Hoeveel drank voor jullie de max als je nog moet rijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:43

Ik heb zelf mijn rijbewijs nog niet, maar ik vertik het al om bij iemand in de auto te stappen die ook maar één druppel op heeft. Mijn vriendin is vorig jaar doodgereden door een of andere klootzak die met een slok op achter het stuur is gaan zitten. :n

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:43

zwieke schreef:
Ik drink meestal wel 1 of 2 wijntjes, maar daarna enkel water of ice tea. Aangezien er vaak controle staat... Ik heb er nu ook geen gemane boete voor over :n

Ik neem aan dat dit je niet je redenatie is? Vindt het namelijk een beetje stom dat je geen alcohol neemt omdat er controle staat en je geen boete wilt betalen... je neemt geen alcohol omdat je mensen in gevaar brengt ;)

Ik drink ook niets als ik moet rijden. Als ik met iemand mee rijdt en ik vindt dat diegene teveel heeft gedronken dan stap ik ook echt niet in. Dan bel ik wel een taxi :j

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:44

Helemaal niks :) Meestal als ik rijd heb ik ook nog anderen mee in de auto...ik wil geen nare dingen op mn geweten hebben :n

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:45

Ik vind dat het maximum niks is, en rij dan ook niet met mensen mee die gedronken hebben.

Vorige keer was ik op fuif mee en de persoon in kwestie had toch een pint of vijf gedronken en champagne. Heb om vijf uur mijn ouders gebeld om me helemaal te komen halen (en het was niet dichtbij)

Sinds dan rijd ik altijd zelf

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:46

Twiggy2008 schreef:
Natuurlijk kan dat bij ieder persoon anders vallen. Maar ik zeg toch ook dat ik ten eerste mezelf goed ken en al niet drink als ik moe ben bijvoorbeeld. Daarbij drink ik altijd aan het begin van de avond een glaasje (als ik er al eentje neem) en daarna vooral water (want ik hou niet van frisdrank e.d.).

Ik heb het niet over anderen, maar over mezelf. Voor anderen kan ik niet oordelen. Maar blijkbaar word ik wel veroordeeld, lijkt wel. Tja, beetje vreemd, hoor. Alsof ik een misdaad bega met 1 glaasje.
Nou, de wet denkt er anders over en ik ben verder een heel verantwoordelijk persoon, hoor. ;)

(En groot en breed ben ik ook niet :D , maar een glaasje kan ik prima hebben)

Uhhh, val ik jou persoonlijk aan dan, dacht het niet.
Jij doet wat jou goed dunkt, ik doe het alleen anders en ik heb het dus daarom ook alleen over mezelf omdat ik mezelf ook goed ken en weet hoe mijn lichaam op alcohol kan reageren, niets meer en niets minder :Y)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:50

Twiggy2008 schreef:
Natuurlijk kan dat bij ieder persoon anders vallen. Maar ik zeg toch ook dat ik ten eerste mezelf goed ken en al niet drink als ik moe ben bijvoorbeeld. Daarbij drink ik altijd aan het begin van de avond een glaasje (als ik er al eentje neem) en daarna vooral water (want ik hou niet van frisdrank e.d.).

Ik heb het niet over anderen, maar over mezelf. Voor anderen kan ik niet oordelen. Maar blijkbaar word ik wel veroordeeld, lijkt wel. Tja, beetje vreemd, hoor. Alsof ik een misdaad bega met 1 glaasje.
Nou, de wet denkt er anders over en ik ben verder een heel verantwoordelijk persoon, hoor. ;)

(En groot en breed ben ik ook niet :D , maar een glaasje kan ik prima hebben)

Enig idee waarom?

Naar een uitzending van wegmisbruikers:
Een grens van 0% alcohol in je bloed is niet te realiseren.
Door het eten van zoetigheid kun je ook alcohol in je bloed krijgen en zit je dus al over de 0% grens.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:04

Ik moet eerlijk bekennen dat toen ik net mijn rijbewijs had dat ik dus 'gewoon' (iets minder dan op een avond dat ik niet de bob hoefde te zijn) dronk.
Tot ik een keer op een doordeweekse avond teveel had gedronken en toch achter het stuur stapte.
Ik werd aangehouden en heb echt doodsangsten uitgestaan omdat ik mijn rijbewijs niet kwijt wilde en mijn auto.
'gelukkig' kwam ik door de blaastest na 2 keer blazen en gaf dat ding oranje aan waarop de agent antwoorde hij twijfeld maar je mag doorrijden.
Nog nooit maar dan ook nooit in mijn leven ben ik zoooo onwijs bang geweest en dan dus niet om het feit dat ik iemand kon doodrijden maar om me auto en rijbewijs :o

zap schreef:
Ik neem aan dat dit je niet je redenatie is? Vindt het namelijk een beetje stom dat je geen alcohol neemt omdat er controle staat en je geen boete wilt betalen... je neemt geen alcohol omdat je mensen in gevaar brengt ;)

