Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 12:34

Calanddra schreef:
Dat van die opmerking was ook niet voor jou, zag ik ergens staan van een andere bokker op de vorige blz :)

Ja ik snapte 'm! :) Want die mensen kan ik ook wel uitkotsen.
Ik zou nooit maar dan ook nooit willen dat m'n vriend kleding voor me zou betalen, en ik zal NOOIT zeggen dat ik me beter voel dan iemand of iets anders. Gatverdamme, dan heb je ergens een steekje los.

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:39

Ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten waar hij/zij zijn kleding koopt en ja de een geeft meer geld uit aan kleding (om wat voor reden dan ook) en de ander misschien aan setjes voor z'n paard of vakanties en daar hoef je dan echt niet verwaand voor te zijn. Dure (merk) kleding maken je niet perse verwaand. Iemand zonder dure merkkleding kan bv ook verwaand doen omdat die misschien wel 3x per jaar op vakantie gaat of 3 paarden heeft oid!?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:40

Ik vind merkkleding echt zinloos, goedkopere kleding is vaak net zo mooi en je kan er nog meer van kopen ook.
Ik heb ook wel dingen als BjornBorg, G-Star en Fornania (ofzo) maar dat vind ik nog wel mooie kleding. Maar zal echt never nooit 100 euro voor een shirtje of jurkje gaan betalen.
Daarbij komt dat ik de meeste merkkleding ook niet echt mooi vind.

En tja, wat iedereen draagt moet ie zelf weten, maar ga niet denken dat als je merkkleding hebt en draagt dat je dan beter ben als anderen, want je kleding zegt echt niks over jezelf.

Picassox

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 12:47

Iemand die verwaand is hoeft idd niet per se dure kleding te hebben. Sommige ordinaire markt/Von Dutch etc. mensen zijn 3000 keer zo verwaand.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:52

Anthea schreef:
Haha Cathelijne, als ik een PASSENDE broek vind kunnen ze vragen wat ze willen... Ze krijgen het toch wel. :+ Ik ben heel moeilijk met broeken, maar als ik dat niet was zou ik er ook geen 250 euro voor neerleggen hoor. ;)

Mja, wat sarona25 bv zegt. Dat noem ik geen exclusieve merken. Wat Picassox net zei, Prada, Chanel, weet ik veel, dat vind ik wel exclusieve merken.. Maar zelf geef ik niks om merk.

Ik ben ook niet de makkelijkste met broeken. De meeste merkbroeken krijg ik verder dan m'n knieën omdat m'n dijen te "Hollands" zijn. Ik loop dat ook steevast in 1 lijn de Didi in als ik een broek nodig heb, die passen me namelijk wel bijna altijd.
250 euro is me gewoon te gortig, zou al afhaken bij het zien van het prijskaartje. Zou bijna bang zijn om die te dragen, stel dat ie kapot gaat :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:53

Ach, als je het kan betalen en het geld eerlijk hebt verdiend waarom zou je dan niet in merkkleding lopen?

Ik heb er niet echt het geld voor. Mijn jas is van de C&A, broeken van de C&A of Vero Moda / Only, truitjes koop ik overal en nergens en mijn schoenen variëren van €20 tot €90. :)
En toch... Ik hoor regelmatig dat mensen vinden dat ze mijn kledingstijl zo leuk vinden. :)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:54

250 euro voor een broek is echt te gek gewoon.
100 euro vind ik eigenlijk al duur, maar als ie mooi is en goed zit okay, maar zal echt niet meer als 120 betalen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:54

Ligt mischien ook wel per regio? Hier loopt werkelijk iedereen in Only, H&M en Vero Moda.

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:57

Picassox schreef:
Iemand die verwaand is hoeft idd niet per se dure kleding te hebben. Sommige ordinaire markt/Von Dutch etc. mensen zijn 3000 keer zo verwaand.

Idd! :j
Het is natuurlijk erg makkelijk om meteen aannamens te doen en lekker in hokjes te denken, zo van nou die heeft dure kleding dus die zal wel verwaand zijn. Ipv verder te kijken! Er zijn tig redenen waarom mensen in (dure) merkkleding rond lopen. Bijvoorbeeld omdat iemand dat moet vanwege een representatieve functie of gewoon omdat iemand zich er prettig bij voelt, perfectionistisch is of vroeger nooit de mogelijkheid heeft gehad om merkkleding te dragen en misschien niet bij de groep hoorde of de reclame-afdeling van het bedrijf zulke goede reclames maakt dat veel mensen ook in zo'n kledingstuk rond willen lopen...

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:59

als jullie eens lezen ik heb een gezamelijke rekening dus is mijn eigen geld :(

Heel veel krijgen toch ook alles van pappie en mammie. :(

Ik koop gewoon kwaliteit en dat vindt ik niet bij een c&a daarom ga ik er gewoon niet heen.
En om dan 2 bladzijde's te gaan zitten zeiken over hoe iemand inmekaar steekt je kent me niet eens

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:00

Het is verschillend waar ik mijn kleding koop.
Shirtjes meestal niet duur, maar heb wel wat merk in mijn kast hangen qua shirtjes omdat ik ze gewoon mooi vond.
Verder heb ik wel alle broeken van merk, omdat ik ze gewoon lekkerder vind zitten en mooier vind staan.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:03

Het boeit mij echt niet van wat voor merk iets is, als het maar mooi is. Het punt is alleen dat goede (en tevens bekende) ontwerpers vaak mooiere dingen maken dan de onbekende, ze zijn niet voor niets zo bekend geworden. Het is alleen gelijk ook 10x zo duur, en vaak betaal je inderdaad echt alleen voor het merk, dat is jammer.
Merkkleding als G-Star, Diesel, Von Dutch etc. is dan ook niets voor mij.

