Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Wie weet is het die aardige tuinman wel, of de bouwvakker die die mooie aanbouw aan je huis heeft gemaakt, of die monteur die toch snel voor sluitingstijd je auto wilde repareren 
Kanelly schreef:Maar er werd wel door mensen gezegd dat er dan maar minder geld naar gevangenissen moest. Maar ik vraag me af waar er dan precies op bezuinigd moet worden?
ik begreep uit de voorgangers dat ze hiermee eerder bedoelden dat die luxe nergens voor nodig is (En dat is het ook niet) mss niet wetende dat ze dit zelf betalen, dan nóg is het beslist nergens voor nodig. Kanelly schreef:'Het Expertisecentrum Forensische Psychiatrie onderzocht ontsnappingen van tbs'ers en recidive tijdens het verlof in de periode 2000-2005. Van de 50.000 verlofbewegingen die per jaar( bijna 4200 per maand )plaatsvinden vonden er gemiddeld 6,9 onttrekkingen per maand plaats. Bij gemiddeld vier personen per jaar vond daadwerkelijk recidive plaats.'

kazary schreef:Het is alleen maar voor het idee dat ze van wat ze verdienen wat af moeten staan voor luxe. De rest betaald gewoon de belastingbetaler, terwijl hun gewoon hun uitkering volledig ontvangen terwijl ze in de bak zitten op onze kosten. En hun lopende rekening wordt ondertussen een spaarrekening.
In Nederland heb je geen recht op uitkering als je in detentie zit, niet van Sociale zaken en ook niet van het UWV. Het enige geld dat ze hebben zijn giften van familie etc en mogenlijk eigen spaargeld, maar geen uitkering.
KiWiKo schreef:Kanelly schreef:'Het Expertisecentrum Forensische Psychiatrie onderzocht ontsnappingen van tbs'ers en recidive tijdens het verlof in de periode 2000-2005. Van de 50.000 verlofbewegingen die per jaar( bijna 4200 per maand )plaatsvinden vonden er gemiddeld 6,9 onttrekkingen per maand plaats. Bij gemiddeld vier personen per jaar vond daadwerkelijk recidive plaats.'
noem mij vooral gek, maar dat vind ik 4 keer teveel!

) zijn nou niet meteen dingen waar jij en ik warm voor lopen denk ik 

kazary schreef:Manzano, ik wel. En sinds die tijd heb ik ook de mening dat het te luxe is. Menig mens zou jaloers worden op wat ze daar hebben. Klopt ze hebben geen vrijheid, maar wat ik al eerder zei, wie heeft dat wel volledig? smorgens op staan en naar de baas en daar je "dwang arbeid "doen. Doe je dat niet lig je ook op straat. Om daarna thuis nog verplichte arbeid als poetsen te doen. En dan heb je nog wat vrije tijd, dan kunje bijvoorbeeld naar de sportschool. 50 euro per maand lichter en minde luxe als de sport school in de gevangenis. Dan ben je moe en ga je tv kijken. Verschil met in de gavangenis? Te weinig.

Maar het is niet krom, het is gewoon hoe het is. manzano schreef:Vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk in een gevangenis zijn geweest
Maar goed........
De straf die je krijgt is vrijheidsberoving....... en geloof me...... dat is een enorme straf!!! Het klinkt zo simpel, maar dat is het totaal niet.
Daarnaast is het doel van gevangenisstraf dat de mensen weer terugkeren in de maatsschappij. Zonder normaal sociaal contact, dagbesteding worden mensen er alleen maar slechter/gefrustreerder van en zal gevangenisstraf enkel een nadelig effect hebben.
Daarnaast.......... wat stel je je voor bij dagbesteding...... dat zijn over het algemeen geen geweldig leuke dingen. Schroefjes draaien (die jij en ik bij de bouwmarkt kopen), vouwblaadjes verpakken (van de Hema) zijn nou niet meteen dingen waar jij en ik warm voor lopen denk ik
Wat betreft TBS....... dat is een heel ander verhaal. Daarbij is TBS GEEN straf.