Help, m'n wc zal straks door 240 personen bezocht worden!!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Help, m'n wc zal straks door 240 personen bezocht worden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 23:15

Serieus, ik zou mijn deur die avond op slot draaien, alle klemmen erop, en desnoods zelf binnen gaan zitten, om te voorkomen dat je schoonouders op een of andere manier binnenkomen om hem open te doen. En dan n briefje op de deur dat het toilet helaas niet beschikbaar is.

Mensen maken er zo'n gigantische bende van, er gaat veel kapot, dat kan ik je verzekeren.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 23:30

annastasia schreef:
wat dacht je van ''mijn'' garage. die ruim ik op, op het moment dat het MIJ uitkomt.
Als ik m'n laarzen voor de deur wil uittrekken dan doe ik dat.
Maar er wordt ons steeds gezegd dat we via de schuur naar binnen moeten want dit is wel onze ''entree'' en als die al niet netjes is..... Want ja, het is wel de 1ste indruk van mensen.
Nou, dan moeten ze maar door de voordeur komen hoor.
Ik kom bij genoeg andere mensen waar het ook niet allemaal spik en span is.
Het is mijn huishouden, niet die van hun.

ach.. nog ff.. ze zijn al zo oud.. duurt niet lang meer.. :o

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 12:27

Net even met al z'n zussen en broer gepraat.Ook zij vinden het niet normaal en hadden ook zoiets van als je het even vraagt, maar ze hebben het gewoon meegedeeld.
We hebben dus afgesproken dat zij het met hun ouders gaan overleggen dat ze maar zo'n wc moeten gaan huren.
Als ik het ga vertellen dan is het toch direct weer ruzie.
We hadden het er ook over dat ze ws echt zo'n beeld van een dixie erbij hebben.
Dus nu even afwachten........
Niemand had ook echt trek om in z'n 1tje te gaan overleggen, dat worden weer dikke discussies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:50

Ik hoop voor je dat het zo opgelost wordt. Ik zou dit ook niet toestaan, niet op deze manier althans.

Veel succes!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:36

je staat in ieder geval niet alleen in je mening! Altjid fijn!

Nou hoop dat het goed komt!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:39

Wat fijn dat de broers en zussen jou mening delen. Dat geeft toch weer wat hoop.

anita87ruud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:41

Gewoon een toiletkar huren.

Echt zoveel kost dat niet eens en je hebt al die mensen niet in je huis.

Meestal zitten er 3 gewone wc's in en 1 bak voor de mannen;) Ideaal!!!

Kleine moeite om zoiets te huren lijkt me.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 14:54

anita87ruud schreef:
Gewoon een toiletkar huren.

Echt zoveel kost dat niet eens en je hebt al die mensen niet in je huis.

Meestal zitten er 3 gewone wc's in en 1 bak voor de mannen;) Ideaal!!!

Kleine moeite om zoiets te huren lijkt me.

Blijkbaar geen kleine moeite voor stronteigenwijze mensen.
Ze zijn rond de 75 en hebben altijd hun zin gehad, en anders weten ze het wel zo te draaien.
Daarnaast ook altijd gelijk willen hebben.
Tja, probeer die maar eens wat aan te smeren/praten als ''buitenstaander''

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:21

zet het neer, dan snappen de mensen het ook wel dat ze daar op moeten.
je had het over je begin post over een brief, die de mensen kregen, kan je die niet onderscheppen en de medeling dat er een wc wagen staat ipv eige toilet

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:35

Jeetje echt belachelijk is dit.
Tuurlijk wil je geen 240 mensen op je toilet en in je huis, en al helemaaaaal niet als je schoonouders niet eens het fatsoen hebben om dit eerst even te vragen.
echt not done zeg :=

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:53

Pfff, volgens mij heb jij geen makkelijke schoonouders. Ik zou helemaal gek worden als ik zo moest leven, petje af voor jou hoor.

Die mensen liet ik dus mooi niet allemaal op mijn toilet, kon mijn man hoog of laag springen en schoonouders net zo....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:04

Gelukkig dat je nu steun hebt gekregen.
Ik denk dat ik dit type 'schoonmonsters' ken (ik had ex-schoonmonsters). Zij zullen zich geen seconde afvragen of het normaal is om het leven en huishouden van een ander te regelen. Al zet je een spiegel voor hun neus, die gaan echt niet over zichzelf nadenken ;)
Goed idee om dit eerst eens via de broers/zussen te spelen.

anita87ruud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:22

Pff als ik het zo bekijk heb je het zeker niet makkelijk met je schoonouders.

Ik kan er gewoon niet bij dat ze het zelf ook niet erg vinden dat er ong 240 mensen gebruik maken van hun toilet.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:48

gewoon deur op slot draaien en doorverwijzen naar hun eigen huis, en anders van tevoren een bedragje afspreken voor een schoonmaker en een vergoeding als er dingen kapot gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:01

Ik snap je standpunt echt totaal!
Zou dat ook absoluut niet toelaten in mijn huis/w.c.

Mensen zijn als het om andermans spullen gaat echt enorm makkelijk.

