moet wiet gelegaliseerd worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moet wiet gelegaliseerd worden?

ja
61 (59%)
nee
34 (33%)
twijfel
7 (6%)

Totaal aantal stemmen: 102

pinuts

Re: moet wiet gelegaliseerd worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:18

sommige mensen zijn van zichzelf agressief, en ja wiet kan dat versterken, drank overigens ook. Ik zie ook vaak mensen druk worden van energydrank, of onder druk, of stress worden ze sneller boos of agressief.. Dat zit in die persoon zelf, vind ik dus echt geen reden om wiet af te schaffen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:19

pharagirlke schreef:
Heb er anders al meer agressief van zien worden dan rustig. Maar goed, ik zie er dan vast ook nooit hier :') Zal vast enkel mijn dorp en alle omliggende dorpen zijn waar het om gaat. :')
Lieveli staat zelfs op de site die jij me gaf dat het lichamelijk verslavend is, dus ik denk dat je een van je bronnen moet gaan nakijken óf dat je de dingen niet zo moet gaan verdraaien dat ze in de discussie goed uit komen. (ik heb nou express voor alle zekerheid op die site gekeken wat zij er van zeiden.)

Ik verdraai geen dingen. Kan best staan op die site. Maar je hebt toch ook die quote gezien die ik heb neergezet? Daarin staat dat het niet lichamelijk verslavend is.

edit: het zal dan wel enkel in jouw dorp voorkomen. Ik kom vaak in Amsterdam, het walhalla van de wiet en hasj, en ik heb er nooit last van agressieve blowers. Zelfs in mijn blowtijd nooit last van gehad.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:21

Je hebt de site toch ook gelezen? Daarop staat dat het wel zo is := Anyhow, weinig zin in welles-nietus discussies, heb mijn mening erover gegeven. :) Enkel in mijn dorp en alle omliggende dorpen dan toch. Weet je, de spreekwoordelijke bil, waar we allebei door kijken (dus ja: ik ook!) maakt dat we onmogelijk objectief kunnen oordelen hierover. Het is dus echt een eindeloze discussie waarin niet meer gezegd kan worden dan wat nu gezegd is.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:28

ik heb op de middelbare school een x een verslaafde in de klas gehad, deze vertelde ook dat het zeker niet lichamelijk was maar wel geestelijk. Ze was heel erg verslaafd geweest.. Ja heel sneu, maar dat kun je ook worden van roken, drank, andere drugs, seks en computergames...
Tis maar net hoe je zelf bent.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:06

dan zal de drugsverslaafde zelf eens reageren voor mensen die niet gebruiken vanalles gaan roepen...

oke beetje overdreven dat drugsverslaafde maar ik rook iedere dag wel 1 of meerdere jointjes dit is dan wel hasj
rook zelden wiet omdat dit veel schadelijker is dan hasj. van wiet wordt je in 1 keer knetter stoned en van hasj kan je nog gewoon normaal leven.

het verslaafde deel er aan is de gewenning dus echt het geestelijke lichamelijk heb je nergens last van. zo kan ik ook weken niet blowen zonder ergens last van te hebben.

je mag 5 gram hasj of wiet hebben en 3 plantjes te dikte van een onderarm en te hoogte van een gehele arm.

lees ook iets over aggressie. ken persoonlijk geen aggresieve gebruikers van hasj of wiet wel van cocaine gebruikers. of combi daarvan.
@pharagirlke ik snap dus echt niet waar je jouw info vandaan haalt..

sorry maar blijf vinden dan je alleen kan oordelen over deze dingen als je zelf gebruikt. je hebt als niet gebruiker altijd een soort van vooroordeel over gebruikers. of dit nu positief of negatief is. ik heb als soft drugs gebruiker ook een oordeel over hard drugs gebruikers. ben ik dan naief? nee denk het niet maar vndt ook niet dat ik er echt over kan oordelen daar ik het nooit heb gebruikt en ook niet van plan ben. heb genoeg mensen om me heen kapot zien gaan aan die oliebol tot een overleidens geval aan toe. en ja de rest blijft maar gezellig door gebruiken...

tot zo ver mijn mening.
mensen die benieuwd zijn naar gebruikers ervaringen kom maar op hahaha

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:11

moet toch ff iets kwijt hoor, ik erger me al lange tijd aan jouw reacties en deze vindt ik wel heel erg ver gaan
ik ga met een hele grote groep soft-drugs gebruikers om en ook een aantal hard-drugs gebruikers. op 2na heeft niemand van deze groep (ruim 20 man) ooit hard drugs geprobeerd. de hard drugs gebruikers hebben zelfs niet tot nauwelijks geblowd voor ze aan de hard gingen.

ik denk eerder dat jij rare dingen mee maakt omdat mensen vanuit belgie via dealers hun stuff verkrijgen en daardoor sterker of slechter spul krijgen. er is ook een tijdje wiet-gruis in de handel geweest waar cocaine resten door heen vermengt waren. ja hier ben ik ook een keer slecht op gegaan. dus bekijk dat verschil wel even

dus denk eerst eens goed na voor je zulke uitspraken doet. zeker over iets waar je geen verstand van hebt

pharagirlke schreef:
Wiet moet wat mij betreft niet gelegaliseerd worden. Hier in België is het ook nog niet legaal. Let wel: ik heb het hier over recreatief gebruik, niet over medisch gebruik.

We hebben toevallig ooit een debat moeten voeren over dit onderwerp. En uit peilingen bij mensen die bezig zijn met zware drugsverslaafden komt wel degelijk naar voren dat eenmaal begonnen aan wiet. De stap naar harddrugs veel kleiner is dan voor iemand die nog nooit gerookt heeft of enkel eens een sigaret geprobeerd heeft. Wiet haalt de duivel nog meer naar boven in een mens dan alcohol en van mijn part zouden ze ook alcohol mogen verbieden maar goed, dat is een andere discussie. Nee, ik heb niets met wiet en ben er zelfs faliekant tegen. Ik ben de laatste om gebruikers te veroordelen maar indien ze er zelf over beginnen heb ik wel mijn mening klaar. En ben tot nog toe geen enkele gebruiker tegen gekomen die achteraf niet kwam zeggen dat ik gelijk had :')

Mensen die willen dat het legaal word denken of niet 100% na over gevolgen of zijn er simpelweg nog nooit mee in contact gekomen. Mensen die gebruikers als idioten zien, denken al evenmin degelijk na en missen elk greintje van empathie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 01:16

Dat kan heel goed zijn maar ik leef in Belgie en oordeel dus ook van uit Belgie. IMO ben ik lang niet de enige die beter eens wat beter zou nadenken voor uitspraken te doen. Ik zou niet te hard gillen dat ik er geen verstand van heb :(:)
Dat je je ergert, kan best zijn, maar dat is al evenmin mijn probleem. Dan hoef je niet over mij of mijn kennis te gaan oordelen. ;)