Wanneer hadden jullie je eerste auto ongeluk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 20:21

Chiqa schreef:
Adil18 schreef:
Euh, rij jij wel auto? :P De gemiddelde Nederlander rijdt niet meer dan 15.000 km per jaar hoor :+

Ik rijdt ongeveer 2 ton per jaar als het niet meer is ;)
En de gemiddelde auto die ik in onderhoud heb rammelt toch wel 30.000 per jaar weg en dan heb ik het over een bezinewagentje }>

Maar als jij 2 ton per jaar rijdt (wat betekend dat je haast dag en nacht achter het stuur moet zitten volgens mij), wil dat niet zeggen dat 67000 niet veel is. Niet alleen jij stijgt boven gemiddeldes uit ;). Ik vind 67000 toch wel aardig wat!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 20:48

ow ja en tijdens de les heb ik een keer een band kapot gereden.
Was op een klein bruggetje dat aan de zijkant een ijzeren uitsteksel had wat ik niet gezien had.
Mijn instucteur was euhhm ja not ameused... :o

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 20:49

Nog nooit, rij nu 2.5 jaar auto, maar nog altijd boete en schade vrij. Wil ik graag zou houden.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:29

Ik ben nog bezig met lessen. Telt dat ook :P?

Met mijn 3de rijles reed er iemand achter op. Was meteen getraumatiseerd voor 4 lessen :P

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:18

Ik heb zeker 5 jaar schadevrij gereden tot vorig jaar mei iemand bij mij achterop reed. Eerste ongeluk en meteen erg, de brandweer moest er aan te pas komen om mij eruit te halen.

*even afkloppen* verder rij ik zelf altijd voorzichtig en zonder schade tot nu toe.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:27

Ik heb nu 4 jaar mn rijbewijs en nog nooit een ongeluk gehad :)

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:38

na 2 jaar.. het was met een bedrijfsauto en die was dan ook echt total los!
hoe het gekomen is zit een heel verhaal aan vast maar ik ben 2 keer over kop gegaan en heb een boom omver gehaald. :o
Zelf heb ik er niets aan over gehouden en het was ook niet mijn schuld gelukkig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sorry voor de baggerkwaliteit maja..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:18

Ik na een half jaar al. Krappe draai, smalle oprit, flinke pilaren langs de zijkanten die krap op elkaar stonden.

Dat gepaard met een "kleine" inschattingsfout maakte een behoorlijke deuk/kras in de auto deur.

Heb mijn rijbewijs over 3 maandjes 3 jaar en dat is gelukkig de enige schade die ik tot nu toe gereden heb.

Ow ja en een keer een deukje in de autodeur door lomp open doen. Maar jah, dat kan ook zonder rijbewijs :+

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:29

Na ongeveer 3 jaar.

Vorig jaar juni om precies te zijn. Op de N36 bij Vriezenveen, dit was het politiebericht:

VRIEZENVEEN - Bij een ernstige aanrijding op de N36 bij Vriezenveen is vrijdagmorgen 6 juni een dodelijk slachtoffer gevallen en een tweede betrokkene zwaar gewond geraakt. In totaal waren vier voertuigen bij deze aanrijding betrokken.

Rond 6.40 uur werd gemeld dat er op de N36, ter hoogte van het Oosteinde bij Vriezenveen een ernstige aanrijding had plaatsgevonden. Toen politiemensen ter plaatse kwamen bleek dat er vier voertuigen bij de aanrijding betrokken waren.

Uit een eerste onderzoek kwam naar voren dat een 31-jarige man uit Vriezenveen als bestuurder van een bestelbus met daarachter een aanhangwagen, vanaf de oprit Oosteinde de N36 op wilde rijden. Tijdens het oprijden kwam hij in aanrijding met een personenauto, bestuurd door naar later bleek een dodelijk slachtoffer, een 37-jarige man uit Almelo. Door de aanrijding schoot de auto van het dodelijke slachtoffer door naar de andere kant van de rijbaan en kwam daar frontaal in aanrijding met een uit de richting Hardenberg komende auto, bestuurd door een 27-jarige man uit Kloosterhaar.

