Folder tegen evolutie theorie mag wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:39

blokje schreef:
Ik ga zo even eten etc. Weet niet of ik bij ga lezen.

Wil nog even reageren op de mensen die zeggen dat wij alles zomaar geloven wat in de bijvel staat. Ik lees teksten na zoek de vertaling er van op. Lees boeken over het geloof neem echt niet zo alles argeloos aan. Maar ja ilk geloof het nu wel allemaal:D

Dan heb je jezelf even laten gaan hier:

blokje schreef:
De evolutie is nu.

Ik geloof inderdaad gewoon de bijbel.
Over die botten ik heb geen idee misschien zijn die wel gewoon mee geschapen :+

Het lijkt namelijk alsof je het gewoon gelooft.

Alsof god ergens anders op een andere planeet copy paste heeft gedaan, op een planeet waar de onverklaarbare dingen zijn gebeurd die we denken met de evolutie te kunnen verklaren.

Heeft hij wel lang over gedaan, copy paste in 6 dagen dan :+

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:40

suleilitha schreef:
Dus als Eva die appel had laten hangen, hadden we nu een betere wereld gehad???

Klopt. Tenzij iemand anders die appel had gegeten ;)

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:40

suleilitha schreef:

Waarschijnlijk wel,
hadden ze alleen geen andere vrucht moeten eten van die boom

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:41

suleilitha schreef:

Hebben wij weer..... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:41

Niwla schreef:
suleilitha schreef:

Klopt. Tenzij iemand anders die appel had gegeten ;)

Oja. :?
En wij moeten dus duizende jaren nog 'lijden' onder ziektes, oorlogen ed, alleen maar omdat die appel gepakt is?

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:41

Ik geloof idd dat God misschien die botten wel heeft mee geschapen of dat ze door de zondvloed ouder lijken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:42

blokje schreef:
Het was meer sercastish over jou heen.

Ook lekker naar iemand die een ernstig zieke partner heeft. Lekker 'vredesgezind' ben jij

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:42

__Charlotte schreef:
Oja. :?
En wij moeten dus duizende jaren nog 'lijden' onder ziektes, oorlogen ed, alleen maar omdat die appel gepakt is?

Ach de aarde bestaat hoog uit pas 6000 jaar (volgens de christenen natuurlijk)
Volgens vele anderen al Miljoenen jaren.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:42

sorry hoor, maar ik vind het al voldoende dat je verantwoording moet afleggen over je eigen daden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:43

Oftewel, omdat 1 mens een fout heeft gemaakt, moet de hele godganse wereld voor de rest van de eeuwigheid boete en lijden?? En jij houdt van zo'n 'man'???!!! Hoe kan jij in vredesnaam van zo iemand houden?? En dan nog gekwetst zijn ook als er een mogelijkheid geopperd word dat hij MISSCHIEN niet eens bestaat?

Anoniem

cp112 schreef:
blokje schreef:

Ook lekker naar iemand die een ernstig zieke partner heeft. Lekker 'vredesgezind' ben jij

En dan ook nog eens te bedenken dat die zieke partner alleen maar ziek is, omdat god het toelaat, omdat adam en eva die appel perse moesten plukken. :Y)

cp112

Re: O en dat mag wel!!!

Als die doos met dat blaadje voor der 'doos' dat ding nou gewoon had laten hangen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:44

Beetje raar dat de hele hedendaagse wereld is geworden tot wat het is door één appeltje :D

Verder is bewezen dat de aarde vele miljoenen jaren heeft bestaan, overigens.
Ik ga straks die Eva eens opzoeken, ik denk dat we nog een appeltje met haar te schillen hebben :+

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:45

Iemand zei dat je de wetenschap afviel als je niet in de ecolutietheorie geloofde. Maar macro evolutie is nog niet wetenschappelijk bewezen?

Ik heb (om even on-topic te blijven!) trouwens de folder niet gehad. Zou me er ook niet aan gestoord hebben. Jehova's gooien ook wel eens wat naar binnen en zo is er altijd wel iets waar je 't niet mee eens bent. Maar elkaar respecteren en iemand gewoon in z'n waarde laten kan ook zonder dat je hetzelfde gelooft ;)

Eigenlijk is het voor mij nogal onduidelijk wat de evolutietheorie inhoudt. Bedoelt iedereen hier micro én macro evolutie?

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:45

cp112 schreef:
blokje schreef:

Sorry ik dacht dat ze een grapje maakte.
Wist niet dat haar man echt ziek was. Dan had ik dat echt nooit gezegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:46

Als je even grondig had gelezen had je dat wel kunnen zien in dit topic Blokje. Ik vind het nogal ondoordacht van je. Verder is het niet echt slim om zowiezo grapjes te maken over dat soort onderwerpen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-09 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:46

StillAngel schreef:
Ik vind wél dat een billboard vele malen erger is dan een stom foldertje. En er zijn maar weinig gelovigen die je proberen over te halen, ja tuurlijk ze zijn er wel maar dat betekent niet dat we allemaal zo zijn. Ik laat iedereen vrij met hun mening, maar dit is best kwetsend! Gelukkig heb ik er nog geen een gezien..

tsja een foldertje kan je nog weggooien hé :+
ik geloof niet echt in god. heb de folder net gelezen sommige dingen klinken wel ok, maar vind em redelijk zwak. er blijven nog best veel andere dingen over waar ze niet op in gaan.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:47

blokje schreef:
Ik geloof idd dat God misschien die botten wel heeft mee geschapen of dat ze door de zondvloed ouder lijken.

Waarom zou hij dat doen?
Er zijn zeer geavanceerde manieren om de ouderdom vast te stellen, dat lijkt me niet door de zonvloed komen.

Het is niet dat ik niet geloof dat er iets is, maar vind de evolutietheorie toch behoorlijk onderbouwd :o Vind het ook helemaal niet erg dat er mensen zijn die daar niet in geloven, maar krijg nooit harde bewijzen. Het is altijd vaag en geloven dat..

Ik ben te nuchter denk ik.. Zou graag willen inzien hoe je zo kan geloven. Lijkt me wel iets van rust geven :)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:48

cp112 schreef:
Als die doos met dat blaadje voor der 'doos' dat ding nou gewoon had laten hangen :P

Oké zo kan hij wel weer. ;) Ik denk dat geen van allen hier, die zitten te 'grappen' over het voorval met de appel, daadwerkelijk geloven dat het allemaal afhangt van die ene appel? Er is daar iets begonnen, maar dat de tante van Pietje nu bijna sterft aan kanker is niet omdat Eva een appel plukte. ;) Als het allemaal zo simpel zou zijn..

Helaas moet ik nog een hoop doen deze middag en avond, en vertrek ik daarna naar een conferentie en een aantal drukke dagen waarbij ik weinig tot niet online kan zijn.. Ik had graag toelichting gegeven. :) Wellicht heb ik maandag tijd, echter ik kan niets beloven.
Laatst bijgewerkt door Faux op 26-02-09 18:51, in het totaal 2 keer bewerkt

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:49

xMarit schreef:
zo is er altijd wel iets waar je 't niet mee eens bent. Maar elkaar respecteren en iemand gewoon in z'n waarde laten kan ook zonder dat je hetzelfde gelooft ;)

Mee-eens!

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:49

suleilitha schreef:
Als je even grondig had gelezen had je dat wel kunnen zien in dit topic Blokje. Ik vind het nogal ondoordacht van je. Verder is het niet echt slim om zowiezo grapjes te maken over dat soort onderwerpen.

Sorry hoor had het echt niet zo gelezen of begrepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:50

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:51

die bedoelde ik inderdaad suleilitha :)

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:52

Ik zie nu ook pas een reactie waar ik uit kan halen dat het idd over je mag gaat.

Sorry zo had ik het helemaal niet bedoelt!!
Wens niemand de dood toe en als je niet in God of de Hemel geloofd zou ik al nooit zeggen "Ach dan ga je toch fijn naar de Hemel"

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:52

Blokje, even tussendoor, wat wilde je nu eigenlijk ook al weer met dit topic bereiken O:)