Voet bij stuk houden en anders gewoon alles baricaderen zodat er niemand in/uit je huis kan komen!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:06

Wat ik niet helemaal snap in het verhaal:
Het is het huis van je schoonouders? Wonen jullie met beide gezinnen in 1 huis? Huur jij het huis van je schoonouders?

Zoals het nu op mij overkomt is het dat jullie kostenloos in hun huis wonen en dat zij daarom denken alles te mogen... Omdat het nu eenmaal hun huis is...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:17

Ik zou het niet pikken (niet van mijn schoonouders) maar ook niet van je vriend hoor.

Omdat ie de toiletkwestie blijkbaar niet belangrijk vind is het probleem opgelost? Als ik iets echt belangrijk vind heb ik graag dat mijn vriend luistert naar me, ook al vind ie het zelf niet belangrijk, en ik wil zelf dat ie zich wat inleeft. Over bepaalde dingen (zoals een toilet) mag je als partner best zelf wel je veto zetten en moet de ander maar even volgen imo.

Maargoed, een huishouden zoals die van de TS (met je schoonouders die alles willen bepalen en een vriend die hen gehoorzaamt als een slaafje) zou ik zoiezo nooit willen. Binnen een week zou ik overspannen gillend weglopen en nooit meer terugkomen vrees ik.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:20

Wat fijn dat die van jouw al zo oud zijn }:0

Meid ik begrijp je volkomen, hoop dat je eruit komt :j

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:21

Ik vind ook dat jij echt helemaal gelijk hebt, zijn ze nou helemaal bedonderd om zomaar zonder te vragen zoveel mensen jullie kant uit te sturen.

MAAAAAR, ik vind ook dat je er nog eens heel goed over na moet denken voordat je weigert om je toilet ter beschikking te stellen. Is het je echt waard om enorme ruzie met je schoonouders over te krijgen. Ruzie is al niet leuk, zeker niet in de familie. Maar volgens mij wonen jullie ook nog op hetzelfde terrein, dus je zal elkaar nog heel veel tegenkomen.

Ik denk zeker dat je een gelijk hebt. Maar of je ook je zin door moet drijven, daar zou ik nog eens goed over nadenken.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 16:54

Liezel1 schreef:
Wat ik niet helemaal snap in het verhaal:
Het is het huis van je schoonouders? Wonen jullie met beide gezinnen in 1 huis? Huur jij het huis van je schoonouders?

Zoals het nu op mij overkomt is het dat jullie kostenloos in hun huis wonen en dat zij daarom denken alles te mogen... Omdat het nu eenmaal hun huis is...

We wonen op hetzelfde terrein, maar gelukkig niet in hetzelfde huis. Denk dat ik dan echt gillend was weggelopen een aantal jaren geleden al.
M'n vriend doet het hele bedrijf, z'n vader voert de kalveren.
Ze zitten nog in maatschap, dus het huis is net zo goed van m'n vriend. Die heeft al bijna 20 jaar zich 100% ingezet voor het bedrijf met meer dan 70 uur per week. Dus kostenloos kan ik het zeker niet noemen.
Maar zolang hij het bedrijf nog niet heeft overgenomen heeft hij niet alles voor het zeggen.
Helaas ook voor hem, want afgelopen jaar hoefde alleen nog een handtekening gezet te worden en had ie het overgenomen, ketste zijn vader op het laatste moment af.

Juist door dit laatste voelen ze echt haantjes die op hun nest zitten te broeden, en is het, dit is ons huis.
Ja als je die nooit wilt overdoen aan je zoon dan zal het altijd je huis blijven.
M'n vriend is het ook echt zat, die hebben over de kleinste dingen al woorden, maar ja, het blijven je ouders en hij zet zich zo erg in voor het bedrijf dat ie eigenlijk gewoon alles pikt, en vaak loopt ie dan ook met een chagarijnige sik rond.

Anoeska schreef:
I
MAAAAAR, ik vind ook dat je er nog eens heel goed over na moet denken voordat je weigert om je toilet ter beschikking te stellen. Is het je echt waard om enorme ruzie met je schoonouders over te krijgen. Ruzie is al niet leuk, zeker niet in de familie. Maar volgens mij wonen jullie ook nog op hetzelfde terrein, dus je zal elkaar nog heel veel tegenkomen.

Ik denk zeker dat je een gelijk hebt. Maar of je ook je zin door moet drijven, daar zou ik nog eens goed over nadenken.