Een eveneens uit de richting Hardenberg komende 33-jarige automobiliste uit Vriezenveen kon de brokstukken die op de weg lagen niet meer ontwijken en reed tegen de auto van het dodelijke slachtoffer aan. De 33-jarige automobiliste en de 31-jarige bestuurder van de bestelbus bleven ongedeerd. De 27-jarige man uit Kloosterhaar werd met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Almelo. In eerste instantie werd doorgegeven dat dit met een traumaheli zou worden gedaan, dit ging niet door en een ambulance werd ingezet. De N36 is tussen de afslagen Vriezenveen en Westerhaar in beide richtingen tot ongeveer 09.30 uur voor alle verkeer afgesloten geweest. De vier voertuigen en de aanhanger zijn afgesleept.

Nou ja, het bericht klopte niet helemaal, want ik was die 33-jarige automobiliste uit Vriezenveen (was toen 21 en kom uit Radewijk, maar goed...). Verder gingen we ongeveer 100 km per uur en knalde die auto uit tegengestelde richting frontaal op mijn voorganger. Dus dat van die brokstukken die ik niet kon ontwijken... tja, die brokstukken (de auto van het dodelijk slachtoffer) kwamen nog met een rotgang op mij af, dus die lagen nog niet stil. Vond ik ook een beetje vreemd omschreven.
Verder heb ik het er goed vanaf gebracht. Auto wel flink schade, nieuwe voorruit en motorkap, zij kappen en deur uitgedeukt en opnieuw gespoten. Verder vond ik laatst bij een grote schoonmaak beurt nog steeds glassplinters ( :D maak m'n auto niet zo vaak schoon).

Ik heb er nooit last van gehad eigenlijk. Was toen wel even geschrokken natuurlijk, was ook geen fraai gezicht met die man uit het raam hangend...

Verder heb ik nog nooit wat gehad en ik kom toch wel heel veel op de weg (zo'n 200 km per dag).

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:31

Haha nou na 2 weken de auto tegen een fietsenrekje, had nog niet helemaal door waar mijn neus nou ergens stopte ;). De wieldop van mijn moeder doormidden gekletst tegen een hoge stoeprand bij het ziekenhuis. En de kersverse nieuwe velg van mijn beste vriendin beschadigd tegen de stoeprand van de Mcdrive. Al met al best veel in nog geen 2 jaar tijd haha! Gelukkig geen ernstige schade's gereden..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:37

Sannessep schreef:
Na ongeveer 3 jaar.

Vorig jaar juni om precies te zijn. Op de N36 bij Vriezenveen, dit was het politiebericht:

VRIEZENVEEN - Bij een ernstige aanrijding op de N36 bij Vriezenveen is vrijdagmorgen 6 juni een dodelijk slachtoffer gevallen en een tweede betrokkene zwaar gewond geraakt. In totaal waren vier voertuigen bij deze aanrijding betrokken.

Rond 6.40 uur werd gemeld dat er op de N36, ter hoogte van het Oosteinde bij Vriezenveen een ernstige aanrijding had plaatsgevonden. Toen politiemensen ter plaatse kwamen bleek dat er vier voertuigen bij de aanrijding betrokken waren.

Uit een eerste onderzoek kwam naar voren dat een 31-jarige man uit Vriezenveen als bestuurder van een bestelbus met daarachter een aanhangwagen, vanaf de oprit Oosteinde de N36 op wilde rijden. Tijdens het oprijden kwam hij in aanrijding met een personenauto, bestuurd door naar later bleek een dodelijk slachtoffer, een 37-jarige man uit Almelo. Door de aanrijding schoot de auto van het dodelijke slachtoffer door naar de andere kant van de rijbaan en kwam daar frontaal in aanrijding met een uit de richting Hardenberg komende auto, bestuurd door een 27-jarige man uit Kloosterhaar.

