Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
zwieke schreef:Ik drink meestal wel 1 of 2 wijntjes, maar daarna enkel water of ice tea. Aangezien er vaak controle staat... Ik heb er nu ook geen gemane boete voor over

Twiggy2008 schreef:Natuurlijk kan dat bij ieder persoon anders vallen. Maar ik zeg toch ook dat ik ten eerste mezelf goed ken en al niet drink als ik moe ben bijvoorbeeld. Daarbij drink ik altijd aan het begin van de avond een glaasje (als ik er al eentje neem) en daarna vooral water (want ik hou niet van frisdrank e.d.).
Ik heb het niet over anderen, maar over mezelf. Voor anderen kan ik niet oordelen. Maar blijkbaar word ik wel veroordeeld, lijkt wel. Tja, beetje vreemd, hoor. Alsof ik een misdaad bega met 1 glaasje.
Nou, de wet denkt er anders over en ik ben verder een heel verantwoordelijk persoon, hoor.
(En groot en breed ben ik ook niet, maar een glaasje kan ik prima hebben)
Twiggy2008 schreef:Natuurlijk kan dat bij ieder persoon anders vallen. Maar ik zeg toch ook dat ik ten eerste mezelf goed ken en al niet drink als ik moe ben bijvoorbeeld. Daarbij drink ik altijd aan het begin van de avond een glaasje (als ik er al eentje neem) en daarna vooral water (want ik hou niet van frisdrank e.d.).
Ik heb het niet over anderen, maar over mezelf. Voor anderen kan ik niet oordelen. Maar blijkbaar word ik wel veroordeeld, lijkt wel. Tja, beetje vreemd, hoor. Alsof ik een misdaad bega met 1 glaasje.
Nou, de wet denkt er anders over en ik ben verder een heel verantwoordelijk persoon, hoor.
(En groot en breed ben ik ook niet, maar een glaasje kan ik prima hebben)
zap schreef:Ik neem aan dat dit je niet je redenatie is? Vindt het namelijk een beetje stom dat je geen alcohol neemt omdat er controle staat en je geen boete wilt betalen... je neemt geen alcohol omdat je mensen in gevaar brengt
Ik drink ook niets als ik moet rijden. Als ik met iemand mee rijdt en ik vindt dat diegene teveel heeft gedronken dan stap ik ook echt niet in. Dan bel ik wel een taxi
Heb 1x een half wijntje genomen, hoe stom ook ik was totaal vergeten dat ik met de auto was. Ga normaal altijd fietsen naar de stad maar het regende vreselijk die avond.mick75 schreef:Ik drink niet als ik mischien nog moet rijden, nog geen slok.
Al is het wel een keer voorgekomen dat mijn vriend s'nachts acuut naar de huisartsenpost moest (acute ontsteking en hypo door diabetes) en ik een paar wijntjes op had. Omdat ze het vertikten een ambulance te sturen ben ik toen maar op pad gegaan. Maar dat zijn uitzonderingen. Bewust drinken voordat je de weg op gaat staat voor mij gelijk aan poging tot moord.
In mijn familie is trouwens drinken en rijden de normaalste zaak van de wereld. Die stappen rustig met 2 flessen wijn en nog wat extra's gewoon in de auto. En zijn wonderlijk genoeg nog nooit gepakt.
).