Typisch audi rijders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:09

BraveSpots schreef:
Overigens bij mensen die te vlug rijden (veel te vlug geen 5 km per uur ofzo) durf ik veelal juist heel traag rijden, vooral op stukken waarbij ze niet kunnen inhalen. Expres.
.

Kijk dit vind ik nu gevaarlijk weggedrag, ik heb zelf niet met autorijsels geleerd dat ik mn voorganger achter mij wil houden, ik neem aan van jij ook niet ;)

Sterre; Ik heb overigens zelf geen 500PK aan board hoor moet er niet aan denken, dat wordt mijn dood :D
Nee de auto's die ik rijdt zijn hier soms wel eens mee uitgerust en dat is heel leuk speelgoed. :) Zeg maar gerust dat je een andere belevinsgwereld krijgt.

Siets schreef:
en dan ook nog de gevolgen van een boete uit de weg gaan door een verboden radardetector aan boord te hebben?

Dr zijn ook Stingers die niet verboden zijn hoor ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:21

Chiqa schreef:
Kijk dit vind ik nu gevaarlijk weggedrag, ik heb zelf niet met autorijsels geleerd dat ik mn voorganger achter mij wil houden, ik neem aan van jij ook niet ;)

Echt gevaarlijk is het niet hoor, ik doe het puur zodat degene achter me verplicht ook trager moet rijden terwijl ze het liefst willen voorbij rijden aan de dubbele snelheid (bv op een straat waar 50 ga ik dan 40 rijden ofzo). Niet lang hoor, maar genoeg om ze eens te irriteren.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:25

Chiqa schreef:
Siets schreef:
en dan ook nog de gevolgen van een boete uit de weg gaan door een verboden radardetector aan boord te hebben?

Dr zijn ook Stingers die niet verboden zijn hoor ;)

Zucht... Waarom voel jij nou altijd de drang om andere mensen te verbeteren? Je voegt nooit iets toe aan een topic, je hebt alleen maar dingen aan te merken. Blijft jammer ;)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:28

BraveSpots schreef:
Chiqa schreef:

Echt gevaarlijk is het niet hoor, ik doe het puur zodat degene achter me verplicht ook trager moet rijden terwijl ze het liefst willen voorbij rijden aan de dubbele snelheid (bv op een straat waar 50 ga ik dan 40 rijden ofzo). Niet lang hoor, maar genoeg om ze eens te irriteren.

En hier gaat het nu fout in NL. Want mensen die zelf politieagentje gaan spelen zijn net zo gevaarlijk bezig als de mensen die te hard rijden etc... We hebben hier in NL politie om mensen op hun fouten te wijzen, als wij als burgers dat over gaan nemen is het einde zoek.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:32

saroanda schreef:
En hier gaat het nu fout in NL. Want mensen die zelf politieagentje gaan spelen zijn net zo gevaarlijk bezig als de mensen die te hard rijden etc... We hebben hier in NL politie om mensen op hun fouten te wijzen, als wij als burgers dat over gaan nemen is het einde zoek.

Ik woon in België ;) . Maar verder heb je gelijk, eigenlijk zou ik het niet mogen doen (alhoewel er helemaal niks illigaals is aan 40 rijden waar je 50 mag).

Ik ben verder ook een hele brave burger (en autorijder). Maar heel eerlijk, het is een uiting van frustratie. Ik bedenk maar zo, als zij twintig of meer kilometer sneller 'mogen' rijden dan de limiet, mag ik gerust 10 kilometer minder snel rijden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:33

mijn Audi loopt de teller uit.......... en de teller stopt bij 260 kmpu

ik kan je vertellen dat het echt een bijzondere beleving is als je zo hard rijd

mijn auto gaat het pas lekker vinden als je 100 in zn twee rijd........

goed loopt ie 1 op een emmer dat wel :D :D :D

Maar voor dat soort gekkigheid ga in naar de NuerenbergRing....... en in het dagelijkse weggebruik pak ik hooguit een keer 160 als ik de weg voor mezelf alleen heb, en er geen medeweggebruikers zijn. Gewoon omdat het even een lekker gevoel is om 120 te rijden en dan daaruit af te gaan.... Maar de Nederlandse snelwegen zijn er niet op gebouwd en de Nederlandse bestuurders zijn er niet op ingespeeld (in Duitsland is dat toch heel anders :D )

Op het moment dat ik dan weer in de buurt van verkeer kom dan parkeer ik hem gewoon weer lekker op de rechterbaan, geef hem even een klopje op het dashboard als beloning en gun hem even de ontspanning :D :D

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:35

BraveSpots schreef:
Overigens bij mensen die te vlug rijden (veel te vlug geen 5 km per uur ofzo) durf ik veelal juist heel traag rijden, vooral op stukken waarbij ze niet kunnen inhalen. Expres.
.

brrrr aan zulke mensen kan ik me doodergeren
Als ik een beetje opgejaagd ben durf ik wel wat sneller rijden en als der een slak voor me rijdt kan ik werkelijk doodvallen;
je 'trucje' heeft dus succes ;)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:38

BraveSpots schreef:
saroanda schreef:

Ik woon in België ;) . Maar verder heb je gelijk, eigenlijk zou ik het niet mogen doen (alhoewel er helemaal niks illigaals is aan 40 rijden waar je 50 mag).