Een eveneens uit de richting Hardenberg komende 33-jarige automobiliste uit Vriezenveen kon de brokstukken die op de weg lagen niet meer ontwijken en reed tegen de auto van het dodelijke slachtoffer aan. De 33-jarige automobiliste en de 31-jarige bestuurder van de bestelbus bleven ongedeerd. De 27-jarige man uit Kloosterhaar werd met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Almelo. In eerste instantie werd doorgegeven dat dit met een traumaheli zou worden gedaan, dit ging niet door en een ambulance werd ingezet. De N36 is tussen de afslagen Vriezenveen en Westerhaar in beide richtingen tot ongeveer 09.30 uur voor alle verkeer afgesloten geweest. De vier voertuigen en de aanhanger zijn afgesleept.

Nou ja, het bericht klopte niet helemaal, want ik was die 33-jarige automobiliste uit Vriezenveen (was toen 21 en kom uit Radewijk, maar goed...). Verder gingen we ongeveer 100 km per uur en knalde die auto uit tegengestelde richting frontaal op mijn voorganger. Dus dat van die brokstukken die ik niet kon ontwijken... tja, die brokstukken (de auto van het dodelijk slachtoffer) kwamen nog met een rotgang op mij af, dus die lagen nog niet stil. Vond ik ook een beetje vreemd omschreven.
Verder heb ik het er goed vanaf gebracht. Auto wel flink schade, nieuwe voorruit en motorkap, zij kappen en deur uitgedeukt en opnieuw gespoten. Verder vond ik laatst bij een grote schoonmaak beurt nog steeds glassplinters ( :D maak m'n auto niet zo vaak schoon).

Ik heb er nooit last van gehad eigenlijk. Was toen wel even geschrokken natuurlijk, was ook geen fraai gezicht met die man uit het raam hangend...

Verder heb ik nog nooit wat gehad en ik kom toch wel heel veel op de weg (zo'n 200 km per dag).

Heftig! Ik kan me daar nog wel aan herinneren!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:37

zigranta schreef:
Adil,jij hebt echt geluk gehad!

Jep...!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:38

Wanja schreef:
@Adil: ik zag net de foto's van jouw wrak voorbij komen. OMG jij hebt echt donders veel geluk gehad! Dan valt mijn schade nog wel mee :=

Erg he! Dit is echt een voorbeeld van een auto die je op het nieuws ziet en je denkt: Daar is niemand levend uitgekomen...!

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:49

Jah, jij hebt echt vet geluk gehad!

Kan me goed voorstellen dat je spierpijn had, dat had ik wel heel ietsje in mijn bovenrug net onder m'n nek, maar verder niet. Was er gelijk iemand achter je die je kon helpen? Of moest je ook nog eens wachten in de kou op hulp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:57

Ik had (letterlijk) vijf minuten mijn rijbewijs toen ik schade reed.

De auto van mijn moeder bleek niet te blijven staan op de koppeling als ik de rem losliet op onze -ietwat bol staande- parkeerplaats, dus hij zakte net naar achteren en tikte met de trekhaak (ook al niet aan gewend) de verstraler van een geparkeerde auto in :=

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:02

na 2 weken liet ik de auto van mijn baas al een andere kussen. tijdens het achteruit rijden botste ik per ongeluk heel zachtjes tegen een ander aan (ja het piepjessysteem was ook kapot!!! en het was donker, en die andere auto was klein en zwart, dat valt toch ook niet op.... :D)

en ik had bijna 8 maanden mijn rijbewijs toen ik mijn eerste autootje total loss reed. die had ik toen precies 1 maand |(
volgens de verzekering mijn schuld want hij kwam van rechts, maar die andere gozer die reed echt veeeeeeeeels te hard...

