Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pharagirlke schreef:Heb er anders al meer agressief van zien worden dan rustig. Maar goed, ik zie er dan vast ook nooit hierZal vast enkel mijn dorp en alle omliggende dorpen zijn waar het om gaat.
Lieveli staat zelfs op de site die jij me gaf dat het lichamelijk verslavend is, dus ik denk dat je een van je bronnen moet gaan nakijken óf dat je de dingen niet zo moet gaan verdraaien dat ze in de discussie goed uit komen. (ik heb nou express voor alle zekerheid op die site gekeken wat zij er van zeiden.)
pharagirlke schreef:Wiet moet wat mij betreft niet gelegaliseerd worden. Hier in België is het ook nog niet legaal. Let wel: ik heb het hier over recreatief gebruik, niet over medisch gebruik.
We hebben toevallig ooit een debat moeten voeren over dit onderwerp. En uit peilingen bij mensen die bezig zijn met zware drugsverslaafden komt wel degelijk naar voren dat eenmaal begonnen aan wiet. De stap naar harddrugs veel kleiner is dan voor iemand die nog nooit gerookt heeft of enkel eens een sigaret geprobeerd heeft. Wiet haalt de duivel nog meer naar boven in een mens dan alcohol en van mijn part zouden ze ook alcohol mogen verbieden maar goed, dat is een andere discussie. Nee, ik heb niets met wiet en ben er zelfs faliekant tegen. Ik ben de laatste om gebruikers te veroordelen maar indien ze er zelf over beginnen heb ik wel mijn mening klaar. En ben tot nog toe geen enkele gebruiker tegen gekomen die achteraf niet kwam zeggen dat ik gelijk had
Mensen die willen dat het legaal word denken of niet 100% na over gevolgen of zijn er simpelweg nog nooit mee in contact gekomen. Mensen die gebruikers als idioten zien, denken al evenmin degelijk na en missen elk greintje van empathie.