Het is zeker niet verplicht ! Ik vind het zelf wel handig om te doen. Dan zie je alvast hoe het examen er aantoe gaat. Heb je de situatie al een keer gehad. Maar er zijn genoeg mensen die het onzin vinden. Die zien op het echte examen wel hoe het er aantoe gaat.
Ik heb hem volgende week... Mijn instructeur raadde het me aan en mijn zus die TTT gedaan had ook. Ik vind het inderdaad wel prettig om vast de situatie te leren kennen. En als je vrijstelling krijgt hoeft dat op het examen niet meer en ik denk ook dat het wat vertrouwen geeft voor het examen als je de TTT haalt.
Ik vind het zelf ook handig.. je weet dan hoe een echt examen te werk gaat (omdat je ook gewoon clusteropdrachten enzo krijgt) en je merkt gelijk hoe het is om zo'n vreemde man naast je te hebben zitten En ach de bijzondere verichtingen gingen in elk geval goed en de rest is het fijn als iemand anders er eens naar kijkt
aatjuh12
Geplaatst: 18-03-09 10:45
jaa dat is inderdaad ook waar! ik ga het er vrijdag even overhebben!
en ik las pas over een speciale lesmethode? weten jullie toevallig wat dat inhoud?
Ik heb een pakket van 1250 euro, 30 lessen, TTT en examen. Ben erg tevreden over de rijschool waar ik bij rijd.
Heb gisteren TTT gehad, de examinator zei dat als het een examen geweest was ik geslaagd zou zijn!
Maandag moet ik afrijden..
Chantal16
Geplaatst: 18-03-09 14:11
Ik meld me hier toch ook even! Vind het wel leuk om jullie ervaringen te lezen..
Ik ben zelf nog maar 17.. En over 2 maanden ben ik jarig en heb dan gelijk mijn eerste rijles.. Ben er nu al zenuwachtig voor!
Ik heb een pakket met 38 rijlessen + TTT + eigen verklaring + examenaanvraag incl. examenrijden en 1 keer examengarantie.. Hier betaal ik 1400 euro voor.. Ik ga lessen bij John de Waard
Nou trouwens ik heb het nagerekend en als het 32 lessen van een uur zijn ben ik denk ik niet veel duurder uit, of misschien zelfs goedkoper. Maargoed, moet ik het wil in (minder dan) 32 lessen halen. En als je dat lukt in minder heb je pech met een pakket.
Hee! Ik heb ook net mijn 3e les gehad. Mijn rijschool doet alleen lessen van 2 uur dus eigenlijk heb ik al 6 uur gereden. De eerste keer mocht ik gelijk de snelweg op en na 3 kwartier heb ik leren schakelen. Veel mensen zeggen dat dat snel is? Maar waar ik rijd doet hij dat met iedereen, gewoon andere aanpak denk ik ? xxx
Diana_14
Geplaatst: 18-03-09 18:04
Dankje!
TTT = 150 euro Examen = 190 euro Gezondheidsverklaring = 20 euro En betaal dus per uur 29,66
Ik betaal 36,00 per les omdat ik een pakket heb. Bij ons in de buurt is het zo'n beetje goedkoopste wat er te vinden is. Maar wat ik bij anderen hier lees! Het kan dus wel goedkoper