Ik ben verder ook een hele brave burger (en autorijder). Maar heel eerlijk, het is een uiting van frustratie. Ik bedenk maar zo, als zij twintig of meer kilometer sneller 'mogen' rijden dan de limiet, mag ik gerust 10 kilometer minder snel rijden.

Te langzaam rijden is ook strafbaar ;) Als je bijvoorbeeld 80 gaat rijden waar je 100 mag hinder je het verkeer en kan je gevaarlijke situaties creëren. Ik snap je frustratie volledig hoor, ik denk altijd maar, ach zijn/haar tijd komt nog wel, die wordt ongetwijfeld een keer gepakt.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:55

saroanda schreef:
Te langzaam rijden is ook strafbaar ;) Als je bijvoorbeeld 80 gaat rijden waar je 100 mag hinder je het verkeer en kan je gevaarlijke situaties creëren.

Op de snelweg is de minimum snelheid 60 km/h als ik me niet vergis. Als de max. snelheid 100 km/h is en jij rijdt 80 km/h, ben je niet strafbaar!!
Het bord wil nl. niet zeggen dat je 100 km/h moet rijden ;) .

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:57

Sterre schreef:
saroanda schreef:
Te langzaam rijden is ook strafbaar ;) Als je bijvoorbeeld 80 gaat rijden waar je 100 mag hinder je het verkeer en kan je gevaarlijke situaties creëren.

Op de snelweg is de minimum snelheid 60 km/h als ik me niet vergis. Als de max. snelheid 100 km/h is en jij rijdt 80 km/h, ben je niet strafbaar!!
Het bord wil nl. niet zeggen dat je 100 km/h moet rijden ;) .

Waarom zag ik dan laatst op wegmisbruikers dat een oudere man die 60 reed in plaats van 80 toch een boete kreeg?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:58

Dat dacht ik ook. Er bestaan ook van die auto's waarbij je geen rijbewijs nodig hebt en die maar 40km/uur kunnen rijden. Die mogen (hier) ook gewoon op de weg. Wel niet op de snelweg.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:58

Waarom zag ik dan laatst op wegmisbruikers dat een oudere man die 60 reed in plaats van 80 toch een boete kreeg?[/quote]

Omdat je minimaal 70 moet rijden op de snelweg.. ;)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:01

_janet_ schreef:
Waarom zag ik dan laatst op wegmisbruikers dat een oudere man die 60 reed in plaats van 80 toch een boete kreeg?

Ik weet niet waarom jij dat zag :? ....

KiWiKo schreef:
Maar voor dat soort gekkigheid ga in naar de NuerenbergRing....

Ahhh.... DTM rijden :D !
Maar dat is vast niet wat je bedoelde :P , neem aan dat je dan naar de Nürburg Ring gaat ;) .

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:02

Het klopt idd. dat de minimumsnelheid op de snelweg 60km/u is, echter als iemand dusdanig langzaam rijdt waardoor achteropkomend verkeer rare capriolen moeten uithalen, omdat zij dit niet verwachten kun je in overtreding zijn voor artikel 5 Wegenverkeerswet voor het veroorzaken van gevaar of hinder.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:03

ik heb het niet over de snelweg, het was op een gewone 80 km weg.
Die man reed 60 en werd aangehouden.
Volgens mij viel het onder "het ophouden van het verkeer" ofzo

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:04

Citaat:
In Nederland is het verboden voor een voertuig dat niet tenminste 60 km/uur kan en mag rijden op de autosnelweg te rijden, maar dit betekent niet dat er een minimumsnelheid van 60 km/uur geldt. Dit zou ook onzinnig zijn, want door drukte en files kan de snelheid vaak veel lager liggen. Wie echter te langzaam rijdt (bijvoorbeeld 60 km/uur als de rest 120 km/uur rijdt, wat uitermate gevaarlijk is), kan worden beboet voor gevaarlijk rijgedrag, een zeer algemene "vangnet"bepaling uit de WegenVerkeersWet.

In België bedraagt de minimumsnelheid 70 km/uur (er zijn een reeks uitzonderingen zoals weersomstandigheden, verkeersdichtheid, zicht, etc bepaald in Artikel 10.1).

Bron: wikipedia

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:05

Sterre schreef:
_janet_ schreef:

Ik weet niet waarom jij dat zag :? ....

KiWiKo schreef:
Maar voor dat soort gekkigheid ga in naar de NuerenbergRing....

