en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:41

xTamara schreef:
Heb jij een verslaving? Ik niet.. Maar ik kan me voorstellen dat het super moeilijk moet zijn.

Nee, ik ben slim genoeg daar niet aan te beginnen. Het is vast wel heel moeilijk enzo, maar het is een consequentie als je eraan begint. Dat weet je. Dan moet je door die rotperiode heen als je stopt. Niks aan te doen helaas.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:41

IK vind trouwens ook dat zo'nvoorwaarde er van te voren hoort te zijn dus niet van: oh je rookt. Waren we vergeten te zeggen maar je kunt de vervolg opleiding die je wilde doen nu wel vergeten. Bovendien zijn alle vervolgopleidingen duur, Toch zijn mijn ouders liever de 5 jaar dat ik studeer arm dan dat ik mijn hele leven ongelukkigben als cassiere.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:42

BraveSpots schreef:
xTamara schreef:
Heb jij een verslaving? Ik niet.. Maar ik kan me voorstellen dat het super moeilijk moet zijn.

Nee, ik ben slim genoeg daar niet aan te beginnen. Het is vast wel heel moeilijk enzo, maar het is een consequentie als je eraan begint. Dat weet je. Dan moet je door die rotperiode heen als je stopt. Niks aan te doen helaas.

Het is waarschijnlijk een stuk moeilijker dan dat jou nuchtere ziel denkt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:42

xTamara schreef:
Als je een beetje een goede leraar wilt bent, en wilt dat de leerlingen nog wat respect voor je hebben moet je deze acties niet ondernemen.
Alle de vrienden van de TS krijgen dit te horen, krijgen negatief beeld van haar wat leid tot minder respect.

Ik mag hopen dat ik dit totaal verkeerd interpreteer.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:44

liedje89 schreef:
Toch zijn mijn ouders liever de 5 jaar dat ik studeer arm dan dat ik mijn hele leven ongelukkigben als cassiere.

En omdat alle opleidingen duur zijn is het maar normaal dat je ouders het 'zomaar' betalen? Ik ben daar dankbaar voor dat ze dat willen betalen voor me. En ik vind het dan ook niet raar als ze daar iets voor vragen (zoals stoppen met roken).

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 16:44

ik vind eerlijk gezegd dat veel mensen erg makkelijk denken over een verslaving. Alsof ik nog nooit geprobeerd heb om te stoppen. Ik weet ook wel dat het slecht is. Maar elke keer als ik in de stress schiet, grijp ik naar een sigaret. Zolang alles goed gaat en geen stress heb, kan ík ervan afblijven, maar anders word het echt moeilijk. En hier in oostenrijk roken ontzettend veel mensen. Nog meer als in NL. Zo makkelijk is het dan niet om te stoppen.

De opleiding zelf is opzich niet zo duur hier, ik hoef alleen het materiaal maar te betalen, maar ik moet dan in een internaat omdat het te ver weg is, en dat kost 270€ per maand en als ik mijn eigen paard meeneem is dat ook nog weer 150€. Dat zijn de grootste bedragen, en het is zowiezo nog niet zeker of de opleiding doorgaat, aangezien mijn vader nog niet echt werk heeft. Maar als het daardoor niet doorgaat, vind ik het rieel. Ik zou wel balen, maar dat is gewoon een eerlijke en logische reden. Maar omdat ik rook, vind ik dan weer een beetje overdreven.

xxmyrtheexx

Re: en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 16:45

ik zal best willen stoppen als ik daardoor de opleiding mag doen, maar dan moeten ze me wel de tijd geven, omdat te doen. Ik kan tog niet van de een op de andere dag ineens stoppen, omdat hun dat persee willen. Zo makkelijk is dat gewoon niet.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:46

xTamara schreef:
Het is waarschijnlijk een stuk moeilijker dan dat jou nuchtere ziel denkt.

Ja, wsl. Maar nogmaals, dan moet je er maar niet aan beginnen imo. Roken is prima als je dat zelf wilt, maar dan moet je niet achteraf klagen dat het moeilijk is. Ik neem aan dat de TS ook voorlichting heeft gehad over de verslavende werking van roken. Dan was ze gewaarschuwd. En dan is dit het gevolg.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:46

Je kan dan misschien wel aan je ouders laten zien dat je de moeite wil nemen om te stoppen, maar dat je het niet gemakkelijk vind? Eens vertellen hoe jij je voelt wanneer je een tijdje geen sigaret hebt gehad, en vragen als ze je misschien willen helpen om te stoppen, als je opleiding er vanaf hangt?

Ik vind het trouwens wel moeilijk om te controleren zoiets, als je echt wil roken dan kan je toch (stiekem) roken en je ouders voorliegen dat je helemaal niet rookt (als je het niet in de buurt van een klikspaan doet dan :+ ) .

