest niets beters kunnen verzinnen, dat er geen mensen zijn die zich er wel aan houden. Keuzes maken doe je maar als je uit huis bent. Gezien TS altijd uitleg krijgt (en ze hier zo'n punt van maakt) lijkt het me dat ze relatief vrij opgevoed is en dus meer dan kansen genoeg gehad heeft om keuzes te maken, enkel op dit gebied houden de ouders het been stijf. Dan heb je dat te respecteren. Ik ben ook redelijk vrij opgevoed. Maar op sommige gebieden is mijn moeder onverbiddelijk, en gezien al die andere dingen die ik al mag, respecteer ik dat gewoon. Onder opvoeden en kinderen tegen de lamp laten lopen valt ook "kinderen respect leren hebben voor beslissingen" en ik denk dat TS daar nog een harde kluif aan gaat hebben.... Als de baas later zegt "dit moet zo" dan behoeft die ook geen uitleg te geven, dus wen er alvast maar aan want je gaat er nog vaak mee geconfronteerd worden.