Ahhh.... DTM rijden :D !
Maar dat is vast niet wat je bedoelde :P , neem aan dat je dan naar de Nürburg Ring gaat ;) .

hihih leuk joh!!! :)

ik vind de u met de puntjes altijd lastig typen, moet ik zo zoeken :) :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:12

Ik heb even gegoogled en bij infopolitie het volgende gevonden
Citaat:
Het is wel zo dat op de snelweg alleen voertuigen mogen rijden hier sneller dan 60 km/u kunnen en mogen rijden.

http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.p ... 9400324185

*Kim, de ü zit standaard op mijn toetsenbord, maar daavoor heb ik weer geen e met puntjes :+ . (maar ue geschreven is ook prima hoor :j !)
Alleen Nuerenberg en Nuerburg is heel wat anders; als je in Nuerenberg zit, zit je vlak bij mij :D . Daar wordt zomers altijd een DTM-wedstrijd gereden :+ .

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:26

IK weet wel dat de rij instruteur van mijn zus een speciaale naam had voor de asososiale jongtjes tussen de 18&25 jaar. Ze noemde ze altijd petjes, omdat 9van de 10 (ook met schijtweer) een petje op heeft. Ze liggen dan achter het stuur van hun volkswagen golf (met vier uitlaten en spoiler hoewel je bij de sneheden die je met een golfje kan rijden nooit zomaar op zal stijgen maja :P ).
Mijn over buren met BMW rijden ook altijd te hard, maar nooit meer dan 55 km per uur te hard, ze zijn nog al gehecht aan hunrijbewijs.

Het is trouwens echt niet illegaal om langzamer te rijden dan de max snelheid. Alleen op de snelweggeldvolgens mij een minimum. Je mag met paard en wagen immers ook op een 80km weg rijden :Y) .
En bij klevers gaat het gas bij ons ook los. Als er dan een kindje oversteekt knalt de auto achter je teminste met 60 op je achterbumper inplaats van met 80. Ik hoef geen whiplash en als mijn hond in de achterbak zit hou ik hem ook liever in 3D :+ .

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:30

Ik vind het nou wel jammer dat er steeds over de gepimpte golfjes word gesproken die aso rijden |( Er bevinden zich meer japanse tupperwarepartys op de weg dan getunede golfjes.

liedje89

Re: Typisch audi rijders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:37

Bij ons in omgeving zijn het wel bijna altijd golfjes, Maja dat kan natuurlijk weer per omgeving verschillen. Bovendien lenen golfjes zich ook goed voor pimpen omdat het zulke populaire auto's zijn. Er zijn altijd onderdelen voor te krijgen.
Hoewel er ook veel petjes in oude rammelbakken rijden maar die gaan meestal niet zo hard (omdat die autotjes het niet zo kunnen).

_janet_

Re: Typisch audi rijders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:45

hier zijn het ook meesta golfjes, die meestal erg slecht gepimpt zijn.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:48

Het blijkt dus wel weer, het golfjes-vooroordeel zit er zo hard ingebakken dat hij er niet zomaar weer uit te krijgen is. Zonde :)

Ligt Blokzijl trouwens in Groningen? Mijn ex woont daar, en in de tijd dat ik met hem liep viel het me wel op dat ze in het noorden al helemaal niet kunnen tunen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:55

Niks tegen nieuwe golfjes hoor maar de iets oudere met een hoog pimp gehalte die rijden vaak niet zo netjes.
Golfjes zijn hardstikke fijna auto's verder. Wat dat betreft zijn die petjes nog zo gek niet. maja ik vind dat als je 4 uitlaten en een spoiler wil je daar een ferrari tussen moet hebben anders staat het zo sip.

Edit: spelfout
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 17-03-09 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:56

djoya schreef:
Jeszica schreef:
En dat vind ik dus asociaal! Als ik met 121 km per uur een auto in wil halen dan is dat mijn goed recht... Ik heb dan ook echt de neiging dat als er zo'n aso bak achter me zit te drukken expres nog wat langer links te blijven rijden. Je bent echt niet beter omdat jij een duurdere auto rijdt dan ik in m'n goedkope matiz. Ik mag inhalen waar ik wil, en als het je niet zint dat je dan af moet remmen omdat ik me aan de snelheden houd, ga dan maar lekker in duitsland rijden waar je wel harder dan 120 mag....

waarom ga je dan iemand inhalen die 120 rijd? Je mag toch niet harder? Blijf dan lekker achter je voorganger zitten.

Oh, dus ik moet ook maar achter een vrachtwagen gaan blijven plakken die 80 rijdt? Want ik haal 'maar' met 120 in? Tuurlijk, als mijn voorganger ook gewoon 120 rijdt ga ik er niet zo snel voorbij, maar ik heb geen zin om achter vrachtwagens te blijven plakken.

@ diega: Nou, frustraties, nee hoor ;) Ik ben hartstikke blij met m'n Matizje, maar dat is wat ik vaak te horen krijg van vrienden die de audi van papa rijden... Dat ik maar in een goedkoop bakkie rijdt.