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:48

hoe bedoel je urielle; ik weet toch wel zeker dat leraren die hun geduld verliezen ook veel respect verliezen. Daarom moet je daar als leraar ook bovenstaan. En zo'n verhaal gaat toch altijd door de school hoor. (weet nog toen onze lerares frans een keer schreeuwend de klas uit was gerend, iedere klas ging haar testen. jammer maar waar).

5 jaar je best doen op een studie is ook veel werk bravespots, daar doe ik ook mijn best voor, bovendien realiseren veel 17 jarige niet wat een zege het is om een opleiding te kunnen doen. Die dankbaarheid komt wel als ze ouder en wijzer zijn denk ik. Vind et trouwens eigenlijk ook gewoon een verantwoordelijkheid van de ouder om te zorgen dat je kind een goede opleiding krijgt hoevaak hij/zij het bloed ook onder je nagels vandaan haalt.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:50

Ik rook ook.
En mijn ouders zijn er helemaal niet blij mee dat ik rook, ze zijn erg teleurgesteld dat ik er ooit mee begonnen ben.
Maar ik zal niet stoppen omdat zij dat van mij verwachten. Ténzij er iets tegenover stond, zoals een opleiding. Dat lijkt mij ook voldoende motivatie om te stoppen met roken.

Stoppen is moeilijk, maar niet onmogelijk. En wat is belangrijker?
Ik zou het wel weten.

Maar ok, @ TS: kun je niet alsnog met je lerares gaan praten? Wie weet is ze nu tot bedaren gekomen, en kun je alsnog normaal met haar praten :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:54

BraveSpots schreef:
liedje89 schreef:
Toch zijn mijn ouders liever de 5 jaar dat ik studeer arm dan dat ik mijn hele leven ongelukkigben als cassiere.

En omdat alle opleidingen duur zijn is het maar normaal dat je ouders het 'zomaar' betalen? Ik ben daar dankbaar voor dat ze dat willen betalen voor me. En ik vind het dan ook niet raar als ze daar iets voor vragen (zoals stoppen met roken).

precies dankbaar moet je zijn als je ouders je opleiding willen betalen!
en dan bestaan er ook nog weekendbanen om je studie te bekostigen... heb ik ook moeten doen hoor.
van werken gaat niemand dood...

dus niet zeuren, beslis of je gaat stoppen met roken of niet, en aanvaard gewoon je consequenties!

stoppen = door een moeilijke periode, maar je ouders betalen je opleiding
niet stoppen = lekker blijven paffen en je studie zelf bekostigen...

het is jou beslissing hoor...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:55

Liedje, weet je... als docent hoef je geen 'vriendje' te zijn van je leerlingen. Ze moeten hun schoolwerk doen en tot een zelfstandige verstandige burger worden opgevoed. Het zal me een volkomen rotzorg zijn wat mijn leerlingen van me denken, zolang ik ze over een jaar of tien spreek en hoor dat ze allemaal goed terecht gekomen zijn, dan ben ik happy. Dat ze me een b*tch vinden zal me echt aan mijn derriere oxyderen, zolang ze de school- en klasseregels respecteren en er een werkbare sfeer blijft in de klas. Doen ze dat niet, dan zijn de gevolgen voor henzelf, zowel qua straf als voor hun eigen toekomst. En weet je? De leerlingen die gewoon goed functioneren vinden mij over het algemeen nog een hele lieve juf ook. Maar dat komt omdat _zij_ zich goed gedragen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:57

Nou je wilt toch dat je leerlingen positief over je denken?
Dat bereid je mt schreeuwen, ouders bellen niet.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 16:59

wij stonden voor de lerarenkamer, en daar stonden nog een stuk of 8 leerlingen uit andere klassen. Tja hoe snel zou dat de school door gaan.

maar goed, het hele topic gaat hier nu over of ik wel of niet had moeten beginnen. Soms glijd je daar gewoon in. Niet iedereen is zo zeker van zichzelf als sommige van jullie.
Ik ben 5 jaar lang gepest, ik ben depressief geweest waardoor ik al mijn vrienden kwijt ben geraakt. Toen het weer beter ging heb ik nieuwe vrienden gekregen. Vrienden die me accepteerde zoals ik was, maar aangezien hun allemaal rookte, raak je nieuwschierig en misschien was het wel een beetje om er bij te horen, omdat ik bang was alles weer kwijt te raken wat ik had. En dan ga je het proberen, en dan nog een keer en uiteindelijk raak je verslaafd. Dat is het probleem. Het is misschien geen excuus, maar soms rol je daar gewoon in. Dat is dan gewoon *piep* maar dat gebeurd, dat gebeurd bij zoveel mensen.

