heb ik recht op schadevergoeding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: heb ik recht op schadevergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:42

TS, pas op dat je de schoolinspectie ook niet op de stoep krijgt...

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:46

Of je een vergoeding kan krijgen weet ik niet, denk het niet. Is er meteen na je val een foto gemaakt? Ik ben wel érg benieuwd wat voor (vreselijk) letsel je aan je knie blijkt te hebben.
Ik heb zelf eind november 2008 een knieblessure opgelopen tijdens een val/sprong met aanhoudingsoefening. Knie werd onwijs dik dus door naar de 1e hulp waar de voorlopige conclussie gescheurde mediale band was. Deed ook goed zeer maar ben ervoor behandeld met een brace, fysio krukken en rust maar moest van de arts op geleide van de pijn juist wel in beweging blijven, dit onder het motto: Rust Roest!
De ortopheed waarbij ik onder controle stond, was niet tevreden over het herstel dus begin januari een MRI-Scan waaruit bleek dat de voorste kruisband, mediale band en meniscus gescheurd waren. Afgelopen maandag ben ik daaraan geopereerd en na 4 dagen ziekenhuis ben ik gister weer thuis. Ik heb meteen na de val tot half januari op krukken gelopen, daarna met 1 kruk en kleine stukjes zonder waardoor ik dus mobiel en zelfredzaam bleef. Lijkt me in jouw situatie ook wel handig!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 08:50

Montreux schreef:
Nou dacht dat ik een professionele belangenbehartiger was de laatste keer dat ik op mijn loonstrook keek. Sorry hoor maar ik weet heus wel waar ik het over heb. Daarbij komt dat ik ook het pakket gemeenten onder mijn hoede heb en ook vaak letselschadezaken doe. ok op basis van de sumiere informatie kan je geen uitputtend oordeel geven maar je kunt iemand wel een indicatie gevan van de slagingskansen. Maar goed ik zal niet meer reageren op dit soort topics. Als ik het commentaar van sommigen hier lees dan vraag ik mij af of dit niet een soort afrekenforum is. En degene die het goed en serieus bedoelen worden zoals gebruikelijk weer eens afgerekend. Sorry dat ik zo aangebrand reageer maar ben dit soort reacties een klein beetje zat!

Je zegt zelf dat je op basis van summiere gegevens niet kan oordelen. Doe dat dan ook niet, je kunt de slagingskansen op basis van de informatie die TS geeft helemaal niet inschatten. :n

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 09:05

Wat ik me eigenlijk nog afvraag ts, wat voor schoenen had je aan?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:37

Als je voor vallen over losliggende tegels en gladheid schadevergoedingen had aan kunnen vragen had ik nu toch al wel heel rijk geweest :D Maar ik ben van mening dat het je eigen schuld is dat je valt.
Maar als ik het begrijp ben jij al 2 maanden niet naar school geweest?! Waarom niet? Heb je geen krukken? Rijden er geen bussen?

slimmerikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:43

Als je schoenen aan gehad hebt die sneeuw vasthouden dan is het sowieso eigen schuld. Als er een verkeerswaarschuwing is geweest dat het die dag glad zou zijn dan ben je zelf schuld imo. Had het gesneeuwd? Daar is met zout strooien toch bijna niets aan te doen...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 13:54

Chiqa schreef:
Even dit;

Daphne__ schreef:
sins 18 december heb ik een knieblessure, dankzij de gemeente elburg.

Daphne__ schreef:
ik moet over 2 weken een ct-scan laten maken, om te kijekn of ik geopereerd moet worden.

vervelend, maarja.
het ergste is nog, dat ik niks mag;
niet fietsen, niet ver lopen, belasten is gewoon verboden.
wat dus betekend dat ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer, of de taxi.

Kom ik nog geen 2.5 week later een topic tegen dat je aan het paardrijden bent;

[RT-HAW] tessa en ik @ dressuur

Sorrie als ik dit niet helemaal volgen kan maar ik dacht dat je aan huis gekluisterd was?

als je dat topic doorleest, zeg ik dat dat van de zomer was ;)

slimmerikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:03

Mmmmm het weer die dag was amper nodig om te strooien:

Afbeelding

De dag daarvoor had het maar 0,8 graden gevroren.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 14:20

ik ben wel naar school geweest, maar probeer maar eens een heel stuk te moeten lopen, terwijl je handen vol blaren zitten van de krukken.

en wie had het over een rolstoel? die krijg je niet zomaar, dus dat is geen optie.