tantethee

Re: Wanneer hadden jullie je eerste auto ongeluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:08

ik heb mijn eerste ongeluk gehad toen ik 4 jaar mijn rijbewijs had, auto totalloss, en ik zelf niet heel beter..
kamp nu dike 4 jaar later nog met de gevolgen.
afgelopen 2 jaar 3 ongelukken gehad
2 ker aangereden ia dde achterk( in 1 week tijd eerst rechterachterlamp, 2 dagen linkerachterkant ))

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:20

even heel hard afkloppen: nu 1.5 jaar mn rijbewijs, en nog niets aan de hand tot nu toe..
houden zo ^^

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:43

Na 3jaar (en een paar dagen) heb ik nog steeds geen ongeluk gehad. Wel eens tegen een paaltje gereden bij het parkeren.

Mijn vriend heeft 5x zijn rijexamen moeten afleggen en vond dat oneerlijk. Ik had mijn rijbewijs in één keer gehaald, en dat vond hij ook oneerlijk.
Ik reed dus, een paar weken na mijn rijexamen, met hem naar de stad. Nog voor ik moest parkeren, was hij al bezig 'dat vrouwen daar toch niet zo goed in zijn'. Ze laten altijd véél te veel plaats voor de wagen, etc. Dus met de nodige portie stress wou ik zo goed mogelijk parkeren. En misschien kon ik toch nog een beetje dichter, en nog een béétje dichter, et toen zat ik ertegen. Zo heb ik mijn vriend zijn theorie over vrouwen en parkeren natuurlijk gestaafd... :'(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:48

Met de auto heb ik nog geen schade gereden, maar heb dan ook nog niet zo lang mijn rijbewijs (bijna 9 mnd). Mn motorrijbewijs heb ik bijna twee jaar en met de motor ben ik weleens gevallen (tijdens het lessen). Ik ging een bocht iets te hard in en het regende, weg was spekglad, mn voorwiel brak uit en ik had niks meer over de motor te vertellen.
Gekneusde elleboog en wat blauwe plekken, maar verder niets aan de hand, gelukkig :)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:11

Ik heb gelukkig *klopt af* nog nooit een auto ongeluk gehad. Ik heb m'n rijbewijs nu 4 jaar.

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:13

gisteren op de A1. Auto totallos. GA zo even kijken...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:16

Sannessep schreef:
Jah, jij hebt echt vet geluk gehad!

Kan me goed voorstellen dat je spierpijn had, dat had ik wel heel ietsje in mijn bovenrug net onder m'n nek, maar verder niet. Was er gelijk iemand achter je die je kon helpen? Of moest je ook nog eens wachten in de kou op hulp?

Ik ben met mijn domme kop in donkere kleding de straat op gerend en heb meteen achter de bocht gestaan om auto's aan te houden! Het was pikkedonker dus levensgevaarlijk. Gelukkig waren de mensen die in die bocht wonen wakker geworden, naar buiten gerend en hebben ze me snel van de straat getrokken... :+

Ik ben nog bij die mensen langs gegaan om me te bedanken. In die bocht zijn al zo veel ongelukken gebeurd. De vrouw vertelde dat ze al 5 doden en heel veel gewonde mensen daar in die bocht uit de auto hebben moeten halen. Heel erg sneu. Haar man is 2 jaar geleden overleden en de tijd dat hij zwaar ziek was is hij altijd in de kamer gaan slapen en luisterde of er geen auto's uit de bocht vlogen...Die vent was volgens mij volledig getraumatiseerd ;(

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:52

Nou, hier dan de foto van wat ooit een mooi Polo was:
Afbeelding
Mijn auto kan wel gemaakt worden, net niet financieel totalloss

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:57

ik heb nog nooit een ongeluk gehad....en ik heb mijn rijbewijs 24 jaar.....ik rij wel altijd redelijk hard ,waar het kan....en z'on 20.000 km per jaar