We hadden namelijk een keer een TS-er in crisis die paracetamol had ingenomen, toen vertelde de psychiater over de inhoudt van paracetamol. Het schijnt niet op de verpakking te staan. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
We hadden namelijk een keer een TS-er in crisis die paracetamol had ingenomen, toen vertelde de psychiater over de inhoudt van paracetamol. Het schijnt niet op de verpakking te staan. Snoevie schreef:oh is dat zo,welke stof is dat dan,als ik mag vragen?
(en shag,ik wist niet eens dat dat kon...........hoe verzin je het,en hoe doe je t)

sunny_l0ve schreef:En tja, ik denk dat je door diegene die zo depressief en alles naar therapie te sturen of in een speciale inrichting stoppen echt wel kan helpen in veel gevallen. En de beveiliging in gekkenhuizen e.d. moeten ze gewoon veel strenger maken, want die voorbeelden dat er soms gekken ontsnappen en voor de trein terechtkomen hoort eigenlijk ook gewoon niet te kunnen.
c_alsemgeest schreef:ik kan je ook eerder antwoord geven, leve de medische handboekjes
De werkzame stof van paracetamol: C8H9NO2 heeft bij overdosering binnen 24uur de bijwerkingen braken, misselijkheid e.d.
Pas na dagen, tot weken treden effecten van de andere verschijnselen op waar je aan kan overlijden uitval van (vooral) lever en nieren. De kans is dus al groot dat je lichaam meerendeel uitscheidt voordat het veel kwaad kan doen... maardan heeft het ws al wat schade toegericht, maar is het niet dodelijk.
De reden dat je C8H9NO2 niet op de verpakkingen ziet staan, komt omdat het meestal als 'paracetamol' op de verpakking staat
sunny_l0ve schreef:En tja, ik denk dat je door diegene die zo depressief en alles naar therapie te sturen of in een speciale inrichting stoppen echt wel kan helpen in veel gevallen. En de beveiliging in gekkenhuizen e.d. moeten ze gewoon veel strenger maken, want die voorbeelden dat er soms gekken ontsnappen en voor de trein terechtkomen hoort eigenlijk ook gewoon niet te kunnen.
Lalidan schreef:Zelfmoord kan je in mijn ogen niet voorkomen en, sterker nog, je hebt in mijn ogen ook niet het recht om het te voorkomen. Als iemand niet verder wil met zijn leven, heeft hij/zij in mijn ogen daar het alleenrecht over. Geen enkel mens mag over andermans leven beslissen. Niet om er een einde aan te maken (moord), maar ook niet dat het leven door moet gaan!!
Echter, ook ik vind acties als voor de trein springen verschrikkelijk. Hetzelfde geld voor van een flat springen, en soortgelijke pogingen. Het is ook te voorkomen. Hoe? Simpel, verander de wet. Zolang zelfmoord bij de wet verboden is, zullen mensen dit soort dingen nodig hebben om er een einde aan te maken. Zodra er een menswaardige manier is, bijvoorbeeld een soortgelijk traject als euthenasie, waar ze voor kunnen kiezen, is dit niet meer nodig en zal het veel minder gebeuren. Maar dan moeten wij wel beslissen dat er maar 1 persoon is die over iemands leven kan beslissen, en dat is die persoon zelf. En helaas vind men nog maar al te vaak dat het leven heilig is......
sunny_l0ve schreef:Waarom zouden gekken in het gekkenhuis verlof moeten krijgen? Dat is gewoon een gevaar en dan vind ik het heel raar dat het zo is. Ik heb namelijk geen ervaring met gekkenhuizen.
Probeer je eens in te leven hoe dat voor mensen is om dag en nacht opgesloten te zijn. En niets hebben om naar uit te kijken...

sunny_l0ve schreef:Als je daardoor voorkomen kan dat ze voor een trein springen... waarom niet? Je hoeft ze van mij ook echt niet allemaal over één kam te scheren, maar als iemand al vaker heeft geprobeerd zelfmoord te plegen, kun je die op zijn minst toch in de gaten houden? En ik wist even het andere woord er niet voor, dus ik gebruikte ik het woord 'gekkenhuis'. Ik zeg ook echt niet dat ze allemaal gek zijn, maar er zitten er een aantal tussen.
WillemYntJee schreef:Jongens misschien is het beter als jullie een apart topic openen over zelfmoord e.d., want dit is volgens mij niet de bedoeling van TS

sunny_l0ve schreef:Ik zeg toch ook niet dat psychologen tovenaars zijn? Was het maar zo! Maar in veel gevallen denk ik toch dat je wel enigzins kan doordringen, als jij dat naief vind is jouw mening.
Waarom zouden gekken in het gekkenhuis verlof moeten krijgen? Dat is gewoon een gevaar en dan vind ik het heel raar dat het zo is. Ik heb namelijk geen ervaring met gekkenhuizen.
)