Leraar maakt mij belachelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:21

Jeetje wat zijn we hier weer bekrompen. Mening van de TS is fout, die van de rest van bokt is goed. Meningen verschillen en zij zal niet de enige die er zo over denkt. TS onderbouwd tenminsten waarom ze zegt dat er iets mis is gegaan, om dan maar te gaan roepen dat er bij haar iets mis is is ronduit belachelijk. Daarnaast "loopt ze haar mening niet te verkondigen en mensen overal te kwetsen" maar werd haar door een lerares gevraagd om haar mening te geven. Als ze had gezegd: daar geef ik geen antwoord op, zou het niet veel beter zijn afgelopen := Als iemand iets zegt wat niet sociaal wenselijk is ben je gestoord, asociaal of extreem. Wat een onzin zeg :+ Als mensen zich nou eens wat minder bezig zouden houden met wat sociaal wenselijk is...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:22

Ik snap werkelijk het probleem niet dat hier geopperd wordt.
TS is om haar mening gevraagt op school,niet om het antwoord dat je juffrouw wilde horen toch?
Dan moet je niet om een mening vragen IMO.

Snap ook niet dat er zo'n ophef wordt gemaakt hier.
Ik zeg: gesprek met lerares,zij hoeft jou niet compleet te benadelen omdat jij een mening gaf die ze niet wilde horen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:23

Meetje22 schreef:
Nou ken wel mensen hoor bij GTST ,dus pas op voordat je het weet sta je te zoenen met je tegenspeelster ;)

Maar de TS is nog jong en misschien heeft het ook iets met de woonplaats en opvoeding te maken dat zij deze mening heeft.
Ik deel em niet maar laat haar wel vrij in haar mening.
Zou saai zijn als iedereen overal hetzelfde over dacht.
Ik bedoel dan krijg je wereldvrede en naastenliefde enzo en dat moeten we natuurlijk niet hebben :D :D :D

HEEE, gedverdemme NEE!! Kan echt niet hoor Meetje!! :+

Echt waar?? GTST?? :D Baggersoap vind ik dat :')

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:24

Nou dan geef ik je een tip en dat is even kalmer aan doen. Tuurlijk mag je je mening geven, maar ga je niet te ver af en toe? Ik zou als leraar het zelf ook niet accepteren als ik zo'n antwoord kreeg, ook al is het een goede mening. En met dat christelijke school is ook beetje overdreven, vertel dan gewoon dat je dat liever niet hebt, maar HIJ mag toch ook een mening hebben voor zichzelf of niet soms? Als je dat tegen hem zegt, zal hij dat misschien voortaan voor zich houden. En als het te erg wordt, stap je gewoon naar je directeur en kunnen jij en je leraar goed overleggen :)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:25

er bestaat ook een appart topic over GTST.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:25

celano schreef:
Judith_M schreef:
Het gaat erom dat zij haar belachelijk maakt, ook voor andere klassen, dus waar zij gewoon niet bij is. En dat ze haar ongelukkige kinderen toewenst.. Dan kun je nog van een enorme botte mening verschillen, dit mag een lerares niet doen.

Edit: ik zie dat de TS je al een PB gaat sturen. Zal me er buiten houden :o

Maar TS maakt een aantal medeleerlingen ook belachelijk door op deze manier haar (kortzichtige) mening te verkondigen. En dat mag wel?

Er werd naar haar mening gevraagd, niet naar een sociaal-wenselijk antwoord. In Nederland heb je er bij mijn weten nog altijd recht op om een eigen mening te hebben, ook al wijkt die af van die van anderen. Zou wat moois worden als het niet zo was.
Het handelen van de lerares is m.i. echt heel erg fout. Ik zou eerst contact opnemen met je mentor, directeur en desnoods met een klachtencommissie, want volgens mij heeft iedere school die wel een.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:26

Mystica schreef:
Jeetje wat zijn we hier weer bekrompen. Mening van de TS is fout, die van de rest van bokt is goed. Meningen verschillen en zij zal niet de enige die er zo over denkt. TS onderbouwd tenminsten waarom ze zegt dat er iets mis is gegaan, om dan maar te gaan roepen dat er bij haar iets mis is is ronduit belachelijk. Daarnaast "loopt ze haar mening niet te verkondigen en mensen overal te kwetsen" maar werd haar door een lerares gevraagd om haar mening te geven. Als ze had gezegd: daar geef ik geen antwoord op, zou het niet veel beter zijn afgelopen := Als iemand iets zegt wat niet sociaal wenselijk is ben je gestoord, asociaal of extreem. Wat een onzin zeg :+ Als mensen zich nou eens wat minder bezig zouden houden met wat sociaal wenselijk is...