ik ging elke dag met de bus naar school, maar op die manier zijn we 150 euro per maand kwijt.
nou doe ik al mijn werk thuis, maar ik moet op school zijn.
dus krijgen we wss ook nog een fikse boete.

op 18 decemeber had het ook gesneeuwd, en om het uur werden de wegen wel gestrooid, dus van die tabel hierboven klopt weinig.
er waren mensen bij die me hebben geholpen, dus als de gemeente het ontkent, k heb genoeg bewijs.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:27

Ik vraag me eigenlijk af hoe je het bedenkt om er schade vergoeding voor te vragen. Zou echt nooit in me op komen.
Maar goed dat jij niet in straten woont waar standaard nooit gestrooid wordt. Wat doe jij dan in de winter? En als het ineens gald is of ineens veel sneeuwt dan gaan eerst andere dingen voor zoals de hoofdwegen, niet de voetgangers gedeeltes. Gewoon zelf meer op moeten letten zou ik zeggen.

En blaren van de krukken, hoe doen andere mensen het dan die met krukken lopen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:41

kazary schreef:
En blaren van de krukken, hoe doen andere mensen het dan die met krukken lopen?

Misschien is bij hen de afstand naar school/werk kleiner... of zijn ze minder gevoelig voor blaren... of worden die wél door ouders naar school gebracht.. Ik roep maar wat hoor ;)
Ik kan me iig voorstellen dat je last kan krijgen van blaren met krukken :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:43

washandjes of geldoekjes om de krukken doet wonderen..
Heb er ook een tijd mee moeten lopen, het was geen pretjes, maar het is wel te doen...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:47

Daphne__ schreef:
ik ben wel naar school geweest, maar probeer maar eens een heel stuk te moeten lopen, terwijl je handen vol blaren zitten van de krukken.

en wie had het over een rolstoel? die krijg je niet zomaar, dus dat is geen optie.

ik ging elke dag met de bus naar school, maar op die manier zijn we 150 euro per maand kwijt.

op 18 decemeber had het ook gesneeuwd, en om het uur werden de wegen wel gestrooid, dus van die tabel hierboven klopt weinig.
er waren mensen bij die me hebben geholpen, dus als de gemeente het ontkent, k heb genoeg bewijs.

Jaa dat zal wel zo zijn dat je genoeg bewijs hebt, maar de gemeente heeft er niet zozeer wat mee te maken ivm het bij een bushalte (toch) gebeurd is dan moet je een brief(klacht) sturen naar Connexxion of een ander busvervoer bedrijf (iig de naam van de bus)...

En echt bij mij was het niet echt in mijn hoofd doorgedrongen om aan een schadeclaim te denken overigens maar ik had gewoon een brief geschreven aan de NS en dacht ach waarom ook niet en een beetje met een verre omweg over een schadeclaim in de brief netjes verwoord, maar echt meis je kan net zolang proteseren daar tegen maar een schadeclaim krijg je echt niet. En komt dat nou werkelijk waar alleen maar van jou kant af dat je een schadeclaim wilt? Of moet het van je ouders? Als dat het geval is ik vind het sowieso raar als men daar maar zo aan denkt, dat soort mensen die zoiets blijven geloven vind ik een beetje op ´´geldsnaaiers´´ :o . En ik heb toen ik mijn enkel goed verzwikt had ook even met krukken moeten lopen en kreeg ook heus wel blaren maar toen heb ik van die zachte schuimblokken erop gemaakt en tadaa problemo opgelost ;)

En meis als je blaren krijgt van krukken dan heb je tegenwoordig ook van die zachte schuimblokken die je op je krukken vast kan maken zodat je geen blaren krijgt en ik neem aan dat je dat nog niet geprobeerd hebt alhoewel ik vermoed dat je misschien amper op krukken hebt gelopen en alleen maar gepushed word om die schadeclaim.

Sorry dat ik misschien nu iets te bot over kom maar dit is wat ik er tot nu toe even van denk.
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 07-03-09 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:48

De kans dat je een schadevergoeding krijgt is zeer klein.Ik zou niet eens de moeite nemen om hier over na te denken.Het is gewoon domme pech dat je bent uitgegleden.Maar je ouders verdienen een schop onder de kont waar je U tegen zegt.Ze kunnen best wel de moeite nemen om je ff af te gooien op school.

slimmerikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:25

marlies85 schreef:
.Maar je ouders verdienen een schop onder de kont waar je U tegen zegt.Ze kunnen best wel de moeite nemen om je ff af te gooien op school.