Ik drink ook niets als ik moet rijden. Als ik met iemand mee rijdt en ik vindt dat diegene teveel heeft gedronken dan stap ik ook echt niet in. Dan bel ik wel een taxi :j

Vandaar jou stukje even dikgedrukt want ik was dus eigelijk hetzelfde als de persoon die dus geen boete wilde.
Echter dit heeft er voor gezorgd dat ik nooit meer met teveel (= meer dan 2 glazen op een avond) in de auto ben gestapt.
Ook als hij met die 2 glazen verkeerd inslaat stap ik niet meer in mijn auto.
Toen enige tijd later ook nog is een 'bekende' van het uitgaansleven om het leven kwam door een beschonken bestuurder was ik zooo blij dat ik toen al zo geschrokken van de aanhouding was ook al was dat meer om de auto dan de mogelijke oorzaken....
Dat ik nu pas besef dat ik niet met teveel op achter het stuur ga zitten omdat ik het niet op mijn geweten wil hebben iemand dood te rijden....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:09

Niets :) Heb 1x een half wijntje genomen, hoe stom ook ik was totaal vergeten dat ik met de auto was. Ga normaal altijd fietsen naar de stad maar het regende vreselijk die avond.

Punt is dat ik van mezelf weet dat m'n reactievermogen erg snel achteruit gaat na 1 of 2 drankjes. Verder ben ik dan nog helemaal ok, maar de snelheid op de fiets is dan een prima maximum, dus als ik dan in de auto stap, wil ik niet op m'n geweten hebben dat er iets fout gaat door mijn domme beslissing.

mick75

Re: Hoeveel drank voor jullie de max als je nog moet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 00:17

Ik drink niet als ik mischien nog moet rijden, nog geen slok.

Al is het wel een keer voorgekomen dat mijn vriend s'nachts acuut naar de huisartsenpost moest (acute ontsteking en hypo door diabetes) en ik een paar wijntjes op had. Omdat ze het vertikten een ambulance te sturen ben ik toen maar op pad gegaan. Maar dat zijn uitzonderingen. Bewust drinken voordat je de weg op gaat staat voor mij gelijk aan poging tot moord.

In mijn familie is trouwens drinken en rijden de normaalste zaak van de wereld. Die stappen rustig met 2 flessen wijn en nog wat extra's gewoon in de auto. En zijn wonderlijk genoeg nog nooit gepakt.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 00:23

Ik drink ook nooit als ik nog moet rijden. En mijn vriend gelukkig ook niet. Vind ik wel zo verantwoord en daarbij raak je dat nieuwe rijbewijs wel heel snel kwijt.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:10

mick75 schreef:
Ik drink niet als ik mischien nog moet rijden, nog geen slok.

Al is het wel een keer voorgekomen dat mijn vriend s'nachts acuut naar de huisartsenpost moest (acute ontsteking en hypo door diabetes) en ik een paar wijntjes op had. Omdat ze het vertikten een ambulance te sturen ben ik toen maar op pad gegaan. Maar dat zijn uitzonderingen. Bewust drinken voordat je de weg op gaat staat voor mij gelijk aan poging tot moord.

In mijn familie is trouwens drinken en rijden de normaalste zaak van de wereld. Die stappen rustig met 2 flessen wijn en nog wat extra's gewoon in de auto. En zijn wonderlijk genoeg nog nooit gepakt.

aan de kant van mijn echte vader is dit ook normaal, mijn zus en haar vriend stapten ook gerust na 5 flesjes bier of meer in de auto. Vorig jaar ben ik hier zo kwaad om geworden toen we op vakantie waren. iedereen verwachte dat ik maar gewoon bij hun in de auto zou stappen terwijl ze alle 2 teveel gedronken hadden om te rijden. Hier is mijn zus zo van geschrokken dat ze absoluut niet meer rijd met alcohol op gelukkig.

Mijn moeder en haar vriend drinken gelukkig niet als ze moeten rijden :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:30

In principe niet, máár ( :+ ).

