Ruzie met ouders om...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 17:01

Ja joh ik ben uber verwend en kinderachtig!

Als ik verwend was mocht hij dus wel slapen.

Was ik kinderachtig ging ik wel zeggen dat ik dan in de bosjes zou gaan batsen, om mijn zin door te drijven.

Maar nee zo is Alica nog net niet.
Denk toch wel dat je een verkeerd beeld over mij hebt.

pinuts

Re: Ruzie met ouders om...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:02

vervelend als je zo afgeschilderd word op het internet.. Echt niet tof..

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:03

Tsja.. ik heb een superband met mijn ouders. Zijn echt de liefste mensen die ik me kon wensen. Maar ze hadden me toch echt niks moeten verbieden! Dan hadden ze echt geen gezellige aan me. Vanaf mijn 15e heb ik al mijn beslissingen zelf gemaakt en genomen. En ik ben toch heel goed terecht gekomen al zeg ik het zelf.

Ik denk dat de TS volwassener is dan haar ouders willen inzien. En ze denken dat ze door dingen verbieden het tegen kunnen gaan. Maar dat is natuurlijk wel zo'n kromme gedachte! Je kunt de ontwikkeling van je kind niet stilzetten!

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 17:03

Ik heb ook een superband met mijn ouders, en ik heb ook nooit ruzie met ze.
Ze staan altijd voor mij klaar.

Maar nu doen ze gewoon kinderachtig, vooral omdat ze niet normaal uitleg geven.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:04

dat beeld heb je zelf gecreeerd door je reactie's.

Ja ik vind het behoorlijk kinderachtig om te zeggen van dan ga ik wel in de bosjes liggen.

word tijd om eens volwassen te worden meid anders krijg je het nog erg moeilijk.
sommige dingen moet je gewoon accepteren ook al krijg je niet jou gewenste uitleg.
het is het huis van je ouders, take it or leave it!

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 17:06

Pashon schreef:
dat beeld heb je zelf gecreeerd door je reactie's.

Ja ik vind het behoorlijk kinderachtig om te zeggen van dan ga ik wel in de bosjes liggen.

word tijd om eens volwassen te worden meid anders krijg je het nog erg moeilijk.
sommige dingen moet je gewoon accepteren ook al krijg je niet jou gewenste uitleg.

Ik heb niet gezegd in de bosjes te gaan liggen, maar als ik kinderachtig was deed ik dat wel.

Ene jij vind het dus normaal om nee te zeggen zonder er een goede redenen voor te hebben.
En als ze die wel hebben hadden ze dat kunnen uitleggen.

Dus verklaar dat eens.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:06

Pashon schreef:

Nogmaals, waarom zou dat zo moeten? Een uitleg is toch zoveel niet gevraagd, ze is 17 notabene...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:07

pashon, wie zegt dat ze niet volwassen is?? Je kent haar immers niet, ze is het niet eens met haar ouders, en legt dat hier neer, t enigste "kinderachtige" wat ze heeft gedaan is stampvoeten.. ( dat doen volwassen mensen nooit he.. neuh nooit) Ik denk voor jou TS dat je maar even moet aankaarten dat je het belangrijk vind om met je ouders te praten. Je kan zoiets zeggen als " ik vind het niet erg dat mijn vriend hier niet op mijn kamer mag slapen, maar ik wil gewoon normaal kunnen praten, en dat dat niet kan vind ik wel erg" Dan laat je het probleem een beetje in het midden maar zeg je wel dat je het erg vind dat je niet zo goed met ze kan praten, denk dat dat wel een goede oplossing is:)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:08

idd bravespots.. het gaat niet om een 5 jarig kind die geen snoepje mag. "mamma mag ik een snoepje?"" "nee" "waarom niet?" "daarom niet" Nee ts is volwassen genoeg om normaal met haar ouders te kunnen praten, overleggen:)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:09

ik zeg enkel dat ouders niet altijd alles hoeven uit te leggen omdat jou iets niet zint! neem aan dat ze over het algemeen altijd wel uitleggen waarom ze dingen niet willen en soms doen ze dit niet dat heb je maar te accepteren of je het nou leuk vind of niet.
misschien hebben ze er geen reden voor waarom ze het niet willen, maar willen ze het simpelweg gewoon niet hebben klaar punt hun huis hun belissing en jij hebt het maar te accepteren.

