Wanneer ben je rijk ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:18

Anthea schreef:
Ja, in principe wel.
Vrienden en familie maken je gelukkig, niet rijk. Of je moet Paris Hilton heten. ;)

Dus jou doel in het leven, hetgeen je helemaal na gaat streven is financiele onafhankelijkheid. En wat als dat niet lukt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:19

Ik ben niet rijk, maar wel hartstikke gelukkig.
Als je hard voor dingen werkt en veel geeft (moeite) die je wil bereiken, zullen andere mensen je respecteren en zul je ook meer terugkrijgen.

Ik stop veel tijd en moeite in mijn paarden, en heb dan ook een topdeal met mensen die meer geld hebben dan ik maar mij de mogenlijkheid gaven dat de paarden ook van mij zijn. Als ik maar genoeg passie er in steek!
Zo delen we de boel :)

Ook in je relatie moet je geven, word je veel gelukkiger van.

Conclusie: Ik vind dat als je weinig zeurt en enthousiast blijft, je meer kans hebt op geluk; en daar heb je geen geld voor nodig!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:20

rijk is voor mij geen geld.

Ik ben rijk omdat al mijn dierbare nog gezond zijn, ik goed in mijn vel zit, heb een super lieve vriend, en een liefdevol huis. Ik heb de baan waar ik altijd al van gedroomd heb

Miss_m

Re: Wanneer ben je rijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:21

Hier is al eens een topic over geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:21

Breghje schreef:
Anthea schreef:
Ja, in principe wel.
Vrienden en familie maken je gelukkig, niet rijk. Of je moet Paris Hilton heten. ;)

Dus jou doel in het leven, hetgeen je helemaal na gaat streven is financiele onafhankelijkheid. En wat als dat niet lukt?

Wie zegt dat ik rijk WIL zijn? Dat dat mijn doel in het leven is? Nee, dat verzin je nu zelf. ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:28

Anthea schreef:
Oh, imo is dat wel opgelost.
Ik ben rijk wanneer ik zo ongeveer alles kan kopen wat ik wil.
Rijkdom heeft imo niks te maken met je vrienden, familie; Dat is geluk.

Volgens mij verzin ik niks gezien deze qoute? Als dat wel zo is, dan begrijp ik denk ik je post niet, als je hem dan uit zou willen leggen aan me? Want pas als je zo ongeveer alles kan kopen wat je wil ben je rijk, daaruit haal ik dat het heel erg belangrijk voor je is om rijk te worden/zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:30

Je verdraaid m'n woorden, dat is wel verzinnen eh. :Y)
Ik hoef niet alles te hebben, ik ben tevreden met wat ik nu heb.
Wil ik iets wat iets duurder is, dan ga ik gewoon sparen. Probleem opgelost, ik heb geen kast van 'n huis nodig en ook geen kast vol met Prada troep. ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:34

Anthea schreef:
Je verdraaid m'n woorden, dat is wel verzinnen eh. :Y)
Ik hoef niet alles te hebben, ik ben tevreden met wat ik nu heb.
Wil ik iets wat iets duurder is, dan ga ik gewoon sparen. Probleem opgelost, ik heb geen kast van 'n huis nodig en ook geen kast vol met Prada troep. ;)

Ik verdraai niks, ik quote en vraag uitleg ;) ....

Dus wat ik nu begrijp vind je het niet erg dat je niet rijk bent ,je streeft het ook niet na het is alleen jou definitie van rijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:37

Simple as that.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 11:43

Nou, wat gaat dit topic snel zeg.. :P
kazary schreef:
Mensen die jaloers worden op de materiele dingen zijn voor mij ook de mensen waar ik niet graag mee om ga.
Idd, daarom dat ik het er ook moeilijk mee heb om iedere keer weer dat gestoef en gebluf te aanhoren.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 11:47

kazary schreef:
Je bent dan toch jaloers op de materialistische dingen?
Ik kan me voorstellen dat als iemand in een rot gezin op is gegroeid dat iemand jaloers is op mensen die wel liefde ontvangen van hun ouders en broers of zussen.

Maar de voorstelling jaloers op iemand met een goed paard en een flinke 4x4 om maar wat te noemen, dat herken ik niet. Kan ik me daarom ook niet voorstellen.
En ik ben juist verre van jaloers op de mensen die echt alles krijgen. Ik weet niet of mijn gedachte gang daar in klopt, maar als je er naar toe hebt geleefd en gespaard, ben je dan niet veel blijer daarmee dan wanneer je met de vingers knipt en het staat er? Volgensmij zit daar veel minder waarde en emotie bij.
Zoals de trots? Ik ben trots op de dingen die mijn vriend en ik hebben. En dat kan ik ook met volle overtuiging zeggen en voelen in heel mijn lijf.
Nou ik geloof wel echt dat wij op dit gebied 100% met mekaar overeenkomen :j

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:14

Fijn om te horen. :) Want soms lijkt het wel of de hele wereld alleen nog om het geld draait.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:21

kazary schreef:
Fijn om te horen. :) Want soms lijkt het wel of de hele wereld alleen nog om het geld draait.
Precies !
Je hoort tegenwoordig niets anders, vooral in de manege gaat het dikwijls erg hard tegen mekaar op !
Kopen die mensen een nieuw paard, willen anderen ook een nieuwe. (wordt er weer geroddeld over hoeveel geld dat paard wel niet gekost heeft want hij komt van die stal... pff ik wordt daar zo moe van :O Heeft er iemand een nieuwe wagen gekocht hebben die mensen super veel geld of hij is van de bank.. dan denk ik bij mezelf, waar zijn jullie in godsnaam mee bezig ??
Ik vind het zo gek dat anderen altijd blijven speculeren over wat een ander op zijn bankrekening heeft staan. De wereld draait idd alleen maar om geld bij de meeste mensen, het gaat zo hard tegen mekaar op.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:35

