Hyves maakt meer kapot dan je lief is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:50

ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook aan zit te denken om hem er weer uit te knallen...ben het allemaal wel een beetje zat, heel dat hyves..maar aan de andere kant is het ook weer leuk om met familie ff foto's te delen ofzo....

dus ik denk nog ff na

Cyntje

Re: Hyves maakt meer kapot dan je lief is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:51

Het is ook puur dat ik vaak oude klasgenootjes terug vind en daar dan gezellig mee krabbel. Maar voor de rest vind ik het irritant, zeker als bepaalde familie-leden krabbels gaan zitten bespreken etc etc,...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:52

MarcoBorsato schreef:
Ik kijk geen gtst...wat is een Maxime :o?

Een Maxime is een hele slinkse achterbakse stoker die altijd zelf het slachtoffer speelt, van niks weet en heel aardig doet maar mensen heel gemeen achter hun rug erin luist.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:53

:(:)
Ik laat me echt niet van een site afjagen.
Zolang ik weer dat ze niks privé van mij kunnen vinden, laat ze maar moeite doen met mij te spammen. Als je niet reageert is de lol er snel vanaf.

Al moet ik zeggen dat mijn vriend een hartig gesprek met dat meisie wel heeft gehad (Ze is bijna haar baan kwijt geraakt daardoor _O- )

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:54

Suzanne F. schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik kijk geen gtst...wat is een Maxime :o?

Een Maxime is een hele slinkse achterbakse stoker die altijd zelf het slachtoffer speelt, van niks weet en heel aardig doet maar mensen heel gemeen achter hun rug erin luist.

Oh, zo iemand ken ik! Het ergste is dat diegene ooit mijn vriendin is geweest... grootste fout in mijn leven.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:26

suze_ schreef:
maar ben het er wel mee eens dat hyves naar gebruikt kan worden door mensen. toen mn lief zn ex er achter kwam dat ie mij had en gelukkig was, kon ze het ook niet nalaten zn hele hyves vol te spammen met de meest nare dingen.. zo triest :n

Bij mensen die zo tekeergaan op mijn Hyves (of in mijn mailbox) zorg ik dat ze héél snel uit mijn vrienden- c.q. contactenlijstje zijn vertrokken. Daar heb je een verwijder- of blokkeerfunctie voor. En verder vooral niet reageren, dan is de lol er hopelijk snel af.

Het gedrag van zulke mensen heb je niet altijd in de hand, maar je kunt jezelf er wel tot op zekere hoogte tegen beschermen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:27

Karin schreef:
suze_ schreef:
maar ben het er wel mee eens dat hyves naar gebruikt kan worden door mensen. toen mn lief zn ex er achter kwam dat ie mij had en gelukkig was, kon ze het ook niet nalaten zn hele hyves vol te spammen met de meest nare dingen.. zo triest :n

Bij mensen die zo tekeergaan op mijn Hyves (of in mijn mailbox) zorg ik dat ze héél snel uit mijn vrienden- c.q. contactenlijstje zijn vertrokken. Daar heb je een verwijder- of blokkeerfunctie voor.

Het gedrag van zulke mensen heb je niet altijd in de hand, maar je kunt jezelf er wel tot op zekere hoogte tegen beschermen.

:j mn lief had alles toen nog openstaan voor iedereen... daarna heeft ie de boel ook behoorlijk afgeschermd :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 12:07

Ik heb ook mijn lesje wel geleerd hoor, had ook gewoon een openbaar profiel...

Ter info: zit in ziektewet, mag inmiddels reintegreren omdat ik hersteld ben, maar mijn werkgever geeft mij hiervoor geen enkele kans. Met arbo-arts en advocaat besproken dat ik dan op eigen initiatief vrijwilligerswerk zou gaan doen. En zo geschiedde...

Mijn werkgever probeert op allerlei slinkse manieren van mij af te komen (vandaar advocaat in de hand genomen).

En op een gegeven moment kreeg ik doodleuk een email van de financieel directeur dat ze 'via via via hadden vernomen dat ik een nieuwe baan heb en dat ze mijn salaris per direct zouden stopzetten'.

Via via via was dus hyves (kan niet anders). Ze hebben blijkbaar mijn krabbels onderzocht en gelezen dat iemand schreef "wat goed dat je nu bij ... werkt! Lijkt me erg veel voldoening geven". Als ze echter goed hadden gelezen en de andere krabbels ook hadden gelezen dan hadden ze kunnen zien dat het om vrijwilligerswerk ging.