Ik draag gewoon wat ik leuk vind, of het nou van Nolita, Object, Ichi, Replay, Fornarina, de rommelmarkt of de kringloopwinkel is.
Laatst bijgewerkt door Annemarie_ op 12-02-09 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:04

Ik vind dit topic eerlijk gezegd een beetje onzin!!
Waarom? Wat maakt het uit wat iemand op het paard aantrekt, ook al heeft hij of zei een bikini aan..het gaat om de sport en hoe diegene aangetrokken wil zijn, maakt niet uit. Als iedereen maar doet wat die leuk vind, is het goed!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 13:08

Het topic is geen onzin hoor. ;) We kunnen toch gewoon een discussie hebben? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:08

JorisDy schreef:
Ik heb eerder juist het gevoel dat sommige mensen jaloers zijn op mensen die merk kleren dragen :=

Hier word ook al gezegt: Dat mensen die merk kleding dragen verwaand zijn? Ken ook genoeg ''merkloze''mensen die verwaand zijn. Kleren maken je niet verwaand :n.

Vind je het gek dat mensen 't verwaand vinden? Sommige opmerkingen... Als iemand tegen mij zegt dat ie zichzelf te goed vindt voor C&A of wat dan ook, dan vind ik diegene verwaand ja. :+ Heeft niks met jaloers zijn te maken.

Overigens is hier een tijd geleden nog een groot topic over geweest.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:09

Jetje1985 schreef:
Ik vind dit topic eerlijk gezegd een beetje onzin!!
Waarom? Wat maakt het uit wat iemand op het paard aantrekt, ook al heeft hij of zei een bikini aan..het gaat om de sport en hoe diegene aangetrokken wil zijn, maakt niet uit. Als iedereen maar doet wat die leuk vind, is het goed!

Het gaat niet over wat je op je paard draagt, maar wat je in het dagelijks leven voor kleding draagt.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 13:10

Anthea schreef:
Vind je het gek dat mensen 't verwaand vinden? Sommige opmerkingen... Als iemand tegen mij zegt dat ie zichzelf te goed vindt voor C&A of wat dan ook, dan vind ik diegene verwaand ja. :+ Heeft niks met jaloers zijn te maken.

Overigens is hier een tijd geleden nog een groot topic over geweest.

Ja, maar zowel Dyanne (JorisDy) en ik zeggen geen van beide dat we TE GOED zijn voor de C&A.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:10

Ik zeg ook niet dat jullie verwaand zijn. :+

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 13:11

Okee okee :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:12

JorisDy schreef:
Ligt mischien ook wel per regio? Hier loopt werkelijk iedereen in Only, H&M en Vero Moda.

Maar maakt dat dan wat uit? Wat andere aan hebben? Het gaat toch om jou en niet om de rest? :)

Anoniem

Cathelijne schreef:
Ik ben ook niet de makkelijkste met broeken. De meeste merkbroeken krijg ik verder dan m'n knieën omdat m'n dijen te "Hollands" zijn. Ik loop dat ook steevast in 1 lijn de Didi in als ik een broek nodig heb, die passen me namelijk wel bijna altijd.
250 euro is me gewoon te gortig, zou al afhaken bij het zien van het prijskaartje. Zou bijna bang zijn om die te dragen, stel dat ie kapot gaat :=

Mja, ik heb zo eens een broek van maar 70 euro gehad die HEERLIJK zat.. Die is uiteindelijk gewoon gescheurd, zo vaak aangehad. :+
Ik hoef dus niet perse een broek van 250 euro oid, liever niet, is heel veel geld voor mij. :D Maar als ie past, dan neem ik 'm meer dan graag mee.

SteffiiY

Je kunt ook niet van elkaar zeggen of je verwaand bent.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:13

sarona25 schreef:
als jullie eens lezen ik heb een gezamelijke rekening dus is mijn eigen geld :(

Heel veel krijgen toch ook alles van pappie en mammie. :(

Ik koop gewoon kwaliteit en dat vindt ik niet bij een c&a daarom ga ik er gewoon niet heen.
En om dan 2 bladzijde's te gaan zitten zeiken over hoe iemand inmekaar steekt je kent me niet eens

Ik heb anders alleen nog maar kwaliteitskleding bij de C&A vandaan hoor :)) daarvoor hoef ik niet een merkkleding winkel in en kan ik ook nog eens meer kopen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:14

Mja SteffiiY, ik zie ook weleens mensen waarvan ik al een mening heb terwijl ik ze nieteens ken ofzo. Ik denk dat iedereen dat wel heeft.. Als ik iemand zie rondlopen in een dikke bontjas met een chi ernaast in een bijpassend jasje.. Dan heb je daar toch wel een mening over, ook al ken je die persoon niet. :P

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:15

SteffiiY schreef:
Je kunt ook niet van elkaar zeggen of je verwaand bent.

Nee oke, maar als jij jezelf te goed vind voor goedkopere kleding, of je enkel en alleen maar merkkleding draagt vanwege het merkje, tja, dan vind ik dat toch wel verwaand :Y)

Degenen die merkkleding kopen omdat ze het mooi vinden, lekker vinden zitten, prima toch :) Moet iedereen zelf weten.

Maar das mijn mening :))