Als ik ga stappen of uitga, dan drink ik principieel en volledig niks. Meestal stap ik ook niet naast de deur, maar moet daarna nog zeker een drie kwartier tot een uur naar huis rijden, en ben vaak Bob. Dus dan is het me niet waard om nog wat te drinken. Dan drink ik trouwens ook alleen water, geen fris of iets anders, puur plat water. Heb gemerkt dat ik daar toch het beste op blijf doen. En zeker als er andere mensen in mijn auto zitten die wel gedronken hebben voel ik me daar zeer verantwoordelijk voor.

De uitzondering is op vrijdagnamiddag. Dan drinken we hier op werk met de mannen een licht biertje, praten de week door/na. Ik drink dan maximaal 1 biertje. En ja, eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ik dan ook een collega meeneem (hij mag een half jaar niet auto-rijden wegens epilepsieaanval). Maar als ik me niet lekker voel / grote trek heb, dan drink ik dan ook niet, omdat het dan veel harder valt, en da's gevaarlijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-03-09 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:33

In principe niks.
Maar soms 1 biertje, maar dan wel voor het eten. Eet ik niks, dan drink ik ook niks....

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:06

ik drink eigenlijk niet als ik rij
Heel soms 1 glas.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:29

Ik drink wel gewoon maar niet teveel.
Niet een bepaald aantal glazen want de ene x voel ik na 2 glazen niks en andere keer wel.
En de laatste paar uutjes geen alcohol meer.
Ik zorg in ieder geval dat ik zo goed als niks meer van de alcohol merk als ik in de auto stap.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:40

0,0
IK ben zó vreselijk tégen alcohol drinken als je nog moet rijden...IK hoop dan ook altijd van harte als ik weer zo'n figuur met veel alcohol op achter het stuur zie stappen dat ze een boom keihard raken en niet een ander.
Altijd al een hekel gehad aan drank op achter het stuur, maar nog meer toen een vriend van mij op zijn 17e is doodgreden door een dronken chauffeur, die ook..net als al die andere #*$#%& die gaan rijden met alcohol op.. dacht dat het nog makkelijk kon..
Ik stap ook vast niet in bij iemand anders die wél heeft gedronken, al is het maar 1 glaasje. Wanneer je weet dat je moet rijden, is het toch geen ramp om gewoon fris te drinken... waarom persé dat ene glaasje?
Een drankje drinken om het lekkere kan dan toch ook gewoon thuis, op de bank als je niet meer weg hoeft?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:00

Ik drink in principe niets als ik weet dat ik nog moet rijden. Daarentegen rijd ik nog wel als ik 1 glaasje op heb. Ik zou ook nooit bij iemand in de auto stappen waarvan ik weet dat diegene heeft gedronken.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:05

Ik drink niets als ik weet dat ik nog moet rijden.
Als ik ergens heen ga wat redelijk in de buurt is en ik weet dat het een gelegenheid is waar ik graag wat zou willen drinken dan ga ik op de fiets, dat vind ik nog wel kunnen (niet dat ik me dan klem zuip, dat doe ik zowiezo nooit)

Als beginnend bestuurder mag je toch helemaal niets gedronken hebben?

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:08

Helemaal niets.

Één smaakt namelijk vaak naar meer. :=

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:12

ik drink of 1 wijntje als ik zeker weet dat we pas over 2 a 3 uur naar huis gaan
en anders drink ik helemaal niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:28

Ik drink hooguit 2 glazen aan het begin van de avond. Meer zullen het er ook nooit worden. Vaak dan drink ik ook gewoon niet.
Je hebt namelijk niet alleen de verantwoordelijkheid over jouw eigen leven, maar ook die van andere medeweggebruikers op het moment dat jij besluit om met drank op achter het stuur te kruipen.

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:43

Ik drink niet als ik met de auto ben, dan hou ik het gewoon bij frisdrank of koffie.
Als mijn vriend en ik samen weg zijn dan spreken we gewoon af wie de BOB is, gezien we beide echt afhankelijk zijn van ons rijbewijs.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:09

Als ik rijd drink ik niks. Heeeeeeel zelden 1 drankje aan het begin van de avond maar dat zit me dan toch niet lekker. Meestal wordt het dan dus een avondje cola voor mij :)

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:19

1 wijntje begin van de avond, daarna gewoon fris.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:27

in principe drink ik helemaal niets en heb daar ook totaal geen moeite mee. ben wel gewend om voor bob te spelen. laatst hadden we een bruiloft en heb ik wel een glaasje chaompagne gedronken, begin van de avond toen iedereen ging proosten, maar zoiets is dus echt uitzondering.