Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
annastasia schreef:wat dacht je van ''mijn'' garage. die ruim ik op, op het moment dat het MIJ uitkomt.
Als ik m'n laarzen voor de deur wil uittrekken dan doe ik dat.
Maar er wordt ons steeds gezegd dat we via de schuur naar binnen moeten want dit is wel onze ''entree'' en als die al niet netjes is..... Want ja, het is wel de 1ste indruk van mensen.
Nou, dan moeten ze maar door de voordeur komen hoor.
Ik kom bij genoeg andere mensen waar het ook niet allemaal spik en span is.
Het is mijn huishouden, niet die van hun.

anita87ruud schreef:Gewoon een toiletkar huren.
Echt zoveel kost dat niet eens en je hebt al die mensen niet in je huis.
Meestal zitten er 3 gewone wc's in en 1 bak voor de mannen;) Ideaal!!!
Kleine moeite om zoiets te huren lijkt me.

Liezel1 schreef:Wat ik niet helemaal snap in het verhaal:
Het is het huis van je schoonouders? Wonen jullie met beide gezinnen in 1 huis? Huur jij het huis van je schoonouders?
Zoals het nu op mij overkomt is het dat jullie kostenloos in hun huis wonen en dat zij daarom denken alles te mogen... Omdat het nu eenmaal hun huis is...
Anoeska schreef:I
MAAAAAR, ik vind ook dat je er nog eens heel goed over na moet denken voordat je weigert om je toilet ter beschikking te stellen. Is het je echt waard om enorme ruzie met je schoonouders over te krijgen. Ruzie is al niet leuk, zeker niet in de familie. Maar volgens mij wonen jullie ook nog op hetzelfde terrein, dus je zal elkaar nog heel veel tegenkomen.
Ik denk zeker dat je een gelijk hebt. Maar of je ook je zin door moet drijven, daar zou ik nog eens goed over nadenken.
. Er is een duidelijke rolverdeling, vader is pater familias en moeder schikt zich zonder vragen te stellen naar zijn wensen, want zo is het nu eenmaal. Vader is ook gewoon om over de hele familie beslissingen te willen nemen, zeker als zoonlief het bedrijf wil overnemen vindt hij dat hij het recht heeft om het reilen en zeilen van jouw gezin te bepalen. Jouw man is immers zijn zoon en ondanks dat hij volwassen is moet hij volgens vader nog altijd luisteren naar het hoofd van het gezin, jij bent 'maar een vrouw' en hoort eigenlijk liever aan de haard thuis, en mag je zeker niet bemoeien met de beslissingen van zijn zaak. Klopt dat zo ongeveer?
) . Verder ben ik benieuwd dat als jouw vriend jouw kant kiest, er echt een risico is dat hij het bedrijf niet krijgt omwille van zo'n banale ruzie als een stomme WC. Dan zou ik het toch echt gehad hebben met mijn ouders. Dus misschien toch proberen om je vriend aan je kant te krijgen, duidelijk uitleggen waarom de wc geen goed idee is. Dan hoeft hij nog niet volop in discussie te gaan met zijn ouders en 'nee' te roepen, maar hij kan misschien beter dan jouw of zijn broers subtiel verwoorden dan een dixie gewoon een veel beter idee is. Ik denk dat ik zelf toch best wel wat verandering zou willen hebben in mijn situatie. Misschien duurt het nog maar enkele jaren, maar genoeg mensen die tegenwoordig zonder moeite de kaap van 90 halen en stel je maar eens voor dat je zolang met een vriend zit die ja en amen roept bij elke scheet die papa maakt.