Afijn ik ben toen zo kwaad geworden en gelukkig heeft mijn advocaat hier een stokje voor gestoken. (PS het is een ingewikkeld en moeizaam verhaal dus ik schrijf hier niet alle details op). Maar ik heb hier echt wel van geleerd en myn hyves is alleen zichbaar voor vrienden...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:20

Cyntje schreef:
Ik irriteer me meer aan de mateloos irritante doorstuurmailtjes, zojuist staat mijn inbox op 365 mailtjes die ik nog moet verwijderen,... maar met 30 per dag word ik daar echt moedeloos van -O-

En gadgets waarin je vermeld hebt staan dat je daar niet op zit te wachten helpen toch niet :+

Gelukkig heb ik mijn echte vrienden al snel duidelijk gemaakt dat ik daar niet op zit te wachten en mochten ze het me toch sturen dan krijgen ze een bom met onzin terug. Er is 1 die het 1 keer heeft geprobeerd en die was daar daarna al snel van genezen :o Voor de rest heeft mijn lijst ook het welbekende mailtje met 'bedankt voor de zoveel jaar ongeluk in de liefde - stuur dit door anders eet een grote dinosaurus je op, het is mij ook gebeurd!' gekregen. (als in 'kap met die troep')

De categorie die mij wel eens doorstuurmails stuurde waren 'vage vrienden' nu heb ik pas geleden mijn lijst eens even goed opgeschoond (van 440 naar ongeveer 290 vrienden) en mijn mailbox is al twee weken vrij van spam :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:30

Tja... ach dan kan ik aan de gang blijven :+
Dan kan ik beter 30 mailtjes per dag verwijderen.

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:39

Hmmm...vervelend zo een hyves!

Ik had een heel leuk vriendengroepje waar 1 meisje van specifiek. Hele goede vriendinnen, stappen, drinken, shoppen ge kent ut wel.
Ik kreeg een vriend en ging weer naar school, minder geld, minder uitgaan en shoppen. Door deze gebeurtenis is onze vriendschap helaas verwaterd en overgegaan. Soms misschien beter, maar soms mis ik het

Al 2 jaar geen contact gehad....soms mis ik deze dingen. Nu heb ik haar niet als vriend op hyves en kan ik ook niet op haar hyves, wel lees ik opeens dat ze allemaal nieuwe beste vriendinnen heeft en dat ze zwanger is! Niks ernstigs dus, maar toch allemaal beetje jammer omdat zo te lezen..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:41

Ik denk maar zo: Wat niet weet, wat niet deert...
DE spreuk die van toepassing is op hyves!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:44

Toen er nog geen internet bestond hoorde je dat soort dingen (over vroegere vrienden/klasgenoten/etc.) toch ook gewoon via via? En nog steeds hoor, ik heb echt niet iedereen met wie ik vroeger bevriend ben geweest in een vriendennetwerk staan. Dat soort dingen hoor ik via mensen met wie ik nog wel contact heb, of via mijn ouders, via collega's... Daar heb ik geen internet voor nodig. Het is maar net wat je verwachtingspatroon is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:48

Twee jaar terug leerde ik een hele leuke man kennen via het internet. Had hem dan ook al snel gevonden op Hyves en toegevoegd.

Na 4 maanden elke dag msnnen, bellen en smssen en verschillende pogingen om te daten is uiteindelijk de aap uit de mouw gekomen.

De meneer die ik elke dag sprak, smsde en mee msnde was niet degene die hij vertelde dat hij was. Hij bleek namelijk journalist te zijn en had egwoon van iemand op hyves zijn gegevens gejat, zijn fotos, zijn WWW's, zijn blogs, zijn hobbies en interesse en zijn beroep.

Natuurlijk was het van mij naief om het zolang door te laten gaan en in de smoesjes te "trappen" die hij had om niet af te kunnen spreken.

Ben er op vrij heftige manier achter gekomen, leek wel of ik in een slechte B film zat. Zijn zelfs mensen hier op bokt die mij voor (pathologische)leugenaar hebben uigemaakt en mij ontzettend veel problemen hebben veroorzaakt.

Uieindelijk heb ik er onzettend veel van geleerd en heb ik inmiddels (ja ja via internet) een fantastische vent leren kennen.