Volgens mij zijn ze het nog verplicht ook.... Ik snap zulke ouders ook niet eerlijk gezegd. Geef de gemeente groot gelijk als ze een vette boete aan hun kont krijgen.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:37

Daphne__ schreef:

Waar een wil is, is een weg. Ik hoor je alleen maar piepen, dit kan niet, dat kan niet, dit kost geld, dat kost geld.
dus gaan we dat maar op de gemeente verhalen? lekker makkelijk!
Wordt een volwassen en neem zelf de verantwoordelijkheid in plaats van de slachtofferrol te kiezen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:44

jij snapt het nativa, :j als je gedreven en gemotiveerd ben zou je zelfs kruipen als het moest.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:50

Ik snap trouwens niet waarom je niet over zou gaan als je al je schoolwerk thuis maakt.... Omdat je de toetsen mist?
Een toets heb je niet elke dag lijkt mij... ga dan in elk geval dáárvoor naar school....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:03

Ik zou het uberhaupt al niet zover laten komen dat ik daarvoor een jaar over moest doen....

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:02

Ik weet niet waar/van wie jij gehoord hebt dat je niet zomaar een rolstoel krijgt, maar bij alle Icare in Nederland kun je krukken en/of rolstoelen voor iedergeval 3 maanden lenen, wordt door elke verzekering vanuit het basispakket vergoed!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:07

Uthrick schreef:
Ik weet niet waar/van wie jij gehoord hebt maar bij alle Icare in Nederland kun je krukken en/of rolstoelen voor iedergeval 3 maanden lenen, wordt door elke verzekering vanuit het basispakket vergoed!

Verbaasde me al echt dat zoiets niet mogelijk was in nederland.
En daar kon je dan ook informatie vergaren hoe je de krukken dragelijker kon maken, maar goed dat kon je ook bij de dokter, ziekenhuis, en nog veel meer.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:09

Ik denk dat het verspilde moeite is om daar een schadevergoeding voor aan te vragen. Ach iedereen glijd toch weleens uit met gladheid, kan gebeuren de een valt harder dan de ander maar om nou iedereen daarvoor een schadevergoeding te geven vind ik persoonlijk een beetje overdreven.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:19

katiavl schreef:
Uthrick schreef:
Ik weet niet waar/van wie jij gehoord hebt maar bij alle Icare in Nederland kun je krukken en/of rolstoelen voor iedergeval 3 maanden lenen, wordt door elke verzekering vanuit het basispakket vergoed!

Verbaasde me al echt dat zoiets niet mogelijk was in nederland.
En daar kon je dan ook informatie vergaren hoe je de krukken dragelijker kon maken, maar goed dat kon je ook bij de dokter, ziekenhuis, en nog veel meer.

Tjah... zoals ik eerder in dit topic al plaatste heb ik eind november 2008 de kruisband en meniscus met aanhoudingsoefening (compleet) afgescheurd en ja dat deed zeer ja. Meteen door collega's mee naar het ziekenhuis gesleept en vandaar kreeg ik al krukken mee. 2 dagen later zijn door Icare zelfs krukken AAN HUIS GEBRACHT! Er volgde periode van fysio en rustig aan doen maar omdat de kruisband compleet door was en ik steeds door mijn knie ging en de knie op slot schoot, afgelopen maandag reconstructie gehad.
1 dag na de (toch wel pittige) operatie liep ik naast/met begeleiding van de fysio al op krukken door het ziekenhuis. Dus hoe kapot je knie ook is, de artsen en fysio willen volgens mij JUIST dat je met krukken loopt, al zijn het maar kleine stukjes want van stil zitten worden je spieren alleen maar stijf wat voor meer pijn zorgt.
Nu ben ik maar een simpele politieagente en geen arts, dus kan en wil geen oordeel over haar letsel geven maar ik vraag me wél af wat voor dingen er allemaal in haar knie stuk zijn en ze al bijna 3 maanden niet mag lopen ....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:39

Mijn moeder heeft ook aan beide benen een operatie aan de meniscus gehad... een week later liep ze weer rond, echt van harte ging het niet, maar ze liep....
3 weken later deed ze alles wat ze voor het scheuren ook deed...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:32

Poeh het is natuurlijk heel vervelend maar als de postbode op mijn stoep uitglijd krijgt hij toch ook geen schadevergoeding?

Gemeentes kunnen moeilijk overal strooien.

Vind het persoonlijk beetje overdreven om het over een schadevergoeding te hebben