Ja hoor het zijn ook altijd dezelfde die zo'n neutrale mening hebben :+ :D

hoe is het met jou,lang geleden dat we samen een topic op zn kop hebben gezet :D

Tivoli

XxriieterxX schreef:

Zeer interessante info. Heel nuttig :=

marrlinde

nou dat vind ik echt niet kunnen hoor...

wat voor lerares is het? is ze zelf getrouwd of niet?

het zou ook kunnen dat ze zelf zulke gevoelens heeft en het bij haar altijd zo "onderdrukt" is dat ze nu jij er zo over begon zo boos over werdt en alle woede die ze zelf tegen zulke mensen heeft gehad nu allemaal op jou afreageerde ofzo..

weet niet of het zoo is hoor, maar zoiets heb ik wel vaker gehoord ;)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:27

XxriieterxX schreef:

Joh meen je dat nou??????????

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:27

ja beter gewoon ontopic blijven. Maar Chris wat zijden je ouders ervan?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:28

Meetje22 schreef:
XxriieterxX schreef:

Ik denk het wel := Er staat geen smiley achter!! :=

Maar, Meetje, we moeten on topic blijven!! FOEI!! :+

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:29

marrlinde schreef:
nou dat vind ik echt niet kunnen hoor...

wat voor lerares is het? is ze zelf getrouwd of niet?

het zou ook kunnen dat ze zelf zulke gevoelens heeft en het bij haar altijd zo "onderdrukt" is dat ze nu jij er zo over begon zo boos over werdt en alle woede die ze zelf tegen zulke mensen heeft gehad nu allemaal op jou afreageerde ofzo..

weet niet of het zoo is hoor, maar zoiets heb ik wel vaker gehoord ;)

:= je haalt de woorden uit me mond. Dacht er ook al aan!

Tivoli

XxriieterxX schreef:

OEh,er vier 1 keer het woord GTST...wat érg!
En dat was dan nog wel omdat het ging over homo-scenes. :roll:
Hoe kunnen ze

Blue_Eyes

Vjestagirl schreef:
kinuh schreef:
Ze had kunnen verwachten dat ik zo'n mening had. Dus als zij dat niet wilde horen had ze aan niemand naar hun mening moeten vragen.

Nee, ik denk dat een docente op het hedendaagse middelbaar onderwijs een beetje ruimdenkendheid mag verwachten..

Meisje woont midden op de Bible Belt. Ik kan me zo voorstellen dat ze daar echt niet de enige is die er een duidelijke mening wat dit betreft op nahoudt. Buiten dat werkt docente op een christelijke school, en in Veenendaal wil dat nog echt wat zeggen.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:30

XxriieterxX schreef:

Waarom,deze opmerking komt voort uit een gegeven antwoord van de TS.
Moeten we dan alleen maar zeggen:

Ja je hebt gelijk,klaag der aan.

En vervolgens op verzendknopje klikken?

Je krijgt hoe dan ook hiermee een discussie op gang.
Het is de bedoeling dat we de TS niet afbranden en dat zie ik niet terug komen.
Zal mooi worden dat je niet af en toe met een medebokker ergens over mag lachen.
Dus wat is het probleem?

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:30

Blue_Eyes schreef:
Er werd naar haar mening gevraagd, niet naar een sociaal-wenselijk antwoord. In Nederland heb je er bij mijn weten nog altijd recht op om een eigen mening te hebben, ook al wijkt die af van die van anderen. Zou wat moois worden als het niet zo was.
Het handelen van de lerares is m.i. echt heel erg fout. Ik zou eerst contact opnemen met je mentor, directeur en desnoods met een klachtencommissie, want volgens mij heeft iedere school die wel een.

En misschien het er ook even met je ouders over hebben. Zodat die je kunnen steunen.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:32

Tallie_Ho schreef:
Meetje22 schreef:

Ik denk het wel := Er staat geen smiley achter!! :=

Maar, Meetje, we moeten on topic blijven!! FOEI!! :+

Ja zal het nooit meer doen :(
Nooit meer lachen met mn medebokkers :( :( :( :( :( :(

Zo serieus genoeg? :+

sommige mensen pffffffffffff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:33

Blue_Eyes schreef:
Nee, ik denk dat een docente op het hedendaagse middelbaar onderwijs een beetje ruimdenkendheid mag verwachten..