oke sorry dacht dat je wel gezegd had dat je wel in de bosjes ging liggen, maar ook stampvoeten en met deuren slaan als je je zin niet krijgt staat bij mij te boek als kinderachtig en verwend gedrag. alsof zoiets je zou helpen om je zin door te drijven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:10

Ben het volgens mij voor het eerst in mijn boktcariere eens met Chiva! Ze verwoord het heel netjes en duidelijk :j
Ook Pashon doet het heel netjes, maar jouw reactie daarop :(:) Je hebt nog een lange weg te gaan vrees ik...

Moeders zegt dat het niet mag, het zijn de huisregels. Uitleg genoeg. Als TS het niet eens is met de huisregels, moet ze op haar eigen gaan wonen (mag ze puur theoretisch.) Zo gaat het hier ook en als je een greintje respect heb voor je ouders, dan doe je dat gewoon.

En je kan echt niet normaal doen op zo'n moment? :x Je weet dat er cursussen "anger management" zijn he?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:12

ik vind het raar vraag me ouders ook altijd om een verklaring als ze iets voor mij beslissen hebben ze die niet? heb ik me woordje altijd klaar en krijg dan gelijk... ik ben dan 18 en hij is 21 en hebben al 2 jaar met elkaar in het begin ging het ook presies het zelfde... maja een vriendin van mij heeft al 3 jaar een vriend en hebben helemaal nog nooit bij elkaar geslapen.. maar het is net hoe je er zelf mee omgaat de meeste meisjes/jongens die nog erg aan het puberen zijn zijn het niet snel eens met de ouders hun beslissing maar tog vind ik dat ze wel een reden moeten kunnen geven!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:13

Wat is er zo raar aan seks op je 17e als ik vragen mag? En ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar als je jong en verliefd bent...dan is dat nou eenmaal een favoriete bezigheid. In mijn ogen is dat niets raars, maar gewoon een superleuke ontdekkingstocht die je samen kan beleven.

Ik quote: People, it's just sex!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:15

sigrid: op je 17 dat zo naar voren halen? nee, dat had ik hier thuis niet moeten doen, nu nog niet en ben inmiddels anderhalf jaar samen met mijn vriend en woon haast bij hem op het appartement. Zeker als ouders gelovig zijn (gezien de reden in haar beginbericht van "jullie zijn nog niet getrouwd) vind ik dat je dat niet doet. Voor de ene is het "gewoon sex" voor de andere heeft het misschien wel betekenis. ;) Ouders willen daar wel eens gevoelig voor zijn. En als dat zo is, dan houd je daar rekening mee, met iemand die verkracht is een week geleden ga je het toch ook niet hebben over je wilde avonturen? Waarom niet? Juist, omdat ze er gevoelig voor is en je daar respect voor hebt!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:17

_Sigrid_ schreef:
Wat is er zo raar aan seks op je 17e als ik vragen mag? En ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar als je jong en verliefd bent...dan is dat nou eenmaal een favoriete bezigheid. In mijn ogen is dat niets raars, maar gewoon een superleuke ontdekkingstocht die je samen kan beleven.

