Help!! Mijn vriend zit vast op het politiebureau!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rens_ke

Re: Help!! Mijn vriend zit vast op het politiebureau!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:56

Dat klopt Liezel1... alleen kan ik me Jarco ook wel voorstellen. Is het niet je beroep waar je voor opgeleid bent?
Een brandweerman zegt toch ook niet bij een enorm uitslaande brand 'Nee hier begin ik niet aan, dat is een onbegonnen zaak' ??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:02

jarco schreef:
ehhhhhnnnneee

al heb je voor de koningin gewerkt dat is jouw zaak, maar ik maak me er geen woorden meer aan vuil.
zoek het eens op en gaat dan iemand tegen spreken, sorry

waarschijnlijk nooit in de nacht gewerkt?

rensle........ bij een band kan je dat nog zeggen als een geen slachtoffers binnen zijn.......... in je horeca zaak heb je altijd potentienel slachtoffers binnen.......

ik weer nog dat ik na sluitingstijd eens een heavie tent binnen ging waar iemand compleet doorgesnoven even een pistool op mij en alle andere klanten richte.......... ben blij dat de portiers toen der tijd nog gewoon schade aan mochten richten aan zo een meneer...........

anders had ik hier misschien niet jullie leven zuur kunnen maken op dit moment

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:05

Als je vriend aangifte gaat doen, laat hem dan van tevoren die aangifte goed afstemmen met zijn advokaat. Misschien moet die zelfs maar mee gaan met de aangifte.
De bedreiging van die ander is nl. een belangrijk punt in zijn verdediging dus de aangifte zal zeker ter sprake komen in het proces.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:48

ik vraag me inmiddels toch af of Jarco ervaring heeft in het discotheken/uitgaans wereldje

vroegah konden we mensen idd wel in bedwang houden, als het moest met 6 collegaas en een tafelpoot :=
maar tegenwoordig moet je het met woorden en lichaamstaal doen , want als je niet uitkijkt, ben je zelf de l u l
zoals ts haar vriend

en het voorbeeldje van 6 collegaas en een tafelpoot is niet overdreven, meer een understatement , want sommige doorgesnoven portretten zijn op geen enkele andere manier te containen

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 01:06

Klopt helemaal. In mijn werk destijds heb ik ook wel eens figuren voor me gehad met het wit nog onder hun neus.
En..laat ik het zo zeggen. Ik had pupillen.. hij/zij had ze niet meer.

Dan voelde ik me toch best wel een beetje klein. Daar deze mensen (onder invloed van drugs) ook heel hyperactief zijn en vliegensvlug. Je moet dus ook ogen in je achterhoofd houden.

Op zulke momenten was ik blij met die 6 andere collega's en een tafelpoot ;)

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 01:25

Ik vindt dat hij goed gereageert heeft, vrouwen lastig vallen is not done en de rest van zijn gedrag ook niet. Jammer dat er tegenwoordig meer rechten worden toegewezen aan criminelen dan aan de slachtoffers.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 01:43

Wat is het nederlands recht toch ook ontzettend Krom.. Blij dat je vent weer thuis is. En hopelijk komt het allemaal goed, laat je iets weten qua updates? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 09:02

Had die vent echt een mes? Zo niet, dan is het geweld van je vriend buiten proportioneel en moet hij er toch wel rekening mee houden dat hij veroordeeld wordt.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 09:15

Het is wat vervelend dat die gozer wat gebroken heeft, maar vind persoonlijk dat je vriend goed gehandeld heeft verder. De gang van zaken van de politie vind ik dan weer een beetje merkwaardig. Ze moeten toch meteen zeggen dat ze hem aanhouden? Als ze dat niet gedaan hebben klopt er toch iets niet, misschienkan hij dat nog wel gebruiken as hij voorgeleid wordt.

Toen ik nog in de kroeg werkte ging het zo:
* Iemand maakte amok
* Ze riepen dan elkaar op, hoe weet ik niet, maar toen ze nog geen zendertjes hadden renden e dan gewoon naar een andere kroeg en voor je het wist stonden er 5 uitsmijters binnen.
* 1 uitsmeter keek vast of er politie in de buurt was (want dat werd als erg lastig beschouwd)
* Zo niet, dan werd persoon in kwestie opgepakt en gewoon van de trap af gesmeten :+ (wij zaten met die kroeg op een verdieping met een trap er naartoe).

Kon men altijd zeggen dattie er zelf vanaf gevallen was :+

De politie ziet niet altijd erg scherp wat er aan de hand is. Maar uitsmijters ook niet altijd ;-). Zo heb ik een keer in een cafe een dreun (op m'n oor) gekregen van een of ander jaloers wijf. Het enige wat ik vervolgens deed was haar afweren, zodat ze me niet nog een keer kon raken. En tot m'n stomme verbazing word ik 5 minuten later bij kop en kont gepakt en lig ik op straat. Nou moe?

Maarja, mistakes happen :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:23

een vroegere kennis van mij had een hotel. Betrapte een keer op heterdaad een inbreker. Die mag je als burger dan aanhouden. Hij heeft hem toen met handboeien (vraag me niet wat hij daarmee moest...) aan een galerij geketend. De politie kwam na 2 (jawel twee) uur hem ophalen...waren ze pissed en zeiden dat hij dat niet kon maken. Maar wat moet je dan nog doen in Nederland???

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:01

Lees net het hele verhaal.....

Gelukkig is je vriend weer lekker thuis! Ik hoop dat de pr de situatie zal begrijpen waar jouw vriend in verkeerde!

Even over de discussie.
Ik sluit me aan bij KiWiKo
Een vriend van mij Marokaan, 2 meter nog wat en kickbokser en uitsmuiter heeft het mij ook weleens verteld...
Stel er staat een uitgenoofde, gozer voor me die de weg kwijt is voor me, kan ik weinig doen. Die gozer kent dan zijn krachten niet en weet niet wat hij doet. Hij zal alles doen wat er in zijn hoofd opkomt en waar hij niet bij na denkt...

Wat die vriend van mij dan deed was die gozers keel klemmen met zijn arm zodat hij even neer viel. Als die gozer weer baldadig opstond (wat ze 9 van de 10x doen) deed hij het nog een keer...

De Beveiligers staan daar voor ONZE veiligheid. Zij voelen zich verantwoordelijk voor ons.