Als z'n ouders achter lopen dan blijf ik zo veel mogelijk binnen. En dit begrijpt m'n vriend volkomen. Hij kan er niet omheen, maar soms dan maakt hij ook express geen praatje met ze.
Zowiezo wordt ik als de indringer gezien die alles maar wil bepalen.
Daar hebben we een poos geleden ook nog heel erg woorden om gehad.
Ze waren bang dat als ze het bedrijf aan m'n vriend zouden overdoen dat ik dan de baas zou worden.
|Toen heeft m'n vriend ze eens heel goed de waarheid vertelt.
Zijn vader deed het altijd alleen en nam ook alle beslissingen alleen, z'n moeder geeft NOOIT tegenspraak.
Toen zei m'n vriend, en wij doen het samen! Kijk eens naar al je andere kinderen, die nemen ook samen met hun man/vrouw de beslissingen, zo doen wij het ook. Anders ben je niet gezond bezig.

dus tja, als zelfs alle andere broers/zussen er zo over denken en het ook echt niet toe zouden laten...
Ik heb net m'n huis een beetje op orde qua opknappen etc, dan wil ik niet 240 vreemde mensen met hun vieze voeten in huis hebben.
De tent komt op zand te staan zonder vloer, dus dan kun je zelf wel invullen wat voor bende het wordt als het geregend heeft. En hoe het gaat schuren (m'n laklaag) als het kurkdroog is.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:11

ik zou serieus willen verhuizen joh :(:)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:47

Volgens mij heb ik zo'n type gezin moeten leren voor mijn examen van vandaag :D . Er is een duidelijke rolverdeling, vader is pater familias en moeder schikt zich zonder vragen te stellen naar zijn wensen, want zo is het nu eenmaal. Vader is ook gewoon om over de hele familie beslissingen te willen nemen, zeker als zoonlief het bedrijf wil overnemen vindt hij dat hij het recht heeft om het reilen en zeilen van jouw gezin te bepalen. Jouw man is immers zijn zoon en ondanks dat hij volwassen is moet hij volgens vader nog altijd luisteren naar het hoofd van het gezin, jij bent 'maar een vrouw' en hoort eigenlijk liever aan de haard thuis, en mag je zeker niet bemoeien met de beslissingen van zijn zaak. Klopt dat zo ongeveer?

Dan ziet hij jouw als een serieuze bedreiging omdat je 'alles samen oplost'. Volgens hem hoort een man de zaak te runnen en heeft een vrouw daar geen verstand van. Hij zou wel bang zijn dat zijn bedrijf binnen de kortste keer failliet is omdat zijn zoon alles moet overleggen met zijn vrouw, of dat jij te veel inspraak gaat krijgen en een te grote invloed gaat hebben op het bedrijf van 'zijn' familie.

Ik denk dat het heel lastig is om daar tegen te vechten. Van mening veranderen lijkt me moeilijk voor zo'n mensen, zeker als ze al op zo'n leeftijd zijn. En ze hebben alle touwtjes in handen, want jouw vriend heeft zich kapot gewerkt voor het bedrijf en hij zal het zelf wel een wereldzonde vinden als hij het nu niet krijgt, vandaar dat hij met alles maar ja en amen knikt.
Maar ik denk dat als je echt iets tegen je schoonouders wilt doen, het vooral van de kinderen moet uitkomen, die zullen nog wel meer invloed hebben dan jij als 'buitenstaander'. Daarom is het al een heel goed punt dat je de broers en zussen achter je hebt staan. Laat hen je ouders ook duidelijk maken dat-als ze bang zijn dat een dixie er smerig uitziet- een eenpersoonstoilet door zoveel man bezocht en met zoveel slijk aan de schoenen er nog véél smeriger en onhygiënischer gaat uitzien dan een nette dixie(kan geen kwaad om het ene veel smeriger en het andere veel mooier voor te stellen dan het werkelijk is trouwens :D ) . Verder ben ik benieuwd dat als jouw vriend jouw kant kiest, er echt een risico is dat hij het bedrijf niet krijgt omwille van zo'n banale ruzie als een stomme WC. Dan zou ik het toch echt gehad hebben met mijn ouders. Dus misschien toch proberen om je vriend aan je kant te krijgen, duidelijk uitleggen waarom de wc geen goed idee is. Dan hoeft hij nog niet volop in discussie te gaan met zijn ouders en 'nee' te roepen, maar hij kan misschien beter dan jouw of zijn broers subtiel verwoorden dan een dixie gewoon een veel beter idee is. Ik denk dat ik zelf toch best wel wat verandering zou willen hebben in mijn situatie. Misschien duurt het nog maar enkele jaren, maar genoeg mensen die tegenwoordig zonder moeite de kaap van 90 halen en stel je maar eens voor dat je zolang met een vriend zit die ja en amen roept bij elke scheet die papa maakt.

Misschien ken je ook wat gasten die uitgenodigd zijn, en kan je hun vragen om je schoonouders te vertellen dat ze het helemaal geen vies idee vinden om een dixie te gebruiken? Aangezien je ouders misschien bang zijn dat de gasten het 'ordinair' gaan vinden.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:22

Ik had gewoon zelf die unit gehuurd en mn wc op slot gedaan *D
Al was het alleen maar om een statement te zetten.
Knappe vent die het dan toch in zn hersens haalt om mijn huis binnen te wandelen met zijn vieze voeten :Y)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:30

ik vind een wc huren helemaal niet vies. mijn oom en tante hadden dat ook toen ze 25 jaar getrouwd waren.. 2 voor de mannen en 2 voor de vrouwen..

het dixi gebeuren vind ik dan wel vies. ik wil niet in de pot kunnen kijken en het ook niet ruiken