Anthea schreef:Ja, in principe wel.
Vrienden en familie maken je gelukkig, niet rijk. Of je moet Paris Hilton heten.
Dus jou doel in het leven, hetgeen je helemaal na gaat streven is financiele onafhankelijkheid. En wat als dat niet lukt?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Breghje schreef:Anthea schreef:Ja, in principe wel.
Vrienden en familie maken je gelukkig, niet rijk. Of je moet Paris Hilton heten.
Dus jou doel in het leven, hetgeen je helemaal na gaat streven is financiele onafhankelijkheid. En wat als dat niet lukt?

Anthea schreef:Oh, imo is dat wel opgelost.
Ik ben rijk wanneer ik zo ongeveer alles kan kopen wat ik wil.
Rijkdom heeft imo niks te maken met je vrienden, familie; Dat is geluk.

Anthea schreef:Je verdraaid m'n woorden, dat is wel verzinnen eh.
Ik hoef niet alles te hebben, ik ben tevreden met wat ik nu heb.
Wil ik iets wat iets duurder is, dan ga ik gewoon sparen. Probleem opgelost, ik heb geen kast van 'n huis nodig en ook geen kast vol met Prada troep.
....kazary schreef:Nou ik geloof wel echt dat wij op dit gebied 100% met mekaar overeenkomenJe bent dan toch jaloers op de materialistische dingen?
Ik kan me voorstellen dat als iemand in een rot gezin op is gegroeid dat iemand jaloers is op mensen die wel liefde ontvangen van hun ouders en broers of zussen.
Maar de voorstelling jaloers op iemand met een goed paard en een flinke 4x4 om maar wat te noemen, dat herken ik niet. Kan ik me daarom ook niet voorstellen.
En ik ben juist verre van jaloers op de mensen die echt alles krijgen. Ik weet niet of mijn gedachte gang daar in klopt, maar als je er naar toe hebt geleefd en gespaard, ben je dan niet veel blijer daarmee dan wanneer je met de vingers knipt en het staat er? Volgensmij zit daar veel minder waarde en emotie bij.
Zoals de trots? Ik ben trots op de dingen die mijn vriend en ik hebben. En dat kan ik ook met volle overtuiging zeggen en voelen in heel mijn lijf.
kazary schreef:Precies !Fijn om te horen.Want soms lijkt het wel of de hele wereld alleen nog om het geld draait.
Heeft er iemand een nieuwe wagen gekocht hebben die mensen super veel geld of hij is van de bank.. dan denk ik bij mezelf, waar zijn jullie in godsnaam mee bezig ??
Breghje schreef:Anthea schreef:Ja, in principe wel.
kazary schreef:Kijk bijoorbeeld michael jackson.
Heeft alles wat hij wil, koopt dit kopt dat en als je dan niet meer weet wat je doen moet koop je never land.
En ik denk dat iedereen wel ziet dat die man een ongelooflijke stumperd is.
Heeft geen jeugd gehad. Liefde ook niet. Vrienden waren er voor het geld.Eigenwaarde zit onder 0. Een arme man, heel arm.
Lovely schreef:nou ja, ik woon in zo'n buurt heb ik toch het gevoel.Het maakt niet uit waarom of waarmee, maar de mens wil altijd meer en beter dan de buurman.

nixx schreef:kazary schreef:Kijk bijoorbeeld michael jackson.
Heeft alles wat hij wil, koopt dit kopt dat en als je dan niet meer weet wat je doen moet koop je never land.
En ik denk dat iedereen wel ziet dat die man een ongelooflijke stumperd is.
Heeft geen jeugd gehad. Liefde ook niet. Vrienden waren er voor het geld.Eigenwaarde zit onder 0. Een arme man, heel arm.
Dat vind ik een heel goed voorbeeld!