Meisje woont midden op de Bible Belt. Ik kan me zo voorstellen dat ze daar echt niet de enige is die er een duidelijke mening wat dit betreft op nahoudt. Buiten dat werkt docente op een christelijke school, en in Veenendaal wil dat nog echt wat zeggen.[/quote]

veenendaal is helemaal niet zo christelijk hoor :?

_Christine

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 17:33

Ik wou net zeggen! Meer allochtonen onderhand dan autochtonen.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:34

Heb niet alle reacties gelezen!

Ben het niet eens met de mening van TS maar het is haar mening en hier werd om gevraagd, vergeten we alleen even niet dat er nu 1 kind (ja mensen niet volwassen dus) haar mening geeft en een volwassen lerares hier op deze manier mee omgaat.
Sorry maar vind dit niet kunnen ongeacht wat de mening van de TS is, als je hier als lerares niet mee eens bent, oke dat is je goed recht maar je hoeft een kind niet belachelijk te maken als volwassen zijnde.

TS ik zou even hulp vragen aan je ouders hoe hiermee om te gaan, probeer eens rustig gesprek aan te gaan met de betreffende lerares zonder te gaan schreeuwen schelden oid maar op een manier waarop jij ook behandeld wil worden.Los dit alles niets op ga het dan bij een mentor cq decaan praten.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:35

Ik dit ook een belachelijke reactie van die lerares. En zoals de rest al zegt ga inderdaad naar je mentor, afdelingsleider, directeur of wat dan ook. Maar als de een er niets aan doet zou ik snel naar de ander gaan.

Ohja.... En de mens stamt niet van de apen af. De mens heeft dezelfde voorouder als de aap. :)

Lyonesse

Meetje22 schreef:
Mystica schreef:

Ja hoor het zijn ook altijd dezelfde die zo'n neutrale mening hebben :+ :D

hoe is het met jou,lang geleden dat we samen een topic op zn kop hebben gezet :D

Hey Mee :D Met mij prima, met jou ook? :+ Nog een ban aan je kont gehad? _O-

Of ze nou op een Christelijke plek woont of niet, het zijn echt niet alleen Christenen die er zo over denken hoor :+
Er zijn zelf Christenen die er anders over denken :Y)
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 12-02-09 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

kinuh schreef:
Nou, voor iedereen die mijn uitgebreidde mening toch wil lezen maar geen pb wil/durft te sturen:

Waarom mijn mening zo is? De aanstellerij/aandachtrekkerij komt hier vandaan.
Valt het jullie niet op dat opeens half bekend Nederland homo is? Ik kan meer bekende homo's opnoemen dan bekende hetero mannen hier in Nederland. En zijn het ook niet vaak de buitenbeentjes die opeens homo zijn? Ik vind het op een hype lijken. Nu het geaccepteert wordt d.m.v. bijvoorbeeld het homohuwelijk is opeens iedereen homo.

Het 'misgaan' komt hiervandaan. Homo zijn heeft te maken met dat je hormonen niet goed zijn afgestemd. Je hebt dus hormonen waardoor je op iemand valt van hetzelfde geslacht. Naar mijn idee is er dan dus iets mis gegaan in je hersenen.

Verder ga ik niet meer in op mensen die het niet eens zijn met mijn en mij uitkotsen hierom. Je had mij via pb kunnen vragen hierom, en er is er maar 1 die dat heeft gedaan (Romyv). Als je mijn mening niet wilt horen ga dan naar een ander topic kijken of klik op het kruisje rechtsboven in je scherm :)

Mijn pb-box staat trouwens nog wel steeds open voor een discussie :)

Omdat je er nu zelf op ingaat, ga ik weer op jou in ;) . Je spreekt jezelf nl. tegen. Ten eerste stel je dat het aanstellerij/aandachttrekkerij is, dus doen ze het (volgens jou) expres. Ten tweede stel je dat er wat is in de hersenen, wat dus níet epxres gebeurt. Wat is het nou?

En geloof me, iemand die níet homo is, gaat het niet met mannen doen om aandacht te trekken hoor :D .

Wat betreft de lerares: zoals zij gedaan heeft, kan niet. Zij is de volwassene, jij niet, en behoort zich ook zo te gedragen.

_Christine

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 17:36

@ diablo: Waarom doe je dit nou niet gewoon via pb? Wil je iedereen laten zien dat jij een o zo slimme opmerking hebt gevonden om mijn mening onderuit te halen? Als je nog antwoord wil stuur je me maar een pb.