Dus ben het wel met je eens, Hyves kán een hoop veroorzaken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:16

Hyves kán idd een hoop kapotmaken, of liever gezegt: het is een goed hulpmiddel om iemand te gronde te richten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:38

Over mensen die dat proberen:
Karin schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:45

het voordeel is dat je alles af kunt schermen!
eerder kreeg ik vaak reacties van jongens op mn fotos enz. alles afgeschermd, geen last meer van :)
en veel mensen hebben hyves je kan iedereen vinden :D
als mensen je toevoegen kijk ik eerst van hoe &wat en anders blokkeer ik ze gelijk :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:04

Karin schreef:
Toen er nog geen internet bestond hoorde je dat soort dingen (over vroegere vrienden/klasgenoten/etc.) toch ook gewoon via via? En nog steeds hoor, ik heb echt niet iedereen met wie ik vroeger bevriend ben geweest in een vriendennetwerk staan. Dat soort dingen hoor ik via mensen met wie ik nog wel contact heb, of via mijn ouders, via collega's... Daar heb ik geen internet voor nodig. Het is maar net wat je verwachtingspatroon is.

Dan zul jij niet als ik meerdere malen verhuisd zijn ;)
Van mensen aan de andere kant hoor je na jaren echt niks via-via hoor :+
Dus daar is hyves een verdomt leuk middel voor!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:09

Ik ben regelmatig verhuisd, ik vind het ook leuk om mensen van vroeger op Hyves te hebben, maar het is voor mij geen must om van alles maar op de hoogte te blijven. Hoor ik via via iets, dan is dat prima, hoor ik niets, dan is het ook goed.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:48

Suzanne F. schreef:

hahah ja, welkom to real live. Zo'n iemand kende ik ook... ben blij d'r verwijderd te hebben uit mijn leven, geeft veel rust :P

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:16

Ik had mijn hyves toevallig gister verwijderd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:18

ArabianRanch schreef:
Suzanne F. schreef:

hahah ja, welkom to real live. Zo'n iemand kende ik ook... ben blij d'r verwijderd te hebben uit mijn leven, geeft veel rust :P

Ik heb echt een heel saai leven -O-

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 20:23

Ik denk dat als je wat ouder bent dat je steeds minder last krijgt van secreten ;-) (had op de middelbare school ook weleens te maken met achterbakse rotwijven maar naarmate ik ouder word kom ik ze haast niet meer tegen!

Ik heb onlangs ook mijn hele boktprofiel leeggehaald. Ook omdat het een heel groot forum is en ik prijs stel op privacy! Als iemand iets van me wilt weten mogen ze mij altijd een pb sturen!

Soms zit ik te denken of ik niet toch wat info van mijzelf in profiel zet, want vind het redelijk 'asociaal' om zo anoniem van alles op een forum te zetten. Maar ben nog steeds in dubio.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:26

Nou ik heb mijn profiel precies zoals ik hem wil hebben. Niet te veel en niet te weinig info. Met een foto zoals ik er het liefst uitzie (op een feestje, heel gelukkig) en een foto van mijn lief zodat mensen snappen wat ik door moet maken.

Ben ik al wat ouder? ;( Ik ben pas 22... Maar inderdaad, sinds de middelbare school ken ik geen rotwijven meer... Soms mis ik dat hoor, hartstochtelijk ruzie maken in de kantine en dan op sugababes rotberichten sturen naar elkaar :=

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:32

Heb een tijdje terug foto's gemaakt van het zoontje van vrienden. Als extra verrassing had een 15 foto's af laten drukken en in een mooi lederen album geplakt, de andere foto's een kleine 350 had ik op een cd-tje erbij gegeven.
Nu ging zij met die foto's op haar hyves showen, prima je bent trots op je eigen ventje. Er zaten ook erg leuke foto's tussen. Zij kreeg de nodige complimentjes over die foto's en ging net doen alsof zij ze gemaakt had... Niet 1x, niet 2x niet 3x nee elke keer weer. Toen heb ik een berichtje geplaatst of ze blij was met de foto's... Vanaf toen heeft ze me niet meer aangekeken.... Tja wie had meer recht om gepikeerd te mogen zijn.. Ze had me echt niet met naam en toenaam hoeven noemen maar doen alsof zij ze gemaakt had inclusief het album waar ik de nodige uren in had gestoken ging mij echt te ver..