Waar het mij om ging in dit hele topic, was dat ik een normaal gesprek probeerde te voeren met mijn leraar, maar dat deze leraar tegen mij begon te schreeuwen en toen ik haar beleefd vroeg of we normaal konden praten en niet gelijk gaan schreeuwen (nogmaals, ik heb geen enkel moment geschreeuwd) en zij zegt dan dat ik weg moet gaan en dat ze niet meer met mij praat, dan vind ik dat geen respect hebben voor elkaar. Bij ons word er elke keer gezegd dat wij respect moeten hebben, maar als een leraar tegen mij gaat schreeuwen, kan ik geen respect meer hebben. In elk geval op dat moment niet, en ik denk niet dat ik dan helemaal fout zit.

ik ben heus wel dankbaar als mijn ouders mijn opleiding betalen. Ik weet ook wel dat hun het niet breed hebben. Maar dan moeten ze me ook even die tijd geven, maar dat heb ik voor die tijd ook al gezegd

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:01

ooit gehoord van er gewoon boven staan dat die lerares schreeuwt naar jou...

how cares over een jaar ben je van die school(neem ik tenminste aan)

hoef je de rest van je leven die mevrouw nooit meer te zien... dus hou gewoon de eer aan jezelf en wees de meest volwassen persoon van jullie 2...

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:01

En kun je niet proberen alsnog met je lerares te praten? :)
Sorry als ik er over heen gelezen heb.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:04

Myrthe, ik was er niet bij, maar die dame zal ook niet voor niks zijn gaan schreeuwen tegen jou. Blijkbaar ben je dan toch ook brutaal/provocerend over gekomen. Gezien je opening van het topic lijkt me dat ook niet helemaal ongeloofwaardig.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:05

ik vind persoonlijk dat dit verhaal een beetje erg dubbelzijdig is.

De leraar moet denk ik zowiezo als ze jou betrapt op roken op een eventueel gebied waar dat niet mag altijd jou daar op aanspreken. ook denk ik dat eerst de mentor op de hoogte gesteld moet worden (deze zijn er niet voor niks lijkt mij)

Ik vind het wel een beetje raar dat de leraar tegen jou gaat schreeuwen...
maar ik vind het ook een beetje kinderachtig om boos op je kamer te gaan zitten met de muziek keihard aan..

Misschien moet je het ook een beetje bij je zelf zoeken en niet alleen bij die leraar.

het had zowiezo anders aangepakt moeten worden door de leraar denk ik

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:06

Citaat:
VivaLaVida schreef:
Okee ik wist dat dat ging koment lijntje :D

ik zeg toch : DAT ZIJN DINGEN WAAR JE JEZELF MEE HEBT EN NIET ANDEREN.

Asociaal gedrag is heel wat anders.

nee je hebt ook je ouders er mee.

vertel? :D[/quote]

roken, je ouders willen het beste met je , zo gezond mogelijk. nou ik geloof niet dat ik hoef te gaan uitleggen hoe slecht roken voor je is?
spijbelen, je ouder proberen je op een nette manier op te voeden (die van mij tenminste wel) spijbelen hoort daar ongeveer niet onder. door te gaan spijbelen stel je je ouders teleur (ja ik weet het, kon geen andere zin bedenken)
grote mond, wil je hier ook nog je uitleg over?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:09

xTamara schreef:

Nee, dat maakt mij niet uit. Fijn als het zo is, maar het is zeker niet mijn eerste taak.
Ik werk op een speciale school dus bij ons kun je sowieso geen scheet laten zonder dat de ouders worden geinformeerd, dus dat is al wel het laatste waar ik me druk om zou maken. Bij ons gaat oudercontact via de mentor dus die zou ik dan informeren, maar als het in het belang van de leerling is en ik denk dat de mentor er niks mee doet, dan stap ik verm. wel richting teamleider.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:10

Heb je vaker problemen met haar?
wij hebben ook grote problemen met 1 lerares, en hebben toen met heel de klas, en mijn mentor en afdelingslijder met haar gepraat.
We zijn er nog niet uit gekomen, omdat wij dingen anders zien als haar, en mijn mentor en afdelingsleider niet goed wisten wat ze er van moesten vinden.
toch begrijpen we elkaar beter, en is het nu rustiger in de klas.
misschien een goede tip.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 17:15

ik ga het er morgen wel met mijn mentor over hebben, en dan kijken dat ik misschien weer een gesprek aanga, met mijn gymlerares en dan kijken we wel even verder, maar zoals ik al zei, ik ben ook heus niet de beroerste om mij te verontschuldigen, als zij een goed argument heeft over wat ik vandaag tijdens het gesprek fout heb gezegd/gedaan, maar ik vind ook dat zij haar verontschuldiging moet aanbieden, en dan niet omdat ze naar huis heeft gebeld, maar omdat zij tegen mij gaat schreeuwen, dus ook geen respect voor mij heeft

ik heb nog nooit problemen met haar gehad, ze is altijd erg tevreden met mij in de gymles, daarom snap ik ook niet dat ze zo ineens met mij doet.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:15

xTamara schreef:

nee, ik denk niet dat leraren daar iets om geven

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:19

lijntje87 schreef:
xTamara schreef:

nee, ik denk niet dat leraren daar iets om geven

Nou ja, als het allemaal op een fijne manier kan, dan graag.
Maar als docent moet je in het belang van de leerling wel eens impopulaire maatregelen nemen ;)