Ik quote: People, it's just sex!

just sex ben ik het al helemaal niet mee eens. Het is niet zomaar sex, ik moet er niet aan denken om met elke kerel het bed in te duiken omdat ik gek ben op sex en het maar gewoon sex is, dus wat maakt het dan uit met wie en hoeveel, gewoon lekker erop los gaan.
ik heb nergens gezegt dat ik het niet normaal vind dat TS sex heeft of graag wil, dat de ouders dit niet onder hun dak willen dat is iets anders als dat ze haar verbieden om sex te hebben. ze hebben haar tenslotte zelf meegenomen uit voorzorg om aan de pil te gaan dat TS dit misschien wel als uitnodeging ziet om direct er boven op te springen b.w.v.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:17

weetje wat het ook altijd is met ouders? meestal mag iets niet omdat ze zelf zon fout hebben gemaakt ;)

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 17:18

Als je altijd uitleg krijgt waarom iets niet mag, of juist wel.
Dan neem ik toch aan dat ik ook op dit gebied uitleg verdiend?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:21

als je altijd uitleg krijgt, zou ik het net voor deze ene keer gewoon laten voor wat het is en over een paar maanden nog eens proberen. Je ouders zijn altijd zo lief en goed geweest om je van uitleg te voorzien, en voor deze ene keer, voelen ze daar niet veel voor. Waarom? Tja, geen idee, misschien ligt het onderwerp gewoon te gevoelig? Jij hebt toch ook dingen die je niet wil doen, maar waar je ook niet tegen jan en alleman over wil uitwijden?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:22

pharagirlke: Maar vind je dan niet dat ouders hen kinderen juist informatie moeten kunnen geven over seks? Dat ze het er moeilijk mee zouden hebben oke, maar dan moeten ze het toch ook kunnen uitleggen? Mijn moeder heeft mijn bijvoorbeeld altijd alles willen uitleggen, en willen berschermen tegen vervelende mannen etc. Ik had al vroeg door dat als een man vroeg om bijv wat te drinken, dat ik dan moest oppassen, en ik mocht ook zeker niet bijv zomaar met jongens afspreken enz. Ik vind dat seks juist heel belangrijk is om over te praten. En ik vind het echt erg, als je als ouder jezelf een beetje geneert over het onderwerp, en daardoor maar zegt van "nee is nee"

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:23

AlicavR schreef:
Als je altijd uitleg krijgt waarom iets niet mag.
Dan neem ik toch aan dat ik ook op dit gebied uitleg verdien?

meid meid meid, als mijn ouders me alles tot in de details aan toe moesten uitleggen waarom ik niet altijd mijn zin kreeg dan zaten we de komende tig jaar nog aan de keukentafel omdat mijn moeder zich in mijn ogen moest verdedigen omdat ik niet gewoon kon accepteren dat in sommige gevallen nee nee is.

ik hoop dat als je later je eigen plekkie hebt en je eigen kinderen dat je nog eens terug denkt aan dit moment.

je kan zelf ook een beetje logisch nadenken en dan beredeneren waarom je ouders het misschien niet willen. en dat heeft dan niks te maken dat hun kleine meisje groot word.

@pinuts, sexuele voorlichting geven is wat anders als uitleggen waarom je niet wil dat ze het onder jou dak doen. ondanks dat het over sex gaat zijn het 2 heel verschillende dingen.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:24

Ik vind die laatste vergelijking niet gepast pharalgirlke.

Waar ik op doel, is dat het allemaal zo ontzettend overtrokken wordt in deze tijd. Er wordt gedaan alsof iedere jongere ieder weekend met een ander het bed in duikt. Ik kan goed begrijpen dat je als ouders daar wél problemen mee hebt.
Maar gewoon met een vaste vriend...wát is nou precies de angst bij die ouders? Dat ze zwanger raakt? Dat ze definitief een stap richting volwassenheid zet?

Ik ken trouwens zat gelovigen (en dan bedoel ik mensen die ook echt nog naar de kerk gaan iedere zondag) die ook gewoon seks hebben voor het trouwen. Dus dat argument gaat ook niet altijd op.

Bovendien ben ik van mening dat dingen verbieden op deze leeftijd gewoon niet meer aan de orde moet zijn. Je moet op een dag toch een keer zelf je keuzes gaan maken? En daar dan ook verantwoordelijkheid voor dragen. Dan ga je een keer op je bek...daar leer je toch alleen maar van? Mijn ouders motto was altijd: "Opvoeden is niet het behoeden voor het vallen, maar helpen bij het opstaan".
In die geest ben ik opgevoed en daarom vind ik het ook zo'n ... flauwe situatie voor de TS. Vooral omdat het bij hem thuis wel mag. Dat is toch het toppunt van hypocrisie!!!

Maargoed, ik besef me ook wel dat ik véle malen meer vrijheid heb gehad dan anderen. En daar ben ik mijn ouders zéér dankbaar voor.
Pluk er nog iedere dag de vruchten van.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:24

Hmm ik zit ongeveer in dezelfde situatie, het enige verschil is dat ik 14 ben. Mijn moeder heeft een afspraak bij de dokter gemaakt voor me, en voor nu vind ik het wel genoeg.
Ouders zijn soms net kleuters, je moet alles voorkauwen en kleine stapjes zetten, anders blokkeren ze en kan je er helemaal niets meer mee. (In ieder geval, zo werken mijn ouders)

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:25

Maar dan nogmaals mijn vraag: Wat is er dan zo verschrikkelijk aan het antwoord: Nee is Nee?

Moet dan OVERAL en ALTIJD maar een antwoord op gegeven worden? Je kunt toch ook gewoon eens accepteren dat niet alles hoeft te gaan zoals het je zint?
Of ben ik nu zo simpel denkend mens misschien?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:27

ik zou, als ik jou was t even allemaal slikken en accepteren. Alles heel braafjes toen, en er totaal geen druk achter leggen. En dat later nog eens vragen, dit werkte bij mij erg goed, als je er druk achter zet, gaan je ouders alleen maar steigeren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:28

Iets zegt me dat TS met de ervaring die ze kennelijk al heeft niet meer al te veel informatie nodig heeft :') Hier is ook nooit echt gepraat over sex, omdat mijn moeder zich daar dus ongemakkelijk bij voelt, en dat accepteer en respecteer ik. Op school krijg je voorlichting (hier iig) en je kan rustig met je vriendinnen praten. En iedere 17-jarige met hersenen weet dat het niet verstandig is om zomaar met elke vent mee te gaan en dat de pil je niet tegen SOA's beschermt. Dat wist ik zelfs op mijn 13/14 terwijl ik nooit met mijn moeder gepraat heb over sex.

sigrid? Niet, ik anders wel :j Er kunnen veel redenen zijn waarom sex gevoelig lig. Dat is er een van. Het is niet omdat jij "gelovigen" kent die enkel geloven omdat ze voor de rest niets beters kunnen verzinnen, dat er geen mensen zijn die zich er wel aan houden. Keuzes maken doe je maar als je uit huis bent. Gezien TS altijd uitleg krijgt (en ze hier zo'n punt van maakt) lijkt het me dat ze relatief vrij opgevoed is en dus meer dan kansen genoeg gehad heeft om keuzes te maken, enkel op dit gebied houden de ouders het been stijf. Dan heb je dat te respecteren. Ik ben ook redelijk vrij opgevoed. Maar op sommige gebieden is mijn moeder onverbiddelijk, en gezien al die andere dingen die ik al mag, respecteer ik dat gewoon. Onder opvoeden en kinderen tegen de lamp laten lopen valt ook "kinderen respect leren hebben voor beslissingen" en ik denk dat TS daar nog een harde kluif aan gaat hebben.... Als de baas later zegt "dit moet zo" dan behoeft die ook geen uitleg te geven, dus wen er alvast maar aan want je gaat er nog vaak mee geconfronteerd worden. :)

Als het bij hem thuis wel mag, zie ik het probleem al helemaal niet. Dan ga je toch gewoon daar slapen tot je ouders van mening veranderd zijn? Je kan ook problemen maken waar er geen zijn.

savasan; je bent 14, mag geen sex hebben en reageert daar zo op? Je weet toch dat jouw partner voor de wet nog strafbaar is als hij sex heeft met jou he? Ook als hij niet meerderjarig is.