Kijk bijoorbeeld michael jackson.
Heeft alles wat hij wil, koopt dit kopt dat en als je dan niet meer weet wat je doen moet koop je never land.
En ik denk dat iedereen wel ziet dat die man een ongelooflijke stumperd is.
Heeft geen jeugd gehad. Liefde ook niet. Vrienden waren er voor het geld.Eigenwaarde zit onder 0. Een arme man, heel arm.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:37

Breghje schreef:
Anthea schreef:
Ja, in principe wel.

Dan moet je terugvallen op je familie en vrienden die je dan niet meer heb.....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:39

Je bent rijk als je gezond bent en een lieve familie hebt, en een leuke relatie.

Als je in geld rijk bent dan kan je alles doen en kopen wat je wilt.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:43

kazary schreef:
Heeft alles wat hij wil, koopt dit kopt dat en als je dan niet meer weet wat je doen moet koop je never land.
Heeft geen jeugd gehad. Liefde ook niet. Vrienden waren er voor het geld.Eigenwaarde zit onder 0. Een arme man, heel arm.

Dat vind ik een heel goed voorbeeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:44

Breghje schreef:
Ja uiteraard, en ruilhandel is er natuurlijk ook nog.

En daar gaat het mis en begint de ratrace. Het maakt niet uit waarom of waarmee, maar de mens wil altijd meer en beter dan de buurman.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:50

Lovely schreef:
Het maakt niet uit waarom of waarmee, maar de mens wil altijd meer en beter dan de buurman.
nou ja, ik woon in zo'n buurt heb ik toch het gevoel.
Waarom zijn mensen toch zo jaloers en kijken ze op mekaar neer? Heb dat nooit begrepen. Ben blij met wat ik heb en wat ik me kan kopen, ik werk en spaar er ook voor.
Ik gun anderen de luxe en heb er geen problemen mee dat een ander meer geld heeft en zich dus ook meer kan kopen..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:02

Lovely schreef:
Breghje schreef:
Ja uiteraard, en ruilhandel is er natuurlijk ook nog.

En daar gaat het mis en begint de ratrace. Het maakt niet uit waarom of waarmee, maar de mens wil altijd meer en beter dan de buurman.

Bij de Amish???? Want daar ging het om in dit verband.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:04

Mijn ouders zijn rijk. Niet overmatig/overdadig, maar wel rijk.

Waarom is mij een raadsel, maar de mensen kijken me aan alsof ik zelf ook rijk ben... Héél vreemd, want ik streef dus ook naar financiële onafhankelijkheid. Mijn pa zou het ook niet willen, mocht ik morgen ad deur staan om geld te vragen!

Ik werk en verdien mijn eigen boterham, heb een toffe vriend waar ik mee samenwoon (in zijn huis), heb een oud "krot" van ne 4x4 die mijn trailer trekt, en heb enkele leuke paarden.

Voor de rest is het elke maand oppassen voor de leningen vd woning af te betalen ed.

Ik voel me dus wel rijk, want hoef niet echt elke euro om te draaien, ben gelukkig op familiaal gebied, met de paarden. Mijn gezondheid is een eeuwige strijd, maar dat went, en ik prijs me nog bij de gelukkigen.

Maar pas als mijn ouders overlijden (en ik hoop dat dit nog de eerste 30 jaar niet is!!!), pas dan zal ik rijk zijn in de betekenis van financieel welgesteld.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 13:09

Mooi verwoord lientjeds

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:46

nixx schreef:
kazary schreef:

Dat vind ik een heel goed voorbeeld!

behalve dan dat micheal jackson hartstikke failliet is..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:44

Vroeger niet. Toen hij al die dingen kocht.
Nu wel, zegt men. Maar is dat ook zo? Dat is net zoiets als dat we gaan speculeren over wat de buurman op de bank heeft staan is het natuurlijk geweldig hot om te gissen hoeveel geld de sterren hebben. Maar is dat ook niet meer dan giswerk? Gevoed door jalousie?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:53

wel grappig dat niemand bedragen noemt, want dat wordt eigenlijk gevraagd.

Ik vind iemand rijk als hij veel geld op de bank heeft staan. En dan heb ik het over 100.000 euro of meer, en daarnaast nog zoveel inkomen wordt vergaart dat daarvan ook nog gespaard wordt. wel lastig beoordelen, want er zijn misschien wel hele rijke mensen die meer uitgeven dan ze binnen krijgen en er zijn misschien wel mensen met heel veel waardevolle bezittingen (kunst, antiek, onroerend goed, eigen bedrijf, aandelen) maar minder contant geld op de bank, of minder maandelijkse vaste inkomsten... En dan heb je natuurlijk ook nog de miljonairs die nog rijker zijn...

Rijk zijn heb je dus in verschillende gradaties.
Voor iemand in de bijstand is de buurvrouw met 20.000 euro op de bank en een modaal inkomen van zo'n 3000 euro in de maand waarschijnlijk al rijk ;)