mijn vriend steelt geld van mij??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:32

meis, over hoe het nu verder gaat.. je kan alleen maar afwachten tot je hem echt spreekt.. mijn ervaring is dat je iemand beter face-to-face kan spreken, omdat een gesprek dan veel genuanceerder gaat vanwege de zichtbare non-verbale communicatie..
en over alle vragen waar je nu mee zit: schrijf het even op - niet alleen hier op het forum, maar ook op papier, dan heb je ze bij de hand als je vanavond je gesprek in gaat.. heb je verder al besloten wie erbij (of iig er vlakbij in de buurt) gaat zijn als jij het gesprek hierover aan gaat met je vriend?

qua werk: denk dat het voor jou gemoedsrust beter is als je dit eerst rustig kunt oplossen en dat het dus niet verstandig is als je vanavond gaat werken.. bel je werk en leg de situatie uit en vraag of dat ze een vervanger voor je kunnen regelen..

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 16:32

ik stuur hem net een smsje dat hij mij moet bellen ( mijn beltegoed is op en verder niemand thuis) zegt hij; ik sta nu in de file, als ik dadelijk bij een tank station ben koop ik wel nieuw beltegoed....

is da ff makkelijk, van MIJN geld, vuile rat dat hij is!
ik ben nu zo klaar met hem! hij heeft geen problemen, waarom koopt ie anders gewoon bel tegoed en gaat hij friet halen enalles?

Tallie1979

Re: mijn vriend steeld geld van mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:33

Hoe kan hij nou smsen als hij geen tegoed heeft?? :?

Danielle_1

Als ik in jouw schoenen stond,zou ik eerst willen horen wat de reden is,en wel NU!
Zou dit onacceptabel zijn imo,zou meneertje zijn spullen mogen pakken.
Als je hem al niet met je geld kunt vertrouwen,waarmee dan wel?

Toen mijn ex en ik nog samenwoonden kon ik hem met een gerust hart mijn pinpas meegeven,andersom ook.
Lijkt mij niet meer dan normaal dat je daar netjes mee omgaat.
Tuurlijk geef je niet zomaar jan en alleman je pinpas en code mee,maar als iemand zo dicht bij je staat vind ik dat vrij normaal hoor...

als ik je laatste reactie zo lees,dumpen die handel! :(

Alocasia

Ik bedenk me ineens dat mijn vriend mijn pinpas ook heeft, en we zijn ook al 3 jaar samen! Haha.

Sterkte ermee TS, vanavond eens goed praten, ben benieuwd wat ie te zeggen heeft.

Anoniem

Kady_ schreef:
ik stuur hem net een smsje dat hij mij moet bellen ( mijn beltegoed is op en verder niemand thuis) zegt hij; ik sta nu in de file, als ik dadelijk bij een tank station ben koop ik wel nieuw beltegoed....

is da ff makkelijk, van MIJN geld, vuile rat dat hij is!
ik ben nu zo klaar met hem! hij heeft geen problemen, waarom koopt ie anders gewoon bel tegoed en gaat hij friet halen enalles?

Lieve schat hij probeert nu iets he! Hij gaat je bellen! Niet boos worden, hij doet wat jij wil. Wel van jou geld, maar wss heeft 'ie verder niks..

Karin

Kady_ schreef:
maar waarom heeft hij mij dan nooit verteld over zijn eventuele 'problemen' en gaat hij erover liegen en laat mij vervolgens EXPRESS zoveel verdriet hebben?

6 dagen lang heeft hij gewoon elke dag wat gepint; terwijl ik dacht dat hij mijn pas kwijt was, iedere dag heb ik hem gewoon gezien, en heeft hij niks laten merken/ heb ik niks doorgehad!

En dan nog wel te bedenken dat we gistere van '' zijn'' geld ene frietje zijn wezen eten?? jaajaaaa :|

Ik zou me in zo'n geval ook goed belazerd voelen. :\

Heel veel sterkte TS, dit is geen makkelijke situatie voor je. :\

Eleionomae

Je weet nu zeker dat dat niet ook van zijn eigen geld kan zijn?
Want anders zit je je nu helemaal op te fokken om iets waar je niet zeker van bent ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:34

Tallie_Ho schreef:

80 cent had hij nog..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:34

:S Koop ik wel beltegoed :S

Je hebt de pas geblokeerd toch???

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:35

Ik heb mensen gekend die tot over hun oren in de problemen zaten, toch wist nauwelijks iemand daar wat van... Ze steken zichzelf enkel dieper omdat ze proberen te verbergen hoe het werkelijk zit....

Kijk het is simpel; als jij dadelijk gaat zeggen "En jij godverdomse vuile rat wat denk je wel blablabla" dan ga je nooit te horen krijgen wat de reden is. Dan gooit hij, terecht, af. Iemand die je meteen uit scheld ondanks dat je duidelijk hebt laten weten dat er wat scheelt, vertel je niks tegen. Ik snap dat je kwaad bent (ik zou denk ik een tweetal dagen moeten kalmeren eer ik contact kon opnemen met hem :') ) maar als je wil bellen, doe het dan wel goed en zorg dat je er ook wat aan hebt. En aan schelden heb je op dit moment niets. Zou er ook niet zo zeker van zijn dat het jou geld is dat hij nu uit geeft.

Blokje; gezien het geld al van de rekening is zal hij het wel in contanten hebben ;)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-02-09 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

gekkesies

Jeetje wat een verhaal, ik ben héél benieuwd wat zijn verklaring gaat zijn..
Sterkte TS :(:)

blokje

TS Luister naar Juul.

hij probeert iets!!!!
NIet boosworden nu eerst zijn verhaal horen!!!

Tallie1979

Juul schreef:
Tallie_Ho schreef:

80 cent had hij nog..

Ah oke, dan snap ik het :)

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 16:36

blokje schreef:
:S Koop ik wel beltegoed :S

Je hebt de pas geblokeerd toch???

ik heb mijn pas meteen laten blokeren bij de bank ja, maar er was vandaag dus al geld opgenomen door hem in utrecht, 40 euro dus dat heeft hij nog gewoon!

blokje

Re: mijn vriend steelt geld van mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:37

Kady@ Je moet echt naar Juul luisteren niet direct boos worden!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:38

Babel schreef:
Cookies schreef:
Natuurlijk schaamt ie zich rot dat ie "betrapt" is. En de beste verdediging is de aanval. Het zal waarschijnlijk een gokverslaving zijn. En dat schijnt heel moeilijk te weerstaan te zijn.

Blijf zelf heel kalm, zodra je boos wordt, wordt hij woedend en kom je helemaal nergens. En zie je je geld zeker nooit meer terug.

Ik vind dit wel heel kort door de bocht gezegd om eerlijk te zijn. Waar maak jij dan uit op dat het een gokverslaving is? Voor hetzelfde geld zat hij zonder zn pinpas en heeft hij tijdelijk de hare gebruikt tot hij n nieuwe pas kreeg oid. Ik bedoel maar, ik ben niet naief maar er is een mogelijkheid dat hij een goede verklaring heeft en dan maar gelijk daarvan uit gaan dat gaat me wel heel ver!

Ik zeg ook waarschijnlijk, en niet dat het dat met zekerheid is. Ik heb zoiets van heel nabij meegemaakt, dus heb zo een vermoeden.
Natuurlijk kan hij zitten wachten op zijn pinpas, maar zou jij dan zomaar iemand zijn rekening leeghalen zonder wat te zeggen? Ik vind dat zacht gezegd een beetje vreemd. En dan ook nog zeggen dat ie de pas kwijt is. En haal op patat trakteren, van haar geld. Maar als jij dat normaal vind, prima!
Laatst bijgewerkt door Cookies op 26-02-09 16:42, in het totaal 2 keer bewerkt

DaanCats

pharagirlke schreef:
Danielle mensen vertrouwen met geld is naief. Dat heeft niets met "je eigen vent niet vertrouwen" te maken.

Ik vind van wel, ik bedoel ik zie me al staan bij mn vriend,
als hij iets voor me mee moet nemen bv.
schat, je moet het wel even zelf betalen je krijgt het straks wel van me terug
want, mn pasje geef ik niet mee, want ik wil me pincode voor me eigen houden.
Maarre schat dit is niet omdat ik je niet vertrouw hoor, maarre ik vind dat namelijk naief.. :Y)

Ik denk dat mn vriend dan zoiets zou hebben van ja daahaagg het is duidelijk dat je me niet vertrouwt..

Maargoed dit is mijn MENING erover, iedereen mag er toch over denken als ze zelf willen?
wil je het voor je eigen prima, mijn zege heb je, maar wil iemand het wel met zijn partner delen, net zo prima!

edit: sorry voor het off-topic :o
Laatst bijgewerkt door DaanCats op 26-02-09 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

kathris

ik ga hier even mee met blokje en Juul, hij doet nu de moeite om contact met je op te nemen
als je hem spreekt zo aan de telefoon, probeer rustig te blijven en vooral niet te schreeuwen.. vraag hem naar jou toe te komen of spreek een concrete tijd af dat je hem ziet.

ga je verder nog werken vanavond of heb je dat kunnen afbellen?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:39

jeee meid wat erg! ik zou me gruwelijk belazerd voelen, ben ook erg benieuwd naar de verklaring en hoe en of hij het op gaat lossen...
heel veel sterkte in ieder geval!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:39

Probeer indd zoals Juul ook zegt gewoon rustig te blijven en laat hem uitpraten.. Dat is je enige kans om er achter te komen wat de echte reden is. Wordt je boos, verteld hij je idd waarschijnlijk niets meer. Probeert ie er onderuit te komen met een rotsmoesje, ja dan mag je wel een beetje boos worden.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:40

Jeetje wat heftig dit zeg :oo
Ik ga met Kathris mee. Denk dat het inderdaad het beste werkt om rustig te blijven.
Met opfokken en schreeuwen bereik je niks en komt er waarschijnlijk ook geen duidelijkheid.

Heel veel sterkte meid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:41

Danielle005 schreef:
pharagirlke schreef:
Danielle mensen vertrouwen met geld is naief. Dat heeft niets met "je eigen vent niet vertrouwen" te maken.

Ik vind van wel, ik bedoel ik zie me al staan bij mn vriend,
als hij iets voor me mee moet nemen bv.
schat, je moet het wel even zelf betalen je krijgt het straks wel van me terug
want, mn pasje geef ik niet mee, want ik wil me pincode voor me eigen houden.
Maarre schat dit is niet omdat ik je niet vertrouw hoor, maarre ik vind dat namelijk naief.. :Y)

Ik denk dat mn vriend dan zoiets zou hebben van ja daahaagg het is duidelijk dat je me niet vertrouwt..

Maargoed dit is mijn MENING erover, iedereen mag er toch over denken als ze zelf willen?
wil je het voor je eigen prima, mijn zege heb je, maar wil iemand het wel met zijn partner delen, net zo prima!

Ik zeg gewoon "oh pak je dat even voor me mee?" en als ik geen contanten heb zegt hij zelf al "ik schiet wel effe voor" :=
Dus het kan ook anders gaan :D (het is maar om je een idee te geven hoor. ;) )
Hij weet dat ik hem mijn pinpas niet mee zal geven. :) Net zoals ik nooit een gedeelde rekening zal willen en dat alle eigendommen gescheiden zullen blijven als we ooit samen gaan wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:43

Ik zou als hij belt als eerste op een rustige toon vragen: ''Als er iets aan de hand is met je wil je dat dan tegen me zeggen?''

Dan gaat er bij hem nl. een knop om. De knop van ''Oh s.hit ze word boos want ik heb tegen haar gelogen en dr geld gestolen etc'' naar: ''Hey, ze wil naar me luisteren..''

Das misschien voor hem even schrikken want hij verwacht het niet, maar wss gaat hij dan wel praten.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:43

Nou nou, wat een verhaal! Dit is niet niks zeg! Als ik in jou schoenen had gestaan zou ik me ontzettend gekwetst voelen! Ik ben benieuwd of hij zo belt!