ophouden nou!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:10

Waarom TS maar haar huis uit zo moeten gaan voor een dagje om van het gejengel af te zijn (en of dat nou Marrokaans gejengel is of Frans Bouwer gejengel maakt niets uit) snap ik niet. Je moet toch gewoon rustig van je (vrije) dag kunnen genieten in je eigen huis?

Ik woon ver weg van Rotterdam maar ik kan me goed voorstellen dat je niet zomaar even naar een groepje toeloopt om te vragen of ze stiller willen zijn.

Mensen moesten maar eens wat socialer worden en wat meer rekening met elkaar houden in plaats van de ikke-ikke-ikke en de rest kan stikke mentaliteit van tegenwoordig. Het is IMO een kleine moeite om een beetje rekening te houden met je buurt / omgeving.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:20

jarco schreef:
dat is makkelijk praten bravespots.

dus wanneer je zo snel mogelijk een huis moet vinden
in rotterdam die betaalbaar is en je hebt geen andere keus,
toch maar nee zeggen omdat je de kans hebt om gejengel te
horen en bedreigd te worden ?

Jap, als je niet wilt bedreigd worden en gejengel horen dan moet je dat huis maar niet nemen.
Je hebt altijd een andere keus. En als je geen andere keus hebt moet je de negatieve dingen er maar bij nemen.

Ik snap niet waarom de mensen altijd willen de hele wereld veranderen om zich heen, en dan achteraf gefrustreerd zijn als dat niet blijkt te lukken???

Je kan praten over respect zoveel je wilt, die buren van de TS gaan daarmee hun muziek niet stiller zetten. Dus aanvaard de realiteit: Verhuis of negeer het.

flicka

Re: ophouden nou!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:34

BraveSpots, wat een flauwekulverhaal zet je hier neer.

Toen ik in mijn huisje kwam wonen, 4 jaar geleden, was het een rustig buurtje. Nu komen er allemaal jongeren wonen (goedkope woningen) die echt geen normen en waarden kennen. Ramen open en keihard housen. In de voortuin met tig vrienden gaan roken of blowen en hard ouwehoeren. En vanuit het bovenraam bij mij naar binnen gaan kijken.

Leuk idee, dat verhuizen maar weet je wel dat je niet ineens een andere woning hebt. En weet je wat een verhuizing kost? En dat alleen maar vanwege overlast van anderen. Dan maar de politie erbij. Het is te gek voor woorden dat iemand moet verhuizen vanwege de overlast die anderen veroorzaken :(

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:36

Zo raar dat iemand geluidsoverlast produceert en jij dan maar moet weggaan. Leef je dan niet in een omgekeerde wereld?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:41

Ja, dat is inderdaad te gek. Maar komaan, je veranderd er niets aan met te praten over waarden en normen op bokt.

Daar gaat er niemand minder van gaan roken in je voortuin. En dat bedoel ik. Als je het je zo enorm frusteerd, doe er dan iets aan, al is het maar voor je eigen gevoel.

Je gaat toch niet 10 jaar van je leven vechten tegen crapuul, terwijl je nu al weet dat je toch niet gaat winnen. En die gastjes liggen er 's nachts niet van wakker dat jij zo gefrustreerd door je dag moet komen hoor.
Edelmoedig dat je wilt vechten, maar als je buurt om zeep is, dan issie verloren. En dan komt ie niet meer terug, hoe hard je ook hoopt, of hoeveel keer je ook de politie belt.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 31-05-09 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:42

BraveSpots schreef:
jarco schreef:
dat is makkelijk praten bravespots.

dus wanneer je zo snel mogelijk een huis moet vinden
in rotterdam die betaalbaar is en je hebt geen andere keus,
toch maar nee zeggen omdat je de kans hebt om gejengel te
horen en bedreigd te worden ?

Jap, als je niet wilt bedreigd worden en gejengel horen dan moet je dat huis maar niet nemen.
Je hebt altijd een andere keus. En als je geen andere keus hebt moet je de negatieve dingen er maar bij nemen.

Ik snap niet waarom de mensen altijd willen de hele wereld veranderen om zich heen, en dan achteraf gefrustreerd zijn als dat niet blijkt te lukken???

Je kan praten over respect zoveel je wilt, die buren van de TS gaan daarmee hun muziek niet stiller zetten. Dus aanvaard de realiteit: Verhuis of negeer het.

Volgens mij woonde TS er al voordat dat prutsmuts begon.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:45

Ik heb een home cinema set van ruim 400 watt, nou als die dreunt (voluit dus!) is het gejengel zó weg! (maar ik denk dan ook dat de boxen dan zijn opgeblazen!!)

Nee, dan rond half 3 's-nachts op de Franselaan in Rotterdam dat café de ramen wagenwijd open zodat je de klokken van arnemuiden mee kan zingen. Ooit meegemaakt, TERRIBLE! Daar gáát je nachtrust! :(

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:53

Citaat:
Edelmoedig dat je wilt vechten, maar als je buurt om zeep is, dan issie verloren. En dan komt ie niet meer terug, hoe hard je ook hoopt, of hoeveel keer je ook de politie belt.

Je moet niet zo snel de moed opgeven. Alsof je in een oorlog ook snel het land ontvlucht en anderen maar laat verdedigen....

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:55

flicka schreef:
Citaat:

Je moet niet zo snel de moed opgeven. Alsof je in een oorlog ook snel het land ontvlucht en anderen maar laat verdedigen....

Tja, dan ben ik maar een lafaard ;) . Maar ik leef liever op een plaats waar ik het wel naar m'n zin heb.
Want die jongeren gaan imo echt niet vertrekken omdat jij dat zo graag wilt...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:56

daarom woon ik niet meer in een stad :) :) :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 20:08

BraveSpots schreef:
Als je niet tegen dat soort muziek (en mensen) kan, dan moet je verhuizen, of uberhaupt niet een zo'n deel van de stad gaan wonen.

Dat is gewoon iets wat erbij komt imo.

even veur de goede urde.. :P

ik woon hier nu anderhalf jaar.. ben bij mijn vriend in komen wonen die hier al bijna zijn hele leven woont.. minimaal 25 jaar
huis staat op zijn moeders naam ;)

we gaan ons in laten schrijven bij een woningstichting in hellevoetsluis.. weg uit deze t3ringzooi..
maar voordat je daar aan de beurt bent, ben je minimaal 3 jaar verder..
particulier is niet te betalen en dan krijgen we lang niet zo iets groots terug als dat we nu hebben

deze buurt was vroeger echt kouwe kak.. maar met de jaren is daar helaas niks meer van over

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:30

Ik zag net op het nieuws dat alle Marokkaanse koffiehuizen moeten sluiten. Dus ik denk dat die herrie bij de TS een protestactie was. Die schijnen er vandaag nogal geweest te zijn in Rotterdam...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:37

KiWiKo schreef:
daarom woon ik niet meer in een stad :) :) :)

Je hoeft niet in een stad te wonen om geluidsoverlast te hebben hoor ;) Ik zat op kamers aan een drukke straat in Breda, waar ik minder last van mijn buren had als in het dorp in normale wijk waar ik bij mijn ouders woon.

Bravespots, ik vind het ontzettende onzin van je om te zeggen dat de TS dan maar moet verhuizen. Als iedereen er zo over denkt krijgen mensen die brutaal zijn en gewoon hun eigen ding doen toch altijd hun zin? Dat is toch zeker de omgekeerde wereld? En naast jouw opties "verhuizen" en "negeren" is er nog altijd de optie praten. Werkt dat niet (of in dit geval, durft de TS het niet, wat ook eigenlijk al te gek voor woorden is, mensen zijn gewoon bang om bij wijze neergestoken te worden, alleen maar als het gaat om samenleven), dan kan er altijd nog politie worden ingeschakeld. Muziek draaien is tot daar aan toe, een dag is nog te aanvaarden, maar komt dit vaker voor, dan is het overlast en mag je gewoon de politie inschakelen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:00

Ik woon nu ook bepaald niet in een stad haha, maar de overlast van de overburen is enorm. De vorige overbuurjongen is uit zijn huis gezet en in begeleid wonen moeten gaan wonen. Nu heeft het overbuurmeisje blijkbaar ruzie met een vriend want er wordt met deuren gesmeten en door de tuinen gerend.

En ik heb dus in Breda en in Den Haag gewoond, ook niet de meest rustige steden. Nu in een dorp in Drenthe waar je verwacht rust te vinden. *Proest*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:01

ok......... rectificatie :) :) daarom ben ik vrijstaand gaan wonen op een recreatiepark :D :D :D

en krijg je me met geen 20 stokslagen meer in een woonwijk :)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:07

flicka schreef:
Ik zag net op het nieuws dat alle Marokkaanse koffiehuizen moeten sluiten. Dus ik denk dat die herrie bij de TS een protestactie was. Die schijnen er vandaag nogal geweest te zijn in Rotterdam...

dit topic is van 5 april .. :) .

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:28

Ja, maar de TS heeft het weer nieuw leven ingeblazen. Maar het ging dus in 1e instantie niet om de te sluiten coffeshops begrijp ik nu...

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:37

Nee, maar daar zullen ze ook weer wat ophef over maken - ja ik heb ook marrokaanse buren met een 12jarig meisje dat je naar je keel grijpt ect .. - :+

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:49

@Kiwiko: het is nu niet meer zo makkelijk een recreatiewoning te huren. Hier is een jaar geleden de regel ingesteld dat je er niet langer dan 1 jaar mag verblijven. Ik was bij de eigenaar toen de brief van de gemeente op de mat viel.

Maar goed, hier wonen niet veel allochtonen, het zijn de jongeren die de overlast veroorzaken. En dan heb ik het over -20.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:55

intral schreef:
flicka schreef:

dit topic is van 5 april .. :) .

En er was vandaag weer herrie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:55

hier mag je 365 dagen per jaar recreeeren............ en gut, dat doen we dan maar ;) :)

maar mijn huis komt te huur...... zit 15 minuten van Rotterdam af, 20 minuten van Den Haag :) :)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:01

Wooow KiWiKo dat wil ik ook zeg :oo
ruilen? :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:20

Je kan ook het volgende doen: als ze weer herrie maken, de herrie opnemen met een mp3 speler (als dat kan) ermee naar de politie gaan en het geluid als bewijs nemen als burengerucht. Als de politie het goed genoeg bewijs vinden (en als praten hierover niet meer helpt) KUNNEN ze de installatie meenemen naar het buro (in beslagname)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 22:33

KiWiKo schreef:
ok......... rectificatie :) :) daarom ben ik vrijstaand gaan wonen op een recreatiepark :D :D :D

en krijg je me met geen 20 stokslagen meer in een woonwijk :)

ik heb ook een jaar in een chalet om een camping gewoond... midden in het bos..
heerlijk :D zou er zo voor tekenen om dat weer te doen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:56

Goed zo. beter dat je gaat verhuizen, ik hoop dat het daar een stuk rustiger is!!