Na je 30e een kind krijgen, sja dat vind ik zo oud

Voor mijn 25e ben ik nog bezig met studeren dus dat vind ik niet zo'n lekker timing.
Wil bovendien ook nog zorgenloos kunnen genieten,kunnen stappen en gewoon mijn ding kunnen doen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Dat verschilt echt per persoon...

Iessie schreef:Ik ben soms echt zelf nog een kind.....Het nichtje van mijn vriend is zwanger en die liet mij 2 dagen geleden helemaal verrukt de 20weken echo dvd zien....het deed me vrij weinig..
Vind het leuk voor haar maar dat was het dan..
Soms heb ik dan echt het gevoel dat ik een beetje raar ben, dat je dat als 22 jarige leuk MOET vinden... De ene keer vind ik dat ook wel, maar de andere keer weer niet zo.
Misschien heb ik over een paar jaar wel moedergevoelens?
Denk dat als je je eigen kindje hebt het toch heel anders is dan het tutten met andermans kinderen.
Maar ben er nu nog helemaal niet mee bezig, volgend jaar studeer ik af, wil dan nog een leuke baan enz enz
Maar mijn oppaskindjes is dan ook wel weer anders, die zie ik een paar dagen per week en vind ik omdat ik een band met ze heb wel helemaal geweldig.aafje87 schreef:Reizen kan prima met kind, en carrière kan ook nog steeds prima met kind.(geen probleem, vooral niet omdat mijn huidige werkgever een standaard werktijd kent van 36 uur in de week, ik heb nu ondertussen ook gewoon weer opgegroeid in het bedrijf waar ik werk, daarnaast doe ik ook gewoon opleidingen en cursussen dus blijf qua kennis gelijk aan collega's, heb een goede baan op een groot kantoor)
Ik zou het gevoel hebben dat de crecheleidsters mn kind dan vaker zien dan ik
Maar ik ben ook een beetje ouderwets.... mijn ideaalbeeld is een moeder die om 3 uur als de school is afgelopen thee en koekjes heeft klaarstaan
Ik vind het dan ook heel jammer dat dat tegenwoordig bijna niet meer kan, vooral in het westen van het land krijg je als twintiger geen hypotheek meer op 1 salaris rond. Ik heb gelukkig de gulden middenweg gevonden als [***]
Frouk schreef:er is denk ik niet echt een leeftijd aan te binden, maar ik wil eigenlijk niet voor mn 28e/29e kinderen. Ik ben een late student en ben met 26 als het goed is klaar, dan wil ik eerst wel even lekker werken en meer zekerheid opbouwen voor ik aan kiddo's begin. Om nog niet te spreken over mijn vent, die kinderen niet zo ziet zitten, maar miss is er nog hoop in de toekomst

katiavl schreef:Frouk schreef:er is denk ik niet echt een leeftijd aan te binden, maar ik wil eigenlijk niet voor mn 28e/29e kinderen. Ik ben een late student en ben met 26 als het goed is klaar, dan wil ik eerst wel even lekker werken en meer zekerheid opbouwen voor ik aan kiddo's begin. Om nog niet te spreken over mijn vent, die kinderen niet zo ziet zitten, maar miss is er nog hoop in de toekomst
Inderdaad bv als je geneeskunde studeerd ben je soms op je 30 pas klaar.
Dan heb je weinig keus snap echt niet dat mensen 30 oud vinden. Met dertig begint je leven pas![]()
Maar goed persoonlijk vind ik mijn genen niet zo spannend of speciaal dat er speciaal een nakomeling van mij in de wereld moet rondlopen. Veel kindjes hebben geen mama en ik ga toch voor een kindje dat geen mama meer heeft. Dus over gevaar enz hoef ik me geen zorgen te maken.
Voor kindjes moet je toch veel opgeven, of je dat waard vind bepaald je geluk als mama.

Kolder. Sommige mensen kiezen voor kinderen voor ze 30 zijn...
http://www.nu.nl/algemeen/1880856/babys ... uropa.html Nathalie schreef:Maarja, ik ben al 'blij' dat er wel kans is dat we zwanger worden, het lijkt me nog véél erger als er gewoon geen kans zal zijn.
Maar dan is het toch vaak wel een beetje 'pijnlijk' om te lezen dat andere meiden nooit kinderen willen, laat die dan zoiets hebben ipv iemand met een sterke kinderwens.
Gelukkig ben je er nog op tijd bij (voor zover je daarvan kan spreken). Kan me voorstellen dat je helemaal voelt dat de tijd dringt als je erachter was gekomen op je 30ste ofzo...Al blijft het natuurlijk niet leuk. 
Nathalie schreef:Maar dan is het toch vaak wel een beetje 'pijnlijk' om te lezen dat andere meiden nooit kinderen willen, laat die dan zoiets hebben ipv iemand met een sterke kinderwens.
Maarja het is nou eenmaal zo he! En het is natuurlijk voor iedereen verschrikkelijk!