Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Wie weet zit de videotheek inderdaad wel volledig verkeerd met de datum van retourneren en ik vind het inderdaad ook vreemd dat ze meteen kosten van het totaal aftrekken op het moment dat jij enigszins tegenstribbelt.
marleen_88 schreef:Dus mijn schoonmoeder heeft hem verscheurd.
Als het niet terecht is, zijn dit soort problemen vaak met een telefoontje naar de incasso-maatschappij verholpen. Desnoods schrijf je even een bezwaar brief waarin je uitlegt wat het probleem is. Jammer genoeg lijken mensen te denken dat incasso bureau's er zijn om mensen te treiteren. Zij doen ook gewoon hun werk 

Citaat:Door verdere uitvoering van de privacywetgeving is het bij incasso op particulieren niet langer mogelijk informatie over de verblijfplaats van de debiteur bij de gemeente(lijke basisadministratie GBA) op te vragen. Deze informatiebron is derhalve niet meer vrij toegankelijk, maar slechts voorbehouden aan (opsporings)ambtenaren en deurwaarders op grond van een geldige titel (onderzoek, dagvaarding, gerechtelijk vonnis).

Er zit een heel vies luchtje aan dit verhaal. Als ik jou was zou ik naar de videotheek gaan, opheldering vragen en de eventuele openstaande som ( zonder extra kosten!! ) voldoen. En daarna NOOIT meer terug gaan naar die lui!
Nuage schreef:Het incassobureau is nu helemaal niet lekker geworden geloof ik...
Krijg ik net een MAILTJE! (!!!!)
Op 25-2-2009 hebben we telefonisch contact gehad inzake de openstaande vordering van Film club ****.
Wij hebben met u afgesproken om de gba kosten te laten vervallen ivm verhuizing naar : ****
Totale vordering is nu 67.03 euro
Het bedrag van 67.03 euro moet op 10-3-2009 bij ons binnen zijn.
Heb geantwoord dat ik een degelijke, inhoudelijke SCHRIFTELIJKE reactie wil ontvangen op mijn brief...
Wat een lef! We hebben helemaal niks afgesproken trouwens over de telefoon, het ging precies zoals ik hier getypt heb

...
Heb er ook nooit meer wat van weer gehoord...De bieb in mijn stad had al aangiftes gedaan..blijkbaar waren er veel menen wel in getuint...
